BYD טאנג חשמלי 2023 במבחן

לאחר הצלחתו של אחיו הקטן, מגיע אלינו BYD טאנג שינסה לשחזר את ההצלחה החשמלית גם בפלח השוק המבוקש של רכבי שבעה מושבים

תגיות: , , , , , , רכב חשמלי

BYD פרצה לשוק המקומי בסוף 2022 והספיקה להציף את כבישי הארץ בדגם הלחם והחמאה - אטו 3, אשר משווק במחירים נגישים. BYD טאנג מכוון לשוק מבוקש אחר - סגמנט רכבי 7 המושבים שעדיין אינו נשלט על ידי דגמים חשמליים, בעיקר בשל מיעוט דגמים ומחירים גבוהים.

BYD טאנג
יתרונות ביצועים, אבזור, תא נוסעים, בידוד רעשים
חסרונות טווח נסיעה, כיול מערכות בטיחות, בלימה רגרנטיבית

BYD טאנג מבוסס על פלטפורמה מוסבת ומשווק בסין גם בגרסאות בנזין ופלאג-אין הייבריד. הדגם מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים עם צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 518 כ"ס ומומנט משולב של 69.3 קג"מ, וסוללת בלייד בקיבולת 86.4 קוט"ש המספקת על פי נתוני היצרן טווח נסיעה של 400 ק"מ בנסיעה משולבת לפי תקן WLTP. מחיר BYD טאנג עומד על 315,500 ₪.

BYD טאנגBYD טאנג

עיצוב ונוחות BYD טאנג

BYD טאנג מסגיר מהמבט הראשון את היותו מבוסס על דגם בעירה פנימית, עם תא מנוע במבנה סטנדרטי, פרופורציות מקובלות ושבכה קדמית שנאטמה בטקסטורה תלת ממדית. המראה הכללי מזוהה עם המותג וכולל פס כרום רוחבי בחזית המחבר בין גופי התאורה מסוג לד. הצדודית כוללת חישוקי 22 אינץ' ענקיים ומסגרות כרום לחלונות. ידיות פתיחת הדלתות סטנדרטיות ואינן נשלפות כמקובל אצל חלק מהמתחרים. מאחור ספויילר ופס תאורה רוחבי המחבר בין צמד גופי הלד. המראה הכללי נאה ומשדר נוכחות רבה המגובה בממדים נדיבים. אורכו הכללי של BYD טאנג עומד על 4,870 מ"מ, רוחבו 1,950 מ"מ, גובהו 1,725 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,820 מ"מ.

BYD טאנגBYD טאנג

תא הנוסעים מרשים בעיצובו ומשלב תחושת פרימיום עם "נגיעות סיניות" בלתי נמנעות. במרכז הדשבורד מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.8 אינץ' הכולל אפשרות סיבוב מיותרת למדי. המסך אינו כולל צימוד לסמארטפון בדומה לרכבים סיניים רבים, ומציע ממשק סביר לשימוש בגרפיקה נאה אך לא מתעלה. דברים דומים ניתן לומר על לוח המחוונים הדיגיטלי ומחשב הדרך. המפלס העליון כולל תאורת אווירה נאה, ופתחי מיזוג צידיים שקיבלו השארה ממרצדס S קלאס הנוכחית. גלגל ההגה ופס הכרום במפלס התחתון מעוצבים בהשראת הדור הקודם של מרצדס S קלאס, אלא שבמקום להעתיק את הצבת פתחי המיזוג המרכזיים במפלס השני, בחרו מעצבי BYD להציבם בקונסולה המרכזית, נמוך מאוד מהמקובל. מערך הקונסולה המרכזית כולל בורר הילוכים מואר ופקדי שליטה חלקיים על בקרת האקלים, מערכות הבטיחות, עצימות הבלימה הרגרנטיבית, ופקד כיבוי והדלקת הרכב.

איכות חומרי הדיפון מעורבת ומונה שילוב מרקמים רבים, עם דיפון רך בחלק העליון, דיפון דמוי עור איכותי בדלתות, ופלסטיק זול וקשיח בחלקים הנמוכים. האווירה הכללית עשירה הודות לשילוב צבעים נאים, עיצוב מושקע ואימוץ אלמנטים מיצרני יוקרה, אך מספר מתגים וחלקים זולים אינם בורחים מהעין וגורעים מתחושת הפרימיום.

BYD טאנגBYD טאנג

הכניסה לרכב דורשת טיפוס קליל בעקבות הגובה, אך מפתח נדיב ודלתות גדולות מקלים על כך. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת. קו חלונות בגובה סביר ומראות תלויות מאפשרים שדה ראיה טוב וכושר תמרון סביר בהתחשב בממדי הרכב. סוללת מצלמות וחיישנים היקפיים מסייעים רבות בתמרונים צפופים. המושבים הקדמיים טובים ומציעים תמיכה נאותה לצד נוחות טובה לאורך זמן, פונקציית חימום, קירור (אפקטיבי ויעיל), כיוונון חשמלי לרבות ניפוח כרית משענת הגב, ואופציה להארכת בסיס המושב באופן ידני. ריפוד דמוי עור בצבע קוניאק עם תיפורי מעוינים תורם רבות לתחושת העושר בתא הנוסעים.

BYD טאנגBYD טאנג

הרצפה השטוחה מאפשרת הושבת ילד במושב האמצעי בשורה השנייה ללא צפיפות. מרווח הברכיים בשורה השנייה נדיב וניתן לצמצום באמצעות הזחה והטיה לטובת נוסעי השורה השלישית, אך מערך הסוללות ברצפת הרכב דורש רצפה מוגבהת בשורת המושבים השלישית ותנוחת ישיבה נמוכה עם ירכיים מורמות. הנוסעים בשורה השנייה ייהנו גם מפתחי מיזוג וצמד שקעי טעינה מסוג USB-C, חלונות כהים, ומשענת יד עם מחזיקי כוסות ותא מדופן לטלפונים. המרחב בשורה השלישית מתאים כצפוי לילדים בלבד, עם מרווח ברכיים מינימלי, גישה לא נוחה, והעדר פתחי מיזוג. כמו כן, לא נמצא מקום אחסון ייעודי לכיסוי תא המטען, כך ששימוש בשורת המושבים השלישית מצריך את פירוקו ואחסונו בבית בטרם היציאה לדרך.

BYD טאנגBYD טאנג

פתרונות האחסון סטנדרטיים ואינם כוללים הברקות מוכרות מפלטפורמות חשמליות בעלות רצפה שטוחה. משענת היד המרכזית נפתחת בתצורת ספר בדומה לדגמי מרצדס ומגלה תא עמוק עם שקעי טעינה, תא הכפפות מציע עומק סביר, ובדלתות כיסי אחסון עמוקים. עוד נמצא מקום אחסון ייעודי למשקפיים בתקרה כמקובל, משטח טעינה אלחוטי במיקום מוזר בסוף הקונסולה המרכזית, וסוככי שמש עם תאורה. תא המטען בנפח סביר של 235 ליטרים בעת שימוש בשורת המושבים השלישית, וקיפולה יביא לנפח עצום של 940 ליטרים עם מפתח ענק ודלת תא מטען חשמלית הנפתחת גם במחוות רגל. תאורת תא המטען מותקנת על דלת תא המטען, כך שרכינה אל תוך התא חוסמת את האור שמגיע מלמעלה. מתחת לרצפת תא המטען נמצא תא לאחסון כבלי הטעינה וכן ערכת תיקון תקרים. תא מטען קדמי אינו בנמצא חרף אורכו הרב של תא המנוע - חיסרון נוסף של רכבים המבוססים על פלטפורמה שאינה חשמלית מיסודה.

BYD טאנגBYD טאנג

פתיחת הדלתות יכולה להתבצע באמצעות שלט הרכב המגושם או בהצמדת כרטיס NFC ייעודי אל מראת הצד. ההתנעה דורשת לחיצה על מתג כיבוי והדלקה המיותר לחלוטין ברכב חשמלי. תחילת התנועה בעיר במהירות נמוכה מלווה ביבבה הנשמעת מתוך הרמקול החיצוני אשר נועד להזהיר את הולכי הרגל. מדובר בתופעה מציקה ומיותרת שגורעת מדממת הנסיעה המאפיינת רכבים חשמליים. העדרה של בלימה רגרנטיבית משמעותית מצריך שימוש תכוף בבלמים, ופוטנציאל הנהיגה בדוושה אחת מפוספס.

BYD טאנגBYD טאנג

נוחות הנסיעה העירונית מפתיעה לטובה. עם נתוני פתיחה המונים משקל של למעלה מ- 2.5 טונות, צמיגי ענק ובולמים סטנדרטיים, חששתי מכיול נוקשה ומטלטל, אך שמחתי לגלות כושר ריסון טוב בהחלט, עם כיול נכון למתלה הרב חיבורי מאחור, והתמודדות ראויה עם רוב מפגעי האספלט העירוני. בדרכים בין עירוניות ובכביש המהיר נשמרת נוחות הנסיעה הגבוהה, אליה נוסף גם בידוד רעשים מעולה שכה חשוב ברכבים חשמליים בהם מובלטים רעשי הרוח והדרך.

ביצועים BYD טאנג

BYD טאנג כולל הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים. המנוע האחורי בהספק 272 כ"ס והמנוע הקדמי בהספק 245 כ"ס, יוצרים יחדיו הספק משולב של 518 כ"ס ומומנט משולב של 69.3 קג"מ. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי מלא הינה 1 מתוך 15.

BYD טאנגBYD טאנג

מצבי הנהיה כוללים מצב אקו וספורט (אין נורמל). בדומה לרכבים חשמליים דו מנועיים רבים, גם כאן מתקבלת תאוצה עוצמתית בשני המצבים. פונקציית סטופר במחשב הדרך מאפשרת מדידת תאוצות רק במצב ספורט. בחינתה אשררה תאוצה של 1.7 שניות מעמידה ל- 50 קמ"ש, ו- 4.2 שניות עד ל- 100 קמ"ש. ספק איזה נהג המשתמש ברכב להסעת משפחתו על ארבעת ילדיו יתפתה להאצות שכאלו, אך התוצאות על הכביש מרשימות ביותר, עם שמירה על מומנט ותגובות חזקות גם בהאצות ביניים במהירויות גבוהות.

BYD טאנגBYD טאנג

התנהגות הכביש אינה מתגמלת ואינה מיישרת קו עם הביצועים בקו ישר, אך למען האמת, עם משקל הנושק ל- 2.5 טונות, שלדה מוסבת, מתלים קונבנציונליים, ומרכב מוגבה, לא ציפיתי למתחרה לפורשה קאיין. התנהגות הכביש נאותה ונטולת תחושת גמלוניות המאפיינת רכבי פנאי כבדים. זוויות הגלגול מרוסנות, והרכב מציג יכולת לא רעה לשמור על הקו הנבחר בקשתות ארוכות. צמיגי הקונטיננטל ספורט במידות ענק, משלימים לפיתה חזקה באספלט בחסות ההנעה הכפולה, ואלו מאפשרים קצב התקדמות ראוי בהחלט.

BYD טאנגBYD טאנג

BYD טאנג אינו כולל בלימה רגרנטיבית משמעותית המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת ושימוש מינימלי בבלמים. זוהי תכונה חשובה מאין כמותה ברכב חשמלי לטעמנו, קל וחומר עם משקל והספק שכאלו. במקום זאת, מקבל הדגם בלמי ברמבו קדמיים עם צלחות מחוררות, המספקים ביצועים מרשימים גם תחת עומס.

טווח נסיעה BYD טאנג

BYD טאנג כולל סוללת בלייד בקיבולת 86.4 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 400 ק"מ בנסיעה משולבת לפי תקן WLTP. טעינה מ- 30% ל- 80% מקיבולת הסוללה אורכת כ- 30 דקות בטעינה מהירה DC בהספק של 100 קילוואט DC.

הבלימה הרגרנטיבית מציעה שתי רמות עצימות שגם החזקה שבהן אינה מוחשית מספיק לנהיגה באמצעות דוושה אחת, ובכך מאבד הרכב אפשרות לאחזור אנרגיה לטובת טעינת הסוללה לצד הפחתת השימוש בבלמי הברמבו היקרים. עם משקל של 2.5 טונות, פלטפורמה משולבת שאינה ייעודית לרכב חשמלי, חישוקי 22 אינץ' ענקיים, וצמד מנועים חזקים המפתים לסחיטת מצערת, צריכת החשמל בנסיעת המבחן, שבוצע ברובו במצב אקו עם מעט האצות וקטע דינמי במצב ספורט, עמדה על 3.9 ק"מ לכל קוט"ש. נתונים אלו מספקים בפועל טווח נסיעה לא גדול של 330 ק"מ. נהיגה פוחזת אשר תמצה את פוטנציאל הביצועים הסוחף תלווה בצריכת חשמל 1 קוט"ש בכל 3 ק"מ וטווח מרבי של 260 ק"מ, ונהיגה רגועה תצליח להפיק 350 ק"מ, אך בכל מקרה לא תתקרב לטווח הנסיעה המוצהר. טעינה ביתית מלאה אורכת 8 עד 10 שעות. קצב טעינת הסוללה איטי מהמקובל. עמדת טעינה בהספק 40 קילוואט הצליחה להטעין 10% מקיבולת הסוללה בחצי שעה, ועמדת טעינה בהספק 120 קילוואט הטעינה חצי סוללה תוך שעה וחצי.

אמינות ועלויות אחזקה BYD טאנג

מותג BYD אינו מוכר במערב וטרם נאספו נתונים אודות אמינותו, אך מדובר ביצרנית רכב רצינית וגדולה, וברכב חשמלי ניתן להסתמך על יתרונות האמינות הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה, תיבת הילוכים, וחלקים נעים רבים ויקרים. גם הטיפולים, המייתרים החלפת שמנים, מצתים ורצועות, זולים יותר בהשוואה לרכבי בנזין. אגרת הרישוי השנתית עומדת על סך 537 ₪ והינה הזולה ביותר.

BYD טאנגBYD טאנג

BYDטאנג משווק עם אחריות יצרן מלאה למשך 5 שנים או עד 100,000 ק"מ + 8 שנים או עד 160,000 ק"מ לסוללה. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים אינם זמינים ברשת האינטרנט וטרם פורסמו על ידי היבואנית שלמה מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 30 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון עומדת על כ- 17,500 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות BYD טאנג

ארגון הבטיחות Euro NCAP טרם בחן את BYD טאנג. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, התרעות מפני התנגשות מלפנים ומאחור, התראה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכבים בשטח מת, התרעה בלבד על סטייה מנתיב הנסיעה, אורות גבוהים אוטומטיים, ומצלמות היקפיות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 5 מתוך 8, בעיקר בשל העדרה של מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה. כיול מערכות הבטיחות אינו בשל דיו, והן מתריעות בהיסטריה ללא הרף, ושלא לצורך. מהר מאוד העדפתי לכבות את מערכת זיהוי התמרורים וההתרעה על סטייה מנתיב הנסיעה.

תמורה למחיר BYD טאנג

BYD טאנג משווק בישראל ברמת אבזור יחידה המוצעת במחיר של 315,500 ₪ וכוללת בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 12.8 אינץ' המאפשר צפייה אנכית או אופקית לפי בחירה, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע עם 12 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, זיכרון למושב הנהג, הגה מחומם עם חימום וכיוונון חשמלי, מפתח חכם, מפתח כרטיס NFC, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן זיהוי, גג פנורמי חשמלי, תאורת לד מלאה, וחישוקי ענק בגודל 22 אינץ'.

BYD טאנג הינו רכב הפנאי 7 מושבים החשמלי הזול בישראל. אם נשים בצד את המיניוואן מקסוס איוניק 5 שעלותו 246,900 ₪, נמצא מעליו את המתחרה הונגצ'י e-HS9 שמחירו מתחיל ב- 419,900 ₪, ומרצדס EQB הקטן יותר שמחירו מתחיל ב- 399,900 ₪. לכולם טווח נסיעה ריאלי של 330 ק"מ. בהינתן היצע דל שכזה והעדרה של גרסת 7 מושבים לטסלה מודל Y, רכישתו של BYD טאנג נדמית כנכונה, גם ביחס לדגמי פנאי בעלי 7 מושבים עם מנועי בנזין, אשר עם מפרט ומידות דומות יציעו ביצועים פחותים יותר ועלויות אחזקה גבוהות משמעותית. ככל שמגבלת הטווח תואמת את השימושים, BYD טאנג מתגלה כרכישה כדאית למי שזקוק לרכב פנאי 7 מושבים גדול.

BYD טאנג
הספק מנוע חשמלי קדמי 245 כ"ס
הספק מנוע חשמלי אחורי 272 כ"ס
הספק מרבי משולב 518 כ"ס
מומנט מרבי משולב 69.3 קג"מ
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,870 מ"מ
רוחב כללי 1,950 מ"מ
גובה כללי 1,725 מ"מ
בסיס גלגלים 2,820 מ"מ
נפח תא מטען 235/940 ליטרים
קיבולת סוללה 86.4 קוט"ש
משקל עצמי 2,489 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית)
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.6 שניות
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 400 ק"מ
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 330 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר 315,500 ₪

BYD טאנג 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    נתקלתי כבר בהרבה מבחני דרכים לרכבים סיניים שהבחונים העדיפו לכבות את מערכות הבטיחות.

    • שי18/04/23

    אם נאלצים לכבות את מערכות הבטיחות המתקדמות אז מה הטעם לרכוש רכבים כאלה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu