לנד רובר דיפנדר 130 במבחן דרכים

רכב השטח לנד רובר דיפנדר בגרסת 130 המוארכת מגיע עם 8 מושבים ותא מטען שימושי הודות לתוספת של 340 מ"מ לסרח העודף האחורי. יצאנו לבדוק כיצד הסידור המוארך עובד בשטח

תגיות: , , ,

מאז הצגתו בדורו הראשון בשנת 1983 היה לנד רובר דיפנדר רכב השטח הקשוח והטהור ביותר מבין דגמי המותג. בשנת 2019 חזר הדגם האייקוני לאחר 4 שנות היעדרות, בדור כל חדש שאינו ספרטני כקודמיו ומבוסס על תצורת מרכב אחוד במקום שלדת סולם אשר עדיפה ליכולת שטח, תוך הבטחה לשמירת יכולות שטח גבוהות שלא פוגעות במוניטין החיובי שצבר.

לנד רובר דיפנדר 130
יתרונות יכולת שטח, נוחות, מרווח פנימי
חסרונות כושר תמרון, מחיר, פרופורציות עיצוביות

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

בשנת 2022 נוסף חתן השמחה, לנד רובר דיפנדר 130 הכולל סרח עודף אחורי מוארך ב- 340 מ"מ ביחס לגרסת 110, שנועד להתקנת שורת מושבים שלישית בעלת 3 מושבים ותא מטען גדול יותר בנפח 389 ליטרים לעומת 231 ליטרים בגרסת 110 כאשר כל המושבים בשימוש. לנד רובר דיפנדר 130 משווק רק בגרסת SE D250 עם מנוע טורבו דיזל 3.0 ליטרים בהספק 250 כ"ס, ומערכת הנעה כפולה, שמחירה עומד על 664,100 ₪.

עיצוב ונוחות לנד רובר דיפנדר 130

לנד רובר דיפנדר 130 מציג מראה מוכר מהגרסאות הקצרות בסדרה וזהה לחלוטין לגרסת 110 בתוספת סרח עודף אחורי שצמח ב- 340 מ"מ, המעניק לו מראה מעט כבד וגמלוני. מעבר לכך, מדובר באותו עיצוב אבולוציוני בעל צללית רבועה המזוהה עם המותג לאורך עשורים רבים. החזית כוללת צמד גופי תאורה עם חתימת לד עגולה כמיטב מסורת הדגם, ומכסה מנוע אנכי. הצדודית כוללת מסגרות חלונות כהות לטובת מראה גג צף, כאשר האלמנט הרבוע בצבע המרכב הלבן המוטמע בחלונות הצד, גרם ללא מעט עוברי אורח לחשוב כי מדובר במודעת מכירה מודבקת. מאחור יחידות תאורה נפרדות, המעוצבות גם הן בהשראת דגמי העבר, וגלגל רזרבי התלוי על דלת תא המטען. התוצאה הסופית ייחודית, ותדבר במיוחד לחובבי המותג, אך ביחס ליתר גרסאות הדיפנדר, גרסת 130 ניחנת בעיצוב חסר פרופורציות ופחות סקסי מהגרסאות הקצרות. המידות הינן בצד המוגזם. אורכו של הרכב 5,358 מ"מ, רוחבו 2,008 מ"מ, גובהו 1,970 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,022 מ"מ.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

תא הנוסעים כולל עיצוב רטרו מודרני המשלב את הקווים הספרטנים וברגים חשופים שאפיינו את דגמי העבר, לצד הביצוע המוקפד והמרשים המאפיין את דגמי המותג בליין הנוכחי. השמשה הקדמית האנכית מאפשרת דשבורד שאינו עמוק מדי, עליו מוטמעים פתחי המיזוג. ארכיטקטורת סביבת הנוסעים מעוצבת במפלס יחיד הכולל במרכזו את צג מערכת המולטימדיה, לוח מחוונים דיגיטלי, תאי אחסון, וידיות אחיזה שימושיות. בקונסולה המרכזית נמצאת משענת יד עם תא אחסון עמוק מתחתיה, המצטרף אל תא פתוח בתחתיתה, מחזיקי כוסות, שקעי USB, ומערך פקדי בקרת האקלים והמתלים. החומרים איכותיים לרוב עם דיפון רך לרוחבו של כל הדשבורד.

המושבים כולם נוחים בסגנון כורסאות, כאשר הקדמיים כוללים כיוונון חשמלי מלא עם זיכרונות. הכניסה דורשת טיפוס קל אף אם המתלים במצבם הנמוך, מה שעלול להעיק במעט על קצרי קומה. המרווח נדיב מאוד בכל שמונת המושבים. השורה השנייה מאפשרת את הזחת בסיס המושב ביחס של 60:40 וכן כיוון זווית משענת הגב. מרווח הברכיים והראש עצומים ליושבי השורה השנייה אשר ייהנו גם מאזור בקרת אקלים נפרד ומפוצל, פתחי מיזוג בתקרה, חלונות כהים, תאורה, ושקעי טעינה.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

קיפול ידני והזחה של המושבים בשורה השנייה מאפשרים כניסה אל השורה השלישית הדורשת טיפוס אך נוחה ביחס לדגמי פנאי בעלי שלושה שורות מושבים. מושבי השורה השלישית מתקפלים ביחס של 40:20:40 ומציעים ישיבה גבוהה מעל בתי הגלגלים הבולטים ומספקים לנוסעים ראות טובה החוצה. מרווח הברכיים נאות בהחלט בשורת המושבים השלישית ומאפשר נוחות סבירה לצמד נוסעים בגובה ממוצע, אשר ייהנו גם מפתחי מיזוג וגג פנורמי עם וילון הצללה ייעודי לשורה זו. נוסע מרכזי בשורה השלישית ייצור צפיפות מעיקה, אך למרות זאת מדובר בתנאים משופרים ביחס לרוב רובם של רכבי הפנאי אשר נוהגים לקפח את נוסעי השורה השלישית.

תנוחת הנהיגה גבוהה במיוחד אף ביחס לדגמי פנאי גדולים, ויחד עם מימד האורך העצום ומכסה המנוע האנכי, ניכרת לפעמים תחושה של נהיגה במשאית. אם לא די בכך, הרי שמערך מתלי האוויר מאפשר את הגבהת מרווח הגחון עד לכדי 290 מ"מ המאפשרים פרספקטיבה שונה מכל כלי אחר ביחס לשדה הראייה העשיר.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

לצד אלו, כושר התמרון מעיק במקומות צפופים. המידות המוגזמות שנועדו למדבריות הפתוחות, אינן עושות חסד עם חניוני גוש דן, וכל תמרון חניה הופך למשימה, אף בהינתן מערך מצלמות וחיישנים היקפיים מעולים. גם שדה הראיה לאחור מופרע בשל אורכו של המרכב, ולקינוח, הגלגל החלופי התלוי מסתיר את המעט שנותר.

בתא המטען שקע מתח 12 וולט, תאורה וצמד ווי עיגון. נפחו עומד על 389 ליטרים שימושיים כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש, וקיפול שתי שורות המושבים יביא למשטח טעינה בנפח עצום של 1,232 ליטרים, אשר אינו מפולס וכולל מרווחים. מנגנון ייעודי מחזיק את דלת תא המטען בזווית הפתיחה הנדרשת, ופקדים בתא המטען מאפשרים את הנמכת סף הטעינה באמצעות הורדת גובהם של בולמי האוויר.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

בולמי האוויר אחראיים גם על נוחות נסיעה מצוינת בכל תוואי כביש ושטח. מתלי האוויר האדפטיביים מבצעים מלאכת מחשבת ומצליחים לרסן מהמורות ושברים באופן מרשים ביותר. צמיגי הכביש בעלי חתך 65 נדיב, מסייעים לבידוד שברי כביש מציקים ולשיפור הנוחות ובידוד רעשי הדרך. בידוד רעשי הרוח מרשים לא פחות, קל וחומר כשעיצוב המרכב אינו ניחן בניסיון שבירת שיא מקדם הגרר. רובם המוחלט של רעשי הדרך והרוח נותרים מחוץ לרכב ומאפשרים שיוט נעים ונינוח גם במהירות תלת ספרתית.

יכולות שטח לנד רובר דיפנדר 130

יכולת השטח מרשימה לא רק בביצועי העבירות, אלא גם בנוחות הנלווית לה. לנד רובר דיפנדר 130 מציג יכולת שטח גבוהה מאוד הכוללת צליחת מכשולים ותעלות ללא מאמץ, תוך שמירה על הנוחות העילאית גם בשטח מטלטל וקופצני. בורר מצבי הנהיגה כוללת מפרט שטח ייעודי המכייל את מערכת ההנעה והמתלים בהתאם לתוואי השטח הנבחר ומשלים בתצוגת זוויות והטיות דיגיטלית המחליפה את כדורי המצפן ומד פלס המוכרים לנהגי השטח בעבר. מצלמת "מכסה מנוע שקוף" מאפשרת לכאורה לראות את המתרחש מתחת לגחון של הענק היקר, אך בפועל מדובר בהקרנת הוידאו של המצלמה הקדמית, על פי חישוב המרחק הקצרצר שחלף החרטום. מערכת בקרת האקלים כוללת אף היא מצב שטח אוטומטי, ויודעת לסנן אבק ולמנוע את נשימתו בתוך תא הנוסעים.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

הגבהת מתלי האוויר לכדי 290 מ"מ מקסימליים גורעת במפתיע רק במעט ממקדם הנוחות, אך משפרת רבות את זווית הגישה ומקנה ביטחון רב בתנאי שטח בו ירימו ידיים רוב רכבי הפנאי הגדולים. הנתונים מספרים על יכולת צליחת מים עד לגבוה 90 ס"מ, ושטיחי הפלסטיק השטיפים מצהירים על נכונות לביצוע. לצד אלו, גרסת 130 בעלת סרח העודף מקפחת את זווית הנטישה ששונמכה ל- 28.5 מעלות לעומת 30.2 מעלות בגרסת 110.

הדיפרנציאל האקטיבי מאחור וצמיגי השטח שנכללים במפרטה של גרסת 110 אינם מוצעים כאן ורומזים על תפיסה פחות אתגרית לגרסה המוארכת. ואכן, זווית הנטישה גורעת מהיכולת הכוללת בצליחת תעלות רוחב, אך הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מרכזי, מאפשרים מעבר מכשולים גם לנהגים שאינם מנוסים בנהיגת שטח. בסיכומו של מבחן השטח, חרף החסרונות בגרסה זו ביחס לגרסאות הקצרות, ישנם מעט מאוד רכבי פנאי אשר יגיעו רחוק יותר בשטח אמיתי.

ביצועים לנד רובר דיפנדר 130

יחידת ההנעה היחידה עימה משווק לנד רובר דיפנדר 130 כוללת מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים טורי בנפח 2,997 סמ"ק עם הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 60 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 188 קמ"ש. ניתן לשכוח מטרטורים וויברציות המזוהים עם מנועי דיזל, ופעולת המנוע שקטה וחלקה כיאה לתצורתו הטורית.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

המומנט הבשרני מגיע כבר מסל"ד אפסי ומאפשר גמישות מיידית. פעולת תיבת ההילוכים חלקה במיוחד וניכר כי יחידת ההנעה הולמת באופן מושלם את אופיו ואיפיון שימושיו של הדגם. תחת עומס ניתן לשמוע את גרגורם הטורי של ששת הצילינדרים בבריטון ערב וכוחני. בנוסף, כוללת יחידת ההנעה מערך היברידי מתון המעדן את פעולת הכיבוי וההתנעה של המנוע בעמידה. הביצועים נאים כפי שרומזים הנתונים היבשים, והכוח הזמין מאפשר עקיפות בטוחות ומהירות בכל מצב.

התנהגות הכביש צפויה ובטוחה לנהיגת שבת משפחתית, וממילא אף איש משפחה לא בוחר ברכב שמונה מושבים לתקיפת פיתולים. תחת לחץ ניתן לחוש בזוויות גלגול טבעיות ביחס למשקלו וגובהו של המרכב. הבלמים הולמים את המשקל ומציגים כושר תאוטה טוב לצד פעולה ליניארית של הדוושה.

צריכת דלק לנד רובר דיפנדר 130

עם נתוני פתיחה הכוללים משקל עצמי של 2,664 ק"ג, מנוע עתיר נפח, הנעה כפולה ומרכב גבוה, לא ציפינו לצריכת דלק חסכונית במיוחד, ואכן בנהיגת המבחן אשר כללה נסיעת כביש ושטח, לרבות שימוש בהנעה כפולה והילוך כוח, עמדה צריכת הדלק על 8.5 ק"מ לליטר עם מזגן בעצימות גבוהה ומערכת STOP&START פעילה.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

נתון היצרן עומד על 11.1 ק"מ לליטר. עם מיכל סולר ענק בנפח 89 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה לנד רובר דיפנדר 130

דגמי לנד רובר אינם מזוהים עם רמת אמינות גבוהה. בסקר אמינות של ארגון J.D. Power אשר נערך בארה"ב בשנת 2022 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה לנד רובר למקום האחרון מתוך 31 יצרניות עם כמות תקלות גבוהה באופן משמעותי מהנתון הממוצע שנמדד בסקר. ניכר כי אותה טכנולוגיה המאפשרת לדגמי לנד רובר יכולות כביש ושטח גבוהות, לצד שפע של אבזור וחידושים בתחום הנדסת האנוש, עולים ליצרן ולקוחותיו ברמת האמינות.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

לנד רובר דיפנדר 130 משווק בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית חברת המזרח.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 30 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 15,500 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,600 ₪.

בטיחות לנד רובר דיפנדר 130

לנד רובר דיפנדר בגרסת 110 נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2020 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים על פי הקריטריונים דאז, עם ציונים של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 79% על תפקוד מערכות הבטיחות.

לנד רובר דיפנדר 130לנד רובר דיפנדר 130

אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, והתרעה על עייפות הנהג. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר לנד רובר דיפנדר 130

לנד רובר דיפנדר 130 משווק בגרסת D250 SE בלבד הכוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטרים ומחירו 664,100 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 11.4 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים רב אזורית מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לשורות המושבים השנייה והשלישית, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת מכסה מנוע שקוף, חיישני חניה עם פונקציית בלימת חירום בחניה, תיבת העברה עם מצב LOW, מערכת לבחירת מצבי נהיגה בשטח Terrain Response, מתלי אוויר אדפטיביים, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

לנד רובר דיפנדר 130 הינו רכב נישה ייחודי. המחיר, נטיות השטח המובהקות, ותצורת 8 המושבים מייעדים את הגרסה מלכתחילה לקהל יעד ספציפי אשר יכול וצריך ביכולותיו. תוספת המחיר בסך 10% ביחס לגרסת 110 בעלת 7 המושבים לא רק מקנה מושב נוסף אלא גם תנאים משופרים למטען ולנוסעים בשורה השלישית. בפני עצמו מציע הדגם יכולת שטח מרשימה לצד נוחות מפנקת, וכל אלו מגיעים בממדי ענק שמעצם טיבם וטבעם אינם הופכים את החיים בכרך לקלילים, אך למשפחות מרובות ילדים חובבות טיולים ושטח, מובטחת הנאה ונוחות מרביים.

לנד רובר דיפנדר 130 3.0 ליטרים SE D250 4X4 אוטומטי
מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים 2,997 סמ"ק
הספק מרבי משולב 250/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 60.0/1,250-2,250 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,358 מ"מ
רוחב כללי 2,008 מ"מ
גובה כללי 1,880 מ"מ
בסיס גלגלים 3,022 מ"מ
מיכל דלק 89 ליטרים
נפח תא מטען 389/1,232/1,149 ליטרים
משקל עצמי 2,664 ק"ג
מהירות מרבית 188 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.1 ק"מלליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.5 ק"מלליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2020)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 664,000 ₪

לנד רובר דיפנדר 130 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu