עיצוב ונוחות טויוטה קורולה
טויוטה קורולה סדאן היברידית מציגה חזית מעוצבת עם גריל צר שגולש לתוך הפנסים המלוכסנים, פגוש קדמי, חצאיות בולטות ועיטורים המדמים כונסי אוויר. מהצד הטויוטה קורולה מראה עיצוב משפחתי ורגוע יותר ומאחור פגוש גדול ובולט וצמד פנסים צרים.
תא הנוסעים מציג עיצוב מודרני עם מסך מגע דובר עברית ומשטח טעינה אלחוטי. חלונות צד נמוכים ושמשה קדמית גדולה מעניקים שדה ראיה רחב והשמשה האחורית מוסתרת ברובה על ידי משענות הראש.
איכות החומרים טובה ובחלק מהאזורים אף פגשנו חומרים יוקרתיים יחסית לסגמנט כגון חיפוי דמוי עור על הדשבורד. מאידך, דיפוני הדלתות, הפנל שמשמאל לנהג, ומחזיקי הכוסות בין המושבים, עשויים פלסטיק פשוט וחלול. איכות ההרכבה טובה מאוד. מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית, תומכת בעברית, ומציעה שלל אפליקציות שימושיות, אך המסך אינו רגיש מספיק למגע ואינו ברור ביום שטוף שמש. המושבים הקדמיים רכים והתמיכה למותניים טובה אך חסרה תמיכה לפלג גוף עליון.
הדלתות האחוריות קטנות מעט וקורת C תופסת מקום ממרחב הראש של היושבים במושב האחורי. המושב נוח ומרווח עבור שני נוסעים מבוגרים, ונוסע שלישי יקבל מושב צר ומוגבה, ופחות ייהנה מהנסיעה למרות מדרגת הינע לא גבוהה. העיצוב הייחודי בא על חשבון חללי האחסון. תא הכפפות בגודל סביר אך אינו מדופן, מחזיקי הכוסות שבין המושבים קטנים, ולמעט משטח ההטענה האלחוטי אין תא אחסון פתוח נוסף לאחסון ציוד נגיש. תא המטען בנפח של 471 ליטרים ומפתח התא גדול יחסית לסגמנט.
נוחות הנסיעה בטויוטה קורולה בעיר מצוינת. בורות, שברים ופסי האטה נבלעים ואינם מטרידים את הנוסעים כלל. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה אך בעת מפגש עם גלים ושיבושים גדולים מורגש חוסר מסוים בריסון שעלול ליצור טלטול חזק מהמצופה. בידוד הרעשים טעון שיפור. רעשי כביש נוכחים כמעט בכל מהירות ורעשי רוח מצטרפים לקראת 100 קמ"ש.
ביצועים טויוטה קורולה
יחידת ההנעה כוללת מנוע אטמוספרי בנפח של 1,800 סמ"ק ומנוע חשמלי המייצרים הספק מרבי משולב של 122 כ"ס ומומנט מרבי של 14.5 קג"מ. במבחן שביצענו מדדנו 12.7 שניות בתאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש, וצריכת הדלק המשולבת הממוצעת עמדה על 17.9 ק"מ לליטר. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה ללא אפשרות העברת הילוכים ידנית. מצב B בתיבת ההילוכים מספק בלימת מנוע נאותה בירידות וכבונוס גם טוען את הסוללה בקצב מהיר יותר. אחיזת הכביש טובה מאד, ההגה אינו מתקשר ובמשקל קל ולא מוקשח מספיק עם עליית המהירות.
בטיחות טויוטה קורולה
אבזור הבטיחות בטויוטה קורולה כולל בין היתר 7 כריות אויר, התרעה על עייפות נהג, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רכב דו גלגלי ביום בלבד, זיהוי רכבים בשטח מת, זיהוי רכבים חוצים מאחור (בחלק מהגרסאות), בלימת חירום, שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית דינמית כולל מגביל מהירות ומערכת לזיהוי תמרורים. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
סיכום ותמורה למחיר טויוטה קורולה
טויוטה מחזיקה במוניטין של אמינות ושמירת ערך מצוינים, עם ביקוש רב בשוק המשומשות. טויוטה קורולה זולה לתחזוקה, צריכת הדלק מעולה ומחירי הטיפולים זולים. עיצוב נאה, מרווח פנימי מכובד, רשימת אבזור עשירה, אבזור הבטיחות מתקדם, ונוחות נסיעה טובה הופכים את טויוטה קורולה לכדאית עבור המשפחה הישראלית.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.