קופרה אטקה 2021 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

הדגם הראשון של מותג קופרה עבר מתיחת פנים הכוללת ליטוש עיצובי ועדכונים טכנולוגיים. יצאנו למבחן דרך עם הספרדיה הלוהטת

תגיות: , , , , אגזוזים

קופרה אטקה הושק בשנת 2018 כדגם ראשון של המותג החדש, תוך התבססות כמעט מוחלטת על הקרוסאובר סיאט אטקה. בהתאם לכך, מתיחת הפנים אותה קיבל סיאט אטקה באמצע שנת 2020 לא פסחה על אחיו הספורטיבי שזכה גם הוא לעיצוב רענן ועדכונים טכנולוגיים דומים, בתוספת פלפולים ספורטיביים מבית קופרה. למבחן התייצב קופרה אטקה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 300 כ"ס והנעה כפולה, שמחירו עומד על 249,900 ₪.

קופרה אטקה 2.0 ליטרים טורבו אוטומטי
יתרונות ביצועים, עיצוב חיצוני, מיתוג, מחיר
חסרונות תא נוסעים מיושן

קופרה אטקה קופרה אטקה

עיצוב ונוחות

קופרה אטקה המחודש שומר על המראה הכללי של קודמו וזוכה לעדכוני עיצוב הכוללים גריל קדמי טרפזי מודגש יותר עם מסגרת בגוון מט, גופי תאורה קדמיים מסוג LED בחתימה משולשת בדומה לליין דגמי קופרה העדכניים, וגופי תאורה חדשים מאחור עם תאורת איתות דינמית. מהצד בולטים חישוקי 19 אינץ' בעיצוב חדש, ותאורת כניסה בלוגו קופרה. הפרופורציות מוצלחות והתוצאה הסופית משדרת כוחניות ונוכחות באמצעות שלל נוצות קרב וסמלים בצבע נחושת המזוהה עם המותג.

קופרה אטקה קופרה אטקה

תא הנוסעים השתדרג טכנולוגית וקיבל מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 9.2 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', חיווי קולי, קישוריות אינטרנטית e-SIM, וצימוד ל- Apple Car Play ו- Android Auto. מעבר לכך, תא הנוסעים המבוסס על הדור הקודם של סיאט לאון נראה מיושן ביחס לדגמי המותג האחרים וביחס לרכבי פנאי צעירים. עם זאת, הנדסת האנוש יעילה ועדיפה מאותם דגמים מודרניים המעודדים שיטוט בין תפריטים ותפעול פונקציות באמצעות מסך המגע על חשבון פקדים פיזיים נגישים. הגג הפנורמי וקו החלונות הנמוך יוצרים תא נוסעים אוורירי, אך חומרי הדיפון החל מהמפלס השני ובדלתות קשיחים ואינם ראויים למותג המתיימר להתקרב אל מותגי הפרימיום.

קופרה אטקה קופרה אטקה

מושבי הבאקט הקדמיים מעולים, בעלי תמיכה צידית מצוינת ואף מספקים נוחות מוצלחת. ריפודי עור וכיוונון חשמלי מוצעים רק בתוספת תשלום. תנוחת הנהיגה הגבוהה יחד עם חלונות גדולים ומראות התלויות על הדלתות, מעניקים שדה ראיה טוב לכל הכיוונים. התמרון העירוני קל ונינוח הודות למידות חיצוניות בינוניות. סוללת חיישנים ומצלמת רוורס עם הכוונת 360 מעלות, מקלות בנוסף בתמרוני חניה צפופים.

קופרה אטקה קופרה אטקה

הנוסעים מלפנים יהנו ממרווח טוב, וגם צמד נוסעים מאחור לא יתלוננו, אך מדרגת תעלת ההינע בולטת ומנטרלת כמעט לחלוטין את השימוש במושב האמצעי. לנוסעים מאחור מוצעים פתחי מיזוג נפרדים, שקע USB, וחלונות כהים. מערכת השמע מבית BEATS עם 9 רמקולים וסאב וופר מפיקה צליל נקי ובס מוחשי.

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. פתרונות האחסון בתא הנוסעים כוללים בין היתר תא עמוק מתחת למשענת היד ותאי אחסון בדלתות. סוככי השמש איכותיים וכוללים מראות עם תריסים ותאורת איפור. תא המטען בנפח 485 ליטרים עם סף הטענה בגובה בינוני ומפתח רחב המספק גישה נוחה למטען. קיפול המושבים האחוריים מתבצע באמצעות ידיות נוחות בצידי תא מטען. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קומפקטי מפלדה.

קופרה אטקה קופרה אטקה

נוחות הנסיעה אינה מענישה אך בהחלט קשיחה ומהווה סוג של פשרה לטובת התנהגות כביש ההולמת מותג ספורטיבי. למרות בולמי DCC אדפטיביים, גם מצב קומפורט מספק מהלך מתלה סגור יחסית עם כושר שיכוך בינוני, כך שנוחות הנסיעה בעיר נפגמת ושברים וחריצים הפזורים בכרך מצליחים לטלטל את המרכב המוגבה. מעבר על פסי האטה ושיבושים רוחביים הדורשים עבודה עמוקה יותר מהבולמים, מגלים כושר שיכוך עדיף. מחוץ לעיר איכות הנסיעה משתפרת מאוד, עם ריסון טוב על כביש מהיר וגלי ויציבות כיוונית טובה. בכביש המהיר רעשי הצמיגים והרוח מתחילים לחדור לתא הנוסעים ברמה סבירה עם תלות ברורה ברמת הסלילה והאספלט.

ביצועים

קופרה אטקה חמוש במנוע טורבו בנזין מסדרת TSI בנפח 1,984 סמ"ק המפיק 300 כ"ס ומומנט של 40.7 קג"מ החל מ- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים מסוג DSG ולמערכת הנעה כפולה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 247 קמ"ש.

קופרה אטקה קופרה אטקה

הנתונים המרשימים על הנייר מועברים לכביש בצורה מעוררת השתאות. בקרת השיגור מאפשרת יציאה מעמידה ב- 4,000 סל"ד ובחסות ההנעה הכפולה מקבל הנהג בעיטה המדביקה את ראשו אל משענת מושב הבאקט המצוין, עם תאוצה אגרסיבית בדחף חזק גם במהירויות שהשתיקה יפה להן. במחיר של עד רבע מיליון שקלים ישנן רק מעט מכוניות שאינן חשמליות המציגות תאוצות דומות. צליל המנוע במצב קופרה תואם את היכולת עם בריטון גברי המלווה בפיצפוצי אגזוזים בעת עזיבת דוושת הגז או הורדת הילוכים בסל"ד גבוה.

אחיזת הכביש גבוהה מאוד במצב קופרה הודות לכיול מתלים קשיח, מערכת הנעה כפולה יעילה, וצמיגי ספורט דביקים, אך התנהגות הכביש נפגעת בשל מרכז הכובד הגבוה שאינו מעודד תקיפת פניות חדות במהירות. המתלים אכן מצליחים לרסן את זוויות הגלגול, וההנעה הכפולה תשאיר אתכם בקו הפנייה הנבחר, אך מושב הבאקט ידחק קשות בצידו לאור כוחות ה- G אשר יופעלו עליו בידי נהג שימצה את היכולת הספורטיבית. במצבי קיצון, ירחיב החרטום את קו הפניה עם תת היגוי שידוכא מיד על ידי מערכת בקרת היציבות עם בלימת הגלגל הפנימי לפניה. ההגה מהיר מאוד ורספונסיבי, ובמצב קופרה מקבל משקל נכון לנהיגה דינמית, אך כמובן שתקשורת ופידבק הם ממנו והלאה.

קופרה אטקה קופרה אטקה

הבלמים חזקים עם נשיכה החלטית, מאפשרים בלימה מאוחרת לפני פניה, ועומדים בעומס בנהיגה דינמית תובענית. בחו"ל ניתן גם לשדרג לבלמים מתוצרת ברמבו.

צריכת דלק

המנוע הספורטיבי באופיו אינו מצויד במערכת ACT לניתוק צילינדרים או במערכת מיילד הייבריד MHEV שנועדו לחסוך בדלק, אלא רק במערכת עצור וסע. בימי המבחן התובעניים עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 8.0 ק"מ לליטר בנסיעה שכללה האצות חזקות לרוב. עם מיכל דלק בנפח 55 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 440 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

קופרה אטקה קופרה אטקה

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי סיאט אליו משויך מותג קופרה נחשבת סבירה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה סיאט במקום השביעי מתוך 23 יצרנים בגרמניה. קופרה אטקה משווק עם אחריות יצרן לשנתיים או עד 100,000 ק"מ. אנו ממליצים על הרחבת האחריות לשנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 ₪. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 30 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 20,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות

בשנת 2016 התייצב סיאט אטקה, אחיו של קופרה אטקה, למבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap וקיבל ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. האטקה קיבל ציון של 93% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות עזר לבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 6 מתוך 8.

קופרה אטקה קופרה אטקה

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה עם מרכוז נתיב, התרעה על עייפות הנהג כולל עצירת הרכב במקרה התעלפות, ניטור שטחים מתים, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים מקוריים, וסייען חניה.

תמורה למחיר

מחירו של קופרה אטקה עומד על 249,900 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 9.2 אינץ', מערכת שמע BEATS עם 9 רמקולים וסאב וופר, מושבי ספורט קדמיים בצבע כחול ייחודי, בקרת אקלים דיגיטלית דו-אזורית עם פתחי מיזוג אחוריים, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה צבעונית, חלון גג פנורמי, וחישוקי 19 אינץ'. בנוסף מוצעות חבילות אבזור ועיצוב בהתאמה אישית.

קופרה אטקה היה ונותר קרוסאובר ייחודי ואטרקטיבי, המציע שילוב נדיר של ביצועים ספורטיביים ומיתוג חצי יוקרתי לצד תג מחיר שפוי יחסית, הדומה לגרסאות הכניסה של מותגי היוקרה הוותיקים. לצד האטרקטיביות, עולות שתי סוגיות בעייתיות. במאקרו, ההתבססות על דגם שהושק בשנת 2016 ניכרת ולא במעט, מה שגורם לאטקה להרגיש מיושן. במיקרו, הצרות מגיעות דווקא מבית כאשר אחיו הצעיר קופרה פורמנטור עומד לצידו באולם התצוגה ודורש תוספת של 4% בלבד עבור דגם מודרני ומעוצב הרבה יותר. כך או כך, אם ננטרל את המשתנים החיצוניים, קופרה אטקה הינו קרוסאובר המקנה חוויית ישיבה גבוה, מראה קרוסאובר שאינו מצטנע, וחוויית ביצועים פרועה במחיר שפוי.

קופרה אטקה 2.0 טורבו TSI אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק
הספק מרבי משולב 300/5,300-6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40.7/2,000-5,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה AWD לכל הגלגלים
אורך כללי 4,386 מ"מ
רוחב כללי 1,841 מ"מ
גובה כללי 1,613 מ"מ
בסיס גלגלים 2,628 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען

485 ליטרים

משקל עצמי 1,626 ק"ג
מהירות מרבית 247 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

249,900 ₪

קופרה אטקה 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    סיאט

    • אלברט הבקבוק14/04/21

    סיאט גם כשמו כקופרה מותג בינוני מינוס הבעיות מתחילות אחרי שנתיים שלוש רעשים של פלסטיקים רעשים מאזור הסרן הקדמי בנסיעה בכביש משובש/במפרים אטימה עלובה של הרכב לא שווה את הכסף ובטח שלא יכול להיות מותג פרימיום ועוד עם היבואן שנותן לו שרוץ בארץ שמתנער מכל בעיה שנדרש בה מימוש אחריות תעדו החלטות נכונות עם הכסף שלכם

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu