סיטרואן e-C4 חשמלי 2021 במבחן דרכים

סיטרואן C4 מגיע אלינו למבחן ראשון בגרסת EV חשמלית עם עיצוב אוונגרדי, הבטחה לנוחות סיטרואנית, וטווח נסיעה מוצהר של 351 ק"מ

תגיות: , , , , ,

לאחר שש שנות היעדרות, חוזר אלינו סיטרואן C4 במרכב פנאי קופה אופנתי בגרסאות בנזין, דיזל וחשמל, ומביא עימו רוח עיצובית ותפיסה חדשות ושונות, שאינן דומות במאומה למשפחתית הקומפקטית היוצאת. הגרסה החשמלית הנבחנת כוללת מנוע בהספק 136 כ"ס, סוללה בקיבולת 50 קוט"ש והנעה קדמית במחיר 164,990 ₪.

סיטרואן e-C4
יתרונות נוחות נסיעה, מושבים, אבזור, תקופת אחריות, עלויות אחזקה
חסרונות הנדסת אנוש, טווח נסיעה, מחיר

סיטרואן e-C4 - משפחתית קומפקטית וחשמליתסיטרואן e-C4

עיצוב ונוחות

התרגלנו לקבל מהיצרנית הצרפתיה עיצובים ייחודיים ושנויים במחלוקת, וסיטרואן C4 לא שונה. העיצוב החיצוני משלב בין מכונית משפחתית לבין רכב פנאי קופה אופנתי. בחזית יחידות תאורה מפוצלות וגריל קדמי מפוצל עם פתחים צרים המשתרעים לרוחב. הצדודית מבליטה קו גג משתפל, ותחתיו קו חלונות ייחודי. סיטרואן C4 גבוה מרכב משפחתי ואת מראה השטח משלימים בתי גלגלים תפוחים עם חיפוי פלסטיק מושחר ועיטורים צבעוניים בתחתית הדלתות ברוח ה- Air Bumps שעיטרו את סיטרואן קקטוס. מאחור משתלב קו הגג בצורה הרמונית עם ספוילר מושחר המובנה בדלת תא המטען, יחידות תאורה מפוצלות בעיצוב מקורי, ופגוש אחורי מסיבי. מידותיו של סיטרואן e-C4 מציבים אותו בקצה העליון של סגמנט רכבי הפנאי העירוניים. אורכו 4,355 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ. גובהו 1,525 מ"מ, מעט נמוך מהמקובל בסגמנט הפנאי אך כ- 10% יותר ממשפחתית ממוצעת. התוצאה הסופית מוגשת לשיפוטכם.

סיטרואן e-C4 - מבט אחוריסיטרואן e-C4

תא הנוסעים מציג מראה שגרתי יותר עם ארכיטקטורה דו מפלסית פרקטית הכוללת מסך מגע בגודל 10 אינץ' הצף במרכז המפלס העליון, לוח מחוונים דיגיטלי אל מול הנהג, ומגירת אחסון עם תושבת נשלפת לטאבלט מול הנוסע. במפלס התחתון פתחי מיזוג מרכזיים גבוהים, פקדים פיזיים מבורכים למערכת בקרת האקלים. בקונסולה המרכזית מחזיקי כוסות, בורר הילוכים אלקטרוני קטן, בורר מצבי נהיגה, ופקד בלם חניה אלקטרוני שאינו כולל פונקציית HOLD שכה מתבקשת ברכב חשמלי, כנהוג בקונצרן PSA. איכות החומרים טובה בחלקים העליונים אך פחות טובה בחלקים התחתונים. איכות ההרכבה מוצקה והדוקה ורכב המבחן אשר גמע 7,500 ק"מ לא השמיע כל קרקוש או רחש.

סיטרואן e-C4 - מבט מתא הנהגסיטרואן e-C4

את מרב הנקודות מפסיד סיטרואן C4 בשל ליקויי הנדסת אנוש מעיקים. אם בעבר התלוננו כלפי ממשק מערכת המולטימדיה של קונצרן PSA בשל היותו פשוט ובעל גרפיקה בסיסית, אז נעדכן שגרסתו החדשה מביאה עימה שיפור קל בלבד עם ממשק שמרגיש מעט מודרני יותר, אך עדיין בסיסי ביחס למתחרים. לוח המחוונים הדיגיטלי הקטנטן דל ביותר והיינו מוכנים לקבל את הגישה המינימליסטית אם הביצוע היה טוב ולא משדר חסכנות יתר. כל סיבוב של ההגה מעבר ל- 25 מעלות מסתיר לחלוטין את הצג הקטן באמצעות אחד משלושת חישורי ההגה הרחבים. התצוגה העילית הצבעונית המוקרנת על לוח שקוף מהווה תוספת ייחודית למדי בסגמנט, אך ממוקמת נמוך כך שנהגים גבוהים יאלצו להשפיל מבט בכדי לראותה.

סיטרואן e-C4סיטרואן e-C4

פתרונות האחסון כוללים תא כפפות עמוק מאוד אך לא מואר, תא קטן מתחת למשענת היד המרכזית אשר מתכווננת למרחק, צמד מחזיקי כוסות עם תריס גלילה מלפנים, כיסי אחסון עמוקים בדלתות, וצמד משטחי אחסון להנחת סמארטפונים עם שקעי USB צמודים לטעינה.

הכניסה והיציאה מסיטרואן C4 נוחות בזכות קו גג מוגבה. הכורסאות המפנקות והרחבות של סיטרואן מצאו את דרכן גם לכאן ומפרגנות לנהג ולנוסעים במבנה רב שכבתי המשלב חומרים בצפיפות משתנה לטובת תמיכה אידיאלית, וריפוד בבדים איכותיים ומזמינים. התוצאה הסופית מרשימה, הן מלפנים והן מאחור וללא ספק מהווה את אמת המידה בקטגוריה. עם זאת, היעדר כיוונון זווית בסיס המושב והגה בעל כיוונן מוגבל לגובה מכתיבים תנוחת נהיגה שאינה טבעית לגבוהים, המחסירה תמיכה לירכיים.

סיטרואן e-C4 - מושב אחוריסיטרואן e-C4

המרווח הפנימי טוב אך אינו מממש את הפוטנציאל הגלום ברכב חשמלי בשל התבססות על פלטפורמה שאינה ייעודית לרכב חשמלי ולא מאפשרת בסיס גלגלים ארוך עם רצפה שטוחה. כך מתקבל מרווח ברכיים מספק לשני בוגרים מאחור אך לא לשלושה, בין היתר בשל מנהרת הינע בולטת. גם מרווח הכתפיים מאחור לא מספק לשלושה בוגרים, בדומה לשאר הדגמים בסגמנט. פרט לכורסאות המפנקות ייהנו הנוסעים מאחור מחלונות כהים, שקעי טעינה, וצמד פתחי מיזוג מרכזיים.

סיטרואן e-C4סיטרואן e-C4

שדה הראיה המתקבל סביר הודות לסף חלונות בגובה סטנדרטי, אך הראות לאחור מופרעת בשל הספוילר האחורי המסתיר מהמראה המרכזית את הנעשה מאחור. נפח תא המטען 380 ליטרים זהה בכל גרסאות ההנעה, מציע מפתח נגיש ונוח הודות לדלת חמישית ארוכה, וכולל רצפה כפולה לאחסון כבלי הטעינה וערכת ניפוח צמיגים. תא מטען קדמי לאחסון הכבלים אינו מוצע בשל התבססות על פלטפורמה מודולרית, המאלצת את התקנת המנוע החשמלי מלפנים.

סיטרואן e-C4- מבט מלפניםסיטרואן e-C4

התנעה ותחילת תנועה נעשות בשקט מוחלט המתלווה לנוחות נסיעה סיטרואנית רכה ומרוסנת. סיטרואן C4 כולל מתלי PHC (Progressive Hydraulic Cushions) הידראוליים פרוגרסיביים דו שלביים המוכרים מדגמיה המיוחסים, ואלו אמונים על נוחות נסיעה מופתית חסרת תחרות בסמגנט. שברים ושיבושים נבלעים ומרוסנים, כאשר רק האכזריים שבהם מצליחים להעביר חבטה למרכב. סיטרואן C4 הוא ללא ספק פתרון מצוין לבעיית תשתיות הכבישים בישראל.

חווית הנסיעה נינוחה וטובה. סיטרואן e-C4 מציג בידוד מצוין של רעשי דרך ובידוד טוב של רעשי רוח עד למהירות 90 קמ"ש, אז נשמעת אוושת רוח מוחשית למדי מכיוון המראות וקורות A.

ביצועים

יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי בהספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 150 קמ"ש. כפי שמרמזים הנתונים על הנייר, אף נהג לא יתחשמל מהתאוצות הפושרות. קצב ההתקדמות דומה לרכב פנאי עירוני עם מנוע טורבו סטנדרטי, אלא שליחידה החשמלית יתרונות מובנים עם פעולה חרישית וחלקה נטולת רעידות והעברות הילוכים, וזמינות כוח גבוהה וקבועה.

סיטרואן e-C4 - הצצה מתחת למכסה מנועסיטרואן e-C4

פקד B (BATTERY) בבורר מצבי הנהיגה, מאפשר הפעלת בלימה רגרנטיבית ברמת עצימות אחת קבועה ומדודה למדי. מנופים המאפשרים שליטה בעוצמת הבלימה הרגרנטיבית הינן פריט חובה לטעמי בכל רכב חשמלי, אך בשל נפקדותם הסתפקתי באופציה היחידה המוצעת אשר אינה באמת מאפשרת נהיגה בדוושה אחת, בשל עצימות הבלימה הבינונית.

בורר מצבי הנהיגה כולל מצב נורמל, מצב אקו המאלחש עד מאוד את תגובות הדוושה, ומצב ספורט לביצועים דינמיים יותר. מעבר בין המצבים משפיע באופן ישיר על צריכת האנרגיה מהסוללה, ומד הטווח יתעדכן בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

סיטרואן e-C4סיטרואן e-C4

התנהגות הכביש היוותה עבורי הפתעה של ממש. ציפיתי כי רכות המתלים יחד עם משקל הסוללה המוסיף 300 ק"ג ביחס לגרסת הבנזין, יספקו התנהגות כביש גמלונית עם זוויות גלגול מוגזמות, אך רצף פניות מהירות הוכיחו כי סיטרואן הצליחה ליצור רכב יציב ומרוסן בזכות תכנון נכון הכולל מיקום נמוך ומרכזי של הסוללות ברצפת המרכב יחד עם כושר ריסון מצטיין של המתלים. ההגה בעל קוטר סטנדרטי, קטום בחלקו התחתון, ניחן בפעולה מדויקת, אך חסר תקשורת לחלוטין. הבלמים אשר מגובים במערכת הבלימה הרגרנטיבית, מקשים על קבלת פידבק ופעולה ליניארית, אך ביצועי הבלימה הולמים את המסה הנכבדת.

טווח נסיעה

סיטרואן e-C4 כולל סוללת ליתיום-יון בקיבולת 50 קוט"ש הממוקמת ברצפת המרכב ופועלת במתח 400V. טעינה מלאה משקע חשמל ביתי (מוד 2) אורכת 22.7 שעות, טעינה משקע תלת פאזי אורכת כ- 5 שעות, ושימוש בעמדת טעינה מהירה בהספק 100 kW תטעין 80% מקיבולת הסוללה תוך 25 דקות. מערכת ניהול תרמי תורמת לתוספת טווח נסיעה של כ- 50 ק"מ בין טעינות בזכות שימוש משולב של מערכת המיזוג והחימום של תא הנוסעים עם מערכת החימום והקירור של הסוללה על מנת לחסוך באנרגיה.

סיטרואן e-C4סיטרואן e-C4

בנסיעת המבחן אשר נערכה ברובה בתנאים מתונים ובמצב B היוצר בלימה רגרנטיבית לאחזור אנרגיית הבלימה לצורך טעינת הסוללה, עמדה צריכת החשמל על 5 קילומטרים לכל קוט"ש, כלומר טווח נסיעה ריאלי של 250 ק"מ בלבד. בדומה לכל הרכבים החשמליים, נהיגה מהירה ו/או תאוצות חזקות משפיעות עד מאוד על צריכת האנרגיה ומצב ספורט עלול לרוקן את הסוללה תוך 200 ק"מ בלבד. על מנת להתקרב לנתון היצרן העומד על 351 ק"מ, יש לכבות את המזגן ולנהוג במצב אקו במתינות רבה תוך הימנעות מכבישים מהירים. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי מלא הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

תדמית האמינות של קונצרן PSA בישראל נמצאת במגמת שיפור. כמו כן, רכב חשמלי ניחן בפשטות מכנית בשל הוויתור על מנוע בעירה, תיבת הילוכים, משאבות דלק וכיוצא בזה, המקנה אמינות עדיפה יחד עם חיסכון בטיפולים שוטפים המצריכים החלפת שמנים, פילטרים, מצתים ומגוון רצועות. המנוע החשמלי מביא עימו חיסכון נוסף באגרת הרישוי השנתית הזולה העומדת על 530 ₪ בלבד.

בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, התברגה סיטרואן במקום ה- 18 מתוך 23 יצרנים עם 135 תקלות לכל 100 כלי רכב. סיטרואן C4 משווק עם אחריות מלאה ארוכה למשך חמש שנים או עד 120,000 ק"מ ואחריות מורחבת לסוללה למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ, כולל שירותי גרירה וחילוץ. בנוסף יקבלו הרוכשים עמדת טעינה ללא תוספת תשלום.

סיטרואן e-C4סיטרואן e-C4

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 25,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 591 ₪ ועלות הטיפול השני זהה, כך שסך הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומד על 1,182 ₪ בלבד. מדובר במחיר נמוך באלפי שקלים מהממוצע בסגמנט עם מנועי בנזין.

עלויות החלפים מעט זולות מהממוצע בסגמנט. עלות פנס קדמי 4,018 ₪, עלות פנס אחורי 1,161 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,227 ₪, עלות רפידות בלמים קדמיות 599 ₪, ועלות צלחות בלימה קדמיות 843 ₪.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 30 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון עומדת על כ- 7,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סיטרואן C4 בשנת 2021 והעניק לו ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. סיטרואן C4 קיבל ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה של ילדים, 57% בהגנה על הולכי רגל, ו- 63% בגין מערכות הבטיחות.

סיטרואן e-C4סיטרואן e-C4

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמת האבזור הבטיחותי הינה 7 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר

סיטרואן C4 משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים המפיק 130 כ"ס במחיר 138,990 ₪, מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים המפיק 130 כ"ס במחיר 146,990 ₪, ובגרסה החשמלית הנבחנת במחיר 164,990 ₪. הדגם משווק בישראל רק ברמת אבזור שיין הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו-Android Auto , מערכת ניווט מקורית, לוח מחוונים דיגיטלי, שקעי טעינה מסוג USB מלפנים ומאחור, מפתח חכם, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה (בגרסאות הבנזין והדיזל), חיישני אור וגשם, תאורת לד מלפנים ומאחור, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. הגרסה החשמלית כוללת בנוסף אפשרות לתזמון הפעלת מערכת המיזוג טרם ההגעה לרכב בזמן טעינה, וחימום לגלגל ההגה.

סיטרואן e-C4 מספק איכות נסיעה מצוינת, אבזור טוב ועלויות אחזקה נמוכות, אך מתומחר בעייתית. מחירו נמוך רק בכ- 15% מגרסאות הבסיס של מכוניות חשמליות טהורות מצטיינות כגון טסלה מודל 3 ואיוניק 5, אשר חזקות ומהירות ממנו, ומציעות טווח נסיעה ארוך יותר. ביחס לגרסאות הבנזין והדיזל מדובר בתוספת מחיר לא מבוטלת שאינה מספקת יתרונות מהותיים פרט כמובן לחיסכון בדלק ובהוצאות, כך שבסופו של יום סיטרואן e-C4 יתאים למי שינצל את החיסכון ויגמע קילומטרים רבים תוך הקפדה על טעינה לעיתים קרובות.

סיטרואן e-C4 שיין
מנוע חשמלי סינכרוני
הספק מרבי 136 כ"ס
מומנט מרבי משולב 26.5 קג"מ
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,335 מ"מ
רוחב כללי 1,800 מ"מ
גובה כללי 1,525 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
נפח תא מטען 380 ליטרים
קיבולת סוללה 50 קוט"ש
משקל עצמי 1,636 ק"ג
מהירות מרבית 150 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.0 שניות
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 351 ק"מ
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 250 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 4 כוכבים (מתוך 5, 2021)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 164,990 ₪

סיטרואן e-C4 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    מכוער

    • טטטטטטטטט21/09/21

    בכלל לא יפה

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu