אופל מוקה נחת בישראל ונכנס לאחת הקטגוריות הצומחות והתחרותיות ביותר בשוק הרכב עם רשימת אבזור ארוכה ומחיר מעט גבוה. יצאנו לבדוק האם המוקה החדש יכול להפוך למלך הקטגוריה
אופל מוקה הוא רכב פנאי עירוני חדש-ישן. הוא השחקן הראשון בקטגוריה שמשווקת אופל, אך הוא אחיו התאום של שברולט טראקס שמעטר את כבישי ישראל כבר למעלה משנה. הרכב מגיע לישראל בגרסה אחת שמחירה עומד על 144,900 ₪ לפני תוספות.
אופל מוקה
כשחושבים על אופל מוקה אי אפשר שלא להזכיר את אחיו לבית שברולט, שחולק עימו פלטפורמה ועיצוב דומה, ומשווק בין היתר עם מנוע ותיבת הילוכים זהים, לצד שתי גרסאות זולות יותר עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר. למרות הדמיון בין שני האחים, אופל מוקה מכוון לפלח השוק האמיד והאופנתי יותר ומשווק עם מחיר שגבוה ב- 2,000 ₪ מגרסתו הבכירה של שברולט טראקס, זאת כמובן לצד רשימת אבזור ארוכה יותר.
עיצוב חיצוני
במבט ראשון אופל מוקה נראה חדש אך בו בזמן גם מוכר. החזית מציגה עיצוב ייחודי לאופל המשלב את עיצוב הפנסים המוכר מאופל אסטרה כאשר בתחתיתם נמצאים פתחי אוורור מדומים עם מכסי פלסטיק שחור. בין יחידות התאורה המשלבות פנסי קסנון עם תאורת יום מבוססת נורות LED לבנות, נמצאת השבכה הקדמית עם שני פסי כרום המשרים תחושת יוקרה. מאידך, בחלקו האחורי של הרכב, מלבד תג של אופל קשה להניח את האצבע על הבדלים משמעותיים בינו לבין אחיו התאום. הפנסים דומים וחובקים את פינות המרכב, ובמרכז הפגוש מותקנת מגלש פלסטיק אפור.
אופל מוקה
המראה הכללי שרירי ומרשים, ונראה גדול בהרבה מאשר ניתן ללמוד מהממדים העומדים על אורך של 4,278 מ"מ, רוחב של 1,777 מ"מ וגובה של 1,658 מ"מ, ממדים שקרובים יותר לאופל קורסה מאשר לרכב שטח מגודל וקשוח. בסיס הגלגלים שנמתח על פני 2,555 מ"מ נשמע אמנם לא גדול במיוחד אך מספק די מרווח במושב האחורי. למרות המראה הקשוח, החתך הגבוה בצמיגים ודיפוני הפלסטיק השחורים מסביב למרכב, מרווח גחון של 156 מ"מ רומז שאופל מוקה אינו באמת מתיימר לצלוח שטח טכני קשה, והוא ירגיש יותר טוב בצליחת שבילי קק"ל משובשים ולא יותר.
עיצוב פנים
עם פתיחת הדלת של אופל מוקה ניכרת תחושת יוקרה ואיכות גבוהה. על חלקן הפנימי של הדלתות ישנם דיפונים דמוי אלומיניום הממשיכים לתוך הקונסולה המרכזית. עם הדלקת הפנסים נדלקות נורות LED אדומות המאירות את האיזור ויוצרות אווירה נעימה ומעניינת.
איכות החומרים וההרכבה מצויינות והן ממשיכות בקו אחד עם תחושת האיכות המתקבלת מהמבט הראשון. כל החומרים מרגישים איכותיים, נעימים למגע, ובו בזמן מוצקים מאוד. במהלך המבחן הפלסטיקה בתא הנוסעים שמרה על שקט מופתי ולא נשמעו כל ציוצים, קרקושים או חריקות.
אופל מוקה. תא הנוסעים
סף החלונות של אופל מוקה גבוה במיוחד, הוא אמנם מעניק לרכב מראה ספורטיבית מבחוץ, אך גורם תחושה קלסטרופובית לאנשים המעדיפים תאי נוסעים אווריריים ומוארים היטב. יש לציין כי היבואנית מציעה גג שמש כאופציה בתוספת תשלום. קו החלונות שעולה ככל שנעים לעבר חלקו האחורי של הרכב, גורם לחלונות האחוריים להיות קטנים אף יותר מהקדמיים ויתכן שילדים קטנים לא יהיו מרוצים מהעובדה שהם לא יוכלו ליהנות מהנוף.
בחלקה העליון של הקונסולה נמצאת מערכת המולטימדיה IntelliLink מבית אופל לה מסך בגודל 7 אינץ', שישה רמקולים, שקעי AUX ו- USB, קישוריות בלוטות' עם תמיכה בעברית ומערכת ניווט מקורית ללא מפות של ישראל. איכות השמע של מערכת הסטריאו טובה ולמסך המערכת יש מצב לילה המחשיך אותו בזמן הדלקת הפנסים.
אופל מוקה. מערכת המולטימדיה טובה, אך הקונסולה עמוסה
הטענה היחידה כלפי תא הנוסעים הוא אשכול הכפתורים השולט על מערכת המולטימדיה. בהתחשב בעובדה כי המסך הוא מסך מגע, לא ברור הרעיון מאחורי המספר הגבוה של הכפתורים הנמצאים במרכז הקונסולה.
ברחבי תא הנוסעים מפוזרים מספר גדול של תאי אחסון שאמנם אינם גדולים אך מספקים די והותר מקומות לפזר בהם כל דבר שתוכלו לחשוב עליו. בכל אחת מהדלתות משולבים שלושה תאי אחסון קטנים, מעל לתא הכפפות הסטנדרטי ממקומם תא נוסף בעל מכסה ובין המושבים נמצאים שני מחזיקי כוסות ותא אחסון נוסף.
אופל מוקה. שלושה תאי אחסון בכל דלת
מושבים, מרווח ותא מטען
המושבים המרופדים בשילוב של בד ודמוי עור עם תמיכה בולטת לגב ולירכיים ועם אפשרות להארכת בסיס המושב מעניקים נוחות מצויינת ותמיכה מעולה. למושבים טווח כיוון רחב ואפשרויות כיוון רבות הכוללות כיוון חשמלי לכרית התומכת בגב התחתון ויחד עם טווח רחב של כיוון ההגה, ניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה במהירות ובלי כל בעיות.
אופל מוקה. המושבים איכותיים ותומכים מאוד
המושב האחורי מספק מרווח מצויין ליושבים מאחור, במיוחד ביחס לבסיס הגלגלים הקצר. מרווח הראש יספק גם מבוגרים גבוהים ומרווח הברכיים מספק. שלושה מבוגרים יוכלו לשבת מאחור, אך רצוי כי במרכב המושב ישב ילד בשל מבנה המושב ובשל הימצאותה של מדרגת תעלת ההינע של גרסאות ההנעה הכפולה (שאינן משווקות בישראל). התעלה אמנם אינה גבוהה, אך היא גוזלת במעט ממרווח הרגליים. בגב המושב האחורי משולבת משענת יד נשלפת בה ישנם שני מחזיקי כוסות נוספים.
אופל מוקה. המושב האחורי מרווח באופן מפתיע
תא המטען, שנפחו עומד על 356 ליטר במצב רגיל או 1,372 ליטרים לאחר קיפול המושבים אינו מרשים בנפחו ואינו תואם את תחושת הגודל במראהו החיצוני של הרכב, אך מפתח גדול ומרובע עם שפת הטענה שטוחה לחלוטין יספקו את צרכיה של משפחה ממוצעת ותא המטען יכיל בלי כל בעיה מספר מזוודות או עגלת תינוק. קיפול המושבים מתבצע בנוחות והודות לקיפול בסיסי המושבים לפנים, נוצרת רצפת תא מטען שטוחה. מתחת לרצפה הכפולה בתא המטען ישנו תא אחסון גדול נוסף שכן את הגלגל הרזרבי מחליפה ערכת ניפוח.
יחידת הנעה וביצועים
המנוע של אופל מוקה הוא מנוע הטורבו המוכר של ג'נרל מוטורס בנפח 1.4 ליטר עם הספק העומד על 140 כ"ס (הגבוה בקטגוריה) ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ שמניעים את 1.4 טון של הרכב ביעילות כאשר שומרים אותו מעל ל- 3,000 סל"ד. לפני כן מרגיש המנוע מעט חסר מחץ אך עם טיפוס מחט הסל"ד כוחו של המנוע מתפרץ ומספק די והותר כח במרבית המצבים.
אופל מוקה. המנוע מרגיש חלש לפני 3,000 סל"ד
המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים אותה ניתן למצוא גם בדגמי GM אחרים. התיבה פועלת בנינוחות ובאופן חלק. היא זריזה יחסית בשימוש יומיומי אך עם לחיצה חזקה על דוושת התאוצה היא מתבלבלת מעט ומשתהה בהורדת הילוך. לתיבת ההילוכים קיים מצב ידני שממקומם בידית ההילוכים ישירות מתחת למצב האוטומטי. מיקום תמוה ומאוד לא נוח שגרם לידית ההילוכים להגיע למצב הידני בטעות מספר פעמים במהלך נסיעת המבחן. העברת ההילוכים במצב הידני נעשית ע"י שני כפתורים הממוקמים על ראש ידית ההילוכים, בחירה לא מובנת ולא נוחה.
אופל מוקה. תיבת ההילוכים חלקה ונעימה אך הכפתורים עליה לא נוחים
המיאוץ מאפס למאה קמ"ש במהלך המבחן ארך 9.7 שניות זריזות למדי שמציגות עשירית שניה אחת מהר יותר מנתוני היצרן. מאידך, התאוצה מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארכה 11 שניות תמימות ולא מחמיאות במצב אוטומטי, העברה למצב ידני קיזזה מהזמן 3 שניות. צריכת הדלק עומדת על פי נתוני היצרן על 14.7 ק"מ לליטר ובמהלך המבחן הציגה המכונית 12.5 ק"מ לליטר מרשימים למדי בהתחשב באופי המבחן שכלל לא מעט זחילה בפקקים וקטע נהיגה תובעני.
על הכביש ובשטח
אופל מוקה מכוון באופן מובהק לכבישים אירופאים. בולמי הזעזועים שלו נוקשים ואינם מתמודדים היטב עם כבישי ישראל המשובשים. המתלים מעבירים יותר מדי מהמורות לתא הנוסעים בנסיעה בעיר ויחד עם המושבים הנוקשים הופכים את הנסיעה בעיר לקופצנית ופחות נוחה ממה שהיה מצופה מרכב גבוה שמטרתו היא לבודד את נוסעיו מתנאי הדרך. במהירויות נמוכות נוכח רעש צמיגים ובהאצות מהמקום ניכר גם רעש המנוע שמצליח לחדור את מעטה הבידוד.
חיישני החניה ההיקפיים ומצלמת הנסיעה לאחור, יחד עם ההגה הקליל והזריז מקלים על התמרון בעיר, אך שדה הראייה החוצה מוגבל ומכסה המנוע המשתפל הנסתר מעיניי הנהג דורשים הסתמכות על מערכות העזר בתמרונים מסובכים.
אופל מוקה
כאשר המהירות עולה לכיוון מספרים תלת ספרתיים, מתחלף רעש הצמיגים ברעשי רוח. למרות שהמצב על הכביש המהיר טוב במעט מאשר בתוך העיר, המתלים הקשיחים עדיין לא מצליחים לבודד את תא הנוסעים מאיכות הסלילה של כבישי ישראל וממשיכים להעביר שיבושים לתא הנוסעים.
מרווח הגחון, שעומד כאמור על 156 מ"מ, לא חריג בקטגוריה וכך גם ביצועי השטח של אופל מוקה. הוא ישמח לקחת אתכם לאתר פיקניקים מוסדר או לצלוח שבילי קק"ל אך למרות קיומה של מערכת בקרה במדרון וסרחי העודף הקטנים למדי, הפגוש הקדמי הנמוך ימהר לפגוש את הקרקע, כך שמוטב שתשמרו את אופל מוקה על הכביש.
אופל מוקה
המתלים הקשיחים, המספקים אחיזה גבוהה יחסית בכביש מפותל, יחד עם אפשרות ניתוק מלא של בקרת היציבות ע"י לחיצה ארוכה על הכפתור שמנתק בלחיצה רגעית את בקרת המשיכה בלבד, מרמזים כי אופל מוקה ישמח להיות שותף פעיל בנהיגה ספורטיבית, אך המשקל הגבוה יחד עם הגה שאינו מספק די מידע אינם מעניקים מספיק בטחון בנהיגה אתגרית. בכניסה מהירה לתוך פניה אופל מוקה יוצא לתת היגוי מתון שהופך עם עזיבת דוושת התאוצה להיגוי יתר לא סימפטי שעל מנת להתגבר עליו נדרשת עבודת הגה ודוושות מדויקת.
סיכום
המחיר של אופל מוקה, שמתחיל ב- 144,900 ₪ הוא בין הגבוהים בקטגוריה והוא קרוב למחיר גרסאות הבסיס של רכבי שטח גדולים יותר כגון קיה ספורטאז' ויונדאי IX35. אם משווים אותו ראש בראש אל מול רכבים אחרים בקטגוריה, המחיר יכול לגרום ללא מעט לקוחות להפנות לו כתף קרה ולבחור באחיו מבית שברולט או באחד המתחרים האחרים בקטגוריה. אך ברגע שמתעמקים ומבינים את התמורה למחיר, מגלים רכב איכותי ומאובזר למשעי.
רשימת האבזור הארוכה, איכויות החומרים וההרכבה הגבוהות מעניקים לנוסעים באופל מוקה תחושה של יוקרה אמיתית שנופלת אך במעט ממכוניות פרימיום אמיתיות. תא הנוסעים המרווח ותא המטען הנוח מספקים די מקום למשפחה צעירה, והמנוע החזק המשודך לתיבת ההילוכים הנעימה מניעים את אופל מוקה ביעילות מופתית.
אופל מוקה
החסרון המשמעותי ביותר של הרכב הם המתלים הקשיחים אשר פוגמים בנוחות הנסיעה אולם עליהם מחפים בצורה יוצאת דופן המושבים המצויינים. אם תוכלו להתגבר על החסרון הזה ועל המחיר הגבוה, תגלו רכב פנאי עירוני מהאיכותיים והמשובחים ביותר בקטגוריה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.