סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

יצאנו לבדוק האם שדרוג חבילת האבזור בגרסת אוסקה החדשה משפר את התמורה של סובארו פורסטר?

תגיות: , , ,

סובארו פורסטר הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1995 והדור הראשון הושק ביפן בשנת 1997, משמע שהפורסטר נמצא איתנו למעלה משני עשורים והיה מחלוצי סגמנט הפנאי שטח בעולם. הדור הרביעי של סובארו פורסטר הושק בשנת 2013 ובשנת 2016 הגיע אלינו לאחר מתיחת פנים קלה שכללה עדכונים קוסמטיים, מערכת מולטימדיה מקורית, ומערכת X-MODE כסטנדרט החל מרמת האבזור X. בתחילת פברואר השנה השיקה סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, את הפורסטר בגרסת אוסקה (OSAKA) על שם העיר השלישית בגודלה ביפן. גרסה זו מתברגת בין גרסת Z הבסיסית לגרסת הביניים X. סובארו פורסטר אוסקה יקר ב- 5,000 ₪ מגרסת Z ומחירו עומד על 179,990 ₪.

סובארו פורסטר אוסקה
יתרונות   יכולת שטח, אמינות, אחריות יצרן
חסרונות   לא מעודן מספיק, עיצוב מיושן, איכות חומרים בינונית

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

עיצוב ונוחות

סובארו פורסטר אינו מתיימר להיות הרכב הכי יפה בסביבה ונדמה כי בכוונה תחילה שומרים המעצבים על עיצוב פשוט המזוהה עם הדורות הקודמים של הפורסטר. גם הדור החדש של הפורסטר, שהוצג לאחרונה בתערוכת ניו יורק וצפוי להגיע אלינו בתחילת שנת 2019, דוגל בגישה זו. תא הנוסעים דומה לדגמים אחרים של היצרנית, הוא מאוד פונקציונלי אולם נעדר שאר רוח. לא תמצאו כאן לוח מחוונים עתידני אבל תוכלו להפעיל בקלות את הפקדים השונים.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

איכות החומרים בתא הנוסעים מעורבת. בחלק העליון של הדשבורד ניתן למצוא חומר רך ונעים למגע, וביתר המקומות פלסטיק קשיח ופחות איכותי. איכות ההרכבה טובה ובזמן הנסיעה לא נשמעו קרקושים ברכב המבחן שגמע כ- 4,500 ק"מ. יש להניח שקרקושים לא ישמעו גם ברכבים שיגמעו עשרות אלפי קילומטרים בשימוש סביר.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

גרסת האוסקה מצויידת במושב נהג עם כוונון חשמלי ל- 8 כיוונים המאפשר תנוחה נהיגה טובה ושולטת. המושבים הקדמיים נוחים אך תמיכת צד טובה יותר הייתה מתקבלת בברכה. המושב מאחור מרווח, נוח ומתאים להסעת שני מבוגרים וילד. מרווחי הכתפיים, הראש והברכיים הם מהטובים בקטגוריה, ורק מדרגת ההינע פוגעת בנוחות הישיבה במושב האמצעי. חבל שבגרסה זו נעדרים פתחי מיזוג לנוסעים מאחור.

הכניסה והיציאה נוחות בזכות מפתח דלתות רחב יחסית ומושבים גבוהים. שדה הראייה מעמדת הנהג טוב בזכות שטח שמשות גדול וסף חלונות נמוך. מראות הצד גדולות ומספקות שדה ראייה רחב לצדדים, אולם הדבר גובה מחיר ברעשי רוח נוכחים מכיוון המראות בנסיעה בכביש מהיר.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

תא הכפפות קטן, ומאכזב לגלות שאין בו תאורה ופתח מיזוג. עם זאת, ניתן למצוא בפורסטר תא אחסון מרווח בין המושבים הקדמיים הכולל שקעי USB, AUX, ומתח 12V, ובו ניתן לאחסן כמות לא מבוטלת של ציוד כגון ארנק וסלולרי. בדלתות ניתן למצוא מקום לאחסון בקבוקי שתיה.

תא המטען של סובארו פורסטר בנפח 505 ליטרים ונוח להעמיס ולפרוק ממנו ציוד הודות לסף הטענה נמוך יחסית בגובה 73 ס"מ מהקרקע, ומפתח ברוחב 103 ס"מ. בנוסף מצוייד תא המטען בווי קשירה ושקע 12V. ניתן להגדיל את נפח תא המטען עם קיפול משענת גב המושב האחורי המפוצלת ביחס 40:60.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

סובארו פורסטר אוסקה מצוייד במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 6.2 אינץ' וממשק נוח ואינטואיטיבי. מערכת השמע כוללת ארבעה רמקולים באיכות טובה אך לא משובחת. המערכת כוללת בין היתר הפעלה קולית ודיבורית בלוטות' עם שליטה מגלגל ההגה.

נוחות הנסיעה בסובארו פורסטר טובה בתוך העיר וגם מחוצה לה. המתלים מכויילים לטובת נוחות נסיעה מעודנת בעיר, גם על גבי כבישים ישנים ומצולקים. נוחות הנסיעה בכביש המהיר טובה אך במהירויות גבוהות ניתן לעיתים לחוש בתנועה לא מעודנת של המתלים. בידוד הרעשים בסובארו פורסטר מספק אך לא מצטיין. היינו שמחים לבידוד טוב יותר של רעשי המנוע תחת מאמץ, ורעשי רוח מכיוון החלונות והמראות.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

ביצועים

סובארו פורסטר אוסקה מצוייד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים המפיק 150 כ"ס ב- 6,200 סל"ד גבוהים למדי, ומומנט של 20.2 קג"מ ב- 4,200 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 13.2 שניות לפי המדידה שלנו. כפי שניתן להסיק מהנתונים, לא מדובר ברכב מהיר במיוחד, בין היתר עקב משקל של 1,512 ק"ג. נסיעה רגועה במהירויות שיוט מתבצעת בנינוחות ובשקט, אך עבודה מאומצת של המנוע ונסיקת מחט הסל"ד לאזור ה- 4,000 סל"ד מלווה ברעש מנוע ותמסורת נוכח.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

לסובארו פורסטר אחיזה טובה בכביש ובשטח בזכות מערכת הנעה כפולה יעילה. תיבת הילוכים רציפה שאינה מאפשרת לנהג שליטה מוחלטת בסל"ד המנוע, היגוי קל, ובולמים רכים המייצרים זוויות גלגול מוחשיות בפניות חדות, לא מאפשרות לפורסטר להיות הפרטנר המושלם לנסיעה מהירה בכבישים מפותלים. את הדיבידנדים גרפנו בנהיגת שטח אשר במהלכה גילינו כי הכיול הרך מתאים למשימה ומאפשר שיכוך יעיל של אבנים ובורות לצד ניהוג נעים המשרה תחושת בטחון ושליטה ברמה גבוהה מהממוצע בסגמנט.

סובארו פורסטר נבדל ממרבית רכבי הפנאי שטח בקטגוריה בהציעו הנעה כפולה קבועה בכל הגרסאות המשווקות בישראל. בגרסת האוסקה מגיע הפורסטר עם הנעה כפולה סימטרית וחלוקת מומנט אקטיבית המספקת התנהגות שטח ברמה אחת לפחות מעל מרבית רכבי הפנאי שטח בקטגוריה. אמנם לא מדובר ברכב שטח טהור אך ניתן לומר כי הפורסטר יוכל לספק את דרישות השטח של מרבית המשפחות המבקשות להכניס לסל הבילויים שלהן טיולים הכוללים קצת מעבר לשבילי כורכר.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

צריכת דלק

במהלך ימי המבחן שכללו לרוב נסיעה בכבישים בינעירוניים, נרשמה צריכת דלק של 9.3 ק"מ לליטר - רחוק מנתוני היצרן המעידים של צריכת דלק ממוצעת של 15.3 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 60 ליטרים ניתן לגמוע כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר של סובארו פורסטר הינה 13 מתוך 15.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

אמינות ועלויות אחזקה

סובארו פורסטר משווק עם 5 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ בעוד מרבית מתחריו בקטגוריה משווקים עם 3 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ. מדובר ביתרון בולט וחשוב המעניק שקט נפשי לרוכשים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 753 ₪, מחיר הטיפול השני 1,427 ₪, מחיר הטיפול השלישי 951 ₪, ומחיר הטיפול הרביעי 1,623 ₪. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים ממוצעת ועומדת על 4,754 ₪ כולל מע"מ.

גם מחירי החלפים ממוצעים לסגמנט. מחיר פנס קדמי עומד על 2,900 ₪, מחיר פנס אחורי 2,110 ₪, מחיר מראת צד 4,540 ₪, מחיר סט רפידות בלם קדמיות 560 ₪, ומחיר סט צלחות בלם קדמיות עומד על 752 ₪. עלות ביטוח חובה ומקיף לנהג בגיל 21 ללא תביעות קודמות וללא שלילת רשיון עומדת על 8,400 ₪.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

בטיחות

סובארו פורסטר נבחן במבחן הריסוק של ארגון ENCAP וקיבל ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, אולם חשוב לציין כי הדגם נבחן לפני 5 שנים כאשר מבחני הארגון היו פחות מחמירים. אבזור הבטיחות של סובארו פורסטר אוסקה כולל 7 כריות אוויר, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית המספקת בין היתר התרעה על אי-שמירת מרחק מלפנים וסטייה מנתיב הנסיעה. יש לציין שברכב במחיר כזה היינו מצפים למערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. ציון רמת האבזור הבטיחותי עומד על 5 מתוך 8.

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

תמורה למחיר

מחירו של סובארו פורסטר אוסקה עומד על 179,990 ₪ ומציבו מול הגרסאות המאובזרות של רכבי הפנאי שטח המובילים את טבלת המכירות - יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. יתרונותיו של הפורסטר על פני המתחרים באים לידי ביטוי בעיקר ביכולת נסיעה בשטח שכמעט ואינה קיימת אצל צמד הקוריאנים. האבזור לא עשיר במיוחד וכולל פתיחה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 6.2 אינץ', בקרת שיוט, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, מערכת עצור/סע לטובת חיסכון בדלק, מראות צד חשמליות, תאורת צד בדלתות הקדמיות, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ', וגלגל חלופי זמני.

אם אתם מחפשים רכב פנאי עם אמינות גבוהה, אחריות ארוכה, שמירת ערך, ויכולת נסיעה בשטח לא מאתגר מדי, סובארו פורסטר מהווה את אחת האופציות הבודדות בקטגוריה. לעיתים נמכרת גרסת הבסיס Z בהנחות משמעותיות ממחיר המחירון ומציעה תמורה טובה יותר למחיר.

סובארו פורסטר אוסקה 2.0 ל' אוט'
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,995 סמ"ק
הספק מרבי משולב 150/6,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.2/4,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה
יחידת הנעה AWD לכל הגלגלים
אורך כללי 4,610 מ"מ
רוחב כללי 1,765 מ"מ
גובה כללי 1,735 מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

505 ליטרים

משקל עצמי 1,512 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

179,990 ₪

סובארו פורסטר 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu