מרצדס C קלאס החדשה זוכה לגרסה ספורטיבית שתוצע גם במרכב סטיישן, ולראשונה עם מערכת היגוי עבור הציר האחורי
מרצדס C קלאס החדשה נחשפה לפני קצת יותר משנה עם מנועי טורבו בנזין, טורבו דיזל ויחידת הנעה היברידית נטענת. כעת מגיע תורה של הגרסה הספורטיבית הראשונה – מרצדס C43 AMG. בהמשך תגיע גרסת הביצועים מרצדס C63 AMG שתעמוד בראש ההיצע.
מרצדס C43 AMG
העיצוב החיצוני זוכה לליטוש ספורטיבי קל, שכן גם הדגם הסטנדרטי מציג מראה נאה ואגרסיבי. הפגוש הקדמי זוכה לשפה תחתונה בצבע המרכב והשבכה הקדמית הספורטיבית זוכה לצלעות אנכיות ולתג AMG. מבט מהדופן חושף חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' אשר ניתן לשדרג לחישוקים קלים בקוטר 19 או 20 אינץ'. הפגוש האחורי הספורטיבי כולל דיפיוזר נאה ולא פחות מ- 4 יציאות מפלט.
מרצדס C43 AMG
מרצדס C43 AMG חולקת את יחידת ההנעה עם גרסת הכניסה של מרצדס SL החדשה שנחשפה לאחרונה. מדובר במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 408 כ"ס ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ, המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית עם מצמד רטוב במקום ממיר מומנט, ולמערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות בגרסת הסדאן ו- 4.7 שניות בגרסת הסטיישן. המהירות המרבית מוגבלת ל- 250 או 265 קמ"ש בהתאם לגרסה הנבחרת. צריכת הדלק המשולבת נעה בטווח של 10.7-11.5 ק"מ לליטר.
מרצדס C43 AMG
ייחודו של המנוע הוא השימוש במגדש טורבו חשמלי המסתובב באמצעות גזי הפליטה. מדובר בטכנולוגיה שמקורה בקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס וזהו המנוע הסדרתי הראשון בעולם לעשות שימוש בטכנולוגיה זו. על מגדש הטורבו מותקן מנוע חשמלי קטן אשר מניע את מניפת הטורבו עוד בטרם הגעת גזי הפליטה כדי לשפר את מהירות התגובה של יחידת ההנעה ולמנוע את השהיית הטורבו. שימוש במנוע החשמלי מאפשר גם שמירה על לחץ גבוה במגדש הטורבו בעת הרפייה מדוושת התאוצה, ולמעשה מסייע לשמור אותו מוכן לספק בוסט של כוח בכל מצב.
מרצדס C43 AMG
יחידת ההנעה כוללת גם מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V עם הספק מרבי של 14 כ"ס אשר מסייעת למערכת Start&Stop לפעול באופן חלק יותר ומאפשרת כיבוי של מנוע הבנזין לפרקי זמן קצרים בעת גלישה בשיוט. יחידת ההנעה מיוצרת במפעלי AMG באפלטרבך וכמקובל ב- AMG, אדם אחד אחראי על ייצור המנוע מתחילת הדרך ועד ליציאה מפס הייצור, ואף חותם עליו בסיום התהליך.
מרצדס C43 AMG
השימוש בתיבת הילוכים אוטומטית עם מצמד רטוב במקום ממיר מומנט מסייע בהפחתת משקל וגם בקיצור זמני התגובה ללחיצה על המצערת. תיבת ההילוכים זוכה לחומרה עדכנית המסייעת לקצר את זמני ההעברה והורדת הילוכים מהירות ומרובות בעת הצורך, וכוללת גם בקרת שיגור. מערכת ההנעה הכפולה מכוונת לחלוקת מומנט ביחס 31:69 לטובת הציר האחורי. מערכת בקרת היציבות משנה את תפקודה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ומסייעת לרכב להשלים פניות מהירות בזכות בלימה קלה של הגלגל האחורי הפנימי לסיבוב.
מרצדס C43 AMG תשווק כסטנדרט עם קפיצי פלדה ומערכת בולמים אדפטיביים עם תפקוד משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. מרצדס C43 AMG מקבלת לראשונה בסדרת C קלאס מערכת היגוי עבור הציר האחורי, כפי שפגשנו בדגמי הקצה הבכירים של מרצדס. זווית ההיגוי המקסימלית של הציר האחורי עומדת על 2.5 מעלות. עד למהירות של 100 קמ"ש יפנו הגלגלים האחוריים בכיוון המנוגד לגלגלים הקדמיים על מנת להקטין את רדיוס הסיבוב בביצוע תמרונים סבוכים. מעל 100 קמ"ש יפנו הגלגלים האחוריים באותו כיוון של הגלגלים הקדמיים באופן המשפר את היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.