מרצדס SL האייקונית מושקת בדורה השביעי עם גג בד, צמד מושבים נוספים מאחור, עיצוב מרהיב ותא נוסעים עשיר. יצאנו למבחן שטוף שמש וחזרנו מאוהבים
מרצדס AMG SL 43 הינה גרסת הכניסה של המכונית האייקונית אשר שורשיה נמתחים עד לשנת 1954, אז הוצגה מרצדס SL הראשונה עם דלתות כנפי שחף, אשר הפכה בהמשך לרודסטר. הדור השביעי הושק באוקטובר 2021, לראשונה תחת כנפיה של חטיבת AMG, עם צמד מושבים סמליים מאחור הגורעים מהמכונית את תואר "הרודסטר" הדו-מושבית. כמו כן חוזר הדגם לגג בד מתקפל במקום גג קשיח מתקפל בדגם הפורש, ובגרסת הכניסה הנבחנת גם מנוע ארבע צילינדרים לאחר עשורים רוויי צילינדרים. יצאנו למבחן עם מכונית בהספק של 381 כ"ס ותג המחיר היקר ביותר בישראל למכונית בעלת מנוע 2.0 ליטרים, העומד על 1,290,000 ₪.
| מרצדס AMG SL 43 | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים, ביצועים, יכולת דינמית, חוויה |
| חסרונות | שימושיות, מחיר, צריכת דלק |
מרצדס AMG SL 43
עיצוב ונוחות מרצדס AMG SL 43
העיצוב החיצוני מרהיב. החזית מקבלת את שפת העיצוב העדכנית של המותג בפרשנות שרירית עם גריל ענק הנמתח לרוחבה ומציג בגאווה סמל מרצדס ענק. פנסי החזית נדחקו אל הפינות, ובתחתית הפגוש שפע כונסי אוויר. על גבי מכסה המנוע צמד בליטות שריריות. הצללית כמו של רודסטר קלאסית, עם מכסה מנוע הנמתח הרחק לפנים וסרח עודף אחורי קצר הגולש בעדינות לאחור ומזכיר מאוד את זה של מרצדס AMG GT עם דלת תא מטען קטנה וצמד פנסים דקיקים. הפגוש האחורי מציג לראווה ארבעה פתחי מפלט רבועים, ומעליו ספויילר חשמלי נשלף. הגג הקשיח הוחלף כאמור בגג בד מתקפל המשתלב עם קורות A מושחרות. הגג נפתח ונסגר תוך 15 שניות בלבד עד למהירות של 50 קמ"ש.
המרכב כולל מגוון עזרים אווירודינמיים המייצרים מקדם גרר של 0.31Cd. הגריל הקדמי וכונס האוויר התחתון מכילים תריסים אקטיביים המסייעים בהפחתת ההתנגדות לאוויר, ובעת הצורך נפתחים על מנת להזין את הרדיאטורים לקירור המנוע. הספוילר האחורי האקטיבי נפתח במהירות 80 קמ"ש וממשיך להתכוונן עם עליית המהירות לחמישה מצבים נוספים. התוצאה הסופית סוחפת מבטים, ופתיחת הגג מזמינה עימה אין ספור קריאות ותשומת לב חיוביות ושליליות מצד סקרנים, מפרגנים וגם מצרי עין. רכב המבחן, שכלל צבע אפור בטון חיצוני וריפודי עור כתומים בשילוב תאורת האווירה העשירה לעת ערב, לבטח הגביר עוד יותר את מקדם הנוכחות המופרז ממילא.
מרצדס AMG SL 43
תא הנוסעים מציג את פילוסופיית העיצוב העדכנית של מרצדס עם מסך מגע אנכי בגודל 11.9 אינץ' המותקן בזווית אלכסונית ומציג את מערכת המולטימדיה הטובה בתעשיית הרכב בדומה לדגמים הבכירים של היצרנית. פרט לצג האיכותי שיודע גם לשנות אוטומטית את זווית התצוגה בעת פתיחת הגג למניעת השתקפות השמש, ממשק המשתמש מצטיין בגרפיקה עשירה, חוויית משתמש אינטואיטיבית, ומערכת מציאות רבודה המציגה באמצעות חיווי על גבי וידאו מהמצלמה הקדמית את הנחיות הפנייה על גבי צילומי הנתיב. פתחי האוורור עשויים יציקת אלומיניום ומעוצבים כטורבינת מנוע סילון, ולוח המחוונים דומה גם הוא לאלו המותקנים בדגמי היוקרה של היצרנית, וכמותם מתברג בצמרת התעשייה כיום. איכות החומרים, איכות ההרכבה ותאורת האווירה, כולם מהמעלה הראשונה, ודיפון העור הכתום ברכב המבחן אינו רק מצטלם היטב אלא גם נראה ומרגיש מיליון דולר. ביחס לדגם הפורש, מדובר בסטנדרט מתקדם פי כמה.
מרצדס AMG SL 43
הכניסה והיציאה אינן נוחות כלל. קו הגג נמוך מאוד, אך גם כאשר הגג מקופל, השמשה הקדמית אשר מוסטת בזווית חדה, מאלצת צניחה אל תוך המושב הנמוך תוך חמיקה מקורת A הפולשת אל נתיב הכניסה אל הרכב. היציאה גם היא דורשת הימתחות מגובה נמוך מאוד. המושבים החובקים מדהימים ומציעים חימום, אוורור, עיסוי, כיוונון חשמלי, 3 זיכרונות, וחימום עורף ללילות הסתיו. מעבר לכך מציעים המושבים הנאים תמיכה צידית חובקת ונוחות מעולה. צמד המושבים מאחור אינם שימושיים ויוכלו לקלוט צמד זאטוטים אשר יאלצו להידחק בעת הכניסה למכונית ולאורך הנסיעה עם מרווח ברכיים אפסי ושום דבר מעבר לכך.
תנוחת הנהיגה ספורטיבית אך אינה מענישה. שדה הראיה טוב אך מופרע בשל מכסה המנוע הארוך ושמשה קדמית קצרה אשר אינה מאפשרת לעיתים מבט מעלה אל הרמזור. מזל שמערכת המולטימדיה מציגה אוטומטית את מופע הרמזור בעת זיהוי עמידה בצומת. חרף המראה הספורטיבי, מידות המרכב נדיבות מכפי הנדמה ואינן מקלות בתמרונים צפופים. כגיבוי מקבל הדגם היגוי אחורי בזווית הפנייה של 2.5 מעלות ומערך מצלמות 360 איכותיות, הנחוצים מאוד בעת תמרון עם גג סגור. פרט לרשימת האבזור שאינה נגמרת, נמצא כמובן את משענת היד המפוצלת עם דלת לכל צד, החושפת תא אחסון גדול ומרופד, כיסי אחסון מדופנים בדלתות, תא כפפות בגודל סביר, וסוככי שמש עם תאורה. מפתח תא המטען גבוה מאד, ועם נפח של 213 ליטרים הוא מספיק למזוודת טרולי בלבד. מתחת לרצפתו ערכה לתיקון תקר.
מרצדס AMG SL 43
נוחות הנסיעה סבירה בהחלט אך אינה מתעלה. גרסת הכניסה אינה כוללת את מערך מתלי הפלא האקטיביים של מרצדס ומסתפקת במערך רב חיבורי פחות מתוחכם. ניכר כי חטיבת AMG האמונה עליו, העדיפה התנהגות כביש דינמית על פני תחושת ריחוף סטייל דגמי GT. התוצאה אינה מענישה, אך על אספלט גרוע שאינו מחזה נדיר בגוש דן, ניתן לחוש טלטלות וחבטות עקב כיול קשיח גם במצב קומפורט. מחוץ לעיר נרשמת נוחות נסיעה ראויה בהחלט המצטרפת אל בידוד רעשים מרשים כאשר גג הבד סגור. השיוט נינוח מאוד וגם במהירויות גבוהות ניתן לשכוח כי מדובר במכונית בעלת גג רך. רמות ה- NVH נמוכות בין היתר הודות לקשיחות המרכב הגבוהה.
ביצועים מרצדס AMG SL 43
מרצדס AMG SL 43 הינה גרסת הכניסה לדגם ומצוידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 381 כ"ס ב- 6,750 סל"ד ומומנט מרבי של 48.9 קג"מ ב- 3,000 סל"ד, המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית עם מצמד רטוב במקום ממיר מומנט והנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 275 קמ"ש. מדובר באחד ממנועי ה- 2.0 ליטרים החזקים בייצור סדרתי, ומנוע הטורבו בנזין הראשון בייצור סדרתי המצויד במגדש טורבו חשמלי המסתובב באמצעות גזי הפליטה - טכנולוגיה שהגיעה מקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס. המגדש המתקדם כולל מנוע חשמלי זעיר אשר מניע את מניפת הטורבו עוד לפני הגעת גזי הפליטה כדי להעניק תגובה מיידית ללחיצה על דוושת התאוצה ולהימנע מהשהיית הטורבו. המנוע החשמלי מאפשר גם שמירה על לחץ הטורבו בעת הרפיה מדוושת התאוצה, ובכך מבטיח תגובה מיידית בכל תרחיש. יחידת ההנעה כוללת מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V המספקת 14 כ"ס נוספים בעת הצורך, התנעה חלקה בעת שימוש במערכת Start&Stop, ויכולת כיבוי מנוע הבנזין לפרקי זמן קצרים בעת שיוט.
מרצדס AMG SL 43
הביצועים והתחושות בנהיגה במכונית הינם מהסוג שגורם לנו להזדהות עם מתנגדי הרפורמה החשמלית. המנוע, אשר מורכב בעבודת יד וחתום בכתב יד של מרכיבו, מרגיש ונשמע כמו יצירה מוטורית ראויה ומעוררת. אף שלאורך דורותיה נמנעה מרצדס מהטמעת מנועי 4 צילינדרים בדגם, גרסת הכניסה לא מרגישה חלשה ומספקת ביצועים חזקים בכל קנה מידה. מצב ספורט+ כולל בקרת שיגור ב- 4,000 סל"ד ומספק צליל מנוע ספורטיבי אמיתי בבריטון גברי מחרחר, ופצפוצי באק פייר מהסוג האהוב על חובבי הרכב בעת עזיבת דוושת התאוצה בסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים מקנה תחושה אגרסיבית עם העברות הילוכים מהירות אך מורגשות במצב זה. חוגות על גלגל ההגה מאפשרות נדידה בין מצבי הנהיגה, ושליטה על אופציות דינמיות כגון פתיחת פרפר סעפת הפליטה, ניתוק בקרת האחיזה, והרמת הספויילר האחורי. מנופי אלומיניום יצוק מאחורי ההגה מקנים שליטה ידנית על העברות ההילוכים.
גרסת הכניסה כוללת את המפרט הטהור ביותר לנהיגה הודות למנוע טורי, הכולל הנעה אחורית ומשקל שפוי של 1,810 ק"ג. מערך המתלים כולל ארכיטקטורת מתלים רב חיבוריים, כאשר מלפנים נמצא לראשונה במרצדס מתלה קדמי רב חיבורי עם 5 חוליות בגובה חישוקי הגלגלים, זהה לזה האחורי. כדי להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ בנויים כל חלקי המתלה מאלומיניום מחושל. כריות הבולם מודבקות אל קפיצי הסליל באופן המונע בלאי הנגרם מחול ובוץ במהלך חיי הרכב, וכן מונע היווצרות חלודה.
מרצדס AMG SL 43
כל אלו מקנים התנהגות כביש מושחזת וספורטיבית. מצבי הספורט מקשיחים את פעולת הבולמים ומקטינים את זוויות הגלגול הצנועות ממילא. ההגה מהיר עם פחות משני סיבובים בין הנעילות, וניחן בדיוק רב ובמשקל מאוזן. ההיגוי האחורי יודע לחדד את זווית הכניסה לפניות חדות, והבלמים לא מתעייפים גם תחת עומס ונוטעים תחושת ביטחון בכל מהירות. לצד היכולת המרשימה, מרגישה מרצדס SL כמו בעלת הון וותיקה שאינה מתחרה בנובורישיות הצעקנית, וההנאה האמיתית ממנה מופקת בנהיגה ספורטיבית למחצה, עם גג מופשל המחבר את הנהג לנוף, לאוויר ולתחושות מעבר לחיבור נהג-מכונה. מערכת השמע האיכותית ועיסוי המושבים המפנק, נוטים להשאיר את הנהג במוד ספורטיבי למחצה, ללא דחף קרבי להביא את אחיזת הכביש הגבוהה למגבלות.
מרצדס AMG SL 43
כאמור, גרסה זו בעלת הנעה אחורית המאפשרת גם משחקי זנב חביבים בעת ניתוק הבקרות המתאפשר באמצעות פקדי מגע בגלגל ההגה. המגבלה היחידה הינה המשקל והממדים אשר גורעים מתחושת הקלילות הנדרשת בכבישים טכניים צרים שאינם מאפשרים קצב התקדמות מהיר באמת ברכב זה. ניכר כי מרצדס SL אינה GT כמו קודמותיה, אך מאזנת בין יכולת שיוט בנסיעות ארוכות לבין יכולת דינמית בכבישי נהיגה שאינם טכניים וצרים מדי.
צריכת דלק מרצדס AMG SL 43
מרצדסSL 43 AMG הינה מכונית מותרות חווייתית שאינה שמה בראש מעייניה שיקולי חיסכון. צריכת הדלק מושפעת רבות מפתיחת הגג אשר גורע ממקדם האווירודינמיות של המרכב. בנסיעת המבחן אשר נערכה ברובה עם גג פתוח וכללה האצות מרובות, עמדה צריכת הדלק על 6.8 ק"מ לליטר (אוקטן 98), רחוק מנתון היצרנית העומד על 11 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 70 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 480 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה מרצדס AMG SL 43
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2022 דורגה מרצדס במקום ה- 24 האחרון. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים. בסקר דומה שנערך בארה"ב בשנת 2022 דורגה מרצדס במקום ה- 27 מתוך 31 יצרנים.
מרצדס AMG SL 43
בהתאם למגמה החדשה של כלמוביל היבואנית, מרצדס SL משווקת עם אחריות מלאה לארבע שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 30 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיוןבשלוש השנים האחרונות עומדת על כ- 46,000 ₪, ועלות ביטוח חובה עומדת על 1,700 ₪.
בטיחות מרצדס AMG SL 43
מרצדס SL לא נבחנה במחני הריסוק של ארגון הבטיחות Euro NCAP או כל ארגון אחר. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית גם בצומת ובנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בעומסי תנועה, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכוז בנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על רכב חוצה בעת פתיחת דלת, סיוע אקטיבי במעבר נתיב, סיוע בתמרון חירום, ובלימה עצמית בצד הדרך כאשר הנהג אינו מגיב. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר מרצדס AMG SL 43
מרצדס AMG SL 43 מוצעת במחיר 1,290,000 ₪ וכוללת בין היתר מושבי ספורט קדמיים עם כיוון חשמלי, זיכרונות, עיסוי, חימום ואוורור, ריפודי עור נאפה, מערכת MBUX מהדור האחרון עם מסך מרכזי מתכוונן בגודל 11.9 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע Burmester עם 11 רמקולים, טעינה אלחוטית לנייד, תמיכה באפל קארפליי ואנדוראיד אוטו, מצלמות היקפיות, היגוי לסרן האחורי, ספוילר חשמלי מתכוונן בהתאם למהירות הנסיעה, ידיות דלתות נשלפות, ותאורת לד אדפטיבית מתקדמת. בגרסאות הבכירות SL 55 ו- SL 63, אשר מחירן 1,650,000 ו- 1,950,000 ₪ בהתאמה, תקבלו גם מערכת תצוגה עילית, ומתלים אקטיביים AMG active ride control המאפשרים את הגבהת חזית הרכב לפי דרישה על מנת למנוע פגיעה בגחון.
מרצדס AMG SL 43 אינה מכונית שימושית או פרקטית שתירכש משיקולי עלות-תועלת. מאז השקתה לראשונה הייתה מרצדס SL סמל סטטוס אייקוני המשדר עושר, יוקרה, הנאה וטעם טוב. הדגם הנוכחי הוא כנראה האחרון בשושלת מפוארת אשר מוצע בגרסאות בנזין גרגרניות המהוות חלק בלתי נפרד מחוויות הנהיגה בו. רשימת הטרוניות אינה קצרה אך טבועה בכל סופרקאר או רודסטר מעצם היותן מכוניות נחשקות שנועדו להוות תכשיט מוטורי.
ובכל זאת, בערכים שאינם כלכליים, מרצדס SL על שלל מעלותיה מתבלטת גם ביחס לקטגוריה הזוהרת בה היא מתחרה בהיותה נצר לשושלת אריסטוקרטית מיוחסת, בעלת עיצוב מרהיב, ביצועים מצוינים, ותא נוסעים טכנולוגי הממקסמים כל נסיעה בה לחוויה חלומית.
| מרצדס SL 43 AMG אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1,991 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 381/6,750 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 48/3,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,700 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,915 מ"מ |
| גובה כללי | 1,359 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,700 מ"מ |
| מיכל דלק | 70 ליטרים |
| נפח תא מטען | 213 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,810 ק"ג |
| מהירות מרבית | 275 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 1,290,000 ₪ |

תפריט נגישות








בדיחה
כלב נובח לא נושך טרנטה תרתי משמע