קופרה לאון 2021 החדשה במבחן דרכים

קופרה לאון נראית ספורטיבית מכל כיוון, ממותגת בהתאם, ומתהדרת במפרט מעורר. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת בפועל על כבישי ישראל

תגיות: , , ,

קופרה לאון הינה הבת השניה למשפחת קופרה הצעירה, מאז הפכה למותג נפרד מסיאט. המתכון המוכר של גרסת ביצועים לסיאט לאון נותר בעינו, אך המיתוג הייחודי והתבססות על סיאט לאון החדשה, מביאים עימם טכנולוגיות עדכניות מקונצרן הבית לצד מראה מושך מאי פעם. למבחן התייצבה קופרה לאון חמושה במנוע טורבו בנזין בהספק 300 כ"ס עם הנעה קדמית, אשר משווקת במחיר התחלתי של 239,900 ₪ בתוספת חבילת Black Pearl שעלותה 18,900 ₪.

קופרה לאון 2.0 ליטר טורבו TSI 300 כ"ס אוטומטי
יתרונות מנוע, צליל מנוע, חדות נהיגה, אבזור
חסרונות נוחות, בידוד רעשים, חוסר עידון

קופרה לאון קופרה לאון

עיצוב ונוחות

קופרה לאון מציגה הופעה גרנדיוזית עם שלל אלמנטים צעקניים, ומתפארת בסמלי נחושת בולטים, חזית אגרסיבית, חישוקים מרשימים, וחתימות לד ייחודיות מלפנים ומאחור אשר לא יברחו מעיניו של אף מתבגר מצוי או חובב הגה. אם לא די באלו, צבע המט של רכב המבחן (תוספת לא מבוטלת בסך 13,900 ₪) דאג שגם הרדום שבנהגים לא יפספס את השדה הכחולה שזה עתה עקפה אותו בשאגת מפלט מעוררת מתים. ממש למבורגיני לעניים. אחרי שנרגעים מהדרמה וצוללים לפרטים, ניכר כי מתחת לשלל נוצות הקרב מסתתרת סיאט לאון החדשה, אותה עיטרה קופרה בפגושים קרביים עם כונסי אוויר גדולים, שבכה קדמית מושחרת עם סמל המותג בצבע נחושת, דיפיוזר מושחר מאחור, וארבעה פתחי מפלט גם הם בגוון נחושת. מהצד ניתן להבחין בחישוקים בעיצוב אווירודינמי מיוחד המשלב גוון נחושת, חצאיות צד, ומראות מושחרות.

קופרה לאון קופרה לאון

מידותיה החיצוניות של קופרה לאון ממקמות אותה בלב קטגורית המשפחתיות הקומפקטיות. אורכה הכללי 4,398 מ"מ, רוחבה 1,799 מ"מ, גובהה 1,442 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,679 מ"מ (7 מ"מ פחות מסיאט לאון). גרסת 3 דלתות לקופרה לאון לא תוצע, בהתאם למגמה העולמית שהחלה לפני מספר שנים עקב ירידה בביקושים.

תא הנוסעים מבוסס גם הוא על סיאט לאון עם עיצוב דו מפלסי הכולל שימוש רב בגאומטריית משושים. בקופרה לאון מקבלים בנוסף מושבי ספורט חובקים, הגה ספורט, תיפורים וגימורים בצבע נחושת, דוושות אלומיניום, תקרה מושחרת, וממשק גרפי בעיצוב ספורטיבי עבור מסך המגע המרכזי שגודלו 10.0 אינץ' ולוח המחוונים הדיגיטלי שגודלו 10.25 אינץ'.

קופרה לאון קופרה לאון

השאיפה למראה נקי מביאה עימה את אותן תחלואות מדגמי קונצרן פולקסווגן האחרונים שבראשם ויתור מוחלט על פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת מיזוג דורש הורדת יד מההגה ודפדוף לא נוח בתפריטי המערכת. פתחי המיזוג המרכזיים נמוכים מדי, ובורר ההילוכים האלקטרוני הממוקם במרכז הקונסולה שבין המושבים, תופס נדל"ן יקר שראוי היה לנצל לתא אחסון יעיל.

קופרה לאון קופרה לאון

איכות ההרכבה מוצקה ומשכנעת. איכות החומרים טובה בחלקים העליונים, אך פחות טובה ככל שיורדים מטה. איכות חומרים זו מתקבלת בסיאט לאון, אך פחות במכונית בעלות כפולה. עם זאת חשוב לזכור כי כאן הדגש הוא על יכולת ספורטיבית ולא על תא נוסעים יוקרתי. תאורת האווירה העוטפת, המשמשת בין היתר להתרעת רכב בשטחים מתים, מוסיפה נגיעה יוקרתית לתא הנוסעים. זו מצטרפת למופע האורות שרץ בפס התאורה האחורי ולהקרנת לוגו המותג על הרצפה בכל פעם שפותחים את הרכב. ללא ספק גימיקים נחמדים להרשים את החברים.

קופרה לאון קופרה לאון

יתרונות נוספים בספורטיבית המבוססת על מכונית משפחתית, נוגעת למרכב ותא נוסעים שימושיים עם פתרונות אחסון הכוללים תא כפפות בגודל סביר, תא מתחת למשענת היד המתכווננת לגובה ולמרחק, תא פתוח בתחתית הקונסולה, תאים קטנים לצד בורר ההילוכים, שני מחזיקי כוסות מלפנים, ותאים בדלתות. תא המטען בנפח סביר של 380 ליטרים עם סף הטענה נמוך, מפתח נגיש, ופתרונות פרקטיים כגון ווים לתליית שקיות. קיפול המושב האחורי מתאפשר בקלות ומדרגה להרמת רצפת תא המטען מאפשרת משטח הטענה שטוח. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני מפלדה.

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב סטנדרטי. מושבי הספורט הקדמיים מעולים, ומציעים תמיכה צידית חובקת שכה נחוצה כפי שיתברר בהמשך. מושב הנהג ברכב המבחן כלל כיוונון חשמלי עם זיכרונות אך הנוסע לצידו יאלץ להסתפק בכיוונון ידני עם אפשרות לכיוונון קשיחות הגב התחתון. גלגל ההגה הספורטיבי מתכוונן ידנית ומאפשר מציאת תנוחת נהיגה נוחה ושולטת. סף החלונות סטנדרטי ומציע שדה ראיה טוב לכל הכיוונים, ומראות הצד התלויות על הדלתות מסייעות בצמצום השטחים המתים.

מרווח הפנים טוב ומיישר קו עם שאר המשפחתיות הקומפקטיות. נוסעי המושב האחורי ייהנו ממרווח ברכיים מעולה בזכות בסיס גלגלים באורך 2,679 מ"מ, חלונות כהים, משענת יד עם מחזיקי כוסות, שקעי טעינה טייפ C, ואזור אקלים נפרד. נוסע שלישי יסבול ממושב צר וקשיח וממדרגת תעלת הינע בולטת ברצפת המרכב.

קופרה לאון קופרה לאון

נוחות הנסיעה בקופרה לאון אינה טובה, ואין דרך סלחנית יותר לתאר זאת. חרף מתלים אדפטיביים עם 15 מצבי שיכוך, גם במצב נוחות פעולת הבולמים קצרה וסופר קשיחה, כך שכל שבר ובור באספלט מועברים אל תא הנוסעים. נסיעה בכביש עירוני רצוף שברים תלווה בטלטול המרכב בחוסר נעימות. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת כצפוי, אך פעולתם הסגורה של הבולמים גורמת "לכדרור" המרכב על אספלט גלי. היציבות הכיוונית לעומת זאת, מתעלה והמרכב אינו מוסט מהנתיב הנבחר. גם עידון הנסיעה אינו זוכה לתשבוחות עקב רעשי הדרך אותם מייצרים צמיגים ספורטיביים רחבים בחתך נמוך.

ביצועים

קופרה לאון חמושה במנוע טורבו בנזין מסדרת TSI בנפח 1,984 סמ"ק עם הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ החל מ- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים מסוג DSG עם הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

קופרה לאון קופרה לאון

על הכביש מדובר באחת ממכוניות ההנעה הקדמית החזקות ביותר. במצב קופרה בבורר מצבי הנהיגה, מייצר המנוע החריף ביצועים משכרים עם עתודות כוח זמין בכל עת ותאוצות ביניים פסיכיות, והכל מלווה בפס קול שאגת טורף בסל"ד גבוה, ופיצפוצי בק פייר בעת העברת הילוך או עזיבה מהירה של דוושת הגז. בקרת השיגור מאפשרת יציאה מהמקום ב- 4,000 סל"ד, בשיא המומנט, וגורמת לנסיקת החרטום, פרפור הצמיגים וזינוק אגרסיבי קדימה שלא נרגע גם עם המעבר להילוך שני המביא עימו פרפור צמיגים חוזר. אין ספק כי הנעה כפולה יכולה הייתה לקצץ כמעט שניה שלמה מנתון הזינוק הקלאסי, אך הדיפרנציאל הקדמי, המצמדים הרטובים ומערכת בקרת השיגור מפיקים את המיטב מההנעה הקדמית.

קופרה לאון קופרה לאון

מצב קופרה בבורר מצבי הנהיגה מנמיך את המרכב ב- 25 מ"מ מלפנים וב- 20 מ"מ מאחור. במצב זה אחיזת הכביש גבוהה מאוד בכביש איכותי, הודות לפעולת מתלים קשיחה וסגורה המצמצמת למינימום את זוויות הגלגול. בכבישים עם רמת סלילה בינונית, אחיזת הכביש במצב נוחות או ספורט הייתה טובה יותר מאשר במצב קופרה אשר סוגר את פעולת הבולמים באופן כה קיצוני, שכל שינוי בגובה האספלט פשוט מקפיץ את המרכב ומסיט אותו מקו הפנייה הנבחר. צמיגי ספורט דביקים, אף שראו ימים יפים יותר ברכב המבחן, משלימים אחיזת כביש פנומנלית, שאלמלא מושבי הספורט התומכים, קשה היה לנהג להישאר ישוב על מושבו על רקע כוחות ה- G העצומים אותם יודעת הקופרה לאון לייצר.

מערכת ההנעה הקדמית יעילה בהורדת הכוח לכביש בזכות דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה המווסת את חלוקת המומנט באופן מדויק בין הגלגלים, ומצליח לנטרל כמעט לחלוטין את תופעת היגוי המומנט הגורמת ליישור ההגה בעת יציאה חזקה מפנייה. קופרה לאון אולי לא תצליח להדביק את הקצב של אאודי ספורטיבית כפולת הנעה בכביש טכני מפותל, אך לבטח תאתגר כל ספורטיבית בעלת הנעה קדמית.

קופרה לאון קופרה לאון

ההיגוי הפרוגרסיבי מוכר מדגמי אאודי, מאפשר כניסה מהירה לפנייה ושינויי כיוון חדים לאחריה, תוך שמירה על הקו הנבחר ללא קושי, גם בתנאי קצה. מי שבכל זאת יבחר לאתגר את השלדה המלומדת מעבר למגבלות, יגלה נטייה לתת היגוי אשר הופך להיגוי יתר בעזיבת דוושת הגז. הבלמים חזקים עם נשיכה החלטית, מאפשרים בלימה מאוחרת לפני פניה, ועומדים בעומס בנהיגה דינמית תובענית. בחו"ל ניתן גם לשדרג לבלמים מתוצרת ברמבו.

צריכת דלק

המנוע הספורטיבי באופיו אינו מצויד במערכת ACT לניתוק צילינדרים או במערכת מיילד הייבריד MHEV שנועדו לחסוך בדלק, אלא רק במערכת עצור וסע. בימי המבחן התובעניים עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 9.0 ק"מ לליטר בנסיעה שכללה האצות חזקות ושימוש במערכת בקרת השיגור. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

קופרה לאון קופרה לאון

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי סיאט אליו משויך מותג קופרה נחשבת טובה. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה סיאט במקום השביעי מתוך 23 יצרנים בגרמניה. קופרה לאון משווקת עם אחריות יצרן לשנתיים או עד 100,000 ק"מ. אנו ממליצים על הרחבת האחריות לשנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 ₪. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

קופרה לאון קופרה לאון

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 30 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 10,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות

קופרה לאון טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך סיאט לאון עליה היא מבוססת עם אבזור בטיחות דומה, נבחנה במבחן ריסוק שנערך בשנת 2020 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 92% בהגנה על בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 80% עבור מערכות הבטיחות.

קופרה לאון קופרה לאון

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על עייפות הנהג כולל עצירת הרכב במקרה התעלפות, מצלמת רוורס, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה במקביל בעת פתיחת דלת, התרעה על תנועה צולבת מאחור על בלימה אוטונומית, וחיישני רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

קופרה לאון מוצעת במחיר 239,900 ₪ וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ', מערכת שמע BEATS עם 9 רמקולים וסאב וופר, מושבי ספורט קדמיים עם כיוון לגב התחתון, בקרת אקלים דיגיטלית המפוצלת לשלושה אזורים, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, חיישני אורות וגשם, חלון גג, חישוקי 19 אינץ', ותאורת אווירה צבעונית המחוברת למערכות הבטיחות ומספקת במקרה הצורך התרעה בצבע אדום בוהק.

בנוסף מוצעות חבילות אבזור ועיצוב בהתאמה אישית. צבע שאינו לבן או אדום יעלה 2,000 ₪ נוספים, ובעבור צבע מט כמו של רכב המבחן תשלמו כאמור 13,900 ₪. שנת אחריות שלישית בעלות 1,000 ₪ נוספים כאמור.

חבילת Black Pearl שנוספה לרכב המבחן תוסיף למחיר 18,900 ₪ ותמורתם תקבלו גימור נחושת בחישוקים, ריפוד עור שחור, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, וחימום למושבים ולהגה.

קופרה לאון הינה מכונית ספורט אמיתית המספקת חוויית נהיגה מהטובות בקטגוריית ההנעה הקדמית הודות ליחידה כוח חזקה, חוויה ווקאלית משכרת, אחיזה גבוהה והיגוי חד. המראה הקרבי והמיתוג הייחודי תורמים ליצירת מעטפת הולמת ליכולת. ההתבססות על סיאט לאון עם רשימת אבזור נוחות ובטיחות עשירה, היו יכולים לאפשר גם שימושיות יומיומית מעולה אלמלא נוחות הנסיעה הקופצנית. בסופו של יום, קופרה לאון הינה מכונית ספורט שימושית יחסית המתומחרת בהגינות ביחס למפרט המוצע, ותהפוך כנראה לפופולרית ביותר בסגמנט המצומצם, כמו קודמתה.

קופרה לאון 2.0 ליטרים טורבו 300 כ"ס TSI אוטומטי
הספק מרבי משולב 300/5,300-6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40.8/2,000-5,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,398 מ"מ
רוחב כללי 1,799 מ"מ
גובה כללי 1,442 מ"מ
בסיס גלגלים 2,679 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 380 ליטרים
משקל עצמי 1,490 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2020- סיאט לאון)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 239,990 ₪

קופרה לאון 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu