פיג'ו 3008 1.6 טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

הקרוסאובר הפופולרי של פיג'ו מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים. יצאנו לעמוד על מעלותיו של האריה בגרסתו המעודכנת

תגיות: , , ,

הדור האחרון של פיג'ו 3008 הוצג בסוף שנת 2016 והוכתר כפייבוריט בסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים ומהווה מנוע צמיחה משמעותי למותג הצרפתי עם למעלה מ- 700,000 מסירות ברחבי העולם. כיום פיג'ו 3008 כבר אינו מצעירי הקטגוריה ולכן זכה למתיחת פנים הכוללת עדכוני עיצוב, לוח מחוונים דיגיטלי חדש, ומערכת מולטימדיה חדשה אשר למרבה הצער לא הגיעה לישראל. למבחן שלנו התייצב פיג'ו 3008 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים ברמת אבזור פרימיום שמחירו 189,990 ₪.

פיג'ו 3008 במבחן דרכים

פיג'ו 3008 1.6 ליטר טורבו אוטומטי
יתרונות עיצוב, יחידת הנעה, שימושיות
חסרונות הנדסת אנוש, מערכת מולטימדיה

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

עיצוב ונוחות

מתיחת הפנים מתמקדת בעיקר בחזית אשר נושאת עתה את סגנון העיצוב העדכני של היצרנית הכולל פנסי לד צרים ופנסי תאורת יום הגולשים מטה אל הפגוש ומדמים ניבי אריה. הגריל הקדמי מציג עיצוב מקורי ובולט אשר משתלב בפגוש הקדמי. עיצוב הפרופיל נותר כשהיה אך עודכן באמצעות חישוקי גלגלים בעיצוב חדש. מאחור הותקנו פנסים חדשים עם גרפיקה פנימית בעיצוב תלת ממדי. התוצאה הסופית מרעננת את העיצוב המוצלח של הדגם היוצא ועוזרת לפיג'ו 3008 לשמור על מעמדו בפסגת הסגמנט.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

תא הנוסעים מציג את אותו עיצוב מקורי דמוי קוקפיט במטוס עם הפרדה ברורה בין הנהג לנוסע הקדמי, קונסולה אשר פונה אל הנהג, וגלגל הגה קטן הממוקם נמוך ביחס למקובל. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' תומך בעברית וזכה לתצוגה מודרנית משופרת ביחס לדגם הפורש, אך מיקומו הגבוה יחד עם ההגה הנמוך והרבוע יוצרים תנוחת נהיגה שאינה טבעית ומסתירה את חלקו התחתון של לוח המחוונים. מערכת המולטימדיה בדגם המוחלף לא התאפיינה בגרפיקה או בממשק חדשניים, וזכתה לעדכון במסגרת מתיחת הפנים הכולל מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' וממשק תצוגה חדש, אך זו לצערנו אינה מגיעה עדיין לדגמים המשווקים בישראל.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

תא הנוסעים המוכר זוכה למחמאות על סביבת הנהג העוטפת וסוללת הפקדים המרכזית המעוצבת למשעי כקלידי פסנתר מתכתיים ומוסיפה תחושת פרימיום לתא המושקע. לצד אלו נותר להצר שהבאגים בהנדסת האנוש לא טופלו. עדיין נעדרים פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור דורשים כניסה לתפריט במערכת המולטימדיה והקשה על צג המגע. מנוף בקרת השיוט מוכר מדגמי PSA אשר שווקו עוד מלפני למעלה משני עשורים.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

המושבים מצטיינים בזכות שילוב ראוי של נוחות ותמיכה צידית, המאפשרים לגמוע שעות רבות של נסיעה בנוחות נטולת עייפות. כיוונון מושב הנהג נוח בזכות 8 מצבי כיוונון חשמליים בגרסת פרימיום הנבחנת והגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק. שדה הראיה ברור בזכות סף חלונות בגובה ממוצע, וגג השמש הפנורמי תורם לתחושה אוורירית. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי.

גם המושב האחורי נוח מאוד ומציג מרווח ברכיים טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,675 מ"מ, אך מרווח הראש עלול להיות גבולי מעט לגבוהים. ניתן להסיע 3 נוסעים בוגרים בצפיפות קלה הודות לרצפה שטוחה יחסית ומושב רחב. נוסעי המושב האחורי ייהנו גם מפתחי מיזוג ייעודיים, חלונות כהים, שני שקעי USB, ושקע 12 וולט.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

בתא הנוסעים שפע תאי אחסון, ביניהם תא ענק, מואר ומקורר מתחת למשענת היד הקדמית. תא המטען מציג סף הטענה מעט גבוה ונפח של 591 ליטרים או 1,670 ליטרים בקיפול המושב האחורי שמתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בצד תא המטען. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי מפלדה.

כיול המתלים המוצלח לא שונה במסגרת מתיחת הפנים, כך שפיג'ו 3008 מציע נוחות נסיעה טובה בהחלט אף אם אינה רכה כפי שהורגלנו מתוצרת המותג הצרפתי בעשורים עברו. פיג'ו 3008 מצויד במתלה אחורי בעל זרוע נגררת שהינו זול ביחס למתלה אחורי רב חיבורי אשר מוצע בצמד המתחרים הקוריאנים קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. עם מהלך ראשוני הדוק מקנים המתלים נוחות עירונית טובה, אך לא מצטיינת מול רוב המפגעים הנפוצים. חישוקי 18 אינץ' בחתך 55 גורמים לשיבושים חדים או לבורות ביוב עמוקים להעביר חבטה מסוימת אל הנוסעים.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

מחוץ לעיר, במעבר על רצף גלים או שיבושים מציג פיג'ו 3008 נוחות טובה אך מורגש עודף תנועה בציר הרוחב. בכביש מהיר עם אספלט באיכות טובה, נוחות הנסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה. רעשי הכביש והרוח ברמה סבירה ביחס למקובל בקטגוריה. יכולת השטח, מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים עם יתרון עבירות ביחס לרכב משפחתי בזכות מרווח גחון של 219 מ"מ.

ביצועים

יחידת ההנעה בגרסה הנבחנת כוללת מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1,598 סמ"ק עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ב- 1,650 סל"ד, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מביתAISIN היפנית. הביצועים מעולים ביחס למתחרים הישירים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות לפי נתון היצרן ושניה יותר לפי בדיקתי. בכל אופן, התאוצות טובות בהחלט ביחס לכל המתחרים, עם גמישות ומומנט זמין בסל"ד נמוך.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

תיבת ההילוכים מציעה פעולה חלקה ועדיפה על שלל תיבות כפולות מצמדים של המתחרים מאירופה, וריבוי יחסי העברה מסייעים לשמור את המנוע תמיד בתחומו היעיל. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מאדים את התצוגה בלוח המחוונים ושומר על סל"ד גבוה לטובת תחושת נהיגה ספורטיבית ותגובת דוושה אגרסיבית וחדה, מה שמשליך באופן ישיר גם על צריכת דלק מוגברת.

בכביש המפותל מגלה פיג'ו 3008 יכולת דינמית ראויה בהחלט ומציג זוויות גלגול מרוסנות ביחס לקרוסאובר משפחתי. ההגה הקטן מתגלה כפרטנר חביב בכבישים אלו ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה מאפשרים לשלוט בבלימת המנוע בנהיגה דינמית. לא מדובר בכלי האידיאלי לתקיפת פניות ואת החוויה הזו השאירו בפיג'ו לדגמי ה- GTI החמים, אך ביחס לקטגוריה מדובר בהתנהגות כביש טובה ביותר. הבלמים טובים גם הם ולא מתעייפים תחת עומס.

צריכת דלק

בימי המבחן רשם פיג'ו 3008 צריכת דלק ממוצעת של 10.5 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה מספר קטעים דינמיים במצב ספורט ומערכת STOP&START פועלת. מדובר בנתון סביר ביחס לביצועים ורחוק מנתון היצרן העומד על 14.3 ק"מ לליטר בממוצע. עם מיכל דלק בנפח 53 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

אמינות עלויות אחזקה

תדמיתה של פיג'ו בישראל סובלת מצלקות עבר עקב דגמים ותיקים שהציגו אמינות לוקה בחסר. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 17 מתוך 23 יצרנים, אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. פיג'ו 3008 משווק עם אחריות מלאה למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.

ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון יעלה כ- 5,900 ₪. מחיר ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2016, זכה פיג'ו 3008 לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 58% עבור מערכות הבטיחות דאז.

פיג'ו 3008פיג'ו 3008

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים בשעות היום וגם בשעות הלילה במהירות של עד 85 קמ"ש, זיהוי תמרורים עם המלצה לשינוי מהירות בהתאם, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, חיישני רוורס עם תצוגה דינמית, מצלמת רוורס, והתרעה על עייפות הנהג. גרסת פק מוסיפה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, עמעום אורות אוטומטי, ובלימה אוטונומית בטווח של 5-140 קמ"ש. גרסת פרימיום מוסיפה מערכת לניטור שטחים מתים, ומנגנון זחילה בפקקים בבקרת השיוט. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 4 מתוך 8 בגרסת אקטיב ו- 7 מתוך 8 בגרסאות פק ופרימיום.

תמורה למחיר

פיגו 3008 החדש 2021 מוצע בשלוש רמות אבזור. רמת הכניסה אקטיב מוצעת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים במחיר 154,990 ₪ או עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים במחיר 169,990 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשק Apple CarPlay , לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם חניה אלקטרוני, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, כיוונון גובה למושבים הקדמיים, חלונות אחוריים כהים, וחישוקי 18 אינץ'. רמת אקטיב פק מוצעת רק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים במחיר 157,990 ₪ והיא משדרגת רק את אבזור הבטיחות.

רמת פרימיום מוצעת עם מנוע 1.2 ליטרים במחיר 169,990 ₪ או עם מנוע 1.6 ליטרים במחיר 189,990 ₪. רשימת האבזור כוללת בנוסף גג שמש פנורמי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית עם תאורת LED להארת אזור הכניסה לרכב והטיה מטה בנסיעה ברוורס, משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, ריפודים משולבים עור מלאכותי ובד, אפשרות להארכת בסיס המושבים הקדמיים, תאורת אווירה, וצביעה דו-גונית למרכב.

לצד התבגרותו של פיג'ו 3008, ניכר כי היתרונות המוכרים אשר הפכו אותו לפייבוריט נשמרים, ומתיחת הפנים משפרת את העיצוב החיצוני לצד תא נוסעים שעדיין נראה חדשני ומודרני גם אם הנדסת האנוש ותנוחת הנהיגה לא תקלע לטעמם של כל הנהגים. פיג'ו 3008 החדש מציג איכות נסיעה טובה, יחידת הנעה חזקה, ושימושיות משפחתית מעולה. בטרם הגעתן של מתחרות חדשות לסגמנט, מסתמן כי כוחו של האריה הצרפתי עדיין במותניו ומתיחת הפנים מותירה אותו אטרקטיבי לתקופה נוספת.

פיג'ו 3008 1.6 טורבו פרימיום אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,598 סמ"ק
הספק מרבי משולב 180/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.5/1,650 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,447 מ"מ
רוחב כללי 1,841 מ"מ
גובה כללי 1,623 מ"מ
בסיס גלגלים 2,675 מ"מ
מרווח גחון 219 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

591 ליטרים

משקל עצמי 1,504 ק"ג
מהירות מרבית 222 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחות

7 (מתוך 8)

מחיר

189,990 ₪

פיג'ו 3008 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu