וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
הדור החדש של דאצ'יה דאסטר הגיע לארץ הקודש במטרה לכבוש כמה פסגות. גם את הפסגה בטבלת המכירות וגם פסגות של ממש בנוף הישראלי עם מערכת הנעה 4X4 ויכולת שטח גבוהה מזו של רכבי ה- SUV המשפחתיים השולטים בקטגוריה.
| דאצ'יה דאסטר 1.2 טורבו 4X4 Extreme | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח, עיצוב, נוחות |
| חסרונות | מחיר, בטיחות |
המותג נכנס לארץ עם פילוסופיה שונה מזו של שאר היצרנים, הדוגלת במחיר נגיש ואטרקטיבי, ואספקה מיידית של הרכב, אשר יחד עם יכולות השטח הטובות קרצו לנהג הישראלי שהתאהב ברכב שבא לעשות את העבודה בלי הרבה פוזה ופינוקים. כמה שנים אחרי, אלפי רכבים שנמסרו וקהל מעריצים שהפך לקהילת בעלי דאצ'יה דאסטר, מקבלים בברכה את הדור החדש שנראה טוב ובשל מתמיד.
עיצוב ונוחות דאצ'יה דאסטר
הדבר הראשון שאפשר להגיד על דאצ'יה דאסטר הוא העיצוב השונה. בתקופה מצערת שבה מרבית הרכבים שעולים על כבישי ישראל דומים עד מאוד אחד לשני, דאצ'יה דאסטר הוא רכב שנבדל משמעותית. העיצוב שונה ממה שאנחנו לא מפסיקים לראות. אין כאן פנסי לד סופר צרים מלפנים ומאחור הנמתחים מצד לצד, אלא פנסים שגרתיים למדי. המראה הכללי של דאצ'יה דאסטר החדש נראה מסוקס מאוד ואין ספק שהיצרנית הצליחה להעניק לרכב עיצוב שנראה יותר כמו רכב שטח אמיתי מאשר קרוסאובר משפחתי רך.
העיצוב כולל פגושים כהים בחזית המשלבים את פנסי הערפל, גריל תחתון גדול ושני כונסי אויר קטנים מאונכים בצדדים. הגריל בחזית עם עיצוב הלוגו החדש של דאצ'יה מתחבר בצורה יפה לפנסי הלד הקדמיים שקיבלו שדרוג משמעותי מהדגם היוצא. פאנל פלסטיק מחומר ממוחזר בדלתות הקדמיות עם הכיתוב DUSTER מדגיש את מראה השטח. רמת האבזור הנבחנת Extreme שמכוונת יותר לעולם השטח, מגיעה עם חישוקי 17 אינץ' דו-גוניים נאים.
הידיות בדלתות האחוריות ממוקמות באופן פחות נוח בחלקו האחורי של החלון. פסי הגגון מושחרים ומראות הצד בגרסה זו בצבע ברונזה ייחודי. גם חלקו האחורי של דאצ'יה דאסטר השתדרג עם פנסים בולטים, דלת תא מטען מעוצבת עם כיתוב שם המותג, וסף הגג קיבל גם הוא עיצוב גאומטרי ולא משעמם. אורכו של דאצ'יה דאסטר החדש עומד על 4,343 מ"מ, רוחבו 1,813 מ"מ, גובהו 1,656 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,657 מ"מ, אך באופן כללי דאצ'יה דאסטר נראה קרבי ומרשים הרבה יותר מגודלו האמיתי.
הדבר הראשון שחווים בתא הנוסעים של דאצ'יה דאסטר החדש הוא הפלסטיק הקשיח והזול מחד אך גם מאוד פרקטי ולא מתיימר מאידך. תא הנוסעים די קודר בשילוב הצבעים שחור ואפור, ורק נגיעות קטנות של צבע ברונזה בפתחי האוורור מוסיפים קצת חיים. ההגה נעים למגע עם הרבה פקדים אך בכל זאת נוח לשימוש. השליטה על בקרת האקלים נעשית באופן מבורך על ידי פקדים פיזיים ולא דרך מסך המולטימדיה. אבזור מפנק לא תמצאו כאן. מסך המולטימדיה בגודל 10 אינץ' נוח לשימוש עם חיבור לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, אך ראינו טובים ממנו. בצידו של הנוסע פאנל אפור ועליו מוטבע שם הדגם DUSTER שמוסיף קצת פן עיצובי לתא הנוסעים האפרורי.
דאצ'יה דאסטר גבוה יותר מרכבים אחרים בקטגוריה, והגישות אל תא הנוסעים ומתא הנוסעים נוחות מאוד בשל כך. המושבים הקדמיים פשוטים אך די נוחים ומספקים תמיכה טובה לגב גם בנסיעות ארוכות. תנוחת הנהיגה טובה מאוד וההרגשה שנוהגים ברכב גדול ממה שהוא באמת, הודות לעיצוב מכסה המנוע הגלי שמזכיר קצת רכבי שטח גדולים ויקרים יותר. יחד עם שדה ראייה טוב, דאצ'יה דאסטר הופך לרכב שקל מאוד לנהוג בו.
אודות לבסיס הגלגלים הנדיב מתקבל מרווח ברכיים סביר במושב האחורי. מרווח הראש טוב, ובסך הכל נוח לשבת מאחור גם בנסיעות ממושכות. המושב האמצעי מאחור פחות נוח עקב מבנה מקוצר ותעלת הינע בולטת. לטובת הנוסעים מאחור הותקנו שני שקעי טעינה USB-C אך אין פתחי מיזוג אחוריים וזה חסר במזג האוויר הישראלי.
פתרונות האחסון מונים תא אחסון מתחת לצג בקרת האקלים, משטח טעינה אלחוטית במיקום נוח ליד בורר ההילוכים, קונסולה מרכזית עם צמד מחזיקי כוסות, משענת יד עם תא אחסון פרקטי, תא כפפות בגודל סביר, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען בגרסת ההנעה הכפולה בנפח 358 ליטרים, עם מדף מפריד ומבודד רעשים. אמנם תא המטען לא גדול אבל יש לכך סיבה טובה. מתחת לרצפת תא המטען מסתתר גלגל חלופי בגודל מלא, ואת זה לא ראינו מזמן. בקיפול מושבי השורה האחורית, שמבוצע בפשטות ובקלות, מתקבל תא מטען גדול משמעותית בנפח 1,450 ליטרים. סף ההטענה גבוה וזה פחות נוח, במיוחד אם רוצים להכניס לתא המטען דברים כבדים.
היות והמתלים מכוונים גם לנסיעת שטח, דאצ'יה דאסטר מתגלה כרכב די נוח, כזה שעובר בקלות ובנוחות על פני המכשולים בתוך העיר וגם בשבילים מחוצה לה. עקב מרווח הגחון הגדול מתקבלות זוויות גלגול קלות בפניות חדות ומהירות. גם בכבישים בין עירוניים מספקים המתלים נוחות טובה אך בידוד הרעשים אינו מצטיין ובמהירויות בין עירוניות נשמעים רעשי כביש וגם רעשי מנוע כאשר מאמצים את הרכב.
ביצועים דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר בגרסת Extreme מגיע אלינו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ומערכת Mild Hybrid עם הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מירבי של 23.5 קג"מ. הכוח מספיק בנהיגה יומיומית רגילה אך לעיתים כשנדרש כוח מתפרץ בעקיפות, מורגש מחסור בכוח זמין. הכיף הגדול בדאצ'יה דאסטר הוא תיבת ההילוכים הידנית. אנחנו אהבנו וגם קהל המעריצים של הדגם אוהב את תיבת 6 ההילוכים הידנית הפשוטה והקלה לתפעול, עם קלאץ' רך וטוב, שהופכת את הנהיגה למהנה הרבה יותר.
לדאצ'יה דאסטר בורר מצבי נהיגה בשטח הכולל מצב אוטומטי, ספורט, זחילה במדרון, חול ובוץ. דאצי'ה דאסטר יעבור במרבית שבילי קרן קיימת לישראל ללא כל בעיה, ובהחלט יגיע למקומות רחוקים יותר מקרוסאוברים בעלי הנעה קדמית בזכות מערכת 4X4, מרווח גחון מכובד של 217 מ"מ, זווית גישה של 31 מעלות וזווית נטישה של 36 מעלות. אבל גם יכולתו מוגבלת ולא יצלח שבילי שטח טכניים מאתגרים יותר.
צריכת דלק דאצ'יה דאסטר
למרות הצהרת היצרן השאפתנית שמעידה על צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר, בימי המבחן השגנו צריכת דלק ממוצעת של 13.1 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה נהיגה משולבת ואף קצת נהיגת שטח. מדובר בנתון סביר יחסית לרכב פנאי משפחתי, אך רחוק מהצהרת היצרן. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ וזה מצוין. דרגת זיהום האוויר עומדת על 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה דאצ'יה דאסטר
דאצי'ה כבשה את לב הנהגים בזכות הפשטות והאמינות שלה, ועל כך יעידו נהגי המוניות בארץ ובעולם שמנצלים את הרכב על שלל מרכיביו עד תום. בארץ משווק דאצ'יה דאסטר עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. את האחריות ניתן להרחיב לחמש שנים או עד 150,000 קילומטרים למי שמתכנן להחזיק את הרכב זמן רב. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 4,900 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,200 ₪.
בטיחות דאצי'ה דאסטר
אחד התחומים החשובים בהם דאצ'יה דאסטר לוקה בחסר הוא תחום הבטיחות. דאצ'יה דאסטר נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2024 וזכה לציון מאכזב של שלושה כוכבים עם ציוני משנה של 70% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל, ו- 57% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אויר, בקרה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי שטח מת, מערכת בקרת מהירות חכמה, ומערכת התרעה במצב של הסחת דעת ועייפות נהג. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 5 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר זמין בשלוש רמות אבזור. רמת Expression דלה וכוללת בין היתר מסך מגע בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים אנלוגי, מצלמה אחורית, 4 רמקולים, מזגן מכני, חיישני חניה אחוריים, חיישני תאורה וגשם, תאורת לד מלאה, וחישוקי 17 אינץ'. רמת Journey מוסיפה מערכת בקרת אקלים, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי, 6 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון, מראות צד מתקפלות חשמלית, פנסי ערפל, וחישוקי 18 אינץ'. רמת Extreme שנבחנה,כוללת גם מסילות גגון מודולריות, ריפוד בד בשילוב דמוי עור, כיוון תמיכת גב תחתון במושב הנהג, גימורים בגוון נחושת, וחישוקי 17 אינץ' בעיצוב ייחודי לגרסה זו.
לא פלא שיש לדאצי'ה דאסטר עדת מעריצים לא קטנה. הדור החדש בהחלט ראוי להיות היורש שימשיך לקחת את המשפחות לראות את הטבע הישראלי הרבה יותר מקרוב מאשר הג'יפונים המוכרים ששולטים ביד רמה בטבלת המסירות. יחד עם זאת הגיעה קפיצה משמעותית מאוד במחיר ואלו כבר לא המחירים הנגישים שהכרנו בדור הקודם. מחיר הכניסה עומד על החל מ- 139,990 ₪ לעומת 116,990 ₪ בעבר, ואילו מחירו של רכב המבחן הינו 169,990 ₪ ומתקרב לטריטוריית רכבי SUV, המגיעים אמנם ללא מערכת הנעה 4X4 וללא יכולות שטח, אבל עם הרבה יותר פינוקים ואיכות כוללת משופרת.
דאצי'ה דאסטר הוא רכב קצת ספרטני, עם פלסטיקה וחומרים שנראה כאילו נלקחו מרכב מסחרי, אך יחד עם זאת הוא בהחלט כיף לנהיגה ולו בזכות תיבת ההילוכים הידנית. בשורה התחתונה, דאצי'ה דאסטר הוא רכב יעיל למשפחה שחובבת טיולי שטח לא מאתגרים מדי. הוא נוח, פרקטי, וגם צריכת הדלק סבירה, אך חבל שתחום הבטיחות לוקה בחסר.
נראה שהפילוספיה של דאצ'יה דאסטר החדש נשענת על אחד מאבות רכבי השטח - ג'יפ רנגלר. אפילו סילואט קטן בדמות הדאסטר מצויר על החלון הקדמי כמחווה לזה שיש לג'יפ. בדיוק כמו הג'יפ שלא מתיימר להיות רכב מפונפן אלא חבר טוב לצאת איתו טיולים, כך גם מנסה דאצ'יה דאסטר להיות. אין לו את אותן היכולות אבל במרבית המקרים הוא יהיה החבר הטוב לצאת איתו לטיול עם נוף ירוק, ומי לא רוצה חבר טוב כזה?
| דאצ'יה דאסטר 1.2 טורבו 4X4 Extreme | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי | 130/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 23.5/3,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | ידנית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,343 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,813 מ"מ |
| גובה כללי | 1,656 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,657 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 358 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,465 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 11 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 3 כוכבים מתוך 5 (2024) |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר | 169,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025