וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: אלעד לרך
  • 23 אוקטובר 2025
  • 0 תגובות

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי המשפחתי וויה קוראג' (Courage). מדובר בדגם השלישי של המותג הסיני בישראל, אשר יתחרה בסגמנט הצפוף מול דגמים כגון טסלה מודל Y, אקספנג G6, זיקר X7 ו- BYD סיליון 7. וויה קורג' משווק בגרסאות הנעה אחורית וכפולה במחיר כניסה של 194,900 ₪ שהינו זול יותר משל מתחריו הישרים, במטרה להפוך את המותג למוכר ופופולרי יותר - מה שלא קרה עד כה עם שני הדגמים הראשונים של המותג.

וויה קוראג' חשמלי
יתרונות עיצוב, יחידת כוח
חסרונות טווח נסיעה, הנדסת אנוש

וויה קוראג'

עיצוב ונוחות וויה קוראג'

וויה קוראג' מבוסס על פלטפורמת ESSA החדשה מבית דונגפנג ומציג עיצוב חיצוני נאה וספורטיבי הכולל פנסים צרים המחוברים בפס תאורה רוחבי, לוגו מואר, גריל אטום בגימור שחור מבריק עם 215 סמלים זעירים מוארים, ומכסה מנוע עם פתחי אוורור דקורטיביים. מהצד בולטים חישוקי 20 אינץ', גג בסגנון צף עם קורה אחורית מעוצבת וידיות נשלפות. מאחור תאורת לד רוחבית, ספויילר אחורי נאה ופגוש מושחר. אורכו של וויה קוראג' עומד על 4,725 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך נדיב של 2,900 מ"מ.

וויה קוראג'

תא הנוסעים נראה סיני טיפוסי במראה מינימליסטי עם מסך מגע מרכזי בגודל 15 אינץ', אך כאן הוא גם נע חשמלית כך שיוכל להתמקם מול הנוסע הקדמי, ובשילוב עם מושב נוסע שיכול להפוך למיטה, מתקבל סידור חביב להמתנות ארוכות בעמדות טעינה ציבוריות. לוח המחוונים אמנם קטן בגודל 6 אינץ' בלבד עבור מידע חיוני אך יש גם תצוגה עילית צבעונית. ההגה נעים מאוד למגע ונוח לשימוש.

וויה קוראג'

צמד המושבים הקדמיים בוויה קוראג' נוחים מאוד. המושבים החשמליים מספקים תמיכה טובה לגב ומאפשרים נסיעות ארוכות וממושכות בפקקי המדינה. היות והרכב גבוה מעט, קל להיכנס ולצאת ממנו. תנוחת הנהיגה מוצלחת ומרגישה מרווחת. ישיבה נכונה תספק שדה ראייה טוב לנהג וזווית צפיה טובה בנתוני מערכת התצוגה העילית. כלל הפונקציות ברכב נשלטות על ידי המסך המרכזי לרבות שליטה על מערכת השמע, בקרת האקלים, מערכות הבטיחות ושאר הגדרות הרכב. פחות אהבנו את היותו של המסך "כל יכול" כתולדה של תורת העיצוב המינימליסטית, והיינו מעדיפים כמה פקדים פיזיים בעיקר לפונקציות השכיחות יותר. יחד עם זאת, המסך נוח לתפעול, מהיר וברור. סוככי השמש הקדמיים המיוחדים כוללים בחלקם התחתון פלסטיק כהה המדמה אפקט של משקפי שמש ובכך לא מקטין הרבה את שדה הראייה כאשר הסוכך בשימוש - פשוט יפה ונהדר.

וויה קוראג'

מושבי הספסל האחורי של וויה קוראג' מאוד נוחים ומרווחים גם לנוסעים גבוהים מהממוצע הודות לבסיס גלגלים נדיב של 2,900 מ"מ. גם מרווח הראש מאחור טוב למרות חלון הגג. הרצפה במושב האחורי שטוחה לגמרי כך שגם הנוסע האמצעי ישב בנוחות. נוסף על כך ייהנו הנוסעים מאחור מפתח אוורור מעוצב בין שני המושבים הקדמיים ושקעי טעינה.

לוויה קוראג' מספר תאי אחסון לרבות תא מרכזי מקורר בין שני המושבים הקדמיים, תא כפפות, תא פתוח מתחת לקונסולה המרכזית, ותא נוסף עם מחזיקי כוסות במשענת היד במושב האחורי. תא המטען בנפח 527 ליטרים עם 72 ליטרים נוספים מתחת לרצפת תא המטען (כי אין גלגל חלופי). תא מטען קדמי אינו כלול.

וויה קוראג'

וויה קוראג' מצויד במתלים אדפטיביים ולכן ציפינו לנוחות נסיעה טובה מהממוצע אך מעט התאכזבנו. נוחות הנסיעה בעיר סבירה ולא מעבר לכך. במהירויות גבוהות היא טובה יותר. רעשי רוח כמעט ולא נשמעים אלא רק בכבישים משובשים, אך זה כמובן מובן ונסלח.

ביצועים וויה קוראג'

רכב המבחן בגרסת ההנעה הכפולה AWD המצוידת בצמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 430 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 63.2 קג"מ ומאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות. התרגלנו מהר מאוד לזמינות המיידית של כוח החשמל. תאוצה מעמידה, תאוצת ביניים ויציאה לעקיפה, הן משימות קלילות עבור וויה קוראג'.

וויה קוראג'

כאמור לוויה קוראג' מתלים אדפטיביים ואלו עוזרים רבות לאחיזת הכביש. יחד עם הנעה כפולה, וויה קוראג' "מחבק" את הכביש די בקלות גם כאשר מאתגרים אותו עם פניות חדות במהירויות גבוהות. הרכב מגיע כסטנדרט עם צמיגי פירלי המוסיפים נקודות להתנהגות הכביש הטובה. ההיגוי קצת עמום כפי שהתרגלנו ברכבים חשמליים, אך לוויה קוראג' התנהגות דינמית טובה וזריזה, והוא בהחלט יכול לספק גם רגעי הנאה מנהיגה. יכולת הבלימה טובה גם בזכות עזרת הבלימה הרגנרטיבית.

טווח נסיעה וויה קוראג'

וויה קוראג' משווקת עם סוללה בקיבולת 77.3 קוט"ש. בדגם המבחן ברמת Ultimate AWD, טווח הנסיעה המוצהר הינו 446 ק"מ. במהלך המבחן, בנסיעה משולבת קיבלנו טווח הרבה פחות אופטימי של כ- 330 ק"מ ותצרוכת ממוצעת של קרוב ל- 23 קוט"ש ל- 100 ק"מ. טעינה ביתית אפשרית בהספק של עד 11 קילוואט ואורכת כ- 8 שעות. טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 200 קילוואט כך שטעינה מ- 10% עד 80% בעמדה מתאימה אורכת כ- 32 דקות בתנאים אופטימליים. בנוסף תומכת הסוללה בטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של עד 3.5 קילוואט. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15 כמו כל הרכבים החשמליים.

אמינות ועלויות אחזקה וויה קוראג'

מותג וויה כבר מתגלגל על כבישי הארץ כמה שנים. עד היום, רכבי המותג החשמליים נמכרו במספרים צנועים יחסית למותגים סיניים אחרים ואנו לא מכירים בעיות אמינות משמעותיות. נזכור כמובן שמדובר במכונית חשמלית אשר מראש פחות מועדת לתקלות מכאניות מורכבות. וויה קורג' ישווק עם אחריות יצרן למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה אחריות למשך 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא תביעות ושלילות רישיון כ- 7,600 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 2,100 ₪.

בטיחות וויה קוראג'

וויה קורג' זכה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני Euro NCAP ומצויד בשלל מערכות אקטיביות מתקדמות כגון התרעת התנגשות מלפנים ומאחור, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים, התרעה על שכחת ילדים, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז נתיב, ניטור שטח מת אקטיבי, חיישני חניה היקפיים, ומערך מצלמות 360 מעלות. מערכות הבטיחות לא מציקות וזהו נתון חשוב מאוד לטעמנו, במיוחד ברכב סיני. ניתן לנתק את מערכות הבטיחות השונות אך רק באמצעות המסך המרכזי. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר וויה קוראג'

וויה קוראג' משווק בארץ בשתי גרסאות. גרסת RWD אלגנט מוצעת במחיר 194,900 ₪ ומצוידת במנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 288 כ"ס וטווח נסיעה רשמי של 476 ק"מ. רשימת האבזור מכובדת מאוד וכוללת שליטה במסך באמצעות מחוות ידיים, תפעול קולי, משטח טעינה אלחוטית, מערכת שמע עם 13 רמקולים, אפליקציה ייעודית לשליטה במערכות שונות מרחוק כגון הפעלת מיזוג לפני הכניסה לרכב, ריפוד דמוי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, אוורור ועיסוי, בקרת אקלים עם מסנן ברמת 95CN, מבשם אוויר עם 3 ניחוחות לבחירה, תאורת אווירה צבעונית, גג פנורמי נפתח עם וילון אטום, ודלת תא מטען חשמלית.

גרסת ההנעה הכפולה מגיעה ברמת אבזור AWD אולטימייט ומחירה 209,900 ₪. מעבר לנתונים הטכניים עליהם כתבנו מעלה, גרסה זו כוללת מתלים אקטיביים עם שלוש מצבי נהיגה לבחירה המשתמשים במצלמה שסורקת את פני הכביש ומתאימים את פעולת השיכוך 100 פעמים בשניה. עוד בגרסה זו ריפודים משודרגים, גלגל הגה עם חימום, ומושבים אחוריים עם חימום.

וויה קוראג' הוא רכב שמאוד נעים להיות בו. מעבר לעיצוב המיוחד והשונה מעט מהעדר הסיני, הוא מביא עימו שלל נקודות חוזקה כגון מרווח פנימי נדיב, יחידת כוח משובחת ואיכות חומרים טובה ונעימה למגע. מצד שני, ניכר כי הוקדשה מחשבה רבה מדי לייחד את הרכב באמצעות גימיקים מיותרים כגון רעשי נביחה של כלב, יללה של חתול, מחיאות כפיים, וגם גרעפס. לו היו משקיעים את אותה כמות המחשבה ביצירת טווח נסיעה התואם את הצהרת היצרן, היה לנו כאן מוצר מדהים במחיר אטרקטיבי.

וויה קוראג' Ultimate AWD
מנוע שני מנועים חשמליים
הספק מנוע משולב 430 כ"ס
מומנט מרבי משולב 63.2 קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,725 מ"מ
רוחב כללי 1,900 מ"מ
גובה כללי 1,650 מ"מ
בסיס גלגלים 2,900 מ"מ
נפח תא מטען 527 + 72 ליטרים
משקל עצמי 2,265 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 4.9 שניות
טווח נסיעה מירבי משולב (יצרן) 446 ק"מ
טווח נסיעה מירבי משולב (מבחן) 330 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 17.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 22.8 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2025)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 209,900 ₪

וויה קוראג' 2025 מבחן דרכים