יונדאי סטאריה במבחן דרכים

יונדאי מנסה להפיח חיים בסגמנט הרכבים המסחריים האפרורי עם עיצוב שובר מוסכמות. יצאנו לבדוק האם יונדאי סטאריה הוא גם שימושי ופונקציונלי

תגיות: , , , ,

מובילי נוסעים מסחריים הם לא כלי רכב המעוררים רגשות ואמוציות. לרוב הם מתוכננים בדגש על יעילות מקסימלית, ובהשקת דגם חדש נוטות היצרניות להתמקד בנפח תא המטען, צריכת הדלק, ושימושיות עבור הנהג. לרוב ברכבים מסחריים נזנחים העיצוב, איכות החומרים והחדשנות.

יונדאי סטאריה
יתרונות עיצוב חיצוני, מרווח פנימי, יחידת הנעה, אבזור נוחות ובטיחות ברמת אבזור לקצ'ורי
חסרונות נוחות נסיעה, בידוד רעשים, אופי מסחרי, אבזור בטיחות דל בגרסת הכניסה המסחרית, חשיפה גבוהה לשמש ולחום בשל החלונות הגדולים

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

ואז הגיע יונדאי סטאריה והוכיח שגם מכונית מסחרית יכולה לסובב ראשים בזכות עיצוב עתידני ורמות אבזור נחשקות. לא זכור לנו מוביל נוסעים שעורר כל כך הרבה עניין בישראל. יצאנו עם יונדאי סטאריה בגרסת הנוסעים ברמת אבזור לקצ'ורי המוצע תמורת 294,900 ₪ למבחן דרכים ארוך ורצוף נעיצות מבטים.

עיצוב ונוחות יונדאי סטאריה

כאמור יונדאי סטאריה חמוש בעיצוב יוצא דופן. החזית הנקייה הטעתה לא מעט מתעניינים לחשוב שמדובר ברכב חשמלי. את מכסה המנוע הקצרצר תוחם פס תאורת לד דקיק הנמתח לרוחב החזית ותורם לחזות החללית. תחתיו סמל יונדאי גדול, ובקומה התחתונה גריל רשת מלבני אנכי שכמעט מסתיר את יחידות התאורה המשולבות בו. הדופן כמעט נטולת אלמנטים עיצוביים ובתי הגלגלים תחומים בקשתות מעודנות. שטח החלונות העצום נטמע בגוון הכהה של רכב ההדגמה. גם הזנב מינימליסטי עם צמד יחידות תאורה אנכיות בעיצוב פיקסלים המוכר מדגמי יונדאי החשמליים, ושמשה אחורית גדלה עם זכוכית הגולשת אל דלת תא המטען. הפגוש האחורי דקיק ובראש השמשה ספוילר אחורי נאה המחביא את המגב האחורי.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

מעטים נשארו אדישים ליונדאי סטאריה והוא משך הרבה מבטים במהלך ימי המבחן. רבים מהצופים הרגישו צורך לשתף ברשמיהם. היו כאלה שפחות התחברו אך רובם העניקו לעיצוב שבחים וסופרלטיבים. לא מדובר ברכב קטן, מה שמוסיף עוד יותר לנוכחות שקשה להתעלם ממנה. אורכו 5,253 מ"מ, רוחבו 1,997 מ"מ, גובהו 1,990 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,273 מ"מ.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

עיצוב תא הנוסעים פחות מרשים ביחס לחדשנות שפגשנו בחוץ אך עדיין נאה ביחס למקובל בקרב רכבים מסחריים. התחושה אוורירית מאוד בזכות החלונות הענקיים המכניסים שפע של אור פנימה, ובזכות הקווים האופקיים המעצימים את מימד הרוחב. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך צף הממוקם הרחק מהנהג בסמוך לשמשה הקדמית ומזכיר את עיצובו של המסך המרכזי הצף המשמש את מערכת המולטימדיה. בגרסת המבחן המאובזרת, השימוש בפלסטיק שחור מבריק, ריפודי עור המחפים את המושבים, פקדי בורר ההילוכים האלקטרוני ושפע הפקדים, מייצרים מראה מרשים.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

כשבודקים את איכות החומרים מתעורר דיסוננס מסויים בין ריפודי העור הבהירים והנאים המחפים את המושבים לבין הפלסטיקה המדפנת את יתר תא הנוסעים שהתגלתה כנוקשה ופשוטה. מרכב המוצע במחיר של כמעט 300,000 ₪ עולות ציפיות לחיפוי איכותי ומשכנע יותר עבור הדשבורד הגדול ודיפוני הדלתות, גם כשהבסיס הוא מסחרי. עם זאת אדגיש כי לא מדובר בתא נוסעים מעליב. איכות ההרכבה מעולה ובמהלך נסיעת המבחן לא נשמעו רשרושי פלסטיק.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

כיאה לייעודו של יונדאי סטאריה הוא מציע שלל תאי אחסון שימושיים. בקונסולה המרכזית 3 תאים פתוחים בגדלים שונים, מאחורי גלגל ההגה תא אחסון עם מכסה מתרומם, וגם מאחורי המסך המרכזי תא דומה. בין המושבים קונסולה ענקית ורחבה עם תא אחסון ענק הכולל כיסוי תריס המחליק לאחור וחושף צמד מתקני כוסות נשלפים ותחתם תא אחסון עצום ועמוק. חבל רק שהתא אינו מקורר ולא כולל אפשרות לחלוקה פנימית. בסוף הקונסולה מתקני כוסות ומגירת אחסון נוספת עבור הנוסעים בשורה השנייה. תא הכפפות קטן למדי והמפתח צר, אך יתר תאי האחסון מפצים על כך. בדיפוני הדלתות הקדמיות תמצאו לא פחות מ- 3 קומות של חללי אחסון פתוחים, ובסמוך למדרגה שמתחת למושב הנוסע תא לאחסון כלים להחלפת גלגל. הנוסעים בשורה השנייה יוכלו להשתמש בתאי אחסון פתוחים בדלתות ובכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, והנוסעים בשורה השלישית זוכים לתאי אחסון ומתקני כוסות בדפנות הרכב.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

הנדסת האנוש זוכה לציון מעורב. התפעול בסך הכל נוח ומהר מאוד מבינים על מה אחראי כל פקד, וגם לפתרונות מקוריים דוגמת בורר ההילוכים המורכב מפקדים מתרגלים במהירות. עם זאת, הפקדים בקונסולה המרכזית שטוחים, גודלם דומה והם ממוקמים בסמיכות וללא הפרדה ברורה, כך שקשה מאוד לתפעל אותם מבלי להסיט את המבט מהכביש. את בלם החניה היינו מצפים למצוא בסמוך לבורר ההילוכים ולפקד השליטה בפונקציית Auto Hold ולא משמאל להגה. החלונות הענקיים מכניסים חום רב אל תא הנוסעים. המזגן אמנם מצליח להתגבר על כך בקלות אך הנוסעים מלפנים עשויים להיחשף לשמש היוקדת שעות ארוכות בקיץ הישראלי.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

הדלתות הגדולות חושפות מפתח רחב ויש גם מדרגה שתסייע בטיפוס פנימה, אבל ידית האחיזה בצד הנהג נעדרת משום מה וקיימת רק בצד הנוסע, כך שהטיפוס פנימה אינו נוח ואף עשוי להיות מאתגר. המושבים גבוהים ותנוחת הישיבה מרגישה גבוהה עוד יותר עקב סף החלונות הנמוך בגובה המותניים. המושב מתכוונן חשמלית בטווח רחב אך הייתי שמח אילו היה יורד קצת יותר נמוך. משענת היד הימנית עושה עבודה מצוינת אך אין משענת נוחה עבור יד שמאל. גם להגה טווח כוונון רחב אך חלקו העליון מסתיר את חלקו התחתון של לוח המחוונים. סביבת הנהג בגרסה הנבחנת מרווחת בזכות תצורת שני מושבים. גרסאות עם 3 מושבים מלפנים עשויות להיות מעט צפופות במרווח הכתפיים, והנוסע במרכז יזכה במושב צר שאינו נוח ובמרווח רגליים מצומצם יותר. הראות החוצה טובה לכל הכיוונים בזכות החלונות הענקיים, סף החלונות הנמוך ומכסה המנוע הקצרצר. קורות A מעט עבות ועשויות להסתיר לעיתים תנועה מתקרבת בצומת. מראות הצד הגדולות מספקות כיסוי מעולה והשמשה האחורית הגדולה והאנכית מעניקה ראות טובה לאחור. רדיוס סיבוב גדול רק במעט משל רכב פרטי מאפשר לתמרן את הרכב בנוחות בכרך העירוני, וברחובות צרים תשמחו על קיומו של מערך חיישנים ומצלמות היקפי הפועל באופן נפלא.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

דלתות ההזזה האחוריות מעט כבדות ואינן חשמליות, והן פוערות מפתח כניסה רחב. מדרגה וידית אחיזה מאפשרות טיפוס נוח פנימה. המרווח בשורת המושבים השנייה מאפשר להסיע בנוחות 3 נוסעים בוגרים או מבוגר עם שני מושבי בטיחות לילדים בכל תצורה שתבחרו. המושבים רחבים ונוחים, וניתן לכוון את זווית מסעד הגב, אך חסרונה של תמיכת הצד מורגש בעיקולים. חגורות הבטיחות של המושבים הסמוכים לדלתות ממוקמות הרחק מאחור כך שילדים יזדקקו לעזרה בחגירתן ויש להתיר אותן במידה ונוסע רוצה להיכנס או לצאת ממושבי השורה השלישית. נוסעי מושבי השורה השנייה ייהנו משליטה נפרדת בבקרת האקלים, פתחי מיזוג אוויר, שקעי טעינה, שלל תאי אחסון, ווילונות גלילה המסננות חלק מקרני השמש והחום.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

מושבי השורה השנייה מתקפלים בקלות ונעים לפנים על מנת לאפשר כניסה למושבי השורה השלישית, אולם עדיף לעשות זאת מצד ימין שכן המושב מתקפל בתצורת 60:40. המפתח שנפער נדיב ביחס למקובל ובשילוב מדרגה שימושית מאפשר כניסה נוחה למושבי השורה השלישית הבסיסיים והפחות מרווחים. שלושה נוסעים בוגרים ירגישו צפיפות קלה באיזור הכתפיים. מושבי השורה השנייה ומושבי השורה השלישית נעים על גבי מסילה וקובעים את מרווח הרגליים ונפח תא המטען. רמת החיים בשורה השלישית טובה ודייריה ייהנו מאפשרות לכיוונון זווית מסעד הגב, תאי אחסון, מתקני כוסות, שקעי טעינה, פתחי מיזוג אוויר, וילונות גלילה, וגג שמש אחורי ענקי.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

דלת תא המטען הענקית חושפת חלל אחסון בנפח 830 עד 1,303 ליטרים, תלוי במיקום מושבי השורה השלישית. ניתן להסיר את מושבי השורה השנייה והשלישית לקבלת חלל הטענה מסחרי. בתא המטען לא מצאנו אמצעי עיגון או אבזור נוחות כגון חיבורי חשמל. דלת תא המטען הגדולה מגבילה את השימוש בחניונים ובחניות בהן הזנב צמוד לקיר ונדרש כוח על מנת לסגור אותה. ברמת האבזור הבכירה הייתי מצפה לפתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען. הגלגל החלופי בגודל מלא מאוחסן מתחת למרכב.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה מציע נסיעה עירונית מעט נוקשה. גרסאות הנוסעים מצוידת במתלה אחורי רב חיבורי לעומת מתלה עלים בגרסאות המסחריות. בפעולת המתלים מורגשת קשיחות מסוימת כך שמהמורות ובורות לא יחלפו תחתיו מבלי שתרגישו. בורות גדולים וחדים עשויים להוציא מהמתלים קולות מחאה ותגובה קופצנית. מחוץ לעיר מציג יונדאי סטאריה נוחות נסיעה טובה וריסון מוצלח המונע נדנודי מרכב. המתלים הקשיחים מסייעים לתמוך ברכב כשהוא עמוס במטען ובנוסעים ואז נוחות הנסיעה עדיפה. בידוד הרעשים אינו מושלם. מרבית הזמן נשמעו רעשי המנוע בתא הנוסעים, ובמהירות בין עירונית מצטרפים אליהם גם רעשי רוח ורעשי כביש. לא מדובר ברעש ברמה מוגזמת או מטרידה, ולגודלו של הרכב בוודאי יש אשם תורם. על מנת לתקשר עם הנוסעים בשורה השלישית נדרש הנהג להרים את קולו.

ביצועים יונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה מוצע בישראל עם יחידת הנעה אחת לכל הגרסאות הכוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 2,199 סמ"ק עם הספק מרבי של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 44.0 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 12.4 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 185 קמ"ש. מדובר ביחידת הנעה חזקה ביחס למקובל בקרב מרבית המתחרים.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

גרגור מנוע הדיזל נשמע חזק וברור מיד עם ההנעה גם בתוך תא הנוסעים. היציאה מהמקום אינה מבטיחה אך חולפות שניות ספורות בלבד עד שמגיעים לשיא המומנט ב- 1,500 סל"ד והתנועה הופכת קלילה ומהירה. יחידת ההנעה מספקת ביצועים טובים מאוד והזינוקים המהירים מהמקום עשויים להביא עמם סחרור גלגלים קל. גם מחוץ לעיר מספקת יחידות ההנעה ביצועים מעולים עם תאוצות ביניים זריזות ותחושה שקיימות עתודות כוח מספקות בכל שלב.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

אופייה של תיבת ההילוכים הולם היטב את המנוע. העברות ההילוכים זריזות וחלקות, ויחסי ההעברה מסייעים לשמירה על המנוע ברצועת הכוח או בסמוך לה. התגובה לקיק דאון טובה ובמהירויות נמוכות אף עשויה להיות נלהבת מדי. מצב ספורט שומר על הילוך נמוך ומעניק העברות הילוכים מורגשות יותר. לטעמי הוא מעט אגרסיבי אולם מצב ספורט היה שימושי עבור בלימת מנוע בירידות ארוכות. מצב אקו מסרס מעט את הביצועים אך לא באופן מתסכל, ובשימוש בו התגובות ללחיצה על דוושת התאוצה מעודנות יותר.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה מעניק חווית נסיעה בטוחה בכבישים מפותלים אך זהו כנראה לא הרכב שתרצו לקחת לטיול בוקר בכבישי הגלבוע. אחיזת הכביש טובה ורכינת המרכב סבירה ביחס לגודלו ומשקלו של הרכב. תחת עומס יורגש תת היגוי נשלט. ההגה הקליל נוח לשימוש בתנועה עירונית אך לא ממש מהנה בנהיגה טכנית. הוא מציג נטייה טובה למרכוז אך מעורפל סביב המרכז. הבלמים טובים ומגיבים בנשיכה ראשונית חזקה ומשכנעת. בירידות ארוכות נרשמה דעיכה קלה ביכולת הבלימה.

צריכת דלק יונדאי סטאריה

צריכת הדלק המשולבת של יונדאי סטאריה לקצ'ורי עומדת על 12.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן הדרכים שלנו עמדה צריכת הדלק המשולבת על 9.9 ק"מ לליטר בתוואי נסיעה משולב שרובו שיוט בין עירוני רגוע. צריכת הדלק שמדדנו לא רחוקה מאוד מנתוני היצרן ואולי לא נשמעת חסכונית במיוחד, אך חשוב לזכור שמדובר ברכב גדול במשקל של למעלה משני טונות לפני נוסעים ומטען. מיכל דלק בקיבולת 75 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 740 ק"מ. כל גרסאות יונדאי סטאריה ניצבות בקבוצת זיהום 15 מתוך 15 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

אמינות ועלויות אחזקה יונדאי סטאריה

יונדאי היא היצרנית הנמכרת ביותר בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מעולה. גם בעולם זוכה יונדאי לחוות דעת חיובית מלקוחותיה. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, שנערך בארה"ב בשנת 2022 ותוצאותיו פורסמו לאחרונה, הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 32 יצרניות, כאשר במקום הראשון היצרנית האחות קיה. גם בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום השלישי, וזאת מתוך 22 יצרניות שנבדקו. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה יונדאי למקום ה- 11 מתוך 28 יצרניות, והציגה ירידה של 4 מקומות ביחס לסקר הקודם.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא נמסרו לידינו מהיבואנית כלמוביל.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 6,265 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,818 ₪. מחירו של יונדאי סטאריה לקצ'ורי מציב אותו בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,421 ₪.

בטיחות יונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה עדיין לא עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בגרסה המסחרית הסגורה כולל 6 כריות אוויר וחיישני חניה היקפיים עם התרעת התנגשות בחניה, אך נעדר מערכות בטיחות מתקדמות ומסתפק במערכת התרעה בהתקנה מקומית מבית מובילאיי.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

הגרסה המסחרית עם חלונות הצד כוללת מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום הפעילה גם בעת זיהוי תנועה חוצה בצומת, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה עם סיוע בשמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה על עייפות הנהג, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים עם המלצה לשינוי מהירות בבקרת השיוט האדפטיבית, והתרעה על התחלת נסיעה של הרכב מלפנים.

יונדאי סטאריהיונדאי סטאריה

גרסת הנוסעים ברמת האבזור פרימיום כוללת בנוסף שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ותזכורת למניעת שכחת ילדים ברכב. הגרסה הבכירה לקצ'ורי שנבחנה כוללת בנוסף מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגה מתחלפת במסך המרכזי, ומערכת סיוע להחלפת נתיב עם תצוגת מצלמה של דופן הרכב בלוח המחוונים בעת הפעלת איתות. דירוג אבזור הבטיחות בגרסת הכניסה הבסיסית נקבע על 0 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי, אך יתר הגרסאות זוכות לדירוג 7.

אבזור הבטיחות בגרסה הנבחנת נדיב ומקיף, ומערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך המבחן. המערכת להקרנת השטח המת בלוח המחוונים היא אבזור חשוב ברכב גדול ומסייעת גם במניעת מפגשים עם מדרכות ומכשולים בעת ביצוע פניה. בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה מעט פעלתנית וההתרעה הקולית שלה עשויה להציק.

תמורה למחיר יונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה מוצע בישראל בגרסאות עם ייעוד מסחרי ובגרסאות עם ייעוד להסעת נוסעים. הגרסה המסחרית הסגורה מוצעת תמורת 236,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, בקרת אקלים, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישן אור, חיישני חניה היקפיים, וקיפול חשמלי למראות הצד. הגרסה המסחרית עם חלונות הצד מוצעת תמורת 249,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם, חיפוי עור לגלגל ההגה, ובקרת אקלים דיגיטלית.

גרסת הנוסעים ברמת אבזור פרימיום עם 9 מושבים מוצעת תמורת 269,900 ₪ וכוללת בנוסף בורר הילוכים אלקטרוני, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, תאורת לד בתא הנוסעים, בקרת אקלים רב אזורית עם שליטה נפרדת ופתחי מיזוג עבור הנוסעים בשורות המושבים השנייה והשלישית, חיישן גשם, שקעי USB לטעינה לנוסעים במושבים האחוריים, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

גרסת הנוסעים הבכירה ברמת אבזור לקצ'ורי עם 8 מושבים מוצעת תמורת 294,900 ₪ וכוללת בנוסף ריפודי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, וילונות הצללה בחלונות הצד האחוריים, גג זכוכית חשמלי וגג זכוכית פנורמי עבור הנוסעים בשורות המושבים השנייה והשלישית, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

יונדאי סטאריה הוא ההוכחה שניתן ליצור סקרנות ומשיכה בכל סגמנט בעולם הרכב, והוא עורר עניין רב בעולם הרכבים המסחריים האפרורי. יונדאי נמצאת היום בצמרת מותגי הרכב ומחזקת את מעמדה בזכות עיצובים שוברי מוסכמות כמו זה של הסטאריה.

יונדאי סטאריה הוא מוביל נוסעים נהדר. לעיצוב החיצוני הייחודי הוא מוסיף מרווח פנימי נדיב בכל שורות המושבים, רמת מחייה גבוהה, אבזור נוחות עשיר, יחידת הנעה חזקה, ובגרסת המבחן המאובזרת גם רמת אבזור עשירה. לחובתו של יונדאי סטאריה האופי המסחרי שבכל זאת מבצבץ בדרך שבה הוא מתנהג ונוסע, נוחות נסיעה שאינה מושלמת, בידוד רעשים חסר, וממדים שעשויים לאתגר חלק מהנהגים בתוואי עירוני סבוך.

יונדאי סטאריה יוכל לשמש כמוביל נוסעים VIP עבור נהגים מקצועיים ומורי דרך, שזקוקים גם לתא המטען הגדול וליכולת העמידות המאפיינת כלי רכב מסחריים. גרסת 9 המושבים היא חיה נדירה ונהנית מסביבה דלת מתחרים. עבור רוכשים פרטיים שיכולים להסתפק ב- 8 מושבים נמליץ להעיף מבט ביונדאי פליסייד שעומד ממש באותו אולם תצוגה ויעניק רמת חיים גבוהה במחיר של צריכת דלק גבוהה יותר.

יונדאי סטאריה 2.2 טורבו דיזל 8 מושבים לקצ'ורי אוטומט
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,199 סמ"ק
הספק מרבי 177/3,800 סל"ד/כ"ס
מומנט מרבי 44.0/1,500 סל"ד/קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 5,253 מ"מ
רוחב כללי 1,997 מ"מ
גובה כללי 1,990 מ"מ
בסיס גלגלים 3,273 מ"מ
מיכל דלק 75 ליטרים
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.4 שניות
מהירות מרבית 185 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.9 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 294,900 ₪

יונדאי סטאריה 2022 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu