דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: יצרן
  • 27 אוקטובר 2025
  • 0 תגובות

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ופולקסווגן טיגואן, אך במחיר נגיש יותר כיאה למותג לואו קוסט (Low Cost). הדגם משווק בישראל בגרסאות בנזין עם תיבת הילוכים ידנית ומערכת הנעה כפולה עבור משפחות חובבות טיולי שטח קלים, ובגרסאות היברידיות אוטומטיות עבור השאר. למרות המידות המוגדלות, לדאצ'יה ביגסטר 5 מושבים בלבד ובשלב זה אין כל רמז לגרסת 7 מושבים עתידית, וזהו לדעתנו פשוט פספוס. לקחנו למבחן את דאצ'יה ביגסטר 1.8 הייבריד אוטומט שעלותו 184,900 ₪.

דאצ'יה ביגסטר 1.8 הייבריד
יתרונות יכולת שטח, עיצוב, נוחות
חסרונות בטיחות, היעדר שורת מושבים שלישית

דאצ'יה ביגסטר

עיצוב ונוחות דאצ'יה ביגסטר

דאצ'יה ביגסטר הוא למעשה ביג דאסטר, כלומר גרסה מוארכת של דאצ'יה דאסטר המוכר עם תוספת של 230 מ"מ לאורך הכולל ומספר שינויים קלים בעיצוב הפגושים והקורות האחוריות. מעבר לכך מציג הדגם אותו סגנון קשוח עם חזית אנכית הכוללת יחידות תאורה מלבניות וחותמת התאורה העדכנית של המותג. מהצד בולטים בתי גלגלים גדולים עם חיפוי עבה לשמירה מפני פגיעות קלות, וקו חלונות המטפס מעלה ומשלב את ידית הדלת האחורית לטובת מראה דינמי. מאחור ניתן לזהות ספויילר מפוסל בקצה הגג, דלת תא מטען גדולה, ויחידות תאורה בצורת משולש.

דאצ'יה ביגסטר

גם תא הנוסעים דומה לזה של הדאסטר עם הבדל בעיצוב הקונסולה המרכזית המעניקה לדגם מראה אטרקטיבי יותר, תוספת פתחי מיזוג אחוריים וגג פנורמי גדול. מעבר לכך תוכלו למצוא כאן עיצוב תכליתי הכולל מסך מגע בגודל 10.1 אינץ' המוטה מעט לעבר הנהג. מסך המגע נוח למדי, זריז בתגובתו ומתחבר בקלות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו. מתחת למסך מספר פקדים פיזיים קטנים, פשוטים ונוחים לשליטה בבקרת האקלים ובמערכות נוספות. לעומת זאת, השליטה במערכת השמע מההגה מבוצעת על ידי מנוף קטן שממוקם מאחורי גלגל ההגה. זהו פתרון מיושן, לא נוח ודורש הסתגלות. במרכז הקונסולה בורר הילוכים אלקטרוני זעיר בגרסת המבחן ההיברידית. בנוסף כולל דאצ'יה ביגסטר מנגון YouClip מעניין הכולל מסילות מודולריות קטנות שניתן להתקין במגוון מקומות אסטרטגיים בתא הנוסעים ועליהם להלביש מעמד לטאבלט או לטלפון, ווי תליה, מחזיק כוסות או פנס.

דאצ'יה ביגסטר

כיאה לרכב SUV, הכניסה והיציאה קלות ונוחות. תא הנוסעים מרגיש מרווח אם כי נהגים שיושבים קרוב להגה עלולים להרגיש מעט צפיפות בצד ימין בגלל הקונסולה המרכזית הגדולה. לוח המחוונים ברור מאוד, אינו סובל מעודף אינפורמציה וגם אותו ניתן לשנות לפי העדפת הנהג. ההגה, על שלל לחצניו, נעים למגע ונוח לשימוש.

המושבים הקדמיים נוחים מאוד ומספקים תנוחת נהיגה טובה עם שדה ראייה רחב. כיוון מושב הנהג חצי חשמלי. ישנה ידית מכנית להזזת המושב לפנים ולאחור, וכיוון זווית משענת הגב והגובה מתכווננים חשמלית.

דאצ'יה ביגסטר

הספסל האחורי בדאצ'יה ביגסטר נוח מאוד. בדומה למושבים הקדמיים, התמיכה לגב טובה ומרווחי הראש והברכיים נדיבים בזכות בסיס גלגלים מכובד של 2,700 מ"מ. לעומת זאת, דאצ'יה ביגסטר אינו רכב רחב, ועל אף ששלושה מבוגרים ישבו בנוח יחסית זה לצד זה, כנראה שירגישו בצפיפות מה. לדעתנו דאצ'יה מפספסת בגדול בכך שאינה מציעה את הדגם המוארך בתצורת 7 מושבים. צמד מושבים בשורה שלישית בשילוב מחיר נגיש היו יכולים לעזור לדאצ'יה ביגסטר להפוך ללהיט על כבישי ישראל.

דאצ'יה ביגסטר

תא המטען הגדול בנפח 488 ליטרים בגרסת המבחן וטיפה יותר גדול בגרסאות האחרות אולי מפצה מעט על היעדר שורה שלישית. תא המטען במבנה פרקטי מאוד. בצידו שקעי טעינה שונים ומנופים קטנים להורדת המושב האחורי בתצורת 40/20/40 ולהגדלת נפח ההטענה בצורה משמעותית. מתחת לרצפת תא המטען נמצא שטח אחסון נוסף וגם גלגל רזרבי זמני. מעבר לכך, אין לדאצ'יה ביגסטר עודף תאי אחסון למעט תא הכפפות והתא בקצה הקונסולה המרכזית בין המושבים הקדמיים. דלת תא המטען חשמלית ברכב המבחן בגרסת ג'רני.

דאצ'יה ביגסטר הינו רכב מאוד נעים לנסיעה. המתלים משככים מהמורות גדולות ללא בעיה, דבר המורגש גם בנסיעה מהירה בדרכי עפר למשל. הנסיעה בתוך העיר נוחה למדי וכך גם במהירויות גבוהות מחוץ לעיר. רעשי הרוח והכביש שופרו משמעותית ביחס לדגמים קודמים של המותג ואת המנוע נשמע בעיקר בעת עומס.

ביצועים דאצ'יה ביגסטר

דאצ'יה ביגסטר התייצב למבחן עם מערכת היברידית הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,799 סמ"ק ושני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 155 כ"ס. מנוע הבנזין משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ולהנעה קדמית בלבד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת בגרסה זו 9.7 שניות.

דאצ'יה ביגסטר

דאצי'ה ביגסטר אינו רכב לתאוצות מהירות ולנסיעות פרועות, והביצועים מספיקים כדי להביא אתכם למעוז חפצכם בנוחות ובקלות. מערכת ההנעה ההיברידית עובדת מצוין ומספקת מספיק כוח למרבית הדרישות ביומיום. 155 כ"ס אולי לא נשמעים הרבה, אך לדאצ'יה ביגסטר לא היתה שום בעיה בתאוצות ביניים או בזמינות כוח בעת הצורך.

דאצ'יה ביגסטר

גם אחיזת הכביש טובה למדי, הן בזכות כיול המתלים והן בזכות הצמיגים האיכותיים שמגיעים כסטנדרד. בפניות חדות מורגשת זווית גלגול אך זה צפוי ומקובל היות והביגסטר כאמור די גבוה עם מרווח גחון מכובד. בשטח, למרות שלרכב אין הנעה כפולה, הצלחנו לעבור מכשולים קלים ולנסוע בנוחות בשבילי עפר משובשים ללא בעיה וללא כל חשש. הצמיגים בעלי פרופיל גבוה יחסית, עוזרים גם הם לשיכוך המהמורות לטובת נסיעה נוחה יותר.

צריכת דלק דאצ'יה ביגסטר

הצהרת היצרן השאפתנית מעידה על צריכת דלק של 21.7 ק"מ לליטר. בימי המבחן השגנו צריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה נהיגה משולבת ואף קצת נהיגת שטח. למרות הפער הגדול, עדיין מדובר בנתון מכובד לרכב פנאי משפחתי. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של מעל 700 ק"מ וזה מצוין. דרגת זיהום האוויר עומדת על 4 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה דאצי'ה ביגסטר

דאצי'ה כבשה את לב הנהגים בזכות הפשטות והאמינות, ועל כך יעידו נהגי המוניות בארץ ובעולם שמנצלים את הרכב על שלל מרכיביו עד תום. בארץ משווק דאצ'יה ביגסטר עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. את האחריות ניתן להרחיב לחמש שנים או עד 150,000 ק"מ למי שמתכנן להחזיק את הרכב זמן רב. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 5,600 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 2,300 ₪.

בטיחות דאצי'ה ביגסטר

דאצ'יה ביגסטר נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2024 וזכה לציון מאכזב של שלושה כוכבים מתוך חמישה, עם ציוני משנה של 69% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל, ו- 57% על תפקוד מערכות הבטיחות (ציונים כמעט זהים לדאצ'יה דאסטר).

דאצ'יה ביגסטר

תחום הבטיחות באופן מסורתי אינו הצד החזק של דאצ'יה וכך גם בדאצ'יה ביגסטר, שכדי לשמור על מחיר נגיש נאלץ להסתפק במערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות למדי ואינו מיישר קו עם המתחרים המובילים בסגמנט. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, זיהוי תמרורים, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה ומרכוז בנתיב, והתרעה על עייפות נהג. גרסת המבחן כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית ואורות גבוהים אוטומטיים. פיצ'ר יעיל שיש בדאצ'יה ביגסטר הינו לחצן Perso המבטל את חלק ממערכות הבטיחות על פי הגדרה מראש של הנהג.

באף אחת מן הגרסאות לא תמצאו מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד במעבר נתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת למניעת שכחת ילדים, ואזהרת פתיחת דלת. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 5 מתוך 8.

תמורה למחיר דאצ'יה ביגסטר

דאצ'יה ביגסטר משווק עם מנוע טורבו בנזין והייבריד בלבד. גרסאות TCe 130 מצוידות במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בשילוב מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V עם הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ. מנוע זה זמין עם תיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ומערכת הנעה כפולה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות בגרסה זו וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 16.7 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

גרסאות Hybrid 155 כמו ברכב המבחן, מצוידות כאמור במערכת היברידית הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטרים ושני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 155 כ"ס, תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד.

דאצ'יה ביגסטר זמין בשלוש רמות אבזור. רמת הכניסה אקספרסיון שמחירה 169,00 ₪ דלה באבזור וכוללת בין היתר מסך מגע בגודל 10.1 אינץ', לוח מחוונים אנלוגי, מצלמה אחורית, 4 רמקולים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם חניה חשמלי, חיישני חניה אחוריים, חיישני תאורה וגשם, תאורת לד מלאה, וחישוקי 17 אינץ'. רמת אקספרסיון פלוס שמחירה 174,900 ₪ כוללת בנוסף חיישני חניה קדמיים, מצלמות היקפיות 360 מעלות ומפתח חכם.

רכב המבחן הגיע ברמת ג'רני שמחירה 184,900 ₪ אשר זמינה רק עם מנוע היברידי וכוללת ריפוד משודרג, מושב נהג עם כוונון חצי חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ', 6 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקי 18 אינץ'.

דאצ'יה בנתה לעצמה קהל מעריצים גדול בארץ הקודש, הרבה בזכות האח הקטן דאצ'יה דאסטר. משפחות עם ילדים צעירים, אנשי ספורט אתגרי, מורים לנהיגה (שבחרו בו גם כי משווק עם תיבת הילוכים ידנית), והרבה אחרים, סללו את הדרך שיכולה להפוך את הביגסטר ללהיט החדש של המותג בארץ. בשבחו של דאצ'יה ביגסטר מנינו את הנוחות, הפרקטיות, צריכת הדלק הטובה, ושלל התכונות הטובות שיש לו להציע. לעומת זאת, הרכב קיבל ציון נמוך במבחני הריסוק האירופאיים, ובתור רכב בו נסיע את היקרים לנו מכל לטיולים המשפחתיים, היינו רוצים רכב עם ציון גבוה יותר.

שורת מושבים שלישית הייתה יכולה להפוך את דאצ'יה ביגסטר לעסקה טובה ומשתלמת. מעבר לכך, ומי שמשלים עם כמה חסרונות קטנים אחרים, יזכה ברכב נהדר שיקח אותו לטיולים רבים, במקומות אליהם רכבים אחרים לא יגיעו, וזאת בזכות יכולת שטח מכובדת גם ללא הנעה כפולה.

דאצ'יה ביגסטר הייבריד
מנוע היברידי, בנזין 1,799 סמ"ק ושני מנועים חשמליים
הספק מרבי 155/5,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 17.5/3,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,570 מ"מ
רוחב כללי 1,813 מ"מ
גובה כללי 1,705 מ"מ
בסיס גלגלים 2,702 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 488 ליטרים
משקל עצמי 1,494 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 9.7 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) ק"מ לליטר 21.7
צריכת דלק משולבת (מבחן) ק"מ לליטר 14.5
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 3 כוכבים מתוך 5 (2025)
רמת אבזור בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר 184,900 ₪

דאצ'יה ביגסטר 2025 מבחן דרכים