אורה פאנקי קאט נהנית מעיצוב חביב במיוחד ומעוררת סקרנות רבה. יצאנו לבדוק על מה המהומה
מי לא מכיר את אורה פאנקי קאט? המשפחתית החשמלית המסוגננת הגיעה לישראל בתחילת השנה והשקתה לוותה במסע פרסום חביב במיוחד עם פרסומת משעשעת שהביאה את אורה פאנקי קאט לסלון של כולנו.
| אורה פאנקי קאט | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב ייחודי, תא נוסעים, בטיחות, אבזור, ביצועים |
| חסרונות | שימושיות, תא מטען, קצב טעינה, תמורה למחיר |
אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט חמושה בעיצוב שקשה להתעלם ממנו ועוררה סקרנות רבה. יצאנו למבחן דרכים עם גרסת הטווח הארוך אורה פאנקי קאט 400 פרו+ המוצעת במחיר של 171,900 ₪ (או 164,900 בתקופת ההשקה) בכדי לגלות מה היא מציעה.
עיצוב ונוחות אורה פאנקי קאט
העיצוב החיצוני הוא ללא ספק אחד הקלפים החזקים של אורה פאנקי קאט. הסתכלו עליה, היא נראית פשוט נהדר! החזית מביטה בכם עם צמד פנסים עגולים המכילים טבעות לד נאות המציגות מופע תאורה חביב בפתיחת המכונית ומשמשות גם את תאורת האיתות. צמד הבליטות על מכסה המנוע מוסיפות מימד משעשע. הדופן עגלגלה וחביבה. ניתן לבחור בצביעה דו-גונית במבחר צבעים, אז בהחלט מומלץ לא לקנות אותה בצבע לבן משמים או בצבע שחור המטשטש את המראה הייחודי. העיצוב מאחור נקי ומקורי עם יחידות תאורה המשולבות בבסיס השמשה.
אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט עוררה עניין רב וננעצו בה שלל מבטים סקרניים במהלך נסיעת המבחן. המראה החביב מטעה וגרם לרוב האנשים לחשוב שמדובר במכונית קטנה, אולם בפועל מידותיה קטנות רק במעט משל משפחתיות קומפקטיות מסורתיות. אורכה 4,235 מ"מ, רוחבה 1,825 מ"מ, גובהה 1,603 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,650 מ"מ.
אורה פאנקי קאט
תא הנוסעים של אורה פאנקי קאט מציע אפשרות לבחירת דיפונים עם שילוב צבעים ייחודי. תא נוסעים בצבע שחור מרגיש סטנדרטי יותר אך עדיין נאה. מבט בוחן יפגוש באלמנטים נאים כגון צמד מסכים השוכנים בסמיכות ונראים כמו מסך אחד רחב, תפרים נאים על הדשבורד והמושבים בסכמת תפירה מקורית, ואשכול פקדי כרום פיזיים במראה רטרו מתחת לפתחי המיזוג. לאור ההשקעה הרבה ציפיתי גם לתאורת אווירה שהייתה משדרגת את חווית הנסיעה בחשיכה. איכות החומרים מעורבת. חלקו העליון של הדשבורד איכותי ביחס למחיר וכך גם ריפודי העור הטבעוניים. מקו הברכיים ומטה נפגוש פלסטיק פשוט וסטנדרטי. איכות ההרכבה טובה, קרקושים קלים נשמעו רק על כבישים משובשים במיוחד.
אורה פאנקי קאט
פתרונות האחסון בתא הנוסעים סטנדרטיים. בין המושבים הקדמיים תא אחסון פתוח עם חיבורי מדיה וצמד מחזיקי כוסות. בורר ההילוכים ובלם היד החשמליים פינו חלל רב שלא נוצל עבור תאי אחסון שימושיים. בסמוך למשענת היד משטח טעינה אלחוטי ותא פתוח קטן עבור המפתח. התא מתחת למשענת היד עמוק ושימושי, וגם תא הכפפות מציע חלל אחסון מכובד. התאים בדלתות מציעים חלל אחסון שימושי, והקדמיים כוללים מגרעת עבור אחסון בקבוק שתיה. עבור הנוסעים מאחור צמד מתקני כוסות במשענת היד, וכיסים בגב המושבים הקדמיים.
אורה פאנקי קאט
הנדסת האנוש עשויה להיות מאתגרת על רקע מיעוט הפקדים הפיזיים. תפעול הפונקציות השונות, כולל בקרת האקלים, מתבצע כמעט באופן בלעדי באמצעות המסך המרכזי. הפקדים הווירטואליים קטנים ולא פשוט לתפעל אותם בזמן נהיגה, ופעולתו האיטית של המסך בוודאי לא מסייעת. אנו לא ממליצים לנטרל שום מערכת בטיחות, אך אם בכל זאת תרצו לעשות כן, תדרשו לטקס מיוחד לנטרול מצלמת זיהוי הפנים הנוהגת לנזוף בנהג באופן תדיר, ולטקס נוסף לנטרול המערכת הפעלתנית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה.
אורה פאנקי קאט
לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך בגודל 10.25 אינץ' אך הוא אינו מציג מידע בסיסי כגון רמת הטעינה בסוללה באחוזים, והתצוגה מופיעה בו בפונט קטנטן ודקיק שקשה מאוד לקרוא תוך כדי נהיגה. חיווי הפקדים על גלגל ההגה כמעט בלתי נראה באור יום כשאורות הדרך דולקים. בורר ההילוכים בצורת חוגה אינו אינטואיטיבי, ולעיתים נדרש יותר מקליק אחד לשילוב כיוון הנסיעה הרצוי. התאורה בתא הנוסעים צנועה וממוקדת בחלק הקדמי, וסוככי השמש כוללים מראות אך נטולי תאורה. אורה פאנקי קאט עדיין לא תומכת בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי ותיאלצו למצוא מיקום נגיש לעין עבור הטלפון החכם בכדי להשתמש באפליקציית ניווט. המזגן פעל היטב בשעות היום החמות, אך מפשיר האדים הרשים הרבה פחות והתקשה לייבש את השמשות גם לאחר זמן פעילות ממושך.
אורה פאנקי קאט
הדלתות הקדמיות גדולות ונפתחות בזווית רחבה באופן המאפשר גישה נוחה פנימה. המושבים גבוהים מהקרקע כך שניתן להתיישב בהם בקלות. רצפת הרכב המוגבהת לעומת זאת מכתיבה תנוחת ישיבה עם רגליים שלוחות לפנים. המושבים מעט צרים וקצרים, אך נוחים בסך הכל, לא רכים מדי וגם לא נוקשים. תמיכת הצד במסעד התחתון בסיסית, אך המסעד העליון מוצלח יותר והתמיכה למותניים טובה. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, אולם מושב הנוסע לא מתכוונן לגובה ומיקומו לא יהיה נוח לכל אחד. המרווח מלפנים טוב, והקונסולה הנמוכה והצרה בין המושבים הקדמיים מייצרת תחושה אוורירית. הראות לפנים ולצדדים מוצלחת, וניתן להבחין בקצוות הרכב ממושב הנהג. מראות הצד גדולות ומוצלחות. הראות לאחור אינה מבריקה. השמשה האחורית קטנטנה, ובגשם התגלה כי המכונית לא מצוידת במגב אחורי, כך שהראות לאחור נחסמת.
אורה פאנקי קאט
פתיחת הדלת האחורית חושפת חלל מחיה מפתיע לטובה. הכניסה פנימה נוחה ומרווח הרגליים נדיב, אך מרווח הראש והכתפיים פחות מרשימים. המושב יאכלס בנוחות שני נוסעים בוגרים, ובאמצע יישאר מקום רק עבור ילד צנום שייהנה מרצפה כמעט שטוחה וממסעד תחתון נוח, אך יסבול ממסעד גב בולט ונוקשה. על אף ייעודה המשפחתי, אורה פאנקי קאט לא מציעה פתחי מיזוג עבור הנוסעים במושב האחורי, והם יאלצו לחלוק בשקע טעינה בודד.
אורה פאנקי קאט
תא המטען הוא עקב האכילס בסעיף השימושיות של אורה פאנקי קאט, נפחו עומד על 228 ליטרים בלבד ולא מאפשר הובלה של ציוד עבור משפחה. למעשה תא המטען יכיל רק עגלת תינוק קומפקטית ולא הרבה מעבר לכך. המושב האחורי מתקפל באמצעות משיכת רצועה בסמוך למשענת הראש. נפח התא גדל משמעותית ל- 858 ליטרים, אך רצפה שאינה שטוחה פוגעת בשימושיות. דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית ומייצרת מפתח רחב, אולם סף ההטענה גבוה ונוצרת מדרגה משמעותית בינו לבין רצפת תא המטען. מתחת לשטיח תא המטען ערכה לתיקון תקרים המחליפה את הגלגל החלופי, ותא אחסון פתוח בגודל בינוני.
אורה פאנקי קאט
לאורה פאנקי קאט מערך מתלים מעט נוקשה. בעיר היא מצליחה להתמודד לא רע עם שיבושים קטנים, אבל רצף שלהם עלול לגרום לה לקפץ, ובורות גדולים עשויים ליצור חבטה. ההתמודדות עם פסי האטה טובה. קוטר הסיבוב מפתיע לרעה ביחס לכלי רכב חשמליים, ככל הנראה בשל מיקום המנוע מלפנים. פניות פרסה הדוקות עשויות לגרור מספר תמרוני קדימה-אחורה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה. גם שם תתקשה אורה פאנקי קאט עם בורות גדולים וחדים, ובליטות מעל פני הכביש יגרמו למרכב לקפץ. נסיעה מהירה בכבישים גליים גרמה לתנודות שהביאו להפחתת מהירות הנסיעה. בידוד הרעשים לא מושלם. רעשי כביש ורוח בולטים כבר במהירות נמוכה ומפרים את השקט מצד המנוע החשמלי.
ביצועים אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט מצוידת במנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 171 כ"ס, מומנט מרבי של 25.0 קג"מ, ובמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 160 קמ"ש.
אורה פאנקי קאט
יחידת ההנעה של אורה פאנקי קאט מספקת דחף מיידי בלחיצה על דוושת התאוצה. כה מידי עד שבמקרים רבים היא מסחררת את הגלגלים הקדמיים במקום, במיוחד על כביש רטוב. הביצועים בפועל מרגישים זריזים יותר מהנתונים הרשמיים. מצב נהיגה אקו מעמעם מעט את התגובות, אך הן עדיין זריזות ומיידיות ביחס לרכבים עם מנועי בעירה פנימית. מצב ספורט לעומת זאת מספק תגובות כמעט עצבניות. אנחנו העדפנו את המצב האוטומטי המאוזן. הביצועים הזריזים נשמרים גם מחוץ לעיר עם זמינות כוח טובה מאוד ודחף מורגש בלחיצה על דוושת התאוצה גם במהירויות כביש 6.
אורה פאנקי קאט
מערכת הבלימה הרגנרטיבית מציעה 3 מצבים: קל, בינוני, וחזק. ברירת המחדל בעת הנעת הרכב היא המצב החזק המייצר האטה משמעותית ומאפשר נסיעה עירונית ובעומסי תנועה עם לחיצה על דוושת הבלם רק עבורה עצירה מלאה. ההחלפה בין המצבים באמצעות המסך המרכזי לא נוחה ודורשת יותר מדי לחיצות עבור פעולה המתבצעת לעיתים בזמן נהיגה. פקד פיזי פשוט או מנופים מאחורי גלגל ההגה היו עושים עבודה טובה יותר.
אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט מציגה התנהגות כביש בטוחה. לזכותה משקל עצמי נמוך ביחס לרכבים חשמליים מתחרים המונע את תחושת הכבדות המזוהה עמם. רמת האחיזה טובה, אך תת היגוי מגיע מוקדם מדי, במיוחד בכבישים רטובים, ככל הנראה באשמת צמיגי GiTi בהם צויד רכב ההדגמה. ריסון התנודות מוצלח ורכינת המרכב אינה מוגזמת. משקלו של ההיגוי קל, הוא מנותק והתחושה סביב המרכז מעט מעורפלת. גם דוושת הבלם סובלת מתחושה מעורפלת המקשה על מינון הבלימה הרצוי. הנשיכה הראשונית לא מספיק חזקה ולעיתים קרובות נדרשה לחיצה חזקה מדי על דוושת הבלם.
טווח נסיעה אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט מוצעת עם שני סוגי סוללות. לגרסת הכניסה 300 סוללת ליתיום-יון-פוספט בקיבולת 47.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 310 ק"מ על פי נתוני היצרן. למבחן הדרכים התייצבה גרסת הטווח הארוך 400 המצוידת בסוללת ליתיום-קובלט-מנגן בקיבולת 63.1 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 420 ק"מ על פי נתוני היצרן. אורה פאנקי קאט ניצבת בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.
אורה פאנקי קאט
המכונית נמסרה לידינו כשהסוללה טעונה ב- 100% אך מחשב הדרך הצהיר על טווח נסיעה של 371 ק"מ בלבד. אל עמדת הטעינה הגענו כשבסוללה נותרו 43% טעינה, לאחר 199 ק"מ של נסיעה משולבת שרובה בין עירונית, עם שימוש מועט במזגן. מחשב הדרך דיווח על טווח נסיעה נוסף של 161 קילומטרים. צריכת החשמל על פי מחשב הדרך עמדה על 6.0 ק"מ לקוט"ש כך שטווח הנסיעה המלא צפוי לעמוד על כ- 380 ק"מ. אורה פאנקי קאט 400 תומכת בטעינה מהירה DC בהספק 80 קילוואט. טעינה מהירה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה צפויה לארוך 46 דקות. בפועל טעינה מ- 43% ל- 80% ארכה 34 דקות. השלמת הטעינה מ- 80% ל- 100% ארכה 50 דקות נוספות ארוכות למדי. נסיעה לילית מהירה וגשומה עם מפשיר אדים שפעל במלוא המרץ הגבירה באופן משמעותי את צריכת החשמל ופגעה בטווח הנסיעה שירד לפחות מ- 300 ק"מ, אך ההשפעה דומה במרבית הרכבים החשמליים.
אמינות ועלויות אחזקה אורה פאנקי קאט
אורה היא יצרנית רכב צעירה העושה בימים אלה את צעדיה הראשונים באירופה במקביל להשקה בישראל. בעלת הבית גרייט וול מוטורס נוסדה בשנת 1984 אך התמקדה בעיקר בשוק הרכב הסיני ובשווקים מתפתחים כך שלא השתתפה בסקרי שביעות רצון מערביים. גרייט וול ניסתה את מזלה בישראל לפני למעלה מעשור עם הטנדר גרייט וול סטיד ומכונית הסופר מיני גרייט וול C10 אך המהלך לא נחל הצלחה והשיווק הופסק לאחר זמן קצר.
אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט משווקת בישראל עם אחריות ארוכה מהמקובל למשך 5 שנים, ללא הגבלת נסועה. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. טיפול תקופתי יש לבצע אחת לשנתיים או בכל 30,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.
הרוכשים ייהנו מחבילת שירות ייחודית הכוללת זימון תור טיפול מהיום להיום, שינוע הרכב למוסך והחזרתו, רכב חלופי במקרה של זמן טיפול ארוך, מוקד שירות ייעודי הפעיל 24/7, וחילוץ 24/7 במקרה של חוסר טעינה.
אורה פאנקי קאט
בזכות יחידת ההנעה החשמלית אורה פאנקי קאט נהנית מאגרת רישוי שנתית בעלות מופחתת בסך 537 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 7,110 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,722 ₪.
בטיחות אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט עברה בהצלחה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וגרפה את הציון המרבי של 5 כוכבים, ואת תואר המכונית המשפחתית הבטוחה ביותר שנבחנה בשנת 2022. ציוני המשנה טובים עם 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 93% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אורה פאנקי קאט
אבזור הבטיחות אחיד בכל גרסאות הדגם וכולל בין היתר מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת, ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור עירנות הנהג, זיהוי תמרורים, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, לחצן מצוקה, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. אבזור הבטיחות מזכה את אורה פאנקי קאט בציון 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.
אורה פאנקי קאט
המערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה פועלת באופן אגרסיבי עם תיקונים חדים, לעיתים ללא צורך, ועל כן נוטרלה במשך רוב נסיעת המבחן. המערכת לניטור עירנות הנהג מבוססת על מצלמה המזהה את תנודות ראשו ועיניו של הנהג. המערכת מספקת המון התרעות שווא ונוזפת בנהג באמצעות הודעות קוליות ארוכות באנגלית, ועל כן בחרנו לנטרל גם אותה במשך נסיעת המבחן. מערכת המצלמות ההיקפיות איכותית ושימושית מאוד, אולם פעולתה האוטומטית במהירות נמוכה מיותרת ולא מצאנו דרך לנטרלה.
תמורה למחיר אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט מוצעת בישראל בשתי גרסאות סוללה ובשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה 300 פרו מוצעת במחיר של 144,900 ₪ (137,900 בתקופת ההשקה) וכוללת בין היתר מפתח חכם, ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תפעל קולי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת, תאורה ראשית מסוג לד, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמת האבזור פרו פלוס מוצעת במחיר של 153,900 ₪ (146,900 בתקופת ההשקה) עם סוללת 300 פרו פלוס, ו- 171,900 ₪ (164,900 בתקופת ההשקה) עם סוללת 400 פרו פלוס. רמת האבזור פרו פלוס כוללת בנוסף זיכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, עיסוי למושבים הקדמיים, סייען חניה אוטומטי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וגג שמש פנורמי חשמלי.
אורה פאנקי קאט 400 GT מוצעת במחיר של 184,900 ₪ (174,900 ₪ בתקופת ההשקה) והיא נבדלת בחישוקים בעיצוב ייחודי וסט פגושים בעיצוב ספורטיבי המגלח 20 ק"מ מטווח הנסיעה.
אורה פאנקי קאט עושה חשק לצבוט לה בכנף, אבל היא יותר מסתם מכונית חמודה. מדובר במכונית סינית ברמה מערבית שלא מפחדת להסתכל בפנסים של מתחרות מבית היצרנים הוותיקים והמבוססים. לעיצוב המקסים והייחודי מוסיפה אורה פאנקי קאט גם תא נוסעים נעים, רמת אבזור עשירה, ביצועים טובים, וטווח נסיעה מכובד ושימושי. האחריות הארוכה וחבילת השירות הייחודית יעניקו לרוכשים שקט נפשי עבור תקופת אחזקה ארוכה.
לחובתה של אורה פאנקי קאט שימושיות מוגבלת עבור משפחה ממוצעת, הנדסת אנוש הדורשת ליטוש נוסף, ומעל הכל תג מחיר גבוה המציב אותה מול כלים גדולים וחזקים ממנה. מי שישתמש בה עבור נסיעות ארוכות ויטעין אותה בעמדות מהירות בוודאי היה מברך על קצב טעינה מהיר יותר מהמוצע אצל המתחרות. גרסת הכניסה מומלצת כרכב שני בבית עבור הרוכשים מכונית חשמלית בפעם הראשונה, ובסביבת המחיר שלה אין מתחרים שמתקרבים לחבילה שמציעה אורה פאנקי קאט.
| אורה פאנקי קאט 400 פרו פלוס אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי |
| הספק מרבי | 171 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 25.0 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| מערכת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,254 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,848 מ"מ |
| גובה כללי | 1,603 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,650 מ"מ |
| נפח תא מטען | 228 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,580 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.2 שניות |
| מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 420 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 380 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 16.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 16.6 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 171,900 ₪ (164,900 ₪ בתקופת ההשקה) |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.