טויוטה היילקס GR SPORT במבחן דרכים

טויוטה היילקס GR SPORT כולל מערך מתלים משופר לטובת התנהגות כביש ושטח מהוקצעות, ושדרוגים קוסמטיים המותחים את היכולת ותג המחיר

תגיות: , , , ,

לאורך דורותיו צבר טויוטה היילקס מוניטין של טנדר אמין וקשוח בעל כושר הישרדות מעורר השתאות בכל תנאי שטח ומזג אוויר. גרסת GR SPORT מבית חטיבת Gazoo Racing האמונה על שיפורי רכבי טויוטה וחתומה על ניצחונות ראלי דקאר ומספר יצירות נחשקות, הטמיעה מיכולותיה בגרסה זו אך באופן מדוד. לא מדובר בטנדר ראלי הכולל שיפורי מנוע ומכלולי הנעה, אלא בשיפור מערך המתלים והסרנים לצד הופעה ספורטיבית יותר. מחירו של טויוטה היילקס GR SPORT עומד על 370,000 ₪.

טויוטה היילקס GR SPORT
יתרונות חוסן, אמינות, יכולת דהירת שבילים
חסרונות מחיר, מעט מיושן, נוחות נסיעה ללא מטען

טויוטה היילקס GR SPORTטויוטה היילקס GR SPORT

עיצוב ונוחות טויוטה היילקס GR SPORT

תוספות העיצוב בטויוטה היילקס GR SPORT מקנות לו מראה דינמי ומושך ביחס לשאר גרסאותיו. החזית ניחנת בשבכה מעוצבת בגימור מבריק עם כיתוב TOYOTA קלאסי, מהצד בולטות כתפיים עם קשתות גלגלים שחורות וחישוקי 17 אינץ' שחורים בעיצוב ספורטיבי מהם מבצבצים קליפרים, בולמים וקפיצים אדומים. מאחור הותקן ספוילר שחור מפואר. הפגושים זכו לעיצוב דינמי עם כונסי אוויר ומגן כסוף מלפנים, ופגוש אחורי מושחר.

טויוטה היילקס GR SPORTטויוטה היילקס GR SPORT

בתא הנוסעים מתמקדים השדרוגים במושבי ספורט בעלי תמיכה צידית משופרת, ריפוד עור משולב זמש וכיתובי GR על משענות הראש, חגורות בטיחות אדומות, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, תקרה שחורה, ודוושות ספורט מאלומיניום המשלימות את האווירה. מעבר לכך, מדובר באותו תא נוסעים מוכר ומעט מיושן, הכולל מערכת מולטימדיה בסיסית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ברזולוציה נמוכה עם צימוד חוטי לסמארטפון, חומרי דיפון קשיחים לטובת עמידות ושרידות, והנדסת אנוש פשוטה ויעילה עם פקדים פיזיים לתפעול בקרת האקלים.

פתרונות האחסון מונים תא כפפות כפול, תא אחסון נוסף מתחת למשענת היד המרכזית ותאי אחסון בדלתות. כמו כן נמצאים צמד מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית, תא עליון למשקפיים, וסוככי שמש נטולי תאורה עם מראה לנוסע בלבד. הארגז מאחור כולל דיפון אמבטיה מקורי במידות 1,540x1,525 מ"מ וקופסאות צד פלסטיות לאחסון כלים. כושר ההעמסה עומד על 1,005 ק"ג, ויכולת הגרירה עומדת על 3,500 ק"ג סטנדרטיים ביחס לסגמנט. לארגז כיסוי גלילה ידני שאינו נוח לתפעול.

טויוטה היילקס GR SPORTטויוטה היילקס GR SPORT

הכניסה והיציאה מהקבינה אינן קלילות. מרווח גחון מכובד של 323 מ"מ דורש טיפוס באמצעות אחיזה בידיות הטיפוס המוצקות במשקופה של כל דלת, והסתייעות במדרגות הצד אשר מעיקות ביציאה מהרכב ומאיימות ללכלך את המכנסיים. הישיבה גבוהה מאוד כצפוי ממרווח הגחון, ומקנה שדה ראיה למרחק רב. כרגיל בטויוטה, מצלמת הרוורס מוצגת ברזולוציה נמוכה, ומצלמות ה- 360 מעלות שנוספו בגרסה זו לצד חיישנים היקפיים, מסייעים בזיהוי קצות המרכב המגודל בתנאים דחוקים. מי שפחות מסייע הינו ההגה ההידראולי הסובל ממשקל כבד שנשכח מזיכרוננו בעולם ההגאים החשמליים.

המושבים קשיחים מאוד, אך תואמים את אופיו של הדגם. תנוחת הנהיגה היא טנדרית טיפוסית וכך גם המרווח בקבינה המציע מרווח טוב מלפנים ומושב אחורי זקוף בעל מרווח ברכיים סביר בלבד, ללא פתחי מיזוג או שקעי טעינה. הנוסעים מאחור יסתפקו במשענת יד עם מחזיקי כוסות, תאורה מרכזית מיושנת, ווי תליה, וחלונות כהים. נוסע שלישי יצור צפיפות ויסבול ממושב קשיח. אופציית קיפול למושב אינה בנמצא.

טויוטה היילקס GR SPORTטויוטה היילקס GR SPORT

חווית הנסיעה בעיר קופצנית. מערך המתלים המשופר מביא עימו כיול קשיח והדוק לכיול שמלכתחילה נועד לפשר בין נוחות נסיעה ליכולת ריסון המרכב עם מטען במשקל טון. הדבר מוחשי במהירויות נמוכות עם מהלך בולם ראשוני סגור וקופצני, במיוחד בסרן האחורי. התוצאה אינה נעימה על פני אספלט עירוני מצולק ופסי האטה, שם נרשמת תחושת "דהירת גמל". העמסת הארגז ברמה שתנטרל את מהלך הבולמים הראשוני תביא לשיפור באספקט זה. מחוץ לעיר משלמים המתלים הקשיחים דיבידנדים עם כושר ריסון טוב של אספלט גלי ויציבות כיוונית משופרת. בידוד הרעשים אינו מצטיין ורעשי רוח מוחשיים כבר במהירות 90 קמ"ש.

ביצועים טויוטה היילקס GR SPORT

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטרים המוכר מגרסת סהרה ומטויוטה לנד קרוזר, עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מירבי של 51 קג"מ, המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש. המנוע הבשרני כולל רצועת כוח אפקטיבית בטווח 1,600-3,400 סל"ד, ולתיבת ההילוכים הפלנטרית יחסי העברה קצרים. אלו מציגים פעולה דיזלית מחוספסת ביחס למנועי דיזל מודרניים. הביצועים טובים ומקובלים ביחס לקטגוריה כפי שניכר מדף הנתונים. בורר ההילוכים ומנופים מאחורי גלגל ההגה מאפשרים שליטה ידנית מיותרת על העברת ההילוכים, שספק אם תמצא כשימושית בידי נהגי היילקס.

טויוטה היילקס GR SPORTטויוטה היילקס GR SPORT

התנהגות הכביש הדוקה ביחס למרווח הגחון הודות לבולמים המוקשחים, אך שלדת סולם ומרכז כובד גבוה אינם מעודדים כניסה מהירה לפניות. הבלמים בגרסה זו מציגים ביצועי בלימה טובים מאוד בזכות הגדלת צלחות הבלימה הקדמיות מ- 16 ל- 17 אינץ' והתקנת צלחות בלימה אחוריות בקוטר 15 אינץ' במקום בלם תוף פרמיטיבי בשאר בגרסאות.

גולת הכותרת בגרסה זו הינה יכולת והתנהגות השטח המשודרגות. השיפורים בגרסה זו כוללים מפשק גלגלים מוגדל משמעותית עם תוספת של 135 מ"מ מלפנים (1,675 מ"מ בסה"כ) וסרן אחורי זהה לטויוטה טאקומה ברוחב 1,705 מ"מ, הרחב ב- 155 מ"מ לעומת טויוטה היילקס הסטנדרטי, לטובת יציבות מוגברת וחווית נהיגה ספורטיבית יותר. בולמי זעזועים מסוג Mono-tube מבית KYB מחליפים את בולמי הזעזועים מסוג Twin-tube הקיימים בשאר גרסאות הדגם ומעניקים שיכוך משופר בשטח גלי ותגובה מהירה יותר בתנאי דרך קשים. מערך המתלים החדש הביא עימו צמיחה של 13 מ"מ במרווח הגחון לכדי 323 מ"מ. בהתאמה שופרה גם זווית הגישה ל- 30 מעלות (29 בדגם הרגיל) אך זווית הנטישה דווקא קופחה במעלה ועומדת כעת על 26 מעלות. כמו כן נוסף מיגון גחון כסטנדרט.

טויוטה היילקס GR SPORTטויוטה היילקס GR SPORT

ההנעה הכפולה משולבת באמצעות חוגה ידנית וכוללת מצב שטח סטנדרטי או יחס העברה נמוך. צמיגי כבישטחA/T  בקוטר 32 אינץ' משלימים יכולת עבירות מכובדת בהחלט, אשר תביא את היפני המסוקס רחוק יותר מכל קרוסאובר מפונפן בעל מרכב אחוד, בדומה לשאר גרסאות ההיילקס הנודעות ביכולת עבירות גבוהה הודות לשלדת סולם אלסטית, מהלך מתלים מכובד, נעילת דיפרנציאל אחורי חשמלית, ומערכת בקרת ירידה במדרון.

עיקר השדרוגים בגרסה זו נועדו לשפר את יכולת צליחת תוואי השטח ושיכוך "הדהירה" בשבילים. למי שיצפה לטנדר ראלי כדוגמת פורד ריינג'ר ראפטור נכונה אכזבה, אך מערך המתלים המשופר אכן מתמודד טוב יותר בשטח ואף מצטיין בנהיגת שבילים זריזה הדורשת פעולת מתלים מהירה ועמוקה. נהג שיאתגר את המתלה הקדמי בניסיון קפיצה או עומס חריג, יחווה סגירת מתלה חובטת. לסיכום, מדובר בטויטה היילקס עם מנוע סטנדרטי, עבירות טובה מהממוצע, ויכולת דהירת שבילים מהוקצעת ביותר ביחס לקטגוריה.

צריכת דלק טויוטה היילקס GR SPORT

נסיעת המבחן אשר כללה נהיגה מנהלתית לצד כמה קטעי שטח משולבי הנעה כפולה והילוך כוח, הצביעה על צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר. הנתון בפועל קרוב מאוד לנתון היצרן הרשמי העומד על 9.9 ק"מ לליטר. מיכל סולר עצום בנפח 80 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה טויוטה היילקס GR SPORT

טויוטה נהנית ממוניטין אמינות מוצק, וטויוטה היילקס הפך לשם נרדף לרכב בלתי ניתן להריסה בעל יכולת הישרדות מוכחת גם בשימוש מאסיבי. טויוטה מככבת במקומות הראשונים בסקרי אמינות. בסקר אמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2022 הגיעה טויוטה למקום הראשון מתוך 24 יצרניות. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, שנערך בארה"ב בשנת 2022, הגיעה טויוטה למקום 5 מתוך 32 יצרניות, ירידה של מקום אחד ביחס לסקר הקודם.

טויוטה היילקס GR SPORTטויוטה היילקס GR SPORT

טויוטה היילקס משווק בישראל עם אחריות יצאן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים כל חצי שנה או בכל 10,000 ק"מ, כאשר שגרת הטיפולים כוללת טיפול ביניים ואחריו טיפול ראשי. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות עומדת על 17,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות טויוטה היילקס GR SPORT

טויוטה היילקס נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2016 וזכה בציון מרבי של 5 כוכבים על פי הקריטריונים דאז, עם ציוני משנה של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, ו- 63% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ובקרת שיוט אדפטיבית. תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה מתבצע באמצעות בלימת הגלגל הפנימי לקו הפנייה ולא באמצעות תיקון היגוי, הואיל וההגה בעל תגבור הידראולי ואינו חשמלי. הביצוע אינו נעים וגרם לי לנתק את המערכת בנסיעת המבחן. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 4 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר טויוטה היילקס GR SPORT

מחירו של טויוטה היילקס GR SPORT עומד על 370,000 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ', צימוד לסמארטפון, בקרת אקלים מפוצלת, חימום להגה ולמושבים הקדמיים, מושב נהג חשמלי, תאורת לד, כניסה והתנעה ללא מפתח, ומצלמות היקפיות 360 מעלות.

טויוטה היילקס GR SPORT דורש תוספת מחיר של 52,000 ₪ ביחס לגרסת סהרה הניצבת תחתיה, 90,000 ₪ ביחס לגרסה הבכירה של איסוזו דימקס. ו- 10,000 ₪ מיחס לגרסת הבסיס של פולקסווגן אמארוק המצוין. מחירו של טויוטה היילקס GR SPORT גבוה גם ממחירם של הטנדרים האמריקאים הענקיים והחזקים הנהנים מהכרה מלאה במס. מאחר ורוב לקוחותיו של טויוטה היילקס בוחרים בו בשל עמידותו ושרידותו, ספק אם גרסה בעלת יכולת דהירת שבילים מרשימה ומראה מצודד היא זו שהייתה חסרה לדגם המוצלח, אך אנו מברכים על הגעתה של גרסה זו לארץ ומקנאים במעטים שיזכו ליהנות מהמהדורה המוגבלת.

טויוטה היילקס GR SPORT 2.8 ליטרים טורבו דיזל 4X4
מנוע טורבו דיזל 2,755 סמ"ק
הספק מרבי משולב 204/3,000-3,400 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 51.0/1,600-2,800 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,320 מ"מ
רוחב כללי 2,020 מ"מ
גובה כללי 1,880 מ"מ
בסיס גלגלים 3,085 מ"מ
מרווח גחון 323 מ"מ
מיכל דלק 80 ליטרים
מידות ארגז 1,540x1,525 מ"מ
משקל עצמי 2,125 ק"ג
כושר העמסה 1,005 ק"ג
מהירות מרבית 175 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.7
צריכת דלק משולבת (יצרן) 9.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר 370,000 ₪

טויוטה היילקס GR Sport 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    זה GR?

    • אני01/06/25

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu