יונדאי וניו במבחן דרכים - העיר היא השטח שלו

יונדאי וניו ניגש אל לב קטגוריית הקרוסואוברים העירוניים עם עיצוב אופנתי, ממדים קומפקטיים ומחיר נגיש. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה

תגיות: , , ,

קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים פורחת ומתרחבת עד כדי כך שיונדאי מצאה לנכון לשגר אליה שני מתחרים כמעט מקבילים - יונדאי קונה ויונדאי וניו החדש אשר מכוון אל הרף ההתחלתי של הקטגוריה מבחינת מידות, מפרט ומחירים. בעוד יונדאי קונה מתמקד בביצועים טובים, מציג יונדאי וניו שימושיות גבוהה.

יונדאי וניו 1.6 ליטרים סופרים אוטומטי
יתרונות עיצוב, אבזור, שימושיות, כושר תמרון עירוני
חסרונות בידוד רעשים, ביצועים

יונדאי וניויונדאי וניו

נקודת המוצא היא כי לקוחות רבים תרים אחר עיצוב אופנתי, אבזור נדיב, כושר תמרון עירוני ותפעול פשוט. אל המשבצת הזו בדיוק מכוון יונדאי וניו המשווק בישראל במחיר כניסה נגיש העומד על 110,000 ₪. למבחן שלנו התייצב יונדאי וניו בגרסת סופרים הבכירה שמחירה 123,000 ₪.

עיצוב ונוחות

עיצובו של יונדאי וניו מתאפיין בקווים "ג'יפאיים" ומרובעים המעניקים לו מראה חסון. לצד דקורציית השטח המוכרת, הכוללת פלסטיקה שחורה בקשתות הגלגלים ובתחתית המרכב, ניתן למצוא שילוב אלמנטים אופנתיים מודרניים. בולטת מכולם היא החזית המציגה שבכה בגרפיקת רשת תלת מימדית בוהקת וצמד גופי תאורה מפוצלים עם חתימת LED המקיפה את גופי התאורה הראשיים. מן הצד בולטים קווי הפרופיל הרבוע, קו מותניים מודגש, בתי גלגלים מנופחים ומודגשים, חישוקי 17 אינץ' בצביעה דו-גונית, מרכב בצביעה דו-גונית (בגרסת סופרים), ומוטות נשיאה בגג הרכב. חשוב לציין כי גרסת הבסיס אשר כוללת חישוקי 15 אינץ' מפלדה עם צלחות נוי מפלסטיק (טאסות) ושבכה קדמית שחורה, נראית דלה ואינה מושכת כלל. מאחור העיצוב פחות מתחכם וסטנדרטי למדי, עם גופי תאורה רבועים, ספוילר אחורי, ומגלש כסוף.

יונדאי וניויונדאי וניו

ניתן לסכם כי העיצוב הייחודי בפלח זה, המביא עימו קווים קשוחים וחסונים, יוצר תוצאה סופית נאה בהחלט. עם אורך של 4,040 מ"מ, רוחב של 1,770 מ"מ, גובה של 1,592 מ"מ, ובסיס גלגלים העומד על 2,520 מ"מ, מתברג יונדאי וניו לרף התחתון בקטגוריה מבחינת מידות. בשילוב העיצוב הקשוח, נוצר מראה של רכב פנאי ענק שהתכווץ.

תא הנוסעים מציג עיצוב שמרני יותר אך פרקטי ונאה לעין. הדשבורד דו מפלסי ובחלקו העליון מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צף בגודל 8 אינץ' המציג רזולוציה ובהירות מעולות לצד תפעול אינטואיטיבי. מצידיו פתחי המיזוג אשר בגרסת סופרים עוטים מסגרת לבנה נאה, אך מיקומו של השמאלי מקפיא את ידו של הנהג. לוח המחוונים קריא וברור, אך מחשב הדרך במרכזו מתאים לדגמי יונדאי מלפני עשור ונראה מיושן. המפלס השני כולל את מערכת בקרת האקלים, הכוללת חוגת כיוונון עוצמת האוורור הרחוקה מידו הימנית של הנהג ודורשת רכינה לצורך תפעולה. איכות החומרים סבירה ביחס לקטגוריה ולמחיר, חלקו העליון של הדשבורד עוטה חומר רך למחצה אך שאר חלקי הדיפון מפלסטיק קשיח. איכות ההרכבה והגימור ראויות.

יונדאי וניויונדאי וניו

עוד ראויים לציון הם פתרונות האחסון. הנהג יכול למקם את ציודו בתחתית הקונסולה במשטח ענק ופרקטי עם מבחר שקעי טעינה, והנוסע הקדמי יכול להשתמש במדף ייעודי הנמצא מולו. פתרונות אלו מצביעים על חשיבה אורבנית, צעירה, ומכוונת קהל יעד. נוסף על אלו נמצא תא כפפות מואר, תא נוסף מתחת למשענת היד שבין המושבים, ותאים בדלתות. כמו כן, לא ויתרה יונדאי על סוככי שמש עם מראות ותאורת איפור לטובת המין היפה. תא המטען בנפח 355 ליטרים בעל רצפה כפולה, ווי תליה ותאורה. קיפול המושבים האחוריים מגדיל את נפח המטען ל- 1,143 ליטרים. סף ההטענה מעט גבוה. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני מפלדה.

המושבים הקדמיים טובים דיים ומציעים נוחות ראויה, אך לאחר שעות רבות מתחילים לשקוע בבסיסם. ברמת אבזור סופרים הנבחנת, הם ניחנים בשילוב ריפוד דמוי עור שחור ופסי קישוט לבנים.

יונדאי וניויונדאי וניו

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה עדיף במעט ביחס לסופר מיני. שדה הראיה מצוין בזכות קו חלונות בגובה ממוצע, קורות A דקות, ומראות צד שאינן מסתירות את שדה הראיה אל תוך הפניה. בשילוב תנוחת נהיגה גבוהה יחסית, מידות קומפקטיות, ומצלמת רוורס, הופכת יונדאי וניו לעכבר עיר זריז וקל לתמרון.

המרווח מלפנים טוב בכל המימדים, ומאחור מפתיע לטובה בהתחשב בבסיס גלגלים באורך 2,520 מ"מ בלבד. שני בוגרים שאינם מיתמרים מעל לגובה 1.80 מטרים, לא יחושו צפיפות חריגה אך נוסע שלישי יצור צפיפות יתרה עקב רוחב מוגבל, למרות העדר מדרגת תעלת הינע ורצפה שטוחה. נוסעי המושב האחורי ירגישו בחסרונם של פתחי מיזוג ייעודיים ושקעי USB לטעינת הסמארטפון.

יונדאי וניויונדאי וניו

יונדאי וניו מציע נוחות נסיעה טובה במרבית המקרים. כיול המתלים רך בבסיסו, כך שבמהירות עירונית נמוכה מצליחים המתלים לסנן את רוב השברים והחריצים באספלט, אך הקשים שבהם עוברים אל תא הנוסעים. יונדאי וניו מצויד במתלה אחורי פשוט בתצורת קורת מתח, כמקובל בקטגוריה זו, אך מצליח להתמודד באופן לא רע עם רוב תחלואות האספלט המקומי. בכביש רצוף גלים מחוץ לעיר, מצליחים המתלים לרסן את תנודות המרכב הגבוה, אך כאן נחשף בידוד רעשים דל האחראי על חדירת רעשי כביש, רוח ומנוע כבר במהירות 80 קמ"ש. יכולת השיוט בכביש המהיר סבירה אך אינה נינוחה, כך שנהגים המבלים רבות בכבישים מהירים עלולים להתאכזב מרמת עידון נמוכה מחוץ לעיר.

יונדאי וניויונדאי וניו

יכולת השטח עם הנעה קדמית מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים. מרווח הגחון עומד על 195 מ"מ ומקל על טיפוס מדרכות ומעבר בשטח קל. נוחות הנסיעה הטובה נשמרת גם בירידה מהאספלט, כך שהמתלים מתמודדים בצורה ראויה עם בורות בשבילים או אבנים בולטות.

ביצועים

יחידת ההנעה ביונדאי וניו כוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים מסדרת גמא בהספק 123 כ"ס ב- 6,200 סל"ד ומומנט של 15.7 קג"מ ב- 4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה בעלת 8 יחסי העברה קבועים מראש, ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 186 קמ"ש.

יונדאי וניויונדאי וניו

יחידת הנעה זו מרגישה מיושנת וחסרת מחץ בסל"ד נמוך ביחס למנועי טורבו מודרניים. המומנט הרזה של המנוע האטמוספרי מגיע רק ב- 4,500 סל"ד גבוהים - מספרים שכבר נשכחו בעידן הטורבו. לחיצה מתונה על הדוושה אכן מאפשרת קצב התקדמות ראוי, אך רעשי הניסור המתכתי אותם מייצר המנוע יגרמו לנהג ליסורי מצפון והרפיה מדוושת הגז.

יונדאי וניויונדאי וניו

בנסיעה עירונית מנהלתית, המחסור בכוח אינו מורגש ויחידת ההנעה מציגה פעולה חלקה ביחס למנועי טורבו 3 צילינדרים המשודכים לתיבות רובוטיות כמו אצל חלק מהמתחרים. תיבת ההילוכים הרציפה כוללת יחסי העברה קבועים במטרה לדמות פעולה של תיבה פלנטרית. תופעת ההשתהות הארוכה בסל"ד גבוה וקבוע אשר אפיינה את הדורות הראשונים של התיבות הרציפות מטופלת היטב, אך דרישה לכוח זמין לצורך עקיפה או זינוק מהיר, אינן נענית במהירות הנדרשת. היעדרה של מערכת עצור וסע ברכב שהושק בשנת 2019 נראית מעט תמוהה.

יונדאי וניויונדאי וניו

בכביש מפותל מגלה יונדאי וניו יכולת דינמית סבירה עם זוויות גלגול מרוסנות כל עוד נכנסים לפניה במהירות לא גבוהה. נהג שינסה לאתגר את השלדה ולבדוק את מגבלותיה, יגלה במהרה כי אחיזת הכביש אינה גבוהה במיוחד והשלדה נוטה להרחיב את קו הפניה באמצעות תת היגוי. ההגה מדוייק אך קל מדי וחסר תחושה. הבלמים טובים ולא מתעייפים תחת עומס.

צריכת דלק

בימי המבחן רשם יונדאי וניו צריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית שכללה כמה קטעים דינמיים, בעוד היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 16.6 ק"מ לליטר. מדובר בנתון שאינו מבריק ביחס למתחרים בקטגוריה בעלי מנועי טורבו ומנגנון עצור וסע המכבה את המנוע בזמן עמידה. עם מיכל דלק בנפח 45 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי יונדאי נחשבת טובה מאד. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה יונדאי במקום החמישי מתוך 28 יצרנים עם עליה של חמש מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה יונדאי במקום התשיעי מתוך 32 יצרנים בארה"ב, ובמקום השלישי מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

יונדאי וניויונדאי וניו

יונדאי וניו משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת נסועה ובשנה השלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מכלמוביל היבואנית.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 4,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro Ncap טרם בחן את יונדאי וניו היות ואינו מיועד לשוק האירופאי, אך מקבילו האוסטרלי, ארגון ה- ANCAP, בחן את יונדאי וניו בשנת 2019 והעניק לו ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. יונדאי וניו קיבל ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה של ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 62% בגין מערכות הבטיחות ברכב.

יונדאי וניויונדאי וניו

אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, והתרעה על עייפות הנהג. ציון הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הינו 6 מתוך 8.

תמורה למחיר

יונדאי וניו ברמת אבזור אינספייר הבסיסית מוצע במחיר 110,000 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים, שמשות אחוריות כהות, ספוילר אחורי, וחישוקי 15 אינץ' מפלדה עם צלחות נוי מפלסטיק.

גרסת פרימיום עולה 118,000 ₪ וכוללת בנוסף בקרת אקלים, בקרת שיוט, מראות צד עם פנסי איתות וקיפול חשמלי, תאורת יום מסוג לד, וחישוקי 17 אינץ'.

גרסת סופרים הנבחנת עולה 123,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפוד בד בשילוב דמוי עור, צביעת מרכב דו-גונית, ועיטורים צבעוניים בפגושים, בבתי בגלגלים, ובספי הדלתות.

יונדאי וניו ניחן בשני הפרמטרים המכתיבים את הטון בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים - עיצוב אופנתי ואבזור עשיר. כשסמל המותג הנמכר בישראל מתנוסס על חרטומו, לא מן הנמנע שימכר במספרים מכובדים. לאור כך, נסתייג מלהמליץ על גרסת הכניסה הזולה, היות והחסכון באלמנטים עיצוביים חיצוניים הופך את הרכב לעני ודל. גרסת הביניים פרימיום היא המומלצת ומאזנת בין מחיר אטרקטיבי למראה מושך ואבזור טוב.

יונדאי וניו מתאים בעיקר לשימוש עירוני, שם הוא ניחן בכושר תמרון טוב, נוחות נסיעה טובה, ותפעול פשוט. לסיכום ניתן לומר, כי גרסת הפרימיום המומלצת מציעה חבילה מאוזנת ואטרקטיבית, אשר תקלע לטעמם של קהל היעד הטיפוסי בפלח השוק הדינמי ביותר בתקופה זו.

יונדאי וניו 1.6 ליטרים סופרים אוטומט 
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק
הספק מרבי משולב 123/6,300 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 15.7/4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה IVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,040 מ"מ
רוחב כללי 1,770 מ"מ
גובה כללי 1,592 מ"מ
בסיס גלגלים 2,520 מ"מ
מרווח גחון 195 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען 355/1,143 ליטרים 
משקל עצמי 1,240 ק"ג
מהירות מרבית 186 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות ANCAP 4 כוכבים (מתוך 5)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 123,000 ₪

יונדאי וניו 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu