וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
ליפמוטור הינו מותג חדש עבור השוק הישראלי המנסה להותיר רושם בכניסה מרשימה לכבישי ישראל עם רכב הפנאי החשמלי ליפמוטור C10. היבואן מבטיח הרבה הבטחות בקשר לרכב, מעניק לו תמחור אגרסיבי, ומתכוון להגיע לפסגת טבלת המכירות ולכבוש את ליבם של הנהגים הישראלים, אך המתחרים, ביניהם BYD אטו 3 ולינק אנד קו 02, לא הולכים לעשות לו חיים קלים.
| ליפמוטור C10 | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, נוחות נסיעה, בטיחות, מחיר |
| חסרונות | טווח נסיעה בינוני, טעינה איטית, הנדסת אנוש בינונית, עיצוב פושר |
עיצוב ונוחות ליפמוטור C10
בראש ובראשונה רואים כי ליפמוטור C10 הינו רכב גדול יותר מהמתחרים הודות לאורך של 4,739 מ"מ. העיצוב אלגנטי אך די פושר ולא מציג בידול ייחודי משאר מתחריו הסינים. בחזית פנסים צרים עם פס לד המחבר אותם, כיאה לצו האופנה הסינית הנוכחית, ופגוש קדמי גדול בצבע הרכב משולב עם גריל פלסטיק שחור בתחתית הממוקם בין צמד פנסי הערפל הקדמיים. פרופיל הרכב מעניק לרכב מראה גדול ומכובד כאמור, הרבה יותר ממה שהוא באמת. על הכנפיים הקדמיות מצלמות קטנות שעוזרות בזמן הנסיעה והחניה, ולאורך הגג פסי גגון שחורים. ידיות הדלתות שקועות אך אינן חשמליות ותפעולן אינו נוח. עיצוב החישוקים נאה ושונה מחישוקים אווירודינמיים שאנו רגילים לראות במכוניות חשמליות. מאחור העיצוב מרשים הרבה יותר עם יחידת תאורה מרכזית Coast to Coast, ופרופורציות מחמיאות.
הכניסה לרכב נעשית באמצעות אפליקציה או באמצעות כרטיס פלסטיק אותו יש להצמיד למראה השמאלית. תא הנוסעים נראה טוב מאוד, למרות צבעו השחור ברכב המבחן. איכות החומרים טובה יחסית ולא תמצאו פלסטיקה זולה בדיפונים עד לגובה המתניים. תא הנוסעים מרווח, ההגה נוח לשליטה ואינו עמוס בכפתורים. לליפמוטור C10 שני מסכים. האחד הוא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', קריא, נעים לשימוש ולא סובל מעודף אינפורמציה. את המסך המרכזי בגודל 14.6 אינץ' המפעיל את מערכת הבידור ואת שאר הפונקציות ברכב, פחות אהבנו. ניכר שהשימוש בו מסובך מדי ופונקציות מסוימות כגון תפעול מערכת בקרת האקלים, דורשות יותר מדי תשומת לב למסך ופוגעות בבטיחות הנסיעה. תפיסת העולם המינימליסטית שרווחת אצל יצרני הרכב בשנים האחרונות ומאיימת להעלים לנו את המתגים הפשוטים והטובים, לא עולה בקנה אחד עם נוחות התפעול.
המושבים הקדמיים נוחים מאוד וגם תנוחת הנהיגה מוצלחת בזכות כיוון חשמלי למושבים ולהגה. המידות הנדיבות ביחס לסגמנט מורגשות ותורמות למרווח פנימי גדול לנוסעים. סביבת הנהג נעימה לשהייה. יש הרבה מקום לראש ולברכיים כך שגם נהגים גבוהים ישבו בנוחות. שדה הראיה טוב אם כי החזית הארוכה יכולה להקשות במקומות צרים ובחניות, אך בשביל זה יש מצלמות היקפיות 360 מעלות כולל פסי הכוונה דינמיים לסיוע בעת נסיעה לאחור. גג זכוכית פנורמי מתפרס לכל אורך הגג וכולל וילון הצללה.
בסיס הגלגלים הארוך העומד על 2,825 מ"מ תורם למרווח פנימי נדיב מאוד במושב האחורי. העדר מדרגת הינע מאפשרת רצפה שטוחה שעושה את החיים טובים יותר גם לזה שיושב במושב האמצעי מאחור. הנוסעים מאחור ייהנו משפע של מקום לברכיים, לראש ולכתפיים, שקעי טעינה USB ו-C-USB בין המושבים הקדמיים, ומשענת יד נשלפת ממרכז הספסל האחורי.
פתרונות האחסון מונים משטח טעינה אלחוטי וצמד מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית, תא אחסון פתוח מתחת לקונסולה המרכזית עם שקעי טעינה שלא נגישים בזמן נסיעה, תא סגור מתחת למשענת היד הקדמית, צמד מחזיקי כוסות לנוסעי המושב האחורי, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, תאי אחסון בדלתות, ותא כפפות קטן. תא המטען בנפח סביר של 435 ליטרים אך פרקטי ונוח להעמסה. המושב האחורי מתקפל כמקובל בתצורת 40/60 ומציע רצפת הטענה כמעט שטוחה. בתא המטען אין גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח.
ליפמוטור C10 הוא רכב די נוח הודות לכיול מתלים רך יחסית. בעיר ובכבישים משובשים עשו המתלים עבודה לא רעה, וגם בכבישים בין עירוניים קיבלנו חווית שיוט רכה ונעימה גם הודות למושבים התומכים. בידוד הרעשים לא מצטיין ונשמעים רעשי רוח וכביש בתא הנוסעים.
ביצועים ליפמוטור C10
ליפמוטור C10 מצויד במנוע חשמלי קדמי המספק 215 כ"ס ומומנט מירבי של 32.6 קג"מ, ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות ומהירות מקסימלית של 170 קמ"ש. למרות שהתאוצה מהירה יחסית על הנייר, ליפמוטור C10 לא מרגיש רכב מהיר ביחס לרכב חשמלי. יחד עם זאת, יש מספיק כוח לכל מה שצריך ביומיום, בין אם תאוצות מעמידה, תאוצות ביניים, ויציאה לעקיפות.
עם משקל של 2 טון, ליפמוטור C10 הוא לא רכב דינמי או ספורטיבי, אבל גם אינו מתיימר להיות כזה. רכות המתלים מורגשת מאוד בפניות במהירויות גבוהות ויוצרת זווית גלגול מוחשית. כצפוי מרכבים חשמליים, הבלימה בליפמוטור C10 טובה מאוד הודות לבלימה רגנרטיבית המאטה את הרכב מיידית ברגע שמורידים את הרגל מהדוושה הימנית.
טווח נסיעה ליפמוטור C10
ליפמוטור C10 משווק עם סוללה בקיבולת 69.9 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 424 ק"מ. במהלך המבחן עם נהיגה רגועה מאוד בכבישים ללא פקקים, נותרו עוד 10% בסוללה לאחר שגמענו 305 ק"מ, כך שניתן לומר שטווח הנסיעה הריאלי עומד על כ- 330 ק"מ. ניתן לשלוט בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית, אך גם במלוא העוצמה, התוספת שלה מרגישה זניחה ולא סיפקה תוספת טווח ניכרת.
קצב הטעינה איטי מהמקובל. הטעינה הביתית הינה חד-פאזית בהספק מרבי של 6.6 קילוואט לעומת טעינה תלת פאזית בהספק 11 ואף 22 קילוואט ברכבים חשמליים מובילים. אם ברשותכם עמדת טעינה ביתית המספקת 32 אמפר, תוכלו להגיע לטעינה מלאה תוך 12.5 שעות, אך אם יש לכם עמדת טעינה בזרם 16 אמפר כמו ברוב הבתים, תקבלו קצב טעינה מאד איטי של 3.3 קילוואט, ולכן תידרשו להמתין לא פחות מ- 25 שעות לטעינה מלאה. גם הטעינה המהירה DC בהספק צנוע של 84 קילוואט. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה ליפמוטור C10
בדומה למרבית המותגים הסיניים העושים עליה לארץ, גם ליפמוטור הוא מותג צעיר שהוקם בשנת 2015 ורק לאחרונה נכנס לשוק הישראלי. לפיכך, המותג ליפמוטור טרם גיבש מוניטין לכאן או לכאן בשוק הישראלי, אך בדומה לכלל הרכבים החשמליים, ניתן לצפות לאמינות משופרת היות ולרכבים החשמליים אין את המורכבות של רכבי בעירה פנימית ובראשה המנוע ותיבת ההילוכים.
נראה שהיבואן והיצרן מאמינים באיכות המותג היות והדגם מגיע עם אחריות מלאה ל- 4 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 7,600 ₪, ועלות ביטוח חובה כ-1800 ₪.
בטיחות ליפמוטור C10
ליפמוטור C10 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2024 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות בליפמוטור C10 כולל 7 כריות אויר כסטנדרט, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת לזיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת זיהוי כל רכב ב"שטח מת", מערכת זיהוי תמרורי מהירות, התרעה במצב של עייפות על ידי חיישנים שמותקנים על קורה A ליד הנהג ומערכת התרעה במצב של היסח דעת.
מערכות בטיחות זה כמובן מבורך, אבל למרביתן נטייה להתריע יותר מדי ומהר מדי, מה שהופך את הנסיעה לרוויית צלילים מציקים והתראות מהבהבות על לוח המחוונים הדיגיטלי. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר ליפמוטור C10
ליפמוטור C10 משווק בישראל בשתי גרסאות. גרסת הכניסה סטייל שמחירה 169,900 ₪ כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מסך מרכזי בגודל 14.6 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ובאנדראויד אוטו, תפעול קולי, משטח טעינה אלחוטית, 12 רמקולים, ריפוד עור טבעוני, מושבים קדמיים חשמליים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג אחוריים, חלון פנורמי עם וילון הצללה, תאורת לד מלאה, וחישוקי 18 אינץ'. גרסת המבחן דיזיין שמחירה 184,900 ₪, מוסיפה לרשימה חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום הגה, תאורת אווירה צבעונית, שמשות אחוריות כהות, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקי 20 אינץ'.
ליפמוטור C10 הוא טבילת רגל של היצרן במים החמים בהם שוחים כרישים כגון BYD אטו 3, לינק אנד קו 02, וג'ילי גיאומטרי C. לצד הנדסת אנוש וחווית שימוש לא מלוטשות, טווח נסיעה בינוני, וטעינה ביתית איטית מדי, מציע ליפמוטור C10 הרבה יתרונות, בדגש על מרווח, נוחות נסיעה, בטיחות, ותג המחיר תחרותי.
| ליפמוטור C10 דיזיין | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי אחורי |
| הספק מרבי | 215 כ"ס |
| מומנט מרבי | 32.6 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,739 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,900 מ"מ |
| גובה כללי | 1,689 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,825 מ"מ |
| נפח תא מטען | 435 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,980 ק"ג |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 7.5 שניות |
| קיבולת סוללה | 69.9 קוט"ש |
| טווח נסיעה מירבי משולב (יצרן) | 424 ק"מ |
| טווח נסיעה מירבי משולב (מבחן) | 330 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2024) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 184,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025