סובארו פורסטר 2019 במבחן דרכים - איש היערות

סובארו פורסטר התבלט לאורך דורותיו הקודמים ביכולת שטח עדיפה על פני מתחריו לצד עיצוב ומפרט שמרנים. הדגם החדש מבטיח לככב בשטח ולהציע חווית נסיעה משופרת על הכביש

תגיות: , , ,

מורשתו של סובארו פורסטר מתחילה בשנת 1995. המתכון היה ונותר פשוט ויעיל, וכולל פלטפורמה קיימת של מכונית משפחתית, מכלולי הנעה כפולה מוכחים ומוכרים, גחון מוגבה, ועיצוב קשוח. לימים הפך סגמנט הקרוסאוברים לגדוש מאוד בשוק הרכב וכמעט לכל יצרנית יש נציג בקבוצה. סובארו פורסטר רושם לזכותו את היותו מדור המייסדים, ולא בכדי. סובארו טיפחה לאורך השנים תדמית של יצרנית המתמחה בייצור רכבי הנעה כפולה אמינים ויעילים המיועדים לאזורים בעלי מזג אוויר קשוח ודרכים מושלגות דלות אחיזה.

סרטון מבחן דרכים סובארו פורסטר

סובארו פורסטר אוטומטי
יתרונות יכולת שטח, נוחות נסיעה, מרווח פנימי, מוניטין אמינות
חסרונות צריכת דלק וזיהום אוויר, רעשי רוח, יכולת דינמית, ועיצוב פושר

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

עיצוב ונוחות

סובארו פורסטר החדש מתבסס על פלטפורמת SGP הגלובלית של היצרנית. גם בדור זה העיצוב סולידי ונאה אך אינו הקלף החזק של סובארו פורסטר. העיצוב מהווה אבולוציה טבעית לדור הפורש וכולל את אותו מראה קשוח ותכליתי בעל מכסה מנוע אנכי, גופי תאורה רבועים, וקו חלונות נמוך. רכב המבחן הגיע ברמת אבזור ספורט בעלת שבכה קדמית מושחרת, חישוקים מושחרים, ופסי עיטור כתומים, המוסיפים חיות למראה השמרני.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

תא הנוסעים מציג את שפת העיצוב התכליתית של סובארו הכוללת קווים שמרנים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' (6.5 אינץ' ברמת אבזור X הבסיסית) ברזולוציה מעולה המציג גרפיקה מרשימה, ומסך צבעוני נוסף בחלק העליון של הדשבורד המציג מגוון נתונים על הרכב בזמן אמת. מערכת השמע כוללת 6 רמקולים המפיקים צליל בינוני למדי. בחלק התחתון של הקונסולה נמצאת מערכת בקרת האקלים ותחתיה משטח להנחת הסמארטפון. בפנל בורר ההילוכים מסודרים גם בלם חניה אלקטרוני ובורר מצבי הנהיגה xMode.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

החומרים נעימים למגע ברובם וסביבת הנהג בהחלט נעימה לשהייה. המסגרות הכתומות ברמת גימור ספורט יחד עם התיפורים הכתומים במושבים, מוסיפים צבע מבורך לסביבת התא. לוח המחוונים קריא וברור ובמרכזו צג מחשב דרך צבעוני. הנדסת האנוש טובה ואינטואיטיבית פרט לפקדי מערכות הבטיחות אשר מפוזרים בתא ללא היגיון. הפקד לניתוק מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה נמצא למשל על גלגל ההגה, בעוד ביטול ההתרעה בלבד מתבצע ע"י פקד המותקן בתקרה בסמוך לפקד פתיחת הגג הפנורמי. מעבר לכך איכות ההרכבה מצויינת, ובמהלך נסיעת המבחן שכללה נסיעה בשטח רצוף בורות ואבנים, לא נשמע כל קרקוש או חריקה בתא הנוסעים.

המושבים הקדמיים מעולים. הם רחבים ומציעים נוחות ותמיכה טובות לצד ריפוד נעים ואיכותי בתפירה נאה. תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד אף ביחס לסגמנט ויחד עם קו חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מעולה המסייע מאוד בתמרונים בעיר ובשטח. ברכב המבחן ברמת האבזור ספורט מושב הנהג בעל כוונון חשמלי מלא, כולל כיוון קשיחות מסעד הגב התחתון.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

המרווח לנוסעים נדיב מאוד בכל הממדים. על אף בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ בלבד, המושב האחורי נוח ומציע מרווחי ראש ורגליים נדיבים גם לנוסעים גבוהים. מרווח הכתפיים מכובד אף הוא, אך הנוסע האמצעי יגרום לצפיפות ויקבל מושב פחות נוח שמתחתיו מדרגת הינע בולטת. הנוסעים מאחור יהנו מחלונות כהים, פתחי אוורור ייעודיים, ושני שקעי USB. הכניסה והיציאה מהרכב מעולים, בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב עדיף על פני קרוסאוברים מתחרים.

בתא הנוסעים תאי אחסון שימושיים הכוללים תא גדול מתחת למשענת היד הקדמית, מדף אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות גדול ומואר, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ומתקני כוסות נוחים מלפנים. תא המטען בנפח מכובד של 520 ליטרים אך הכיסוי העליון אינו איכותי. בנוסף מצוייד תא המטען בשקע 12V אשר יהיה שימושי בפעילויות פנאי שונות. שפת ההטענה שטוחה אך מעט גבוהה, ודלת תא המטען בעלת פתיחה חשמלית. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קטן עם חישוק פלדה.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

הכניסה וההתנעה מתבצעות ללא מפתח. תחילת התנועה בעיר מגלה נוחות נסיעה מעולה ומרוסנת. המתלים בעלי מהלך ארוך וכושר שיכוך טוב. בשילוב עם צמיגים בחתך 55, מצליח הרכב לסנן את רוב מפגעי האספלט העירוני. מתלים אחוריים נפרדים מסוג עצמות עצה כפולות תורמים לספיגה טובה של בורות בכביש מרוסק, כמו גם בשביל זרוע אבנים. פסי האטה, גלים ושיבושים הדורשים מהבולמים עבודה עמוקה יותר, מרוסנים ביעילות גם הם. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה המעולה וגלי אספלט נבלעים בקלות ע"י המתלים, אך רעשי הרוח והכביש גבוהים ביחס לסגמנט ומזכים את סובארו פורסטר ביכולת שיוט טובה אך לא מצויינת.

ירידה לשטח מגלה את הקלף החזק של סובארו פורסטר. עם הנעה כפולה מוכחת, מרווח גחון של 220 מ"מ, ומתלים מוצלחים, מציע היערן היפני יכולת שטח אשר תביא את חובב השטח הרבה מעבר לשבילי קק"ל שנצלחו ע"י מיטב רכבי הליסינג בטיולי שבת. לא מדובר במתחרה לטויוטה לנד קרוזר, אך מי שיבחר בפורסטר יהנה מיכולת השטח הטובה ביותר בסגמנט הקרוסאוברים בגודל בינוני. נוחות הנסיעה בשבילים מעולה, אם כי נהג שיגזים או יפספס בור אכזר מדי עלול להגיע לסגירת מהלך בולם לא נעימה במקרה הטוב. סלעים, חריצים ושטח קשה יותר, עבירים גם הם ובורר מצבי נהיגת השטח מאפשר הפעלת מערכת בקרת ירידה במדרון הפועלת היטב ומסייעת לנהג לא מנוסה לשפר את כישורי נהיגת השטח בסיבוב חוגה.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

ביצועים

סובארו פורסטר נאמן למסורת ארוכת השנים של החברה ומצוייד במנוע בוקסר בנזין אטמוספרי בעל 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים המפיק 182 כ"ס ומומנט של 24.3 קג"מ ב 4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הביצועים על הכביש מצוינים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות והתחושה בפועל משכנעת בהחלט ומלווה בצליל מנוע בוקסרי שרירי וייחודי. סובארו בחרו בתפיסה שמרנית ביחס למתחרים האירופאים אשר מעדיפים מנועי טורבו קטנים. הדבר ניכר בגמישות חסרה בסל"ד נמוך אך מפצה על כך פעולה ליניארית ונעימה בהשוואה למנוע מוגדש אשר סובל מהשהיית טורבו. התיבה הרציפה אשר הבשילה במשך הדורות, נעימה ומקנה תחושה הדומה יותר מתמיד לתיבה פלנטרית, בזכות יחסי העברה מתוכנתים ומנופי שליטה עליהם מגלגל ההגה. לא מדובר בביצועים ספורטיביים, אך דחיפה החלטית ותאוצה מכובדת מתקבלות בכל מעיכת דוושה.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

כיול המתלים הרך מכוון השטח, בשילוב צמיגים בעלי סוליית כביש-שטח, מאלצים התנהגות כביש פושרת למדי. גובהו של הרכב מורגש היטב בעת כניסה מהירה לפנייה. תחת לחץ, אפילו מתון, תורגש רכינת מרכב וזוויות גלגול גדולות. בנהיגה מנהלתית ורגועה אין כל בעיה או תחושת חוסר ביטחון, וניתן גם לנהוג את הפורסטר במהירות בכביש מפותל, ולסמוך שהרכב יאותת כשצריך להפחית את הקצב. גלגל ההגה עוטה עור נעים ואיכותי, משקלו טוב אך הוא בעל התנגדות מלאכותית, וחסר תקשורת לחלוטין. הבלמים מיישרים קו עם שאר המכלולים ומציגים עוצמת בלימה סבירה ובטוחה, אך תגובת הדוושה עמומה. מערכת ה- ABS עובדת טוב ואינה היסטרית.

צריכת דלק

מנוע בוקסר בהספק 182 כ"ס ומשקל של 1,610 ק"ג אינם מתכון מוצלח לכבוש את ליבו של הצרכן הירוק. רכב המבחן הציג צריכת דלק משולבת של 10.5 ק"מ לליטר בנהיגה סטנדרטית ללא הפעלת מזגן ברובה. הנתון שקיבלנו לא רחוק מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 12.2 ק"מ לליטר עפ"י התקן האמריקאי הידוע כמציאותי יותר ביחס לאירופאי. מערכת ה- Start & Stop לבטח תרמה לנתון צריכת הדלק. מיכל דלק בנפח 63 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 12 מתוך 15.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

עלויות אחזקה

אמינות רכבי סובארו נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה סובארו במקום ה- 6 מתוך 27 יצרנים, עם שיפור של 5 מיקומים מהדירוג הקודם בשנת 2016. סובארו פורסטר משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או עד 150,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים טרם נמסרו ע"י היבואן.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

עלות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,650 ₪ לביטוח חובה ו- 6,999 ₪ לביטוח מקיף.

בטיחות

סובארו פורסטר טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר ומערכת EYESIGHT הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, אורות גבוהים אוטומטיים, חיישני רוורס, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ומצלמת רוורס עם מנגנון שטיפה. גרסת ספורט כוללת בנוסף ניטור שטחים מתים, התרעה על רכב עוקף בנתיב המקביל, והתרעה על תנועה צולבת מאחור.

סובארו פורסטר סובארו פורסטר

תמורה למחיר

סובארו פורסטר ברמת האבזור X מוצע תמורת 180,000 ₪ והוא כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 6.5 אינץ', מחשב דרך עם צג צבעוני בגודל 4.2 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בלם חניה חשמלי עם דריכה אוטומטית בעצירה, בורר מצבי נהיגת שטח, בקרת ירידה במדרון, כוונון חשמלי לגובה מושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים דו אזורית, חישוקי 17 אינץ', ושמשות אחוריות כהות.

גרסת ספורט הנבחנת מוצעת תמורת 200,000 ₪ וכוללת בנוסף גג פנורמי חשמלי, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', עיטורים כתומים סביב המרכב ובתא הנוסעים, פתחי מיזוג מאחור, פנסים עוקבי פנייה, איתות מובנה במראות הצד, ושקע AUX בקונסולה האחורית.

סובארו פורסטר הוא כמו תבשיל מסורתי טעים ומוכר המשתבח מדור לדור. הוא מציג תפיסה עיצובית-הנדסית מעט שמרנית שבאה לידי ביטוי בעיצוב אבולוציוני חסר נוכחות ובחירה במנוע אטמוספרי גדול נפח. לצידם מציע סובארו פורסטר את יכולת השטח הטובה בקטגוריה, מרווח פנימי מעולה, ונוחות נסיעה משובחת. בקטגוריה רבויית מתחרים זו, ניתן למצוא רכבים בעלי ביצועים עדיפים, חווית נסיעה דינמית יותר בכביש, וחסכוניים הרבה יותר. על כן סובארו פורסטר פונה אל אלו מכם אשר לא יפחדו ללכלך את צמיגיהם בסופי שבוע וינצלו את יכולת השטח העדיפה. אלו יהנו מרכב שימושי, איכותי ואמין, גם אם עיצובו אינו המילה האחרונה.

סובארו פורסטר 2.5 ליטרים אוטומטי
מנוע בוקסר בנזין 4 צילינדרים 2,498 סמ"ק
הספק מרבי משולב 182/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 24.3/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה CVT
יחידת הנעה כפולה קבועה עם חלוקת מומנט אקטיבית
אורך כללי 4,625 מ"מ
רוחב כללי 1,815 מ"מ
גובה כללי 1,730 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 63 ליטרים
נפח תא מטען

520 ליטרים

משקל עצמי 1,610 ק"ג
מהירות מרבית 207 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 12 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

200,000 ₪

סובארו פורסטר 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 


בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu