פורד פוקוס
פורד פוקוס הינה מכונית משפחתית שהוצגה בשנת 1998 כמחליפתה של פורד אסקורט ונחתה בישראל בשנת 2000. פורד פוקוס מיוצרת במגוון סוגי מרכב: האצ'בק 3 דלתות, האצ'בק 5 דלתות, סדאן וסטיישן. בדור השני יוצרה גם גרסת קופה-קבריולט שניסתה את מזלה גם בישראל למשך שנה אחת ולא הצליחה.
פורד פוקוס - דור שלישי: משנת 2011 ועד היום
הדור השלישי של פורד פוקוס הוצג בשנת 2010 והושק בישראל שנה מאוחר יותר. פורד פוקוס הציגה עיצוב ספורטיבי ונועז ביחס לדור הקודם, בעיקר בגרסת ההאצ'בק. גם תא הנוסעים חשף עיצוב מודרני ויוקרתי ביחס למתחרות. פורד פוקוס מוגדרת כמכונית גלובלית המשווקת בכל העולם ומיוצרת בשבע מדינות שונות. לישראל היא מגיעה ממפעל פורד בגרמניה וזכתה להיות המכונית הנמכרת בעולם בשנת 2012. הדור השלישי צויד לראשונה בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
פורד פוקוס ST, גרסת הביצועים של הדגם, הושקה בישראל בשנת 2012 במרכב האצ'בק 5 דלתות ובשנת 2013 הצטרפה להיצע גרסת הסטיישן (טורר). פורד פוקוס ST מציגה חזית בעיצוב אגרסיבי ומפגינה ביצועים מרשימים הודות למנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 250 כ"ס. במבחן הריסוק שבוצע ע"י ארגון Euro NCAP בשנת 2011, קיבלה פורד פוקוס ציון מרבי של חמישה כוכבים.
פורד פוקוס - דור שני: משנת 2006 ועד שנת 2011
הדור השני של פורד פוקוס הוצג בתערוכת פריז בשנת 2004 והציג עיצוב סולידי הנשען באופן ברור על עיצובו של הדור הראשון שהצליח מאד. העיצוב הייחודי של יחידות התאורה האחוריות בגרסת ההאצ'בק המזוהות עם פורד פוקוס זלגו גם לדור השני של הדגם. כמו בדור הראשון, פורד פוקוס מפגינה התנהגות כביש טובה והיגוי מדוייק ביחס למכוניות המשפחתיות המתחרות. נוחות הנסיעה שופרה ביחס לדור הקודם וכך גם איכות החומרים ורשימת האבזור.
לאור שיתוף פעולה עסקי בין פורד לוולוו ומאזדה, פורד פוקוס סיפקה את פלטפורמה גם לוולוו S40 ומאזדה 3. לפורד פוקוס מספר גרסאות ספורט חזקות שלא שווקו בישראל. גרסאות אלו מצויידות במנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר תוצרת וולוו המפיק 225 כ"ס בפורד פוקוס ST, 301 כ"ס בפורד פוקוס RS ו- 500 כ"ס בפורד פוקוס 500RS הקיצונית שממנה יוצרו רק 500 יחידות. במבחן הריסוק שבוצע ע"י ארגון Euro NCAP בשנת 2004, קיבלה פורד פוקוס ציון מרבי של חמישה כוכבים.
מתיחת פנים בשנת 2009
בשנת 2009 הושקה בישראל פורד פוקוס לאחר מתיחת פנים שבמסגרתה קיבלה המכונית חזית חדשה הכוללת בין היתר פנסים חדשים, פגושים חדשים בעיצוב טרפזי ושבכה קדמית מעודכנת. גם תא הנוסעים זכה לרענון קל ושיפור באיכות החומרים וההרכבה. עם מתיחת הפנים כל דגמי פורד פוקוס צוידו בבקרת יציבות ESP ו- 6 כריות אוויר כסטנדרט.
פורד פוקוס - דור ראשון: משנת 2000 ועד שנת 2005
הדור הראשון של פורד פוקוס הושק בישראל בשנת 2000 והציג עיצוב מעניין בגרסת ההאצ'בק עם יחידות תאורה ארוכות התוחמות את השמשה האחורית. מהנדסי פורד פיתחו מתלה אחורי רב חיבורי קומפקטי וקל משקל ועם זאת זול יחסית לייצור. מתלה זה תרם להיגוי מדוייק, שיכוך מוצלח והתנהגות כביש מצויינת ביחס לקטגוריה.
בדור זה שווקו גם גרסאות ביצועים שלא הגיעו לישראל: פורד פוקוס ST שצוידה במנוע 2.0 ליטר המפיק 171 כ"ס ופורד פוקוס RS הקיצונית יותר שצוידה במנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 212 כ"ס והייתה זמינה רק במרכב האצ'בק 3 דלתות. במבחן הריסוק שבוצע ע"י ארגון Euro NCAP בשנת 1999, קיבלה פורד פוקוס ציון של ארבעה כוכבים.
מתיחת פנים בשנת 2002
בשנת 2002 הושקה בישראל פורד פוקוס לאחר מתיחת פנים קלה שכללה פגושים חדשים, שבכה קדמית רעננה, העברת פנסי האיתות מהפגוש הקדמי לתוך יחידות התאורה הראשיות ושיפור איכות החומרים בתא הנוסעים. כמו כן, הצטרפו להיצע הישראלי גרסאות חדשות וחזקות עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.