טויוטה קאמרי הייבריד עברה מתיחת פנים וקיבלה תג מחיר נמוך מבעבר. האם זה מספיק מול המתחרות החזקות? יצאנו לבדוק
טויוטה קאמרי היא אחת המכוניות החשובות ביותר ליצרנית היפנית. אמנם בישראל היא נמכרת בכמות די קטנה, אך מדובר במכונית הנמכרת ביותר בארצות הברית כבר למעלה מעשור. הדור העשירי של טויוטה קאמרי נחשף בשנת 2011 ולאחרונה עבר מתיחת פנים מקיפה שעידכנה, על פי טויוטה, את חלקי המרכב מלבד הגג שנותר ללא שינוי.
טויוטה קאמרי הייבריד 2016
בחברת יוניון מוטורס היבואנית, עמלו קשות על מנת להביא את טויוטה קאמרי ארצה בייבוא סדיר עם ציון ירוק 2 המזכה בהקלת מס על רכבים היברידיים. כעת יכולה יוניון מוטורס לשווק את טויוטה קאמרי במחיר נמוך מבעבר העומד על 179,000 ₪ לגרסת LE הבסיסית ו- 195,000 ₪ לגרסת XLE הבכירה שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו.
עיצוב חיצוני
טויוטה קאמרי החדשה מיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של טויוטה. חזית הרכב אגרסיבית מבעבר וכוללת יחידות תאורה חדשות, תאורת LED, ושבכת קירור תחתונה גדולה ורחבה. שבכת הקירור המרכזית עוטה עיטורי כרום ומאכלסת סמל טויוטה כחלחל המרמז כי מדובר במכונית היברידית. מאחור עודנו יחידות התאורה ובמבט צד ניתן להבחין בקו חלונות נמוך יחסית ובפרופורציות מחמיאות. מתיחת הפנים עשתה טוב לטויוטה קאמרי החדשה, היא אינה הכי מעוצבת או מוחצנת בקטגוריה, אך עיצובה סולידי ונאה, בסגנון אמריקאי.
טויוטה קאמרי הייבריד 2016
עיצוב פנימי
תא הנוסעים לא זכה לשינויים דרמטיים וחבל. העיצוב מותיר רושם יוקרתי ומהודר, אך איכות ההרכבה אינה מרשימה ואיכות החומרים טובה אך לא מעבר. לצערנו נתקלנו ביותר מדי חלקי פלסטיק פשוטים שאינם עומדים בקו אחד עם המתחרות המובילות. שילוב הצבעים הבהיר של המושבים והדיפונים, יוצרים ניגודיות מבורכת שמעניקה לתא הנוסעים תחושה אוורירית ונעימה. קווי החלונות הנמוכים וקורותA הדקות יחסית, מאפשרות שדה ראיה מצויין החוצה.
במרכז הדשבורד מותקנת מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד עם מסך מגע ענק דמוי טאבלט שזנחה את הבקרים האנולגיים לטובת פקדי מגע המקדימים את זמנם ואינם נוחים לתפעול, בוודאי שלא בזמן נהיגה. המערכת מותקנת בישראל וחווית השימוש בה איכזבה. תוכנת הניווט Waze לא פעלה אף פעם, מערכת ההפעלה לא הפסיקה להיתקע ולקרוס, ורעשי רקע לא נעימים בקעו מהרמקולים בכל מעבר על מהמורה ממוצעת. אנו משערים כי מדובר בתקלה נקודתית ברכב המבחן אך כדאי לבדוק את העניין לפני רכישת הרכב.
טויוטה קאמרי הייבריד 2016
מתחת למערכת המולטימדיה ניצבת בקרת אקלים מפוצלת ידידותית ופשוטה לתפעול, ותחתיה תא אכסון עם חיבורי מדיה חיצוניים. בין המושבים ניצבת קונוסולה שכוללת מחזיקי כוסות עם מנגנון שמייצב את כל סוגי הכוסות, ובורר הילוכים סטנדרטי לחלוטין לעומת דגמים היברידיים אחרים מבית טויוטה.
ההגה נעים לאחיזה, מחופה עור וכולל שליטה על בקרת השיוט, מערכת השמע ותפריטי הגדרות הרכב. בדומה לשאר דגמי טויוטה ההיברידיים, לוח המחוונים בנוי משני שעונים גדולים וברורים וביניהם צג מידע צבעוני בגודל 4.2 אינץ' ברור וקריא להפליא. השעון הימני הינו מד מהירות קלאסי המשלב בתוכו מד כמות הדלק, ואילו השמאלי הינו מד סל"ד שקיבל אינטרפטציה היברידית ומציג טווחים ומצבי פעולה של המערכת ההיברידית במקום מספרים.
טויוטה קאמרי הייבריד 2016
מושבי הרכב עוטים עור בצבע בז' בהיר ורגיש לפגעי לכלוך. המושבים הקדמיים כוללים חימום וכוונון חשמלי, הינם נוחים ותומכים למדי אך חסרה מעט תמיכה צידית. מרחב המחיה מלפנים מספק לחלוטין ובשילוב אפשרויות כוונון ההגה, מציאת תנוחת נהיגה טובה היא משימה פשוטה למדי. הנוסעים מאחור נהנו מפתחי מיזוג אוויר ומרחב מחיה גדול המספיק לשלושה מבוגרים. עם זאת, התקבלו תלונות על נוקשות המושב האחורי מכל הנוסעים שישבו בו.
תא המטען נפתח מהשלט או מתא הנוסעים ומציג נפח הטענה צנוע של 370 ליטרים עקב איכלוס הסוללות של המערכת ההיברידית. פתח ההטענה הרחב מקל על הכנסה והוצאה של ציוד מתא המטען.
אבזור
רשימת האבזור הארוכה של טויוטה קאמרי XLE כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד, בקרת שיוט, מפתח חכם, מראה פנימית מונעת סינוור, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים עם חימום וכוונון חשמלי, תאורת LED מלאה, חלון שמש חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת נסיעה לאחור, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ'. אבזור הבטיחות מאכזב ביחס למחיר ולסגמנט. טויוטה קאמרי מתגאה ב- 10 כריות אוויר ועיגוני LATCH (המקבילה האמריקאית לאיזופיקס) במושבים האחוריים, אך היא חסרת כל מערכת בטיחות אקטיבית מתקדמת כגון בלימה אוטונומית או בקרת סטייה מנתיב.
טויוטה קאמרי הייבריד 2016
יחידת הנעה וחווית נהיגה
טויוטה קאמרי הייבריד מצויידת ביחידת הנעה המורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר בהספק 158 כ"ס וממנוע חשמלי בהספק 141 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. ההספק המשולב של המערכת עומד על 200 כ"ס והמומנט המירבי עומד על 21.6 קג"מ ב- 4,500 סל"ד.
במצב חשמלי (EV), פועלת טויוטה קאמרי בצורה חרישית ונעימה במהירות שלא עולה על 50 קמ"ש ולאורך קילומטרים בודדים. כניסתו של מנוע הבנזין לפעולה מורגשת יתר על המידה אך עם זאת מתקבלת התחושה שהקאמרי מתעוררת לחיים.
תיבת ההילוכים הרציפה מסגירה עצמה מיידית תחת מאמץ. התיבה אוהבת להגיע לסל"ד גבוה וצורם וחסרה אפשרות של תפעול ידני. למרות משקל עצמי לא נמוך של 1,624 ק"ג, סיימה טויוטה קאמרי הייבריד החדשה מיאוץ מאפס למאה קמ"ש תוך 8 שניות זריזות וצריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 16.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
טויוטה קאמרי הייבריד 2016
לחיצה על דוושת התאוצה שולחת את 200 הסוסים המעורבים ישירות אל הגלגלים הקדמיים שמושכים את הקאמרי הייבריד בחוזקה ובנחישות. המערכת ההיברידית יודעת לספק מומנט כבר מאפס סל"ד כך שמתקבלת רצועת כוח רחבה וזמינה בכל מצב. פעולת הבלימה אינה נשכנית מספיק ותגובת דוושת הבלם ליניארית ולא כך כל נעימה. שיוט בכבישים בין עירוניים מתבצע בנוחות וניכר כי מהנדסי טויוטה עשו עבודה טובה בנושא בידוד הרעשים הנשמעים במעומעם בתא הנוסעים.
נוחות הנסיעה אינה מהמבריקות בסגמנט למרות ארץ מוצאה וארץ ייעודה של טויוטה קאמרי הייבריד האמריקאית. הקאמרי מצליחה לגהץ את רוב מהמורות הדרך בצורה טובה אך הנסיעה תנודתית ואינה מרוסנת מספיק. כבישים מפותלים ונהיגה דינמית מביאים את טויוטה קאמרי הייבריד למצבים לא נוחים עם זוויות גלגול גבוהות, הגה מנותק, וחוסר דינאמיות מובהקת.
בעיר לעומת זאת, טויוטה קאמרי הייבריד מצטיינת עם נוחות נסיעה טובה ופעולה נעימה ושקטה הודות לשימוש מרובה במנוע החשמלי בלבד. בזכות שדה ראייה מצויין, חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור, תמרונים עירוניים נעשים בצורה קלילה למרות גודלה של המכונית שאורכה עומד על 4,850 מ"מ ורוחבה על 1,820 מ"מ.
סיכום
טויוטה קאמרי הייבריד היא מכונית משפחתית גדולה, זריזה, חסכונית, ובעלת עיצוב מאופק וסולידי שיקרוץ ככל הנראה לקהל הבוגר. נכון שיש בסגמנט מכוניות איכותיות, בטיחותיות ומעודנות יותר אך מרביתן לא נהנות מצריכת דלק נמוכה במיוחד וממוניטין האמינות של טויוטה.
| טויוטה קאמרי הייבריד XLE 2.5 אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | 2.5 ליטר בנזין בשילוב מנוע חשמלי |
| הספק מרבי | 200/5,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 21.6/4,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,850 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,820 מ"מ |
| גובה כללי | 1,470 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,775 מ"מ |
| מיכל דלק | 64 ליטרים |
| נפח תא מטען |
370 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,624 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 7.7 שניות |
| קבוצת זיהום | 2 |
| ציון בטיחות ENCAP | לא בוצע |
| מחיר |
195,000 ₪ |

תפריט נגישות








לא להתקרב!!
מערכת מולטימדיה גרועה ביותר , לא מתפקדת בכלל , וויז לא זז ונתקע, משמיעה צלילים גרועים ומוזרים שלא קשורים למוזיקה בכלל משהו הזוי!! לא לקנות בשום אופן!! היצרן מתקין בארץ והורסים את הרכב ואת המערכות ברכב , לי הם שברו את הפריים ולקח חודש עד שתיקנו ורדפתי אחריהם בלי סוף!! לא להתקרב!!
ממש לא משעממת. היא שיפור לקודמת שנהגתי בה 5 שנים
והייתה ליגה אחרת ממאזדה 6 שהייתה לי לפניה. מערכת המולטימדיה עובדת נהדר אחרי עדכון גרסת תוכנה והיא מאוד ידידותית עם צג ענק של 10". ולבוחן: מופעלת תחת אנדרואיד,הגיע הזמן שתיפרד מכפתורים ותגיע למאה ה 21 !
מדור לדור היא נהיית יותר ויותר משעממת..