וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
יונדאי סונטה נחתה בארץ היישר לתוך קטגוריית רכבי המנהלים שעברה מספר שינויים בתקופה האחרונה. אמנם המתחרות העיקריות - טויוטה קאמרי וסקודה סופרב לא עושות לה חיים קלים, ונוספו גם לא מעט מתחרות חשמליות לזירה, אך כפי שעשתה במשך שנים ארוכות, גם הפעם יונדאי סונטה באה לתת פייט. למבחן התייצבה גרסת הכניסה לקצ'ורי המוצעת במחיר 219,990 ₪.
| יונדאי סונטה הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח פנימי, צריכת דלק, אבזור, נוחות נסיעה |
| חסרונות | מחיר |
עיצוב ונוחות יונדאי סונטה הייבריד
החזית החדשה מציגה פס לד אופקי עבור תאורת היום ופגוש רחב עם כונסי אוויר אקטיביים, המשלב את יחידות התאורה הראשיות. הדופן שומרת על קו המותניים הייחודי ועל החגורה הבולטת בספי הדלתות. מאחור דלת תא מטען המשלבת ספוילר מובנה לצד מסיטי רוח אשר מפחיתים את מקדם הגרר, ותאורת לד בעיצוב H אשר מדגישה את רוחבה של המכונית.
תא הנוסעים עוצב מחדש בהשראת הדגמים החשמליים של היצרנית וכולל תצוגת מסכים פנורמית הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מרכזי בגודל זהה. עוד ניתן לזהות בורר הילוכים אלקטרוני על מוט בצד ההגה, דשבורד עם חיפויים חדשים, שבכת פתחי מיזוג המשתרעת לרוחב תא הנוסעים, וגלגל הגה בעיצוב חדש עם טבור עגלגל ללא סמל יונדאי.
לוח המחוונים תומך בעברית ומציג ממשק ברור שאינו סובל מעודף אינפורמציה כפי שראינו ברכבים חדשים אחרים. גם המסך המרכזי השולט על הגדרות הרכב, מערכת המולטימדיה ושיקוף הטלפון באמצעות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו נוח וקל לשימוש. הממשק לא מציג המון אופציות במקום אחד אלא תפריט פשוט דרכו ניתן להגיע במהירות לכל פונקציה. מתחתיו, פאנל שליטה למערכת השמע של Bose הכוללת 12 רמקולים, למערכת בקרת האקלים המפוצלת, ולפונקציות נוספות של הרכב. אנו שמחים על כך שיונדאי בחרה לא לוותר על פקדים פיזיים זמינים עבור מערכות שכיחות אלו.
יונדאי סונטה הינה מכונית נמוכה יחסית ובשל כך הכניסה אליה פחות נוחה, אך ברגע שמתיישבים בה מגלים מושבים מאוד נוחים התומכים בגב העליון והתחתון ומספקים תמיכה טובה גם לברכיים. כמו כן, המושבים הקדמיים חשמליים ומחוממים. יחד עם הגה שמתכוונן לכל הכיוונים, תנוחת הנהיגה טובה מאוד ומאפשרת שדה ראייה טוב. למרות שמדובר ברכב באורך המתקרב ל- 5 מטרים, ניתן להסתדר מצוין עם יונדאי סונטה בכרך הצפוף בזכות רדיוס סיבוב של 5.5 מטרים, מצלמות ומערכות עזר.
הספסל האחורי מצוין. יש מרווח ראש מכובד ומרווח ברכיים מכובד עוד יותר בזכות בסיס גלגלים באורך 2,840 מ"מ. מעבר לכך, מבנה הספסל רחב כך ששלושה מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות, עם סייג לנוסע האמצעי שיהנה קצת פחות עקב מדרגת ההינע ומושב מוגבה. מאחור תמצאו גם פתחי מיזוג אוויר בין המושבים הקדמיים וצמד שקעי C-USB.
ליונדאי סונטה תאי אחסון מספקים הכוללים תא אחסון גדול בין המושבים הקדמיים, תאים בדלתות ותא קטן בחזית הקונסולה המרכזית שמשמש גם כמשטח טעינה אלחוטי. תא המטען עמוק ומציע נפח אחסון מכובד של 480 ליטרים. ניתן לקפל את המושבים האחוריים לטובת הטענה של חפצים ארוכים אך הכנסתם תהיה מוגבלת בשל פתח טעינה קטן יחסית. מתחת לרצפת תא המטען, נגלה שטח אחסון נוסף שהיה אמור לשמש עבור הגלגל החלופי שהתחלף לצערנו בערכת ניפוח.
מהנדסי יונדאי הקדישו תשומת לב להתנהגות הכביש וביצעו מספר שיפורים בכיול המתלים ובולמי הזעזועים מלפנים, כולל בושינגים ותותבים חדשים למשולשים ולמוט המייצב. המתלה האחורי מקבל כעת זרוע עוקבת חדשה ומחוזקת בגיאומטריה שונה לצד מהלך מתלה ארוך ב- 10 מ"מ. עם כל אלה, יונדאי סונטה מספקת חווית נסיעה נוחה, שקטה ומדויקת מבעבר. יונדאי סונטה מתמודדת היטב עם מרבית סוגי הכבישים ורק מפגעים חדים יצליחו להוציא אותה משלוותה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה גבוהה והמכונית מצויינת לשיוט ממושך. בידוד רעשי הכביש והרוח מוצלח.
ביצועים יונדאי סונטה הייבריד
יחידת ההנעה ההיברידית נותרה ללא שינוי ביחס לדגם היוצא וכוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 152 כ"ס ומומנט מרבי של 19.2 קג״מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק 51 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 192 כ"ס והמומנט המשולב 37.5 קג״מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה קדמית, ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.2 שניות. בנוסף הוטמעה מערכת בלימה רגנרטיבית עם מנופי שליטה מאחורי גלגל ההגה המאפשרים בחירה מבין 5 עוצמות בלימה.
יונדאי סונטה הוא רכב מהיר, אך לא מהיר מאוד. יחידת הכוח מספקת לנו את כל מה שנצטרך בנסיעה בכבישי ישראל. אמנם בזמן מאמץ רעש המנוע לא מלבב אך יונדאי סונטה תדע להביא אתכם למחוז חפצכם במהירות. גם תאוצות הביניים טובות. יציאה לעקיפה היא משימה פשוטה וצבירת המהירות תתבצע בזריזות הנדרשת. התנהגות ואחיזת הכביש טובות אך כיול המתלים הרך גורם לזווית גלגול מורגשת בסיבובים חדים. ההגה מרגיש דק מדי אך נעים למגע ונוח לשימוש גם אם לא מספק יותר מדי פידבק לנהג. רק במצב Sport מורגש שההגה והרכב דרוכים וחדים יותר.
צריכת דלק יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי סונטה החדשה משווקת כאמור עם מנוע עזר חשמלי ובלימה רגנרטיבית בכמה עוצמות לבחירה לטובת שיפור בצריכת הדלק. במהלך המבחן אשר כלל נסיעה של מאות קילומטרים, השגנו צריכת דלק מצוינת של 17.6 ק"מ לליטר. אמנם נתון זה חורג בכ- 5% מהצהרת היצרן השאפתנית של 20 ק"מ לליטר, אך נתון צריכת הדלק נחשב טוב מאוד לרכב גדול באורך של כמעט 5 מטרים. ליונדאי סונטה מיכל דלק בנפח 50 ליטרים ובחשבון פשוט מתקבל טווח נסיעה של מעל 800 ק"מ בין תדלוקים, וזה לא פחות ממצוין. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.
אמינות ועליות אחזקה יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי ניצבת בין המותגים המובילים בטבלת המסירות בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות יונדאי מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה יונדאי למקום ה- 14 מתוך 31 יצרניות, עם 198 תקלות לכל מאה כלי רכב. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2023 הגיעה יונדאי למקום ה- 11 מתוך 30 יצרניות.
יונדאי סונטה הייבריד החדשה משווקת עם אחריות מלאה לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. למערכת ההיברידית אחריות למשך שבע שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,800 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 2,500 ₪.
בטיחות יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי סונטה לא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP אך ארגון NHTSA האמריקאי בחן את יונדאי סונטה בשנת 2023 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים בהתנגשות צידית, התהפכות והגנה על הנוסע.
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 9 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי תנועה חוצה בצומת, ניטור תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מרכוז הרכב בנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בעומסי תנועה, סיוע ליציאה בטוחה מהרכב, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, התרעה על עייפות נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, וזיהוי תמרורים עם מגביל מהירות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי סונטה הייבריד בגרסת לקצ'ורי הנבחנת מוצעת במחיר 219,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע מבית BOSE עם 12 רמקולים, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה משתנה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בורר מצבי נהיגה, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, חימום מושבים קדמיים, וילונות בחלונות הדלתות האחוריות, תא מטען עם פתיחה חכמה, חיישן גשם, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים, מצלמה אחורית, תאורת לד מלאה, גג שמש פנורמי נפתח, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'.
גרסת לימיטד שמחירה 234,990 ₪ מוסיפה לרשימה תצוגה עילית, זכרונות למושב הנהג, אוורור מושבים קדמיים, חיישני חנייה קדמיים, מצלמות היקפיות, מערכת BVM להצגת צילום של השטח המת על גבי לוח המחוונים בעת הפעלת איתות, מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה, ומערכת לכניסה אוטומטית לחניה ואפשרות להפעלה משלט הרכב.
יונדאי סונטה ממשיכה את המסורת ומציעה נוחות נסיעה טובה, אבזור עשיר וסביבה נעימה לכל הנוסעים. הדגם העדכני שקט ורך יותר, עם עיצוב התואם את השפה העיצובית החדשה של המותג. הסונטה של יונדאי הינה מנגינה נעימה, נוחה ומפנקת בפקקי האספלט האינסופיים של הארץ המובטחת. אמנם יש אקורד דיסוננטי בדמות המחיר הגבוה מדי לטעמנו, אך את הקונצרט מבית יונדאי מרביתנו נשמח לחוות.
| יונדאי סונטה הייבריד לקצ'ורי | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,999 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 192/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.5/1,770 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,910 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,860 מ"מ |
| גובה כללי | 1,445 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,840 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 480 ליטרים |
| משקל עצמי | 1640 ק"ג |
| מהירות מרבית | 192 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 9.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 17.6 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 219,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025