יונדאי i20 במבחן דרכים

יונדאי i20 החדשה 2021 מאמצת מראה אטרקטיבי ורושמת התקדמות ביחס לקודמתה. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות שיסייעו לה לבלוט בסגמנט התחרותי

תגיות: , , ,

מזה שנים רבות בולטת יונדאי בקטגורית הסופר מיני בישראל. יונדאי גטס, מכונית הסופר מיני הראשונה שתכננה היצרנית הקוריאנית עבור השוק האירופאי, התקבלה בחום בישראל וכך גם שני הדורות הקודמים של יונדאי i20 שבאו אחריה. עם זאת, מרבית הרכבים נמכרו לשוק המוסדי ולא ללקוחות פרטיים, ונראה שביונדאי מנסים לשנות את התמונה עם הדור החדש.

יונדאי i20 1.0 טורבו סופרים פלוס אוטומט
יתרונות עיצוב, התנהגות כביש, מרווח, אבזור בטיחות בגרסאות הבכירות
חסרונות איכות תא הנוסעים, נוחות נסיעה, בידוד רעשים, אבזור בטיחות חסר בגרסת הבסיס

מבחן דרכים יונדאי i20

יונדאי i20 החדשה מציגה מראה אטרקטיבי מאי פעם ומוצעת בחמש גרסאות אבזור, החל מגרסת בסיס דלה המיועדת להימכר בזול לחברות ליסינג והשכרה ועד גרסאות מאובזרות היטב הפונות ללקוחות פרטיים אניני טעם שעדיין מעדיפים מכונית סופר מיני על פני רכב פנאי עירוני. גרסת N ספורטיבית שנחשפה לאחרונה בהחלט עושה טוב לתדמית הדגם והמותג ואנו מצפים להגעתה ארצה. למבחן הדרכים שלנו התייצבה יונדאי i20 בגרסת סופרים פלוס הבכירה שמחירה 113,900 ₪.

עיצוב ונוחות

יונדאי i20 החדשה נראית פשוט מעולה לטעמנו. היא מוחקת כל זכר לדגמים הקודמים ולא חולקת איתם אלמנטים עיצוביים. החזית נמוכה ואגרסיבית עם גריל רחב המחופה בשבכת רשת קרבית בצבע שחור מבריק, פנסי חזית הכוללים תאורת לד מלאה ברכב המבחן, פנסי ערפל בפינות הפגוש שהם חלק מאלמנט עיצובי המדמה כונס אוויר, וחצאית אגרסיבית בצבע שחור בקצה הפגוש. הדופן חושפת גג מושחר עם אלמנט עיצובי בחיפוי כרום בקורה C הייחודית. קו המותניים והתבליט בתחתית הדלתות יוצרים משחקי נפח שמוסיפים עניין. הזנב ייחודי לא פחות עם יחידות תאורה הגולשות עמוק אל עבר המרכב ומחוברות באמצעות אלמנט דמוי פנס. חלקה העליון של דלת תא המטען מושחר ונושא את סמל המותג, ובחלק התחתון משחקי נפח ושם הדגם בכרום. הפגוש האחורי נאה עם קצה מושחר ודיפיוזר.

יונדאי i20יונדאי i20

יונדאי i20 החדשה היא אנטיתזה לדורות הקודמים. היא כבר לא מכונית שקופה ואפורה אלא מציגה עיצוב מוחצן ונועז שמביא אותה לקו הראשון עם מתחרות נאות כגון אופל קורסה, פיג'ו 208, ורנו קליאו החדשות. יונדאי i20 החדשה מציגה מידות מקובלות לסגמנט הסופר מיני. אורכה 4,040 מ"מ, רוחבה 1,775 מ"מ, גובהה 1,450 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,580 מ"מ.

תא הנוסעים קיבל את פנינו במראה קודר שכולו שחור. העיצוב נאה אך אינו מרשים כמו העיצוב החיצוני. הדשבורד מתעגל כלפי מטה ופוגש בדיפון המכיל את פתחי המיזוג ומנסה לדמות המשכיות שלהם. המסך המרכזי הצף שוכן בראש הדשבורד, פקדי בקרת האקלים ממוקמים מתחת לפתחי המיזוג, ובין המושבים קונסולה עם בורר הילוכים נאה. גלגל ההגה מציג עיצוב מקורי עם 4 חישורים. לוח המחוונים ברור ומאורגן היטב. ערכת הנושא והצבעים בלוח המחוונים משתנים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ואפשר לבחור בין תצוגה קלאסית למודרנית.

יונדאי i20יונדאי i20

איכות החומרים בסיסית ומאכזבת. הדיפונים נוקשים והיינו שמחים לפגוש חומרים נעימים יותר למגע. בחירת הגוונים יוצרת אווירה ספרטנית שהייתה יכול להיות חיובית יותר אילו שולבו כאן דיפונים בגימור דמוי אלומניום או שחור מבריק. בלילה תאורת אווירה כחלחלה במספר מוקדים שדרגה במעט את המצב.

הנדסת האנוש טובה וקל לתפעל את הפונקציות השונות. למרות שמדובר ברמת האבזור הבכירה, נתקלנו במחסור תמוה באבזור כגון פתיחה אוטומטית לחלונות הקדמיים ומראה מרכזית עם עמעום אוטומטי. איכות ההרכבה טובה לרוב אך קרקושים נשמעו מכיוון המדף שמעל תא המטען למרות שעוגן היטב.

יונדאי i20יונדאי i20

הדלתות הקדמיות חושפות מפתח רחב המספק גישה נוחה אל המושבים הקדמיים. המושבים בסיסיים למדי עם ריפוד פשוט וללא תמיכה ראויה. טווח הכוונון הרחב של מושב הנהג וההגה מאפשרים להגיע לתנוחת נהיגה נוחה במהירות. המושב האחורי מציע מרווח טוב לשני בוגרים או שלושה ילדים בזכות מבנה מושב שטוח יחסית. הרצפה מאחור כמעט שטוחה אך מדרגת תעלת ההינע עדיין נמצאת והיא רחבה למדי. סף החלונות מאחור גבוה וילדים קטנים יתקשו להביט החוצה. נוסעי המושב האחורי ייהנו משקע טעינה בודד ושמשות כהות אשר יבודדו אותם מחום השמש.

היצע תאי האחסון בסיסי. בתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח עם חיבורי המדיה, ובין המושבים צמד מתקני כוסות. התאים בדלתות אינם גדולים אך מעוצבים עם גומחה ייעודית לבקבוק שתיה, ותא הכפפות מציע נפח ממוצע אך הוא פשוט וחסר דיפון.

יונדאי i20יונדאי i20

ליונדאי i20 תא מטען בנפח של 352 ליטרים. מבנהו קצר וגבוה, כך שיש לערום את הציוד בתוכו. סף הטעינה גבוה ויוצר מדרגה המאלצת הנפה של המטען פנימה והחוצה. במקרה של הובלת חפצים גבוהים ניתן לקבע את המדף האחורי בגב המושב האחורי בצורה אלגנטית. התא כולל תאורה בסיסית אך נעדר אמצעי עיגון מעבר לרצועה בודדת. קיפול המושב האחורי אינו מייצר רצפה שטוחה ובמצב זה נפח ההטענה עומד על 1,165 ליטרים.

יונדאי i20יונדאי i20

הראות לפנים ולצדדים טובה, ומראות הצד הגדולות והמעוצבות מציעות שדה ראיה מעולה, אך הראות לאחור אינה מבריקה. מדובר ברכב קומפקטי עם ממדים המאפשרים השתלבות קלה בתוואי עירוני אך נוחות הנסיעה העירונית לוקה בחסר. המתלים נוקשים ובשילוב עם חישוקים גדולים וצמיגים בחתך נמוך מתקשה יונדאי i20 לספוג בורות ושיבושים כך שרובם מועברים אל תא הנוסעים. מפגש עם בורות בעלי שפה חדה גרמו לחבטות משמעותיות שיצרו חשש לגרימת נזק לצמיגים הרזים.

גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה לא מבריקה. שיבושים גדולים הביאו לסגירת מתלה קולנית, וכבישים גליים הביאו לתנודות מרכב שגרמו להורדת קצב הנסיעה. בידוד הרעשים לא משפר את חווית הנסיעה. רעשי צמיגים חודרים פנימה כבר במהירות עירונית ומחוץ לעיר מצטרפים גם רעשי רוח. בידוד רעשי המנוע לוקה בחסר אף הוא והצליל אינו ערב לאוזן.

ביצועים

יחידת ההנעה הגיעה בירושה מהדגם היוצא. מדובר במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק עם הספק מרבי של 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ הזמין ב- 1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.4 שניות. נתונים אלו מעמידים את יונדאי i20 בעמדת נחיתות ביחס למתחרות כגון רנו קליאו ואופל קורסה המתהדרות במנועים חזקים משמעותית עם הספקים של כ- 130 כ"ס ותאוצה זריזה משמעותית.

יונדאי i20יונדאי i20

המנוע נעים יחסית למבנה 3 צילינדרים ומציג פעולה מעודנת. הביצועים זריזים והתגובות טובות בסך הכל. פעולת תיבת ההילוכים איטית ומורגשת השהייה בהעברת ההילוכים. העניין בא לידי ביטוי בעיקר בזינוק ויוצר תאוצה לא ליניארית, משום שהעברות ההילוכים קוטעת את רצף זרימת הכוח. במצב ספורט שומרת תיבת ההילוכים את המנוע בתחום היעיל אך העברות ההילוכים עדיין איטיות. גם שימוש בהעברת הילוכים ידנית מלווה בזמן תגובה איטי. רוב הזמן העדפנו לנהוג במצב קומפורט שמספק תחושה קלילה ולא מתאמצת. מצב אקו סירס את הביצועים וסיפק תחושה רפה. מצב ספורט הופך את הרכב לתזזיתי, חי ובהחלט מספק תחושה ספורטיבית.

יונדאי i20יונדאי i20

התנהגות הכביש הייתה הפתעה מרעננת. יונדאי i20 החדשה משמשת בסיס גם לגרסת N הספורטיבית, שיונדאי יצרה ציפיות גבוהות מאוד לקראתה, וניכר כי השלדה מסוגלת להתמודד עם יחידות הנעה חזקות בהרבה. אחיזת הכביש מעולה ויחידת ההנעה לא מצליחה לאתגר את הצמיגים הרחבים והספורטיביים. זוויות הגלגול שטוחות ומספקות בטחון בעת נהיגה בכביש מפותל. הבלמים תפקדו היטב אך מהלך הדוושה קצר ולעיתים הקשה ליצור מינון מדויק של עוצמת בלימה. ההגה פוגם מעט בחבילה, משקלו קל והוא אינו מתקשר. למרות היכולת הגבוהה, בפועל הנהיגה אינה מהנה או מרגשת, את אלו שומרת היצרנית לגרסת N החמה.

צריכת דלק

צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן עומדת על 16.9 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו שכלל בעיקר נסיעה בין עירונית רגועה נמדדה צריכת דלק של 13.0 ק"מ לליטר. מחשב הדרך לעומת זאת טען לצריכה של 14.0 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק סבירה אך לא בולטת לטובה ביחס למתחרות. עם מיכל דלק בנפח 40 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת הזיהום היא 7 מתוך 15.

יונדאי i20יונדאי i20

אמינות ועלויות אחזקה

יונדאי נהנית ממוניטין מעולה בישראל. כבר שנים רבות שהיא מובילה את טבלת המסירות כמותג הנמכר ביותר ודגמיה מככבים בסגמנטים העיקריים – מיני, סופר מיני, רכבי פנאי, ומשפחתיות גדולות. יונדאי i20 לדורותיה מציגה גם שמירת ערך טובה וזוכה לביקוש ער בשוק המשומשות.

יונדאי i20יונדאי i20

סקרי שביעות רצון מרחבי העולם מעידים על תמונה דומה. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2021 שמרה יונדאי על המקום השישי בטבלה מתוך 26 מותגים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בשנת 2021 בארצות הברית המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה יונדאי למקום השביעי מתוך מתוך 32 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 22 יצרניות.

יונדאי i20 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא נמסרו לידינו מהיבואנית כלמוביל. מחירו של רכב המבחן המאובזר מציב אותו בדרגת רישוי 2 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,520 ₪.

יונדאי i20יונדאי i20

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 3,100 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות

יונדאי i20 החדשה טרם נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP, וסקירת מפרט האבזור הבטיחותי החלה באכזבה. גרסת הכניסה אינטנס המיועדת לשמש כרכב צמוד של אלפי קציני צה"ל ולשוק המוסדי, נעדרת אבזור בטיחות אקטיבי וכוללת בין היתר 6 כריות אוויר, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, ומערכת התרעה של מובילאיי בהתקנה מקומית. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 1 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

יונדאי i20יונדאי i20

רמות האבזור פריים, פריים פלוס, ופרסטיג' פטורות ממערכת מובילאיי וכוללות מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, שמירה אקטיבית על מרכז נתיב הנסיעה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, והתרעה על עייפות הנהג, המעניקים לה דירוג של 6 מתוך 8 עבור רמת האבזור הבטיחותי .

רמת האבזור סופרים כוללת בנוסף מערכת מתקדמת יותר לניטור מרחק עם זיהוי רוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי תנועה חוצה בצומת, ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת האבזור הבכירה סופרים פלוס כוללת גם מערכת לניטור שטחים מתים, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, ומערכת התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור. רמת האבזור הבטיחותי בשתי גרסאות אלו עומדת על 7 מתוך 8.

יונדאי i20יונדאי i20

המערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה מבצעת תיקונים חדים, והמערכת לשמירה על מרכז הנתיב מבצעת תיקונים באופן תכוף עוד יותר. בקרת השיוט האדפטיבית מתנתקת במהירות נמוכה ואינה תומכת בעצירה מלאה עד בלימה וזינוק מחדש, כך שאינה יעילה בעת נהיגה בעומסי תנועה.

תמורה למחיר

יונדאי i20 החדשה מוצעת בלא פחות מחמש רמות אבזור, כולן עם אותה יחידת הנעה. גרסת הכניסה אינטנס מוצעת תמורת 99,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, בקרת שיוט, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישן אור, חיישני רוורס, ושמשות אחוריות כהות.

גרסת פריים מוצעת תמורת 104,900 ₪ וכוללת בנוסף אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם. גרסת פריים פלוס מוצעת תמורת 106,900 ₪ וכוללת בנוסף גג בצבע שחור. רמת האבזור פרסטיג' המיועדת לשוק הפרטי מוצעת תמורת 104,990 ₪ (רק 90 ₪ יותר מגרסת פריים) וכוללת בנוסף משענת יד עם תא אחסון, תאורת לד ליום, מראות צד עם תאורת איתות, וחישוקי 16 אינץ'.

רמת האבזור סופרים מוצעת תמורת 109,990 ₪ וכוללת בנוסף תאורת אווירה כחולה בתא הנוסעים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מפתח חכם, בקרת אקלים, אבזור בטיחות נוסף, חיישן גשם, קיפול חשמלי למראות הצד, תאורה ראשית מסוג לד, וחישוקי 17 אינץ'. רמת האבזור הבכירה סופרים פלוס שהתייצבה למבחן הדרכים מוצעת תמורת 113,900 ₪ וכוללת מערכות בטיחות נוספות וגג בצבע שחור.

יונדאי i20 החדשה מציגה התקדמות ביחס לדור היוצא, בעיקר בתחום העיצוב המהווה נקודת חוזק משמעותית. עם זאת, בסעיפים אחרים כגון איכות החומרים בתא הנוסעים, נוחות הנסיעה, ובידוד הרעשים, לא חשנו כי היא ביצעה התקדמות מספקת המיישרת קו עם הטובות בסגמנט. מתחרות רבות בקטגורית הסופר מיני מציגות רמת ביצוע גבוהה יותר אולם רובן התייקרו וחסרות מוניטין חיובי כשל יונדאי i20. אנו מעריכים כי למרות שיונדאי i20 החדשה אינה המכונית הטובה ביותר בקטגוריה, היא תמשיך להימכר בהצלחה בשוק המקומי.

יונדאי i20 1.0 טורבו סופרים פלוס אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 100/4,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 17.5/1,500-4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,040 מ"מ
רוחב כללי 1,775 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,580 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

352 ליטרים

משקל עצמי 1,130 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

114,900 ₪

יונדאי i20 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    I20 2022 - מולטימדיה

    • שי דותן10/07/22

    מערכת המולטימידה מחייבת חיבור של הנייד האישי עם כבל USB *ולא* כוללת אפליקציות מותקנות מראש. הנייד האישי חייב להיות אייפון או אנדרואיד 10 ומעלה. **מאכזב מאוד** הייתי מצפה שיגיע כמו בדגמים הקודמים עם יכולת הכנסה של SIM ואפליקציות מובנות.

  • 1

    המנוע הוא ייחודי לישראל. חסכו עלינו

    • דני01/07/21

    בעולם הרכב נימכר עם 120 כס או 100 כס עם תיגבור חשמלי לשיפור הביצועים החלשים ושיפור צריכת הדלק. כאן קיבלנו את המנוע העלוב והגדילו לעשות כשהפשיטו ממנו את התיגבור החשמלי. בנוסף בוטלה האופציה לדש בורד דו גווני לשיפור הקדרות ברכב. אז מה הטעם? לא שווה. עדיף יאריס עם ביצועים טובים בהרבה ו40-אחוז חיסכון בדלק. או איביזה או פיזו ורנו.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu