פיג'ו 5008 הפך ממיניוואן משמים לקרוסאובר אופנתי בעל 7 מושבים. יצאנו לבדוק מה פוטנציאל הצלחתו בישראל
לאחרונה מנסה פיג'ו ליישר קו עם הרכבים המובילים בקטגוריות השונות, ובמרבית מהמקרים היא בהחלט מצליחה. לאחר הצלחת פיג'ו 3008, משיקה החברה את האח הגדול במשפחה - פיג'ו 5008 עם 7 מושבים, מנועי טורבו בנזין ודיזל, ורצון לכבוש את ליבם של בעלי המשפחות הגדולות. האם השינוי הדרמטי שעבר פיג'ו 5008 יהפוך את הדגם לאריה שבסגמנט שבעת המושבים? יצאנו לבדוק.
סרטון מבחן דרכים פיג'ו 5008
| פיג'ו 5008 1.6 טורבו פרימיום | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, נוחות נסיעה, מערכות בטיחות |
| חסרונות | צריכת דלק, מרווח ראש בכל המושבים |
פיג'ו 5008
עיצוב ונוחות
פיג'ו 5008 שינה גישה והפך ממיניוואן משמים לקרוסאובר אופנתי ונחשק. הדור החדש של פיג'ו 5008 מיישר קו עם השפה העיצובית החדשה של היצרן ומציג קווים בולטים, גריל כוחני, וסביבת נהג מודרנית וייחודית. לכולם ברור הקשר המשפחתי לפיג'ו 3008 וגם כאן הצליחה היצרנית לשמור על הפרופורציות הנכונות. עוד לפני הירידה לפרטים, פיג'ו 5008 הוא רכב עם נוכחות, יפה ומיוחד, ולא צריך להיות חובב רכבים על מנת להסיט את המבט לכיוונו.
העיצוב הייחודי ממשיך גם אל תא הנוסעים והכניסה לרכב מלווה בניחוח פרימיום איכותי. לאלו ששנים לא עקבו אחר רכבי פיג'ו, צפוייה הפתעה גדולה מאוד שאחריה תעלה בוודאי השאלה "מה, זה פיג'ו?" כאן תמצאו את אחת מסיבות ההצלחה של המותג בשנים האחרונות, שכן התחושה הכללית המשודרת לנוסעים היא איכות.
פיג'ו 5008
אין ספק שההשראה לסביבת הנהג נלקחה מעולם התעופה, לא סתם פיג'ו מכנה אותה i-Cockpit. סביבת הנהג בפיג'ו 5008 דומה מאוד לזו של פיג'ו 3008. ההגה הקטן, המתגים בסגנון קלידי פסנתר, ריבוי המפלסים, ומסך מגע בגודל 8 אינץ' מספקים את הסחורה. בורר ההילוכים מזכיר את רכבי הפרימיום היקרים ביותר ובהחלט מרגיש טוב ונוח מאוד לשימוש. מסך המגע מהיר יחסית ובעל תצוגה חדה גם באור יום. פתחי מיזוג האוויר מעוצבים ומספקים זרימת אוויר מספקת ושקטה.
פיג'ו 5008
לוח המחוונים הדיגיטלי של פיג'ו 5008 הוא הצגה בפני עצמה. הלוח מספק מידע רב לנהג בדרכים שונות. ניתן לבחור אחת מאפשרויות התצוגה המציגות כל אחת את הנתונים בצורה אחרת. מערכת ה- i-Cockpit של פיג'ו אינטואיטיבית ומתרגלים אליה מהר מאוד. איכות החומרים טובה וכך גם איכות ההרכבה, אם כי לעיתים ניתן לשמוע קרקושים קלים מחיבורים שלא הודקו עד הסוף.
פיג'ו 5008
תנוחת הנהיגה בפיג'ו 5008 טובה וגבוהה, והמושבים הקדמיים נוחים וניתנים לחימום. למרות שמדובר ברכב גדול, קל יחסית להתנהל איתו במקומות עירוניים וצרים, אך לעיתים מעט קשה לאמוד את המרחק מאחור. סף החלונות הגבוה, אשר עוזר ל- 5008 להיראות ספורטיבי יותר, פוגם מעט בשדה הראייה אך לא באופן מורגש. יחד עם זאת, מושב הנהג חשמלי וניתן להגיע איתו לתנוחת נהיגה אופטימלית.
שורת המושבים השניה מורכבת משלושה מושבים נפרדים ונוחים, הניתנים להזזה לפנים ולאחור כדי לנצל טוב יותר את בסיס הגלגלים הנדיב העומד על 2,840 מ"מ. הבעיה בפיג'ו 5008 הוא לא מרווח הברכיים אם כי מרווח הראש. למרות שמדובר ברכב גדול, המושבים מונחים גבוה יחסית ואנשים גבוהים יגרדו את הראש בגג. תוסיפו לכך את סף החלונות הגבוה וקיבלתם הרגשה של צפיפות בשורת המושבים השניה. קל יחסית להיכנס אל צמד המושבים בשורה השלישית. הם נוחים מאוד לקיפול אל תוך הרצפה אך מיועדים בעיקר לילדים. מבוגר בגודל ממוצע ירגיש את הצפיפות במושבים אלו.
פיג'ו 5008
תא המטען נוח לשימוש. כשכל שבעת המושבים בשימוש, נפח תא המטען עומד על 210 ליטרים בלבד אך קיפול שורת המושבים השלישית יחשוף תא מטען בנפח 780 ליטרים. קפלו גם את שורת המושבים השניה ותקבלו רכב הובלות עם נפח טעינה של 1,940 ליטרים. סף ההטענה נוח ורחב, כך שניתן בקלות להעמיס ציוד גדול וכבד אל הרכב.
במהלך המבחן דאגנו לנסוע עם רכב מלא על כל שבעת מושביו. כל הנוסעים, גדולים וקטנים כאחד, נתנו ציון טוב בסעיף נוחות הנסיעה. מרבית פגמי הכביש נבלעים בבולמי הזעזועים וכיול המתלים מציע פשרה טובה בין קשיחות לרכות על מנת לספק נסיעה מרוסנת ונוחה בתנאים שונים.
פיג'ו 5008
נקודת חוזקה משמעותית בפיג'ו 5008 היא בידוד הרעשים, במיוחד בידוד רעשי הרוח. תא הנוסעים שקט מאוד ורק במהירויות גבוהות מתחילים לשמוע את רעשי הרוח. גם בידוד רעש המנוע טוב ורק בזמן מאמץ נשמע צלילו המתכתי.
ביצועים
למבחן שלנו התייצב פיג'ו 5008 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 165 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ החל מ- 1,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ומספק על פי היצרן תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.2 שניות. בפועל הרכב לא מרגיש מהיר כמו שמספרים הנתונים על הנייר.
פיג'ו 5008
הנהיגה בפיג'ו 5008 מהנה, הישיבה נוחה, ומערכות הבטיחות האקטיביות העובדות ללא הפסקה מקנות הרגשת בטחון ושלווה. פיג'ו 5008 אינו רכב דינמי במיוחד. במהירות גבוהות ובפניות חדות ניתן להרגיש את זוויות הגלגול של המרכב. ההיגוי טוב ומגיב מהר לכל דרישה. מעבר למצב ספורט והעברת הילוכים בעזרת המנופים הממוקמים מאחורי ההגה, הופכים את הנהיגה לספורטיבית יותר ומחדדים את מהירות התגובה של יחידת ההנעה. במצב ספורט תיבת ההילוכים מתעכבת לעיתים בהעלאת הילוך אך ניתן לעשות זאת עצמאית בעזרת מנופי ההילוכים.
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן שכללו נסיעה משולבת עם מספר נוסעים מגוון, הציג פיג'ו 5008 צריכת דלק של 10.7 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר אך לא מעבר לכך, ודאי ביחס לנתון היצרן המצהיר על צריכת דלק של 17.2 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 56 ליטרים, ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים.
פיג'ו 5008
אמינות ועלויות אחזקה
פיג'ו 5008 משווק עם שלוש שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ, ועלויות אחזקתו אינן יקרות ביחס לסגמנט. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 20,000 קילומטרים. עלות הטיפול הראשון 1,061 ₪, עלות הטיפול השני 1,596 ₪, ועלות הטיפול השלישי עומדת על 1,061 ₪. סך עלות הטיפולים ב- 60 אלף הקילומטרים הראשונים עומד על 3,718 ₪ כולל מע"מ.
פיג'ו 5008
גם מחירי החלפים אינם גבוהים ביחס לסגמנט. עלות פנס קדמי 2,788 ₪, עלות פנס אחורי 1,128 ₪, ומראת צד מתומחרת ב- 1,742 ₪. זוג רפידות בלם קדמיות יעלו 690 ₪, וזוג צלחות בלם קדמיות יעלו 1,092 ₪. פיג'ו 5008 מגיע עם צמיגים במידות 225/55/18 או 235/50/19. מדובר בצמיגים יקרים בשל מידותיהם ויש לקחת בחשבון את עלות החלפת ארבעת הצמיגים בבוא היום.
בטיחות
פיג'ו 5008 החדש נבחן על ידי ארגון EuroNcap בשנת 2016 וגרף ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. הדגם מצוייד בשלל מערכות אבזור מתקדמות ודירוג בטיחותי גבוה של משרד התחבורה הישראלי (7 מתוך 8). אבזור הבטיחות כולל בין היתר שש כריות אוויר, מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על עייפות נהג, מערכת לזיהוי תמרורי תנועה, ואורות גבוהים אוטומטיים.
פיג'ו 5008
שלל המערכות האקטיביות פועלות בצורה נעימה וצלילי ההתרעה השונים אינם מטרידים במיוחד. בקרת השיוט האדפטיבית יכולה להביא את הרכב למצב עצירה מלאה ומערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה עובדת בצורה כמעט חלקה. בשילוב שתי המערכות הללו מתקבלת נהיגה חצי אוטונומית, בה ניתן לשבת ולאחוז בהגה, ולתת לרכב להאיץ, לבלום ולשמור על המסלול בנתיב הנסיעה כדי שתגיעו למחוז חפצכם בשלום.
תמורה למחיר
גרסת הפרימיום שבחנו מגיעה עם שלל פינוקים לנהג ולנוסעים, ביניהם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Apple CarPlay, קישוריות בלוטות', שקע USB, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור, שלושה שקעי 12V (מלפנים, מאחור ובתא המטען), תא אחסון מקורר, מראות צד המתכווננות מטה באופן אוטומטי בעת שילוב להילוך אחורי, וילון מובנה בחלונות האחוריים, מגש שירות קטן בגב המושבים הקדמיים, תאורת אווירה פנימית, וגג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי. פיג'ו 5008 פרימיום מפנק עם מושבים קדמיים מחוממים, ריפודי עור בשילוב בד, ואפשרות להארכת בסיס המושבים הקדמיים לתמיכה טובה יותר בירכיים.
אין ספק שהיצרן הצרפתי עבד שעות על גבי שעות על מנת להשלים את המהפך העיצובי והתדמיתי של פיג'ו 5008 אך צפוי לו קרב לא קל מול הדגמים המובילים בקטגוריה. פיג'ו מציע רשימת אבזור נוחות ובטיחות מרשימה, עיצוב מושך ולא שגרתי, נוחות נסיעה טובה לכל שבעת הנוסעים, הנאה מנהיגה, והרגשה כללית של מכונית פרימיום כמעט.
| פיג'ו 5008 1.6 טורבו פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1.6 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 165/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 24.5/1,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,641 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,844 מ"מ |
| גובה כללי | 1,651 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,840 מ"מ |
| מיכל דלק | 56 ליטרים |
| נפח תא מטען |
210/780/1,940 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,365 ק"ג |
| מהירות מרבית | 206 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 11 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחות | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
196,900 ₪ |

תפריט נגישות








מה קשורה התגובה שלך, לרכב הנבחן ??!!
זה רכב אחר לגמרי. אר מעט יקר
חרא של אוטו
אוכל מלא דלק, יש לי שנת 2013. אוכל 1 ל 7 קמ בעיר. תקלות פעם בחודשים, טיפולים יקרים. רק יפני לקנות