ג'נסיס GV80 במבחן דרכים

ג'נסיס GV80 הוא דגם חשוב ומשמעותי עבור מותג היוקרה הקוריאני החדש בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מצליח להצדיק תג מחיר של החל מחצי מיליון שקלים

תגיות: , , ,

תהליך הלידה של מותג ג'נסיס החל בשנת 2008, אז השיקה יונדאי מכונית סלון יוקרתית עם הנעה אחורית שענתה לשם יונדאי ג'נסיס. ההיצע הורחב בהמשך עם הצטרפותה של יונדאי ג'נסיס קופה. ההצלחה לא איחרה להגיע ובעקבותיה הוכרז ג'נסיס כמותג עצמאי בסוף שנת 2015.

ג'נסיס GV80 לקצ'ורי
יתרונות עיצוב, איכות וגימור בתא נוסעים, ביצועים, התנהגות כביש, נוחות נסיעה
חסרונות צריכת דלק

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

בשנת 2017 השיק המותג את מכונית הפאר ג'נסיס G90 וגם את מכונית הספורט סדאן ג'נסיס G70. דור שני למכונית הסלון שייסדה את המותג הנקראת כעת ג'נסיס G80 הוצג בשנת 2020 ובסיסה משמש גם את רכב הפנאי הראשון של המותג - ג'נסיס GV80 שהתייצב למבחן דרכים מסקרן במיוחד.

עיצוב ונוחות

ג'נסיס GV80 מבהיר כי מדובר ברכב יוקרה, גם למי שמביט בו מרחוק. העיצוב מעודן ושונה מהמתחרים הגרמניים אך למרות העיצוב הנקי, ואולי בזכות הסמל החדש, זכה הרכב לשלל מבטים מסקרנים, וגרר גם שאלות מהעוברים והשבים.

זה מתחיל מהמידות הנדיבות המציבות אותו בתחרות ישירה מול שלישיית דגמים נחשבת – אאודי Q7, ב.מ.וו X5, ומרצדס GLE. אורכו של ג'נסיס GV80 עומד על 4,945 מ"מ, רוחבו 1,975 מ"מ, גובהו 1,715 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,955 מ"מ. 

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

הרושם הראשוני לא מסתיים במידות, וממשיך בעיצוב המשדר פאר, אך באופן מאופק למדי. החזית מתהדרת בגריל טרפזי ענק עם שבכה מנצנצת המעוטרת בכרום. יחידות התאורה המפוצלות המאפיינות את ליין הדגמים החדש של ג'נסיס מורכבות משני פנסים דקים עם תאורת לד ותאורת איתות כפולה. צללית הצד אלגנטית עם קו מותניים שרירי ורצועת כרום עבה בתחתית הדלתות המונעת מהמרכב הגדול להיראות גמלוני. הזנב נראה מעט כבד בתמונות אך בפועל מותיר רושם חיובי בעזרת יחידות תאורה מפוצלות, ספוילר גדול מעל השמשה האחורית, וכיתוב שם המותג באותיות כרום גדולות במרכז דלת תא המטען. הפגוש האחורי מעודן ומשלב מחזירי אור מוארכים בתוך רצועת כרום.

כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של ג'נסיס GV80 משדר יוקרה מאופקת ונטול גימיקים מצועצעים. הדשבורד הנמוך והרחב מעצים את תחושת המרחב וכך גם שבכת פתחי המיזוג הנמתחת לרוחב תא הנוסעים. המסך המרכזי הרחב ניצב גבוה ורחוק יחסית מהנהג ומהיושב לצידו. פקדי בקרת האקלים ממוקמים על גבי פנל הגולש ברכות מטה וחובר אל הקונסולה הרחבה בין המושבים הקדמיים, שם ממוקמת חוגת בורר ההילוכים המעוצבת והמוארת, וחוגת שליטה במסך המרכזי המשלבת משטח מגע. רכב המבחן הגיע בשילוב צבעים נאה עם ריפודי עור בגווני קרם ושחור, יחד עם דיפון עץ אמיתי בגוון מט ובמרקם טבעי. שילוב צבעי העור מופיע גם בחיפוי גלגל ההגה המעוצב וגם בדיפוני הדלתות הנאים.

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

תא הנוסעים מדופן בחומרים מהרמה הגבוהה ביותר ומבחינה זו הוא בהחלט מיישר קו עם מותגי הפרימיום המתחרים. איכות ההרכבה מופתית, הכל מעוגן היטב ולא נשמע אפילו שביב של קרקוש. ראויה לציון התאורה בתא הנוסעים שגם בחשיכה מוחלטת שוטפת את תא הנוסעים בשפע אור. גם הנדסת האנוש זוכה לציון גבוה. הפקדים בתא הנוסעים מסודרים בצורה אינטואיטיבית, השליטה בבקרת האקלים משלבת פקדים פיזיים ופקדי מגע, ומידותיהם וצורתם מאפשרים שליטה קלה ונוחה. המסך המרכזי ממוקם כאמור רחוק מהנהג ולא תמיד נוח להגיע אליו בזמן נסיעה, אך גלגלת השליטה בין המושבים מאפשרת שליטה נוחה ושימוש אינטואיטיבי גם בזמן נהיגה. פתחי המיזוג ממוקמים מעט נמוך וקשה לכוון אותם אל עבר הפנים. לוח המחוונים הדיגיטלי מאורגן היטב ומציע שלל תצוגות נאות. המצב התלת מימדי נראה מרשים אך השימוש בו גרם לי לסחרחורת לאחר זמן קצר ובחרתי לבטלו. רק בורר ההילוכים בצורת חוגה אינו אינטואיטיבי מספיק ומחייב מבט בלוח המחוונים על מנת לוודא שנבחר ההילוך הנכון.

תאי האחסון שימושיים ומפוזרים היטב בתא הנוסעים. ביניהם תא כפפות בגודל בינוני, מתקני כוסות מלפנים, תא סגור בקונסולה המרכזית, תא פתוח גדול מתחת לקונסולה המרכזית, תאי אחסון קטנים יחסית בכל הדלתות, תא אחסון מתחת למשענת היד המרכזית, ומתקני כוסות בדפנות הרכב עבור נוסעי השורה השלישית. חבל שרק חלק מתאי האחסון מדופנים על מנת למנוע תזוזות של חפצים ורעשים.

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

הדלתות הקדמיות הענקיות נפתחות בזווית רחבה והמפתח רחב. המושבים הקדמיים וגלגל ההגה נעים לאחור על מנת להקל על הכניסה והיציאה. המושבים נהדרים. הם מרופדים בעור נאפה עבה, איכותי ונעים למגע, ומציעים חימום ואוורור שהיה תענוג גדול בימי המבחן החמים, וגם עיסוי במסעד הגב ובמסעד התחתון. טווח כיוונון המושבים רחב ובסיס מושב הנהג ניתן להארכה. יחד עם כיוונון חשמלי לגלגל ההגה ניתן לסגל בקלות תנוחת ישיבה נוחה.

הכניסה למושבי השורה השניה נוחה, המרווח עצום ויספיק גם עבור 3 נוסעים בוגרים, רק חבל שהרצפה אינה שטוחה. מושבי השורה השניה נוחים ונעימים גם בנסיעה ארוכה, בין היתר הודות למסעד גב מתכוונן. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, וילונות גלילה, גג שמש, מראות איפור עם תאורה עשירה, שני שקעי USB, ושקע במתח 220V.

כדי להתיישב בשורה השלישית יש לקפל את מסעד הגב של מושבי השורה השניה ולהשתחל פנימה. המושבים בשורה השלישית נוחים למדי אך מרווח הרגליים מצומצם והם ממוקמים קרוב לרצפה ומאלצים תנוחת הישיבה לא נוחה לנוסעים בוגרים. לרשות נוסעי השורה השלישית מערכת מיזוג נפרדת ואינטרקום פנימי על מנת להקל על האינטראקציה בין הנוסעים מלפנים ומאחור.

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

התקשינו מעט לאתר את מתג הפתיחה של תא המטען שמתחבא בבסיס המגב האחורי. היבואנית הישראלית מפרסמת את נתון נפח תא המטען רק כאשר מושבי השורה השלישית לא בשימוש, ובמצב זה מתקבל נפח של 727 ליטרים. שימוש בשורה השלישית מצמצם את נפח תא המטען באופן משמעותי ובמצב זה הוא לא יספיק עבור שימוש משפחתי. לאחר קיפול שתי שורות המושבים האחוריות מתקבל חלל הטענה עצום עם רצפה שטוחה. מושבי השורה השלישית נפתחים ומתקפלים חשמלית באמצעות פקדים הממוקמים בדופן תא המטען. גם את מושבי השורה השניה ניתן לקפל בלחיצת כפתור מתא המטען אך הם אינם מתקפלים חשמלית ויש לפתוח אותם חזרה ידנית.

ג'נסיס GV80 הוא רכב גדול וזה בהחלט מורגש בתמרונים עירוניים. שדה הראיה רחב ונדיב לפנים ולצדדים, וקצת פחות מוצלח לאחור. מראות הצד גדולות ומכסות שטח רחב, ובעת הצורך יכנסו לפעולה חיישנים היקפיים ומערך מצלמות היקפי עם תצוגת 3D המאפשרת "להסתובב" סביב הרכב על מנת לאתר מכשולים פוטנציאליים.

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

נוחות הנסיעה מצוינת בכל תוואי. המתלים משלבים בין יכולת ספיגה לריסון ומצליחים לשכך חלק ניכר מהמפגעים מבלי לנדנד ולטלטל את הנוסעים. בנסיעה עירונית נוחות הנסיעה טובה מאוד, ומחוץ לעיר רק בורות עמוקים עם שפה חדה יוציאו את ג'נסיס GV80 משלוותו. רכב ההדגמה ברמת האבזור הגבוהה כולל מצלמה קדמית הסורקת את תוואי הכביש ומכינה את הבולמים האדפטיביים לקראת המהמורות שבדרך. בידוד הרעשים קרוב למושלם. רעשי הרוח כמעט ולא חודרים אל תא הנוסעים. בידוד רעשי הכביש מצוין וגם בנסיעה על כביש מקורצף נשמר השקט בתא הנוסעים. קולו של המנוע נשמע כנהמה כוחנית והוא חביב למדי. ג'נסיס GV80 מצויד במערכת אקטיבית לנטרול רעשים התורמת כנראה חלק נכבד בהישג המרשים, אולם לא נהגנו בגרסת הבסיס בה היא נעדרת ולא נוכל להשוות.

ביצועים

בניגוד למגמה הרווחת כעת בענף הרכב, ובמיוחד בקרב מותגי הפרימיום, ג'נסיס GV80 לא מוצע כעת עם יחידות הנעה היברידיות או היברידיות נטענות. לישראל מגיע ג'נסיס GV80 עם יחידת הנעה אחת הכוללת מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בנפח 2,996 סמ"ק עם הספק מרבי של 278 כ"ס ומומנט מרבי של 60.0 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 230 קמ"ש.

ההתנעה שקטה יחסית ובתא הנוסעים לא ניתן להבחין שמדובר במנוע טורבו דיזל. גם מבחוץ רעש המנוע לא מובחן. הרכב יוצא מהמקום באופן מעודן וללא פרצי כוח, אך הוא מבהיר כי לא חסר לו כוח על מנת להזיז את המרכב הכבד שמשקלו 2,205 ק"ג לפני נוסעים ומטען. בשימוש עירוני יחידת ההנעה נעימה מאוד, פעולת המנוע לינארית, ותיבת ההילוכים פועלת ביעילות. גם מחוץ לעיר נשמרת חווית נסיעה נעימה ונטולת מאמץ. רמיסה של דוושת התאוצה תשמיע נהמה חביבה וכוחנית, מעודנת יחסית וללא צליל דיזלי בולט. זמינות הכוח מיידית ואספקת הכוח נותרת אחידה ונעימה בצורה ההולמת את אופיו של הרכב. העברות ההילוכים אמנם לא מהירות במיוחד אך חלקות מאוד עד כי לעיתים התקשינו להבחין בהן.

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

ג'נסיס GV80 הפתיע אותנו עם ההגעה לכבישים מפותלים. המרכב הגדול והכבד נותר מאוזן גם תחת עומס ושומר על זוויות גלגול מתונות. העברה למצב ספורט מחדדת מעט את תגובות הבולמים להעברת משקל ומאפשרת צליחת עיקולים במהירות מבלי שהנוסעים יסבלו מבחילה. רמות האחיזה גבוהות מאוד וקשה להוציא את הרכב משלוותו. אם ממש תגזימו, תתערב בקרת היציבות באופן מעודן. ההיגוי מדויק ומציג משקל טוב, אך הוא אינו מתקשר במיוחד. הבלמים מצוינים עם מהלך דוושה הנוסך בטחון, ולא חשנו בדעיכה מהותית גם לאחר שימוש אינטנסיבי.

צריכת דלק

צריכת הדלק המשולבת של ג'נסיס GV80 עומדת על 11.1 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך המבחן שלנו אשר כלל נסיעה בתוואי עירוני פקוק וגם רגוע, בשילוב תוואי בין עירוני מהיר, התקבלה צריכת דלק של 7.8 ק"מ לליטר. הנתון שנמדד אמנם לא רחוק מנתון היצרן, אך מאכזב ביחס לציפייה ממנוע טורבו דיזל. הרכב מתברג אל דרגת הזיהום הגבוהה ביותר - 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

בדומה לדרך שביצע מותג לקסוס מבית טויוטה, גם מותג ג'נסיס נולד למעשה בשוק האמריקאי. בג'נסיס הבינו שהדרך לליבו של הלקוח האמריקאי מחייבת ציונים מחמיאים בסקרי שביעות רצון, ואכן בסקר שביעות רצון של ארגון Consumer Reports בשנת 2020 התברגה ג'נסיס במקום החמישי, עליה של מקום אחד ביחס לשנת 2019 ולמעשה החליפה מקומות עם יצרנית האם יונדאי שירדה למקום השישי. כאמור ג'נסיס הוא מותג צעיר יחסית, אך אם לשפוט על פי האמינות של דגמי קיה ויונדאי מאותו הקונצרן, ניתן לצפות כי דגמי ג'נסיס יציגו רמת אמינות טובה.

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

התחרות עם מותגי היוקרה הוותיקים לא צפויה להיות פשוטה אך כלמוביל יבואנית ג'נסיס לישראל היא גם יבואנית מותג מרצדס ובעלת ניסיון עשיר בעולם הפרימיום. ג'נסיס תנסה לבדל את עצמה באמצעות מודל שירות אישי חדשני על פיו לכל לקוח מוצמד מנהל שירות אישי אליו יוכל לפנות בכל שאלה 24/7 לגבי תפעול הרכב או טיפול תקופתי, הכולל שינוע הרכב למוסך והחזרתו אל הלקוח על ידי נהג החברה. עסקת הרכישה כוללת אחריות מלאה ל- 3 שנים וטיפולים תקופתיים ללא תשלום (מוגבל לששת הטיפולים הראשונים), כך שהלקוח נהנה מראש שקט בשנות הבעלות הראשונות.

בטיחות

לקראת השקת מותג ג'נסיס באירופה, עברו דגמי המותג את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP והתוצאות פורסמו בחודש שעבר. ג'נסיס GV80 זכה לציון מרבי של 5 כוכבים על פי פרוטוקול המבחן העדכני והמחמיר של הארגון עם ציונים של 91% בסעיף הגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 88% על תפקוד מערכות הבטיחות.

ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80

אבזור הבטיחות העשיר מזכה את ג'נסיס GV80 בדירוג בטיחות 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה. המפרט כולל בין היתר 10 כריות אוויר, אחת מהן בין הנהג והנוסע מלפנים על מנת לחצוץ בניהם במקרה של התנגשות מהצד, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים והקרנתם בלוח המחוונים, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, תזכורת מפני שכחת ילדים במושב האחורי, מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות בעת מעבר רכב בנתיב המקביל, התרעה על עייפות הנהג, התרעה על התחלת נסיעה של הרכב מלפנים, עמעום אוטומטי למראה המרכזית ולמראות הצד, ומכסה מנוע אקטיבי להפחתת פגיעה בהולכי רגל. מערכות הבטיחות פעלו היטב במהלך כל המבחן.

תמורה למחיר

ג'נסיס GV80 מוצע בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה אלגנט מוצעת תמורת 499,000 ₪ וכוללת בין היתר כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג כולל למיקום גלגל ההגה ומראות הצד, חימום למושבים הקדמיים, קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תאורת אווירה עם 64 גוונים לבחירה, סיוע ואקום לסגירת הדלתות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען עם חיישן זיהוי בפגוש האחורי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה כולל מצבי נהיגה בשטח, בולמים אקטיביים, שמשות אקוסטיות, מסך מגע מרכזי בגודל 14.5 אינץ' עם חוגת שליטה בין המושבים הקדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', תאורת לד היקפית כולל תאורת גישה מעוצבת במראות הצד, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקי 20 אינץ'.

רמת האבזור הבכירה לקצ'ורי מוצעת תמורת 569,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפודי עור נאפה עם סכימת תפירה בצורת מעויינים, גימור עץ אמיתי, תקרה בחיפוי זמש, אוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבי השורה השניה, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, בקרת אקלים עם מערכת לטיהור אוויר, מתלים אדפטיביים עם מצלמה הסורקת את תנאי הכביש ומכינה את הבולמים, מערכת אקטיבית לנטרול רעשים, תצוגה עילית, מערכת שמע מבית Lexicon, ותאורת לד מטריקס המסתגלת לתנאי הכביש.

גרסת הכניסה של ג'נסיס GV80 מוצעת במחיר אטרקטיבי ביחס לדגמים המובילים בסגמנט וזו סיבה לא רעה לבחור בג'נסיס, אך היא לא היחידה. לקוחות שיבחרו בג'נסיס GV80 לא יאלצו להתפשר על שום סעיף. המרכב המגודל מצליח להיראות מעודן ואלגנטי עם שפת עיצוב מובחנת, ולא נופל למלכודות הוולגריות המאפיינת חלק מהמתחרים. תא הנוסעים מציע חווית נסיעה ברמה גבוהה במיוחד עם גימור עשיר ואיכותי, ורמת אבזור גבוהה ונטולת חוסרים. על הכביש המשיך ג'נסיס GV80 להרשים עם נוחות נסיעה גבוהה, בידוד רעשים משובח וגם התנהגות כביש מאוזנת. יחידת ההנעה הציגה ביצועים מרשימים ואופי פעולה חלק, ולמרות אכזבה קלה מצריכת הדלק, לא נראה שהנתון ישפיע מאוד על הרוכשים הפוטנציאליים. לקוחות שיבחרו לתת הזדמנות למותג הצעיר ייהנו מחווית שירות אישית וייחודית וגם מתמורה טובה למחיר.

בסיכום המבחן ניתן לומר בפה מלא כי ג'נסיס הוא מותג פרימיום לגיטימי המסמן V גדול על כל הסעיפים המשמעותיים, וג'נסיס GV80 יכול להסתכל עמוק בפנסי המתחרים ללא שמץ של רגשי נחיתות.

ג'נסיס GV80 3.0 טורבו דיזל לקצ'ורי
מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בטור 2,996 סמ"ק
הספק מרבי משולב 278/3,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 60.0/1,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,945 מ"מ
רוחב כללי 1,975 מ"מ
גובה כללי 1,715 מ"מ
בסיס גלגלים 2,955 מ"מ
מיכל דלק 80 ליטרים
נפח תא מטען 727 ליטרים (כאשר השורה השלישית מקופלת)
משקל עצמי 2,205 ק"ג
מהירות מרבית 230 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.8 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.8 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2021)
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 569,000 ₪

ג'נסיס GV80 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu