פורשה קאיין עובר מתיחת פנים שעיקרה שינויים קלים בעיצוב, מנועים חסכוניים מבעבר והוספת גרסת פלאג-אין הייבריד שתצטרף להיצע
איך משפרים את הרכב שאחראי על למעל מחצי ממספר המכירות של המותג, ואיך עושים מספיק שינויים ומרוויחים לקוחות חדשים מבלי להרחיק את קהל הלקוחות הקיים? שאלות אלו ועוד עמדו בפני מהנדסי פורשה כשבאו לתכנן את מתיחת הפנים של פורשה קאיין שהוצגה היום, ארבע שנים לאחר שהוצג הדור השני של הרכב שהיה כה שנוי במחלוקת אצל הטהרנים ובו בזמן התברר כהצלחה המסחררת שהוציאה את פורשה מהבוץ הכלכלי.
פורשה קאיין הייבריד
התשובה לשאלות היא "בעדינות יתרה". הדבר ניכר במבט בתמונות שפרסמה פורשה בהן קשה מאוד למצוא שינויים של ממש בעיצוב החיצוני שנראה באופן כללי מעט נקי וחד יותר. אחרי מבט מדוקדק וממושך מתחילים למצוא הבדלים - קווי העיצוב של הפנסים הקדמיים מעט חדים יותר, פתח יניקת האוויר בפגוש הקדמי מעט גדול יותר ופתחי המפלט זכו לעיצוב חדש.
פורשה קאיין הייבריד
פורשה טרם פרסמה תמונות רשמיות של תא הנוסעים, כך שאפשר להניח שהשינויים בפנים קטנים אף יותר. ההתייחסות היחידה לתא הנוסעים היא כי גלגל ההגה עוצב ברוח מכונית העל, פורשה 918, וקיבל משוטי העברת הילוכים כסטנדרט. כמו כן, מציינת פורשה כי המושב האחורי תוכנן מחדש והוא כעת נוח יותר ומוצע עם פתחי אוורור ליושבים במושב האחורי.
פורשה קאיין טורבו
עיקר תשומת הלב במתיחת הפנים של פורשה קאיין הופנתה כלפי שיפור יעילות ליין המנועים והצגת גרסת פלאג-אין הייבריד חדשה וראשונה לדגם. הגרסה ההיברידית, שמכונה פורשה קאיין הייבריד SE, עושה שימוש במנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר הנעזר במגדש על ומפיק 333 כ"ס לצד מנוע חשמלי המפיק 95 כ"ס. הספקה המשולב של מערכת ההנעה ההיברידית עומד על 416 כ"ס ב- 5,500 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 60.2 קג"מ בטווח שבין 1,250 ל- 4,000 סל"ד. הביצועים מרשימים ועומדים על 5.9 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 124 קמ"ש על חשמל בלבד ומהירות מרבית של 243 קמ"ש כאשר גם מנוע הבנזין פועל. נתוני צריכת הדלק מרשימים לא פחות ועומדים על 35.3 ק"מ לליטר.
פורשה קאיין טורבו
לצד הגרסה ההיברידית החדשה, מקבל פורשה קאיין שיפורים לשאר המנועים, החל ממנוע בנזין בנפח 3.6 ליטר כפול מגדשים בעל הספק של 420 כ"ס בפורשה קאיין S ועד מנוע 4.8 ליטר כפול מגדשים המפיק 520 כ"ס בפורשה קאיין טורבו שמאיץ את הרכב מאפס למאה תוך 4.4 שניות קצרצרות. בנוסף, מנועי הדיזל עברו גם הם מספר שינויים. מנוע הדיזל הבסיסי, V6 בנפח 3.0 ליטר, מפיק כעת 262 כ"ס וצריכת הדלק עומדת על 18.2 ק"מ לליטר. מנוע הדיזל הבכיר שמוצע בפורשה קאיין דיזל S ונפחו עומד על 4.2 ליטר, מפיק 385 כ"ס ומומנט מרבי של 86.7 קג"מ. צריכת הדלק מעט פחות מרשימה, ועומדת על 15 ק"מ לליטר.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.