וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
סיטרואן C4X אשר הושקה בשנת 2021 הינה גרסת הסדאן של סיטרואןC4 ונועדה בעיקר לשווקים מתפתחים. מתיחת הפנים אותה קיבלה השנה, מתמקדת בעדכוני עיצוב ואבזור, כאשר בחו"ל נוספה גם מערכת סיוע היברידית מתונה שטרם הגיעה לישראל. סיטרואן C4X משווקת בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ברמת אבזור MAX ובמחיר 158,990 ₪, זול ביחס למתחרות העיקריות יונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה.
| סיטרואן C4X 1.2 טורבו | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, מחיר, אחריות |
| חסרונות | אבזור, יחידת הנעה |
עיצוב ונוחות סיטרואן C4X
במסגרת העדכון זוכה סיטרואן C4X לעיצוב מעודן ומודרני יותר עם יחידות תאורת לד חדשות, גריל קדמי עדכני והסמל החדש של סיטרואן. מהצד ניתן לזהות חישוקי 17 אינץ' שונים, ומאחור יחידות תאורה חדשות וסמל חדש. אורכה הכולל צומצם ב- 20 מ"מ לכדי 4,580 מ"מ, יתר הממדים נותרו ללא שינוי. רוחבה של סיטרואן C4X עומד על 1,800 מ"מ, גובהה 1,525 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,670 מ"מ.
בתא הנוסעים שינויים קלים, ביניהם מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 10 אינץ' המריץ ממשק חדש ותמיכה אלחוטית באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' במקום 5.5 אינץ', ומושבי הנוחות המעולים Advanced Comfort Seats שזכו לתוספת של 15 מ"מ ספוג בעל תכונות זיכרון.
מעבר לכך, מדובר בעיצוב שמרני למדי המתאפיין בחומרי דיפון סבירים ואווירה כהה וקודרת. ממשק מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים מציגים גרפיקה פשוטה מאוד, ומיעוט האבזור וחומרי הדיפון אינם משפרים את האווירה הכוללת. נקודות זכות נרשמות באופן מפתיע דווקא בגזרת הנדסת האנוש. למרות שסיטרואן לא נודעה בעבר בתחום זה, מציגה סיטרואן C4X תפעול קל ואינטואיטיבי לפונקציות מרכזיות כולל פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים פיזית, גלגל הגה עגול עם פקדים פיזיים, מנופים ופקדים לשליטה בתאורה ובפונקציות נוספות.
הכניסה והיציאה נוחות ביחס למשפחתית קומפקטית סטנדרטית בזכות גבהי גחון ומרכב עדיפים בהשוואה למשפחתיות אחרות. המושבים המעולים כאמור, מקנים נוחות חסרת תחרות ואינם מעייפים גם לאורך זמן, אך מציגים פשרה בכל הנוגע לתמיכה צידית, וכיוונונם הידני אינו לעניין ביחס לסטנדרט בעת הזו. דווקא סיטרואן C4 האצ'בק הזולה יותר, זוכה לכיוונון מושב חשמלי חלקי ואף לאופציית עיסוי. הראות החוצה ברורה בזכות קו חלונות שאינו גבוהה מדי, אך מראות תלויות ועיצוב אחורי סטנדרטי יותר היו משפרים את הראות לאחור. בתצוגה העילית ניתן לכוון את זווית התצוגה, אך היות והיא מוקרנת על שקופית היא פחות נוחה לשימוש ביחס לתצוגות מקבילות המוקרנות ישירות על השמשה הקדמית.
בסיס גלגלים צנוע באורך 2,670 מ"מ, מקנה מרווח ברכיים סביר לצמד מבוגרים מאחור, אך קטן מהממוצע המקובל בסגמנט. המושב האחורי מאוד נוח, בדומה לקדמיים, והעדרו של גג פנורמי מתיר מרווח ראש נאות. נוסע שלישי ייצור צפיפות עקב רוחב מוגבל ומדרגת הינע בולטת. לטובת הנוסעים מאחור הותקנו צמד פתחי מיזוג, שקעי טעינה, חלונות כהים, משענת יד עם צמד מחזיקי כוסות, תאורה אישית, וידיות אחיזה.
פתרונות האחסון מונים תא כפפות ענקי הכולל מדפי אחסון, תא קטן מתחת למשענת היד המרכזית, צמד מדפים בקדמת הקונסולה המרכזית עם משטח טעינה אלחוטי, צמד מחזיקי כוסות, וכיסי אחסון בדלתות. תא המטען בנפח ענק של 510 ליטרים, אך אינו כולל פתיחה חשמלית או פתרונות עיגון. קיפול המושב האחורי מתאפשר בחלוקה של 40:60 ויוצר נפח הטענה של 1,360 ליטרים עם משטח הטענה נמוך מאוד שאינו מפולס. ברצפתו גלגל חלופי זמני.
נוחות הנסיעה הגבוהה שהפכה לשם נרדף למותג סיטרואן, מהווה גם כאן את הקלף החזק ביותר בדגם. בולמי PHC (Progressive Hydraulic Cushions) הידראוליים פרוגרסיביים דו שלביים, בעלי שתי רמות קשיחות, אמונים על נוחות נסיעה מופתית חסרת תחרות בסמגנט ואף כזו שתעשה בית ספר לדגמים מסגמנטים יקרים יותר. כושר השיכוך המבריק, המושבים הנוחים ובידוד הרעשים המוצלח, הופכים כל נסיעה בסיטרואן C4X לחוויה מפנקת המבודדת את הנוסעים מתלאות האספלט המקומי. מרווח גחון של 153 מ"מ מאפשר ירידה לשבילים, בהם תמשיך הצרפתיה הרכה לספק נוחות נעימה.
ביצועים סיטרואן C4X
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי ביחס לדגם המוחלף וכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 130 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, והנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. באירופה משווק הדגם עם מנוע עדכני הכולל מערכת סיוע היברידית מתונה במתח 48V, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומנוע חשמלי בהספק של 22 כ"ס, אך לעת עתה אין אנו זוכים לשדרוג מהותי זה שיגיע רק לקראת סוף השנה.
בעת הנוכחית, כאשר רובם המוחלט של המנועים נהנים מסיוע חשמלי ותיבות כפולות מצמדים, יחידת ההנעה הצנועה מציגה ביצועים חלשים ביחס לסגמנט, אף שהם מספיקים לכל שימוש משפחתי יומיומי. תיבת ההילוכים הפלנטרית אמנם אינה מסייעת בשיפור הביצועים אך מציגה פעולה חלקה ונטולת קרקושים וקפיצות המאפיינות חלק מהתיבות הדו מצמדיות. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה משפר במעט את הביצועים אך בעיקר משמר את המנוע בסל"ד גבוה יותר. פעולת המנוע נשמעת ולפעמים אף מורגשת, בשל מבנה אי זוגי של צילינדרים. צלילו דווקא ערב לאוזן עם גרגור עבה.
התנהגות הכביש משלמת מחיר על רכות המתלים ומרווח גחון בגובה 153 מ"מ. הכיול הרך יוצר זוויות גלגול מוחשיות למדי תחת עומס, ואינו מעודד נהיגה דינמית. המתלה האחורי, שאינו רב חיבורי כמו בחלק מהמתחרות, אינו מסייע בעניין זה, כך שהציון הסופי בהתנהגות הכביש בינוני למרות הבולמים המוכשרים בתחומים אחרים. הבלמים טובים ומכיוון שלא ניצבים בפניהם אתגרי ביצועים או משקל, אין פלא שהם עושים עבודתם נאמנה.
צריכת דלק סיטרואן C4X
בימי המבחן רשמה סיטרואן C4X 1.2 צריכת דלק ממוצעת של 12.0 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה נהיגה נינוחה ברובה במצב קומפורט, עם מזגן פועל. מדובר בנתון בינוני מינוס ביחס למתחרים, שברובם המוחלט כוללים סיוע היברידי קל או מלא. נתון היצרן מצהיר על 15.9 ק"מ לליטר אליהם ניתן להתקרב בנהיגה מתונה ללא מזגן. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה סיטרואן C4X
תדמיתה של סיטרואן בישראל סובלת מצלקות עבר עקב דגמים ותיקים שהציגו אמינות לוקה בחסר וכן עקב תקלות במנועי הפיורטק בנפח 1.2 ליטרים, בעיקר בסדרות הראשונות. סיטרואן C4X משווקת עם אחריות מלאה למשך 5 שנים או עד 120,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על 15,000 ק"מ או שנה לפי המוקדם מביניהם. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות סיטרואן C4X
סיטרואן C4X החדשה טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך הדגם טרום מתיחת הפנים במרכב האצ'בק שאינו שונה מהותית מבחינת בטיחות, קיבל ציון של 4 כוכבים מתוך 5 בשנת 2021. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי דו-גלגלי, בקרת שיוט כולל עצירה וחזרה לתנועה, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים במראות הצד, אורות גבוהים אוטומטיים, וזיהוי תמרורי מהירות עם המלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 3 מתוך 8.
תמורה למחיר סיטרואן C4X
סיטרואן C4X מוצעת ברמת אבזור MAX יחידה במחיר 158,990 ₪ וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 10 אינץ', מערכת ניווט מקורית תלת ממדית, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, תצוגה עילית, מושבי נוחות עם עור סינטטי, חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, חיישני חניה מלפנים ומאחור, חיישני תאורה וגשם, מצלמת רוורס עם מבט על, וחישוקי 17 אינץ'.
סיטרואן C4X מתגלה כמשפחתית קומפקטית נוחה ביותר ופרקטית למדי, אך ביחס למתחרות מודרניות עשירות באבזור עם יחידות הנעה חזקות וחסכוניות יותר, יתרונה העיקרי מעבר לנוחות הוא מחיר נגיש. אלא שגרסת ההאצ'בק, סיטרואן C4, זולה ממנה ב- 4,000 ₪ ומציעה מעט יותר אבזור במחיר של תא מטען מעט קטן יותר, כך שהתמחור הנוכחי, על אף היותו נמוך, מעט מאתגר ביחס לתמורה עבור הלקוח הפרטי. עם זאת, זו תהיה בחירה טובה עבור רכב מהעבודה לנהגים שנוסעים הרבה ומחפשים את הרכב הנוח ביותר.
| סיטרואן C4X MAX 1.2 ליטרים טורבו אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי | 130/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,580 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,525 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מרווח גחון | 153 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 510/1,360 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,290 ק"ג |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 15.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 3 (מתוך 8) |
| מחיר | 158,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025