סיטרואן ברלינגו 2021 במבחן דרכים - לעבודה ולמשפחה

סיטרואן ברלינגו מתיימר להמשיך מסורת רבת שנים ולהיות סוס עבודה וגם רכב שימושי למשפחה. יצאו למבחן הובלת נוסעים ומטען

תגיות: , , ,

סיטרואן ברלינגו בנה את המוניטין החיובי בעבודה קשה. עוד בשנת 1996 הפך סימן היכר לטכנאים ובעלי מקצוע כרכב עבודה צמוד ופרקטי אשר מסוגל לשמש גם להסעת המשפחה בנוחות. הדור החדש מבוסס על פלטפורמת EMP2 המשמשת בין היתר את פיג'ו 3008 וסיטרואן C5 קרוסאייר. הוא מוצע בתצורת מרכב רגילה עם חמישה מושבים או ארוכה עם שבעה מושבים. תא הנוסעים שופר משמעותית ביחס לדור הקודם ונועד להציע איכות חיים הדומה לרכב פרטי. למבחן שלנו התייצב סיטרואן ברלינגו במרכב רגיל ברמת אבזור שיין הבכירה, עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק 130 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. מחירו 151,990 ₪.

סיטרואן ברלינגו שיין קצר 1.5 ליטרים טורבו דיזל אוטומט
יתרונות שימושיות, חלל פנימי גדול, כושר נשיאה, בטיחות, ביצועים, צריכת דלק
חסרונות אבזור דל, חומרי דיפון קשיחים, שדה ראיה לאחור

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

עיצוב ונוחות

ביחס לגרסת לייב הספרטנית אשר מגיעה עם פגושים שחורים וחזית משעממת למראה, העיצוב החיצוני בגרסת שיין הבכירה מיישר קו עם של שאר דגמי המותג הפרטיים. החזית כוללת גופי תאורה מפוצלים ושבכה קדמית דקה המשלבת את סמל המותג. השמשה הקדמית נדחקה לפנים ומכסה המנוע קוצר לטובת שיפור מרחב הפנים ושדה הראיה. מן הצד ניתן לזהות את קוביות ה- Airbump המזוהות עם המותג. בהחלט חידוש מרענן ברכב מסחרי.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

תא הנוסעים שופר מהותית ביחס לדגם הפורש ומציע בגרסת שיין אווירה נעימה הודות לגלגל הגה ולוח מחוונים הדומים לסיטרואן C3. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צף בגודל 8 אינץ' הכוללת תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו Android Auto -בעברית. מיד עם הכניסה לרכב מורגש כי התא מאוד אוורירי ומזמין בזכות שטח חלונות כולל של 6.4 מ"ר. לצד אלו, חומרי הדיפון קשיחים מאוד בכל מקום ואינם מזמינים כלל. נגיעות צבעי טורקיז בדיפון הדלתות ובמושבים הפיחו מעט חיות בין משטחי הפלסטיק השחורים.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

תא הנוסעים מיישם שילוב אידיאלי בין צרכי הרכב לעבודה ולמשפחה באמצעות מרחב פנימי נדיב, רצפה שטוחה, ושלושה מושבים אחוריים נפרדים הכוללים עיגוני איזופיקס. תאי האחסון בנפח כולל של 186 ליטרים, ביניהם מדף אחסון גדול מעל למושבים הקדמיים ושני תאי כפפות גדולים ומקוררים שהתאפשרו הודות למיקום כרית האוויר של הנוסע לצד הנהג בתקרת הרכב. עוד שמחתי למצוא פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים, שאינם מופיעים בכל הדגמים הפרטיים של סיטרואן. חוגת ההילוכים פחות נוחה לשימוש ביחס לבורר קונבנציונאלי, אך ניתן לקבלה ברכב מסחרי.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

המושבים בסיטרואן ברלינגו מזמינים ונוחים כמיטב מסורת המותג. תנוחת הנהיגה גבוהה ולא תבייש קרוסאובר משפחתי. ההגה אינו מתכוונן לעומק אך ניתן לקבל תנוחה נהיגה שולטת בעזרת כיוון גובה המושב. הייתי שמח למצוא משענת יד בין המושבים ברכב שצפוי לגמוע שעות נהיגה רבות. שדה הראיה לפנים ולצדדים מצוין בזכות קו חלונות נמוך. הראות לאחור נפגעת קשות בשל מחיצת הרשת המפרידה בין תא המטען לנוסעים ובשל קורות עבות של דלתות תא המטען. מצלמת רוורס הינה פריט אבזור חובה ברכב זה ואינה מגיעה כסטנדרט.

מרווח הפנים מעולה. מלפנים יש די והותר מקום לנהג ולנוסע שלצידו. המרווח מאחור טוב בשלושת המושבים הנפרדים ומאפשר הסעת שלושה ילדים בנוחות או שלושה בוגרים בצפיפות קלה. החלונות האחוריים נפתחים לכדי חריר בלבד ועלולים לגרום לתחושה קלסטרופובית אצל ילדים בנסיעות ארוכות. הכניסה אל המושב האחורי מזמינה ונוחה הודות לצמד דלתות הזזה, והנוסעים אף זוכים לתאי אחסון צרים בדלתות, אך על שקעי טעינה אין מה לדבר, בטח שלא על פתחי מיזוג.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

תא המטען מציע סף הטענה נמוך ונגיש ונפחו 597 ליטרים עד לקו החלונות או 983 ליטרים עד לתקרה. הגישה אל תא המטען נוחה הודות לדלתות בעלות מפתח של 180 מעלות. משטח הטעינה כולל רצפה שטוחה אחידה ותא אחסון צידי. כושר ההעמסה עומד על 820 ק"ג והופך את סיטרואן ברלינגו לפרקטי ותואם לדרישות של רוב בעלי המקצוע.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

נוחות הנסיעה, המהווה שם נרדף לסיטרואן, לא מאכזבת בברלינגו אך גם אינה מבריקה. הצורך בכיול מתלים המתאים למגוון צרכים כגון נסיעה עם נהג בלבד או עם מטען במשקל מאות ק"ג חייב פשרות והתוצאה היא נוחות נסיעה בינונית בתוך העיר. בורות ושברים שכה נפוצים אחרי גשמים עזים כפי שהיו בימי המבחן, מצליחים לטלטל את המרכב המוגבה. העמסת נוסעים או משקל משפרת מעט את המצב. מחוץ לעיר מציג ברלינגו כושר ריסון ראוי בהחלט. בידוד הרעשים סביר אך במהירות 90 קמ"ש ניתן להבחין ברעשי דרך ורוח. טרטור מנוע הדיזל נשמע תחת מאמץ אך לא באופן חריג.

ביצועים

יחידת ההנעה בגרסה הנבחנת הינה החזקה ביותר בהיצע וכוללת מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים מסדרת BlueHdi בנפח 5.1 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 31.3 קג"מ החל מ- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית אייסין היפנית. הביצועים טובים בהחלט, ביחס לרכב מסחרי ובכלל. בתחילת תנועה מורגשת השהיית טורבו קצרה במטרים הראשונים, אך לאחר מכן ניכרת דחיפה החלטית ומתמשכת. בהחלט מעל ומעבר למצופה מרכב שכזה. כושר הסחיבה עם מטען ובעליות מצוין, והמנוע מגלה גמישות בשרנית בסל"ד נמוך.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

תיבת שמונת ההילוכים בעלת יחסי העברה קצרים ויודעת להביא את המנוע לטווח הסל"ד היעיל ולסייע בעת נסיעה עם מטען, כמו גם להוריד שלושה הילוכים בבת אחת לצורך עקיפה בטוחה. מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה הם תוספת חביבה אף שספק אם יעשה בהם שימוש על ידי קהל היעד הטיפוסי.

התנהגות הכביש יוצאת נשכרת מהשימוש בפלטפורמת EMP2 המוכרת. אמנם המתלה האחורי כאן כולל קורת מתח פשוטה, אך זוויות הגלגול מתונות והברלינגו מרגיש יציב ונוטע בנהג ביטחון גם בכביש רטוב, לא מובן מאליו כלל בטנדרון עבודה. בכביש המהיר היציבות הכיוונית טובה אך ביום המבחן הסוער הורגשה רגישות לרוחות צד אשר הצליחו "לחבוט" במרכב בעל שטח הפרופיל הגדול.

צריכת דלק

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם שימוש לסירוגין במזגן, ומערכת עצור וסע פועלת ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 15.0 ק"מ לליטר. מדובר בנתון טוב מאוד אם כי רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 24.4 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 6 מתוך 15.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

אמינות ועלויות אחזקה

ניכר כי מוניטין האמינות של סיטרואן אינו חל על סיטרואן ברלינגו אשר עשה חיל במשך עשורים תחת ידיהם של בעלי מקצוע רבים, אותם שירת בכבוד ובנאמנות. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019 התברגה סיטרואן במקום ה- 18 מתוך 23 יצרנים, עם 135 תקלות לכל 100 כלי רכב. סיטרואן ברלינגו משווקת עם אחריות מלאה לחמש שנים או עד 120,000 ק"מ.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון והשלישי במוסך היבואן עומדת על 901 ₪ לכל טיפול, עלות הטיפול השני והרביעי עומדת על 1,279 ₪ לכל טיפול. מדובר בעלויות טיפולים ממוצעות ביחס למקובל בקטגוריה.

עלות יחידת תאורה קדמית 1,808 ₪, עלות פנס אחורי 677 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 3,111 ₪. עלות רפידות בלם 1019 ₪ ועלות צלחות בלם 954 ₪. מחירי החלפים זולים ביחס לקטגוריה למעט רפידות בלם קדמיות יקרות.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות עומדת על כ- 3,500 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,550 ₪.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את סיטרואן ברלינגו בשנת 2018 והעניק לו ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. סיטרואן ברלינגו קיבל ציון של 91% בהגנה על בוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 58% בהגנה על הולכי רגל, ו- 68% בגין מערכות הבטיחות ברכב.

סיטרואן ברלינגו סיטרואן ברלינגו

אבזור הבטיחות נדיב ביחס למקובל בקטגוריה וכולל בין היתר מערכת תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, בקרת ערנות לנהג, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורי מהירות עם אפשרות להתאמה אקטיבית של מהירות הנסיעה בהתאם. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.

תמורה למחיר

סיטרואן ברלינגו משווק בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה לייף מוצעת במחיר 143,990 ₪ עם מנוע בהספק 75 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. גרסה זו מיועדת בעיקר לעבודה וכוללת אבזור דל המונה מערכת שמע עם ארבעה רמקולים, שקעי USB ו- AUX, חלונות קדמיים חשמליים, מראות צד חשמליות, וחיישן אורות.

מחירה של הגרסה הבכירה הנבחנת שיין עומד על 151,990 ₪ והיא כוללת בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בשפה העברית ובממשקי Apple Car Play ו Android Auto,-, מערכת שמע עם 6 רמקולים, חיישן גשם, פנסים קדמיים עוקבי פניה, וחזית בעיצוב שונה ונאה יותר. היינו שמחים לקבל בגרסה זו אבזור נוחות עשיר יותר.

סיטרואן ברלינגו הינו הדגם הנמכר ביותר בסגמנט ולא בכדי. הדור החדש ממשיך את המסורת המפוארת ואף משפר את היכולת לשלב כלי עבודה פרקטי ונוח בעל כושר נשיאה מכובד עם רכב משפחתי של ממש. הגרסה הנבחנת בעלת יחידת ההנעה החזקה מציעה ביצועים שלא יביישו רכב משפחתי, תיבה אוטומטית, אבזור בטיחות עשיר, ואחריות יצרן רחבה. הגרסה הארוכה מציעה אופציה לשבעה מקומות ובכך מציעה פתרון נגיש ויעיל למשפחות אשר זקוקות לרכב עבודה בעל יכולת לשנע למעלה מחמישה נוסעים. ניכר כי סיטרואן ברלינגו ממשיך להוות את אמת המידה בקטגוריה.

סיטרואן ברלינגו 1.5 130 כ"ס קצר שיין פק אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,499 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/3,750 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 30.9/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,403 מ"מ
רוחב כללי 1,848 מ"מ
גובה כללי 1,880 מ"מ
בסיס גלגלים 2,785 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען 597-983 ליטרים
משקל עצמי 1,505 ק"ג
מהירות מרבית 184 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) לא נתון
צריכת דלק משולבת (יצרן) 24.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 12 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 4 כוכבים מתוך 5 (2018)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 151,990 ₪

סיטרואן ברלינגו שיין 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu