סקודה קודיאק, אחד מרכבי הפנאי המבוקשים ביותר בישראל, עבר מתיחת פנים של אמצע החיים. יצאנו לבדוק האם סימני הגיל ניכרים או שהוא עדיין רלוונטי בשוק המונה מתחרים צעירים
סקודה הגיעה מעט באיחור אל חגיגת רכב הפנאי. סקודה ייטי אמנם היה רכב חביב מאוד, אולם שילב עיצוב של SUV עם אלמנטים מסחריים ולכן לא באמת ענה לדרישות השוק בתחום העיצוב והתדמית. סקודה לקחה את עצמה בידיים והפיקה סדרה של דגמי פנאי בשלל מידות, החל מסקודה קאמיק הקטן, דרך סקודה קארוק וסקודה אניאק החשמלי, ועד לסקודה קודיאק הגדול שבחבורה.
| סקודה קודיאק | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים איכותי ומרווח, אבזור בגרסאות הבכירות |
| חסרונות | מנוע 1.5 מתקשה בתנאי עומס, שורה שלישית לילדים קטנים בלבד |
סקודה קודיאק
סקודה קודיאק הינו רכב פנאי 7 מושבים שעורר עניין רב בשוק מאז שהוצג, וזכה לביקוש גבוה מאוד בישראל עם זמני המתנה ארוכים ושוק משומשות ער. לאחרונה עבר סקודה קודיאק מתיחת פנים קלה של אמצע החיים במסגרתה זכה למראה עדכני ואבזור משופר, אך גם התייקר בשיעור של אלפי שקלים. למבחן הדרכים התייצב סקודה קודיאק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים ברמת אבזור סטייל שמחירו 215,990 ₪.
עיצוב ונוחות סקודה קודיאק
ניכר כי סקודה ניגשה בזהירות למלאכת עדכוני העיצוב אשר לזיהויים נדרשת עין חדה והיכרות עמוקה עם הדור היוצא. החזית הפכה מחודדת עם גריל קדמי גדול העוטה מסגרת כרום עבה, ופנסי חזית צרים עם תאורת יום בעיצוב חדש. כונס האוויר הרחב בפגוש הקדמי זכה למסגרות פלסטיק שחורות בצדדים, והחצאית בתחתית הפגוש הפכה מודגשת ומעוטרת כעת במשטח כסוף דמוי מגן גחון. מהצד שומר סקודה קודיאק על המראה המוכר, ואילו מאחור הוא מסתפק בפנסים בעיצוב חדש ובחצאית כסופה מעודנת בקצה הפגוש. את כיתוב שם המותג לרוחב תא המטען פגשנו כבר בדגם היוצא.
סקודה קודיאק
לסקודה קודיאק מידות חיצוניות ממוצעות לסגמנט רכבי הפנאי 7 מושבים. אורכו 4,697 מ"מ, רוחבו 1,882 מ"מ, גובהו 1,681 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,790 מ"מ.
תא הנוסעים שומר גם הוא על המראה המוכר. הדשבורד הרחב מחופה כעת בחומר דמוי עור עם תפרים נאים, והמסך המרכזי בגודל 8.0 אינץ' כבר לא נחשב גדול במיוחד אך עדיין נראה עדכני. בקומה שמתחתיו פקדים פיזיים לבקרת האקלים ולשליטה בפונקציות מרכזיות. בין המושבים הקדמיים קונסולה צרה עם בורר הילוכים סטנדרטי וצבר פקדים נוסף. גלגל ההגה מציג עיצוב מקורי עם שני חישורים, ולוח המחוונים הדיגיטלי מציע שלל סגנונות תצוגה ואפשרות לבחירת המידע המוצג. רכב המבחן ברמת אבזור סטייל הגיע עם ריפודי עור בהירים ותקרה בצבע שחור שהעניקו לתא הנוסעים אווירה מהודרת. החיפוי שמול הנוסע הקדמי מעט מקושקש ופחות מתאים לאווירה.
סקודה קודיאק
תא הנוסעים מדופן בחומרים איכותיים, גם מתחת לקו הברכיים. הפלסטיק עבה, דיפוני הגומי גמישים ונעימים למגע, וגם ריפוד העור על המושבים עבה ואיכותי. גם איכות ההרכבה מעולה כפי שהורגלנו מסקודה. הנדסת האנוש טובה מאוד ותפעול הרכב קל ונוח. סקודה קודיאק לא משתייך לדור החדש של דגמי סקודה ושומר על פקדי מערכת המיזוג מחוץ למסך המרכזי. הממשק המרכזי דובר עברית וכך גם לוח המחוונים הדיגיטלי.
סקודה קודיאק
כיאה לסקודה, תא הנוסעים שופע פתרונות אחסון שימושיים. תא הכפפות בגודל סביר והוא גם מקורר. מעליו תא אחסון שימושי נוסף עם דיפון למניעת תזוזת החפצים. בתחתית הקונסולה המרכזית תא עם כיסוי איכותי המכיל את חיבורי המדיה ומשטח טעינה אלחוטי. בין המושבים הקדמיים חלל אחסון פתוח שחלקו מוסתר על ידי משענת היד ובתוכו ארגונית נשלפת עם שני מתקני כוסות הכוללים לשוניות אחיזה. תאי האחסון בדלתות מלפנים ומאחור גדולים, שימושיים ומדופנים היטב. לרשות הנוסעים מאחור משענת יד עם מתקני כוסות, וכיסים בגב המושבים הקדמיים. בדלתות הקדמיות נמצאים התאים המפורסמים לאחסון מטריות עם ניקוז מובנה, ובעת פתיחת הדלתות ניתן להבחין במגיני פלסטיק הקופצים החוצה להגנה מפני פגיעות צבע ברכבכם וברכב הסמוך.
סקודה קודיאק
נוח להיכנס אל המושבים הקדמיים דרך הדלתות הגדולות. מיקום המושב אינו דורש טיפוס מוגזם אך מעניק בכל זאת תנוחת ישיבה גבוהה. המרווח הולם בכל המימדים. המושבים הקדמיים נוחים, מסעד הגב מציע תמיכה טובה אך מסעד הרגליים מעט קצר. המושבים הקדמיים מציעים כוונון חשמלי וזכרונות.
סקודה קודיאק
גם הכניסה לשורת המושבים השניה נוחה הודות לדלתות גדולות ומפתח רחב, ונוח גם לרתום את הילדים במושבי הבטיחות. בזכות מבנהו השטוח מציע המושב האחורי מרווח הולם גם עבור שלושה נוסעים בוגרים, על אף מדרגת תעלת הינע בולטת הגוזלת חלק ממרווח הרגליים של הנוסע במרכז. הנוסעים מאחור יהנו משקעי טעינה, פתחי מיזוג, וילונות גלילה לחלונות הצד, ומתצוגת נוף פנורמי הנשקף דרך גג הזכוכית החשמלי הגדול. משענות הראש של המושבים הסמוכים לחלון כוללות מצב שינה שעשוי להיות יעיל בנסיעות ארוכות.
סקודה קודיאק
שורת המושבים השניה נעה על מסילה ומכתיבה את מרווח הרגליים גם בשורה השלישית. הכניסה אל השורה השלישית אינה נוחה במיוחד ומצריכה גמישות. המושב מציע נוחות סבירה ומפתיעה לטובה ביחס למקובל אצל המתחרים אך בכל מקרה מתאים לילדים בלבד שכן הוא מותקן קרוב לרצפה. המרווח אינו נדיב ומרווח הרגליים תלוי בטוב לבם של הנוסעים בשורת המושבים השניה. האווירה מעט קודרת בשורת המושבים השלישית בעקבות חלונות הצד הקטנים אך היושבים שם ייהנו ממתקני כוסות בדפנות הרכב ומתאורה בתקרה.
סקודה קודיאק
נפח תא המטען תלוי בהרכב הנוסעים. כאשר כל שבעת המושבים בשימוש עומד נפח תא המטען על 233 ליטרים בלבד, ולא יספיק לציוד של משפחה. בקיפול שורת המושבים השלישית מתקבל תא מטען בנפח 593 ליטרים, ובקיפול שורת המושבים השניה מתקבל חלל הטענה עצום בנפח 1,968 ליטרים עם רצפה שטוחה. בדפנות תא המטען מנופים לקיפול מהיר של שורות המושבים השניה והשלישית, ווי עיגון, שקע V12, ותאורה. מתחת לרצפה מתקן עיגון לכיסוי הנגלל של תא המטען, וגלגל חלופי זמני.
סקודה קודיאק
תנוחת הישיבה הגבוהה מעניקה תחושת שליטה ותצפית מוצלחת החוצה. שדה הראיה לפנים ולצדדים מצוין וגם הראות לאחור טובה אך לא מושלמת בשל אורך המרכב. מראות הצד גדולות ומעניקות שדה ראיה רחב. מדובר ברכב גדול למדי שלא תמיד קל לתמרון ברחובות צפופים, ולכן טוב שהוא מצויד במצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, ומערכת לזיהוי מכשולים עם בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה.
סקודה קודיאק
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה ותורמים לריסון מעולה של המרכב ללא פגיעה בנוחות הנסיעה הטובה. המתלים מצליחים לנטרל את העוקץ ממרבית השיבושים, אולם לא מעלימים את פני הכביש באופן מלא. בדרכים רוויות שיבושים עלול הדבר לגרום לנהג להוריד את קצב הנסיעה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה אף משתפרת וסקודה קודיאק מצליח להתמודד היטב עם כל סוגי השיבושים. בידוד הרעשים מעולה והרכב נותר שקט ונינוח גם במהירויות תלת ספרתיות.
ביצועים סקודה קודיאק
סקודה קודיאק התייצב למבחן הדרכים עם יחידת ההנעה הפופולרית ביותר במבחר הכוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,498 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.4 קג"מ הזמין החל מ- 1,500 סל"ד, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG, ומערכת הנעה קדמית. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 205 קמ"ש. יחידת הנעה זו מתפקדת כגרסה בכירה של דגמים רבים בקבוצת פולקסווגן, אולם כאן היא בגרסת כניסה של רכב גדול וכבד למדי עם משקל עצמי של 1,836 ק"ג לפני נוסעים ומטען.
סקודה קודיאק
היציאה מהמקום מעט מהוססת אך בהמשך מתקבלים ביצועים זריזים עם תגובות טובות ללחיצה על דוושת התאוצה. בנסיעה במישור כשהרכב אינו עמוס מדובר ביחידת הנעה מספקת, אולם בעליות, כשהרכב עמוס בנוסעים ובמטען, הוא מרגיש פחות חזק ויש לתכנן היטב את העקיפות. תיבת ההילוכים מציגה תגובה מעט איטית ביציאה מהמקום, אך בהמשך החלפת ההילוכים חלקה ומהירה והיא מתפקדת היטב. אופי הפעולה המוצלח של התיבה נשמר גם בתנאי עומס והיא מתבלבלת מעט רק בתנאי גז-ברקס מהוססים בפקקים ועומסי תנועה. המנוע שקט יחסית בכל תנאי הדרך.
סקודה קודיאק
התנהגות הכביש בטוחה ומשרה בטחון רב על האוחז בהגה. רמת האחיזה גבוהה וביחד עם המתלים המייצרים זוויות גלגול קטנות יחסית, ניתן לצלוח במהירות דרכים מפותלות. קיימת נטיה קלה לתת היגוי, וכשמגזימים מתערבת בקרת היציבות באופן מעודן ומחזירה את הרכב למסלול. גלגל ההגה נעים לאחיזה וההיגוי מדויק, אך התקשורת עם הגלגלים הקדמיים לא גבוהה. הבלמים טובים מאוד ומייצרים בלימה החלטית עם נשיכה ראשונית טובה וללא תגובה דרמטית.
צריכת דלק סקודה קודיאק
במבחן הדרכים שלנו, שכלל לרוב נסיעה בין-עירונית רגועה, נמדדה צריכת דלק משולבת של 11.6 ק"מ לליטר. מדובר בנתון לא רע עבור רכב מסוג זה. נתון היצרן עומד על 13.8 ק"מ לליטר. אם צריכת הדלק עומדת בראש סדר העדיפויות אז כדאי לבדוק את גרסאות הדיזל הצפויות להציג צריכת דלק חסכונית יותר. מיכל דלק בנפח 58 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 670 ליטרים. דרגת זיהום האוויר הינה 12 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה סקודה קודיאק
מוניטין האמינות של רכבי סקודה אינו מושלם בעקבות תקלות שהתגלו בתחילת הדרך במנועים מסדרת TSI ובתיבות ההילוכים הרובוטיות DSG. הטכנולוגיה שהייתה חדשנית בתחילה הבשילה עם השנים וכמות הדיווחים על תקלות פחתה באופן משמעותי. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה סקודה למקום השני מתוך 22 יצרניות, נתון המעיד על רמת אמינות טובה מאוד, אך יש לזכור שבאירופה כמות המסירות של דגמי הדיזל הידניים גבוהה באופן משמעותי ביחס לישראל.
סקודה קודיאק
סקודה קודיאק משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים, וניתן ואף מומלץ לרכוש אחריות מורחבת לשנה שלישית תמורת תוספת של 1,000 ₪. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
סקודה קודיאק
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 4,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪. מחירו של סקודה קודיאק בגרסת 1.5 סטייל הנבחנת מציב אותו בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,355 ₪.
בטיחות סקודה קודיאק
סקודה קודיאק עבר את מבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 54% על תפקוד מערכות הבטיחות. פרוטוקול המבחן הוחמר מאז, ואילו היה נבחן היום הציון היה שונה.
סקודה קודיאק
כל גרסאות סקודה קודיאק כוללות 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת האבזור אמבישן כוללת בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה אחוריים, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ופנסי לד קדמיים בטכנולוגיית מטריקס עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים.
סקודה קודיאק
רמת האבזור סטייל כוללת 2 כריות אוויר נוספות, חיישני חניה קדמיים, ומערכת בלימה למניעת תאונות חניה גם בנסיעה לפנים. רמות האבזור הבכירות ספורטליין ולוריין אנד קלמנט כוללות בנוסף מערכת מצלמות היקפיות ומערכת לחניה אוטומטית. רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 5 (מתוך 8) בגרסת הכניסה ביזנס, ו- 6 בשאר הגרסאות.
תמורה למחיר סקודה קודיאק
סקודה קודיאק מוצע בישראל עם מגוון יחידות הנעה ובמבחר רמות אבזור. את הפירוט המלא אודות המחירים והשילובים האופציונליים בין יחידות ההנעה לרמות האבזור תוכלו למצוא בקטלוג שלנו. גרסת הכניסה ביזנס כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בשפה העברית, תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לשורה השניה, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור אמבישן כוללת בנוסף מפתח חכם, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, ופנסי לד מטריקס קדמיים. רמת האבזור סטייל כוללת בנוסף שליטה נפרדת לבקרת האקלים עבור הנוסעים בשורת המושבים השניה, לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודי עור בשילוב אלקנטרה, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות לכוונון מושב הנהג ומראות הצד, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, וילונות גלילה במושב האחורי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת אווירה בתא הנוסעים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמות האבזור הבכירות ספורטליין ולוריין אנד קלמנט כוללות בנוסף פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, מערכת שמע מבית Canton עם 11 רמקולים, מערכת מצלמות היקפיות, סייען חניה אוטומטי, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'. גרסת ספורטליין הספורטיבית כוללת מושבים קדמיים ספורטיביים בריפוד עור שחור ואלקנטרה, ועיטורים חיצוניים מושחרים. גרסת לוריין וקלמנט היוקרתית כוללת מושבים בריפוד עור מלא, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, עיטורי לוריין וקלמנט בתא הנוסעים, ועיטורים חיצוניים בגימור כרום.
סקודה קודיאק הפך יחד עם חבריו לסגמנט הפנאי 7 מושבים לברירת המחדל של משפחות מרובות ילדים. הוא אחד הדגמים הבולטים בסגמנט מהיום בו הושק בישראל ולמעשה היה תחרותי גם לפני מתיחת הפנים שעבר.
לסיכום, סקודה קודיאק מציע עיצוב נאה, תא נוסעים איכותי ומרווח, נוחות נסיעה טובה, וגם ביצועים וצריכת דלק לא רעים. מדובר ברכב נטול נקודות תורפה משמעותיות, כל עוד זוכרים שהוא מתאים יותר לשימוש מזדמן כרכב ל- 7 נוסעים, שכן משפחות גדולות יאלצו להתמודד עם תא המטען הקטן במצב שבו כל המושבים בשימוש. במסגרת מתיחת הפנים התייקר סקודה קודיאק אך הוא עדיין מציע תמורה גבוהה למחיר ואנחנו יכולים להבין מדוע הוא זוכה לביקוש כה גבוה. רמות האבזור הגבוהות, מגרסת סטייל ומעלה, משדרגות את איכות החיים וחווית הנסיעה, ואם התקציב מאפשר בהחלט נמליץ לבחור בהן על פני גרסת הכניסה ביזנס.
| סקודה קודיאק 1.5 טורבו סטייל אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 150/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 25.4/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,697 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,882 מ"מ |
| גובה כללי | 1,681 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,790 מ"מ |
| מיכל דלק | 58 ליטרים |
| נפח תא מטען | 233 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,836 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.8 שניות |
| מהירות מרבית | 205 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.6 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 מתוך 5 (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 215,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.