הקרוסאובר החדש של סקודה נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק המקומי ומביא עימו מפרט מעניין ופוטנציאל להתברג בצמרת הסגמנט
סקודה קארוק נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב המקומי, קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, אשר נשלטת ביד רמה ע"י תוצרת קוריאה. מדי כמה חודשים נכנסים שחקנים חדשים המנסים לנגוס בפלח המכירות, אך עד כה אף אחד מהם לא זכה לקחת את הכתר העובר בין צמד האחים הקוריאנים - קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, האהודים על הקהל המקומי. לסקודה קארוק יש את הכלים הנכונים לשנות את התמונה, ביניהם תדמית מבוססת כמותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל, אבזור בטיחות בשפע, ויחידות הנעה יעילות וחסכוניות. לאחרונה נהגנו בגרסת ה- 1.5 ליטרים TSI וכעת מתייצבת למבחן גרסת ה- 1.0 ליטר TSI ברמת אבזור סטייל הנמכרת ב- 149,900 ₪ וצפוייה להיות אחת הפופולריות בהיצע.
סרטון מבחן דרכים סקודה קארוק
| סקודה קארוק 1.0 ליטר טורבו TSI | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, צריכת דלק חסכונית, תא נוסעים שימושי ואיכותי |
| חסרונות | יחידת הנעה לא חלקה, תקופת אחריות קצרה |
סקודה קארוק
עיצוב ונוחות
סקודה קארוק מציע עיצוב נאה אם כי מעט אנמי וחסר כריזמה. מרחוק ניתן לטעות כי מדובר באחיו הגדול סקודה קודיאק. הקארוק מאמץ את החזית המוכרת משאר דגמי המותג, ועושה שימוש בקווים נקיים ליצירת מראה סולידי ומכובד. הבעיה היא שסולידיות יתרה אינה אהודה בקרב קהל הרוכשים בפלח שוק זה, אשר מצפה ודורש לקבל פוזת שטח המושגת באמצעות גריל נועז ובתי גלגלים רחבים אותם ניתן למצוא במרבית הדגמים בסגמנט. גם הממדים הקומפקטים ביחס למתחרים המובילים אינם מסייעים לצ'כי הצעיר לשדר נוכחות מרשימה.
סקודה קארוק
תא הנוסעים מציג גם הוא מראה סולידי ותכליתי. במרכז הקונסולה צג מגע איכותי מזכוכית, ומצידיו פתחי אוורור גבוהים ויעילים. בקומה מתחת פנל מערכת בקרת האקלים, ומתחתיו תא אחסון פרקטי ויעיל. לוח המחוונים ברור ובמרכזו צג מחשב הדרך המוכר משאר דגמי הקונצרן הנשלט באמצעות פקדים נוחים על גלגל ההגה. רכב המבחן עטה צבע שחור קודר בכל תא הנוסעים. בחירה בצביעה דו-גונית משולבת בז' המוצעת ע"י היבואן, תחמיא יותר ותתרום לתחושה אוורירית יותר.
מערכת המולטימדיה המקורית בגרסת המבחן כוללת מסך מגע איכותי בגודל 8 אינץ' השומר על ניגודיות טובה ביום ובלילה. תפקוד המערכת חלק ואינטואיטיבי. המערכת תומכת בעברית אך לא מאפשרת חיפוש איש קשר בעברית ולא כוללת תוכנת ניווט מקומית. למערכת 8 רמקולים ואיכות שמע טובה. ברמת האבזור אקסקלוסיב, הגבוהה ביותר, מותקנת מערכת שמע מקורית מבית CANTON בעוצמה של 550 וואט הכוללת 9 רמקולים וסאבוופר בתא המטען.
חומרי הדיפון רכים ונעימים, ואיכות ההרכבה הדוקה כפי שהורגלנו מסקודה. הנדסת האנוש ברורה ואינטואיטיבית, ותפעול המערכות קל. כמסורת המותג, גם כאן מצאנו שפע תאי אחסון, ביניהם תא גדול מתחת למשענת היד הכולל מתקן לאחסון מטבעות, כרטיסים, ומפתח הרכב החכם. פיצ'ר מעניין הוא מתקן בקבוקים עם לשוניות מיוחדות לאחיזת הבקבוק, המאפשרות את פתיחתו ביד אחת.
סקודה קארוק
גלגל ההגה מתכוון ידנית לגובה ולעומק ונעים מאוד לאחיזה. תנוחת הנהיגה גבוהה ביחס לרכב פרטי, כנדרש מקרוסאובר, ותספק את מבוקשם של חובבי הגובה. קו החלונות סטנדרטי ומציע שדה ראיה טוב לכל הכיוונים ותחושה אוורירית למדי. רק קורות A עבות מצידי השמשה הקדמית עלולות להפריע מדי פעם בפניות. מצלמת רוורס עם תצוגה דינמית על צג המולטימדיה בשילוב חיישני חניה אחוריים, מסייעים בתמרוני חניה צפופים.
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי, המהווה את אחת הסיבות העיקריות להעדפת קרוסאוברים על פני משפחתיות. המושבים מעולים, מספקים תמיכה נאותה, רחבים ונוחים. ברמת האבזור סטייל של רכב המבחן מתווסף גם כיוונון גובה ותמיכה לגב התחתון בנוסף לשאר הכיוונונים הידניים המוכרים.
סקודה קארוק
למרות ממדים חיצוניים מעט קטנים ביחס למתחרים המובילים, מציע סקודה קארוק מרחב פנים ממוצע ביחס לקטגוריה. בסיס גלגלים באורך 2,638 מ"מ מגביל מעט את מרווח הברכיים לנוסעי המושב האחורי, הקטן ביחס למתחריו. נוסע שלישי ייאלץ להסתפק במושב צר וקשיח, ולהתמודד עם מדרגת הינע בולטת ברצפת הרכב. מרווח הראש מצויין גם לגבוהים ומרווח הכתפיים משקף את הממוצע בקטגוריה. נוסעי המושב האחורי ייהנו מפתחי מיזוג יעודיים ומחלונות אחוריים כהים.
תא המטען מציע סף הטענה מעט גבוה ונפח הטענה של 500 ליטרים או 1,609 ליטרים בקיפול המושב האחורי המתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בדופן תא המטען. ברמת האבזור הבכירה אקסקלוסיב תקבלו מערכת VarioFlex המאפשרת את הזזת ואף הסרת המושבים האחוריים לטובת הגדלת נפח תא המטען לכדי 567 ו- 1,789 ליטרים בהתאמה. כרגיל בסקודה, בתא המטען פתרונות פרקטיים כגון ווים לתליית שקיות ומחיצות לאחסון חפצים קטנים. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק מפלדה ולא מסגסוגת אלומיניום כמו שאר הגלגלים.
סקודה קארוק
סקודה קארוק מציע נוחות נסיעה טובה בזכות כיול מתלים רך בבסיסו וכושר ריסון טוב. בעיר מצליחים המתלים לרסן את רוב המפגעים, אך שיבושים חדים או בורות ביוב עמוקים יעבירו חבטה מרוסנת לתא הנוסעים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה, תוך שמירה על תא נוסעים שקט ביחס למקובל בקטגוריה. עם הנעה קדמית, יכולת השטח מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים, עם יתרון עבירות מול משפחתית סטנדרטית בזכות מרווח גחון של 172 מ"מ. סקודה בחרה במתלה אחורי פשוט מסוג זרועות נגררות וציידה רק את גרסת ה- 2.0 TDI היקרה במתלה אחורי רב חיבורי המשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.
ביצועים
סקודה קארוק בגרסת המבחן מצוייד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG ולמערכת הנעה קדמית. יחידת הנעה זו מתאפיינת בחיסכון בדלק לצד ביצועים זריזים וגמישות פעולה. המנוע הקטן מספק ביצועים טובים יותר ממנועי 1.6 ליטרים אטמוספריים בזכות זמינות כוח עדיפה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.6 שניות והאצות הביניים טובות מאוד.
סקודה קארוק
התלונה העיקרית לגבי יחידת ההנעה היא לגבי הרעידות אותן מייצר המנוע משולש הצילינדרים בסל"ד נמוך ובתנועה עירונית פקוקה. נסיעה בפקקים אינה חוויה נעימה במיוחד ומצריכה הסתגלות. התיבה ממהרת להעלות הילוכים ולשמר את המנוע בסל"ד נמוך בו צריכת הדלק מופחתת, אך מתחת ל- 2,000 סל"ד מגדש הטורבו לא אפקטיבי ופעולת המנוע אינה עגולה וחלקה. מערכת ה- STOP&START מחמירה את החוויה ביצירת תנודות וטרטורים נוספים בפקקים, לטובת החיסכון בצריכת הדלק.
בכביש המתפתל חושף סקודה קארוק זוויות גלגול מוחשיות למדי ומאותת לנהג כי לא לשם כך נועד הקרוסאובר המשפחתי. ניתן להיכנס לפניות בבטחה ואחיזת הכביש טובה, אך היכולת הדינמית בינונית ולבטח אינה מעודדת נהיגה ספורטיבית. ראויות לשבח הן מערכת בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה, המאפשרות בשילובן יחד נסיעה חצי אוטונומית ונעימה בכביש בין עירוני מסומן היטב. מערכת התרעה על עייפות הנהג תדאג למנוע מכם לעזוב את ההגה, ובעת הצורך אף תבלום לעשירית שניה בצורה מבעיתה שתגרום לכם להשיב את אחיזתכם בגלגל ההגה מיד.
סקודה קארוק
צריכת דלק
היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 19.2 ק"מ לליטר, אך בימי המבחן רשם סקודה קארוק 1.0 TSI צריכת דלק ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית עם מערכת STOP&START פועלת. מדובר בנתון טוב ביחס למתחרים בקטגוריה. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.
סקודה קארוק
אמינות ועלויות אחזקה
סקודה קארוק משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. ניתן לרכוש הרחבת אחריות לשנה נוספת תמורת 1,000 ₪ במעמד רכישת הרכב. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית. מחיר הביטוח לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות יעלה 1,601 ₪ לביטוח חובה ו- 5,757 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכה סקודה קארוק לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על בוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, ו- 58% עבור מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 6 או 7 מתוך 8, בהתאם לרמת האבזור.
סקודה קארוק
תמורה למחיר
סקודה קארוק 1.0 ליטר TSI ברמת אבזור אמבישן הבסיסית יעבור לבעלותכם תמורת 129,900 ₪ לגרסה ידנית או 139,900 ₪ לגרסה האוטומטית. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 6.5 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, קישוריות בלוטות', מערכת שמע מקורית עם 4 רמקולים ושליטה מגלגל ההגה, בלם חניה אלקטרוני, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, קיפול מראות חשמלי, חיישני רוורס עם תצוגה דינמית, מערכת STOP&START, כיוונון גובה למושבים הקדמיים, חלונות אחוריים כהים, ותאורת יום מסוג LED.
רמת האבזור סטייל, כמו ברכב המבחן, תעלה 149,900 ₪ עם מנוע 1.0 ליטר או 159,900 ₪ עם מנוע 1.5 ליטרים. רמת אבזור זו כוללת בנוסף צג מגע בגודל 8 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, תאורת אווירה עם 10 צבעים לבחירה, הגה קטום בעיצוב ספורטיבי, פסי נשיאה בגוון כרום בגג הרכב, מושבים קדמיים עם כוונון תמיכה לגב התחתון, פנסי LED אדפטיביים, ופנסי ערפל מסוג LED.
לסקודה קארוק 1.0 TSI יש את כל הכלים כדי להצליח בפלח השוק הכה חשוב ליבואן. עיצובו מעט אנמי ומתאים לרוכשים המבקשים תנוחת ישיבה גבוהה מבלי לנקר עיניים. מי שיבחר בסקודה קארוק יקבל רכב מודרני המצוייד במערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, וביחידת הנעה יעילה וחסכניות. סקודה קארוק מבצע את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה ובטיחותית, ומציע תא נוסעים נוח, איכותי ושימושי למשפחה.
| סקודה קארוק 1.0 TSI סטייל אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק |
| הספק מרבי | 115/5,5000 (סל"ד/כ''ס) |
| מומנט מרבי | 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,382 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,841 מ"מ |
| גובה כללי | 1,603 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,638 מ"מ |
| מרווח גחון | 173 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
500 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,361 ק"ג |
| מהירות מרבית | 187 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 19.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 8 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
149,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.