וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
קאדילק אופטיק (Optiq) אשר הושק בעולם במאי 2024, מהווה את דגם הכניסה לעולם החשמלי של קאדילק וניצב מתחת לקאדילק ליריק. קאדילק אופטיק מתחרה בסגמנט D-SUV מול דגמים כגון ג'נסיס GV70 ולקסוס RZ. הדגם מבוסס על פלטפורמת אולטיום החשמלית של GM עלייה מבוססים עשרה מדגמי הקונצרן. קאדילק אופטיק משווק בישראל עם צמד מנועים בהספק מרבי משולב של 300 כ"ס וסוללה בקיבולת 85 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 492 ק"מ. מחירו של קאדילק אופטיק מתחיל ב- 480,000 ₪ לגרסת הכניסה ו- 499,990 ₪ לגרסת פלטינום הנבחנת.
| קאדילק אופטיק | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים, בידוד רעשים, מרווח פנימי |
| חסרונות | מחיר, ביצועים בינוניים |
עיצוב ונוחות קאדילק אופטיק
עיצובו של קאדילק אופטיק מתכתב עם יתר דגמי המותג ומזוהה מיד כאח למשפחת דגמי הפנאי החשמליים של קאדילק. החזית דומה מאוד לקאדילק ליריק עם פנסי חזית אנכיים המייצרים מופע תאורה בולט ושבכה קדמית אטומה הכוללת סמל מואר במרכזה. מאחור מותקנים גופי תאורה דקים משני צידי קורות C האלכסוניות וצמד גופי תאורה אנכיים. התוצאה הסופית יוצרת נוכחות וזהות מותגית מבודלת. כיאה לדגם אמריקאי גאה, ההופעה מגובה גם בממדים נדיבים ביחס לסגמנט D-SUV. אורכו של קאדליק אופטיק 4,821 מ"מ, רוחבו 1,913 מ"מ, גובהו 1,643 מ"מ ובסיס הגלגלים באורך 2,947 מ"מ.
תא הנוסעים מאמץ גם הוא את הארכיטקטורה המוכרת מקאדילק ליריק וכולל מערך צגי 9K המדמים מסך יחיד בגודל 33 אינץ' עם ממשק משתמש אינטואיטיבי וגרפיקה מודרנית, המאפשרים שליטה באורות ובמחשב הדרך מחלקו הימני ביותר של הצג. בחלק התחתון של הדשבורד נמצאים פתחי מיזוג בעלי כיוונון ידני וגובה ראוי, וכן מערך פקדים פיזיים לבקרת האקלים. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה, וזו התצורה המועדפת לדעתנו ברכב חשמלי, אך תפעולו דורש משיכה מיותרת בטרם דחיפתו מעלה או מטה. הקונסולה המרכזית כוללת חוגה נאה ופקדים לשליטה על מערך המולטימדיה, וגלגלת לשליטה על עוצמת השמע, אך ניכר כי בעידן המסכים הנוכחי כבר הורגלנו לתפעל את מערכת המולטימדיה דרך המסך בלבד, כך שלאורך כל ימי המבחן לא השתמשתי כלל בפקדים הפיזיים לתפעול המולטימדיה.
איכות החומרים מהווה חידוש מרענן ובלתי צפוי מיצרנית כגון קאדילק, שבחרה בחומרי דיפון כגון אריגים ולבד, ליצירת תחושת חמימות ביתית. ואכן, תא הנוסעים מרגיש Cozy ומפנק, גם אם התחושה באה על חשבון היוקרה. קל להתחבר לתא הנוסעים, במיוחד בגרסת פלטינום הנבחנת המוסיפה גוון חום חמים לריפודים ושטיחונים מהודרים. איכות ההרכבה מותירה רושם הדוק ולא מצאנו בעיות בגימורים. הנדסת האנוש טובה ברובה, ולא נרשמו בעיות מהותיות פרט להעדר תצוגת אחוזים מדויקת לסוללה.
פתרונות האחסון מונים תא כפפות מדופן ומואר שנפתח רק דרך צג המגע, תאים פרקטיים ועמוקים בדלתות, משטח אחסון ענק ומדופן ברצפה השטוחה שבין המושבים הקדמיים, תא מדופן בתחתית הדשבורד לאחסון סמארטפון הנוסע עם שקעי טעינה, ותא נוסף מתחת למשענת היד המרכזית הכולל שקעי טעינה. משטח הטעינה האלחוטי מציע תצורה שונה מהמקובל - מחציתו התחתונה של הסמארטפון מושחלת לחריץ בקדמת משענת היד המרכזית ומחציתו העליונה בולטת החוצה. תא המטען בנפח 736 ליטרים על פי התקן האמריקאי המודד את יכולת ההטענה עד קו הגג. דלת תא המטען נפתחת חשמלית ומגלה תאורה משני דפנות תא המטען ושקע 12V אך לא הרבה מעבר לכך. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 מתבצע באמצעות ידיות בחלקו העליון של המושב ויוצר משטח מפולס למדי בנפח 1,614 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר ותא לאחסון כבל הטעינה. תא מטען קדמי אינו בנמצא.
קרבה לרכב מפעילה מופע אורות ססגוני עם פירוטכניקה מרשימה בשבכה הקדמית. הידיות הנשלפות פותחות דלתות גדולות המקנות כניסה ויציאה קלות הודות למפתח נדיב ולגובה המרכב. הנוסע מלפנים זוכה גם לידית אחיזה בקורה A. הכורסאות הקדמיות רחבות, מפנקות וכוללות כיוונון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי בסיסי, המופעלים כולם באמצעות פקדים על הדלתות הקדמיות. המרווח נדיב עם רצפה שטוחה לחלוטין אך ניתן היה לצפות ליותר מכך מרכב חשמלי ייעודי בממדים אמריקאים. הנוסעים מאחור יזכו לצמד מושבים מחוממים, חלונות כהים, פתחי אוורור עם אזור בקרת אקלים נפרד, משענת יד עם צמד מחזיקי כוסות, גג פנורמי נפתח עם וילון הצללה אטום, שקע חשמל ושקעי USB. נוסע שלישי לא ייצור צפיפות מעיקה מדי.
תנוחת הנהיגה טבעית וגבוהה. ההגה העבה והבשרני אינו מסתיר את לוח המחוונים האינפורמטיבי, וכולל פקדים פיזיים לשליטה על שלל פונקציות ברכב. שדה הראיה סביר אך הדשבורד נמתח לפנים באופן מוגזם ויוצר משטח עצום ומרוחק עד החרטום אשר מקשה על זיהוי קצה המרכב. תקינה אמריקאית כופה מראה שמאלית מקרבת הדורשת הסתגלות, אך המראה המרכזית הדיגיטלית משדרת וידאו באיכות גבוהה מהמצלמה האחורית. כושר התמרון סביר ביחס לממדים, והמצלמות ההיקפיות האיכותיות מסייעות לתמרן במקומות צפופים.
התנעה דורשת שימוש בקודן מעיק וחגירת חגורת בטיחות הנהג כתנאי לתחילת הנסיעה. תחילת תנועה מפיגה את החשש מצליל התראה במהירות זחילה ומגלה כיול מתלים רך המאפשר שיכוך טוב וסינון יעיל של רוב מפגעי האספלט, כאשר רק המאתגרים שבהם יצליחו לטלטל את המרכב המגודל. אופציית הנהיגה בדוושה אחת מקלה בנהיגה עירונית, ומאפשרת שימוש מינימלי בבלמים. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הגבוהה כאשר רק גלי אספלט עמוקים בשילוב עם מהירות גבוהה, יצליחו לייצר טלטול שאינו מרוסן כדבעי בציר האורך. בידוד הרעשים מרשים ביותר הודות לזיגוג כפול ולמערכת נטרול רעשים המוטמעת במערכת השמע מבית AKG, המונה 4 מיקרופונים בארבעת קצוות התקרה לקליטת רעשים וניגון תדר נגדי מ- 19 הרמקולים המצוינים.
ביצועים קאדילק אופטיק
קאדילק אופטיק מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ומצויד בהנעה כפולה עם הספק מירבי של 300 כ"ס ומומנט מירבי של 49 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות. הביצועים מעולים בפני עצמם, אך אינם מרגישים נמרצים ביחס לחשמליות דו מנועיות רבות, וביחס אליהן קאדילק אופטיק נמנית ברף התחתון ודומה לזריזות שבחשמליות החד מנועיות. מצב ספורט מחדד במעט את התחושות ומוסיף צליל מנוע בעירה ממערכת השמע לחובבי הז'אנר.
התנהגות הכביש נאותה וצפויה בהינתן מרווח הגחון ונתון משקל עצמי הנושק לכדי 2.5 טונות. המתלים הסטנדרטים מפתיעים בכיול בשל ומרוסן המצליח לאלחש את התחושה הגמלונית המאפיינת דגמים רבים בסגמנט, כל עוד נשמר קצב סביר והמרכב אינו מאותגר בהעברות משקל אינטנסיביות. הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת בחירת עצימות, כולל נהיגה בדוושה אחת העובדת למשעי ופותרת את הנהג משימוש בבלמים בנהיגה מנהלתית. בנוסף, מנוף שמאלי מאחורי גלגל ההגה מאפשר גם הוא בלימה רגנרטיבית, כך שבנהיגה מנהלתית ניתן לווסת את הבלימה דרך המנוף עד לעצירה מלאה. הבלמים הולמים את המשקל והביצועים ומאפשרים יכולת תאוטה חזקה, אך מהלך הדוושה אינו לינארי ותחושת פעולת הבלמים מלאכותית בדומה לרוב רובם של הרכבים החשמליים.
טווח נסיעה קאדילק אופטיק
קאדילק אופטיק משווק עם סוללת ליתיום יון בקיבולת 85 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של עד 492 ק"מ לפי תקן EPA האמריקאי אשר מחמיר יותר מתקן WLTP האירופאי. הספק הטעינה המהירה DC עומד על 150 קילוואט ואילו טעינה ביתית AC אפשרית בהספק 19.2 קילוואט. בנהיגת המבחן שכללה שיוטים ארוכים ומהירים, עם בלימה רגנרטיבית בעצימות הגבוהה ביותר, נרשמה צריכת חשמל של 4.2 ק"מ לכל קוט"ש, המצביעה על טווח נסיעה אמיתי של 360 ק"מ. טעינה ביתית בשקע תלת פאזי הטעינה בארבע שעות את מחצית הסוללה. שקע הטעינה ממוקם מעל הגלגל הקדמי בצד הנהג וכולל תאורה, ופתיחה/סגירה חשמלית משלט הרכב או בלחיצה על מכסה השקע. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה קאדילק אופטיק
רכבי קאדילק מציעים אמינות ממוצעת. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קאדילק למקום ה- 13 מתוך 29 יצרניות עם 196 תקלות לכל 100 כלי רכב. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים.
קאדילק אופטיק משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 17,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪
בטיחות קאדילק אופטיק
קאדילק אופטיק לא נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP הואיל ואינו משווק באירופה. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, בלימת חירום לתנועה חוצה בצמתים, התראה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור שטח מת אקטיבית, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, מערכת התראה במצב של היסח דעת הנהג, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים, התראה על הימצאות ילד במושב האחורי, מצלמת מראה HD כולל מערכת שטיפה, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם מבט מעוף ציפור וזוויות צפייה שונות, וו גרירה, חניה אוטומטית, ואפשרות לקבלת התראות בטיחות ע"י רטט במושב.
הודות לתקינה האמריקאית הדגם מקבל "פטור" ממערכת התראת מהירות ועייפות נהג הנוטות להתריע ללא הרף. רמת האבזור הבטיחותי הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר קאדילק אופטיק
קאדילק אופטיק משווק בישראל בשתי גרסאות. גרסת לקצ'ורי שעלותה 480,000 ₪ כוללת בין היתר תצוגה עילית, 19 רמקולים מבית AKG כולל במשענות הראש הקדמיות, מערכת לביטול רעשים, 6 שקעי USB-C, שקע מתח 230V, בקרת אקלים תלת אזורית, חלון גג, תאורת אווירה צבעונית, משטח טעינה אלחוטית, מושבים קדמיים חשמלים עם חימום ואוורור, מושב אחורי מחומם, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, תאורת לד מלאה עוקבת פניה, וחישוקי 21 אינץ'. גרסת פלטינום הנבחנת מוצעת במחיר 499,990 ₪ וכוללת בנוסף ריפודים בצבע חום, שטיחונים יוקרתיים יותר, וצביעה דו-גונית עם גג שחור.
קאדילק אופטיק יקלע לטעמם של חובבי המותג באמצעות עיצוב המזוהה עימו, תא נוסעים מפנק ומרווח פנימי מרשים. התמחור היקר מציב את אלמנט המיתוג וערכו המוסף כגורם מכריע בבחירה. מרשים ככל שיהיה, ניצב קאדילק אופטיק מול מתחרים מרשימים נוספים, חלקם ממותגים מוערכים בסביבת מחירים דומה, וחלקם ממותגים אנונימיים או עממיים במחירים נמוכים משמעותית, כך שבסופו של יום, על שלל מעלותיו וחובותיו מיועד קאדילק אופטיק בעיקר לחובבי המותג.
| קאדילק אופטיק פלטינום AWD | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי | 300 כ"ס |
| מומנט מרבי | 49 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,821 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,913 מ"מ |
| גובה כללי | 1,643 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,947 מ"מ |
| נפח תא מטען | 736/1,614 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,453 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.2 שניות |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 492 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 360 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 16.3 קוט"ש ל- 100ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 21.3 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 499,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025