סמארט #1 חשמלי במבחן דרכים

מותג סמארט בגלגולו הנוכחי תחת בעלות ג'ילי הסינית, מגיע אלינו עם קרוסאובר חשמלי קומפקטי ושימושי המשמר את רוח המותג המקורית

תגיות: , , , , , , רכב חשמלי

סמארט מבית מרצדס, המזוהה עם רכבים מיקרו עירוניים מצודדים, נעלמה מהשוק המקומי למשך חמש שנים תמימות וחוזרת כעת בגלגולה החדש לאחר רכישת מחצית ממניותיה על ידי קונצרן ג'ילי הסיני. הדגם הראשון של המותג המחודש הינו סמארט #1 - קרוסאובר חשמלי קומפקטי המבוסס על פלטפורמת SEA בה עושים שימוש גם וולוו EX30 וזיקר X השייכים לאותו הקונצרן.

סמארט #1 פרימיום
יתרונות מחיר, אבזור, תא נוסעים
חסרונות הנדסת אנוש, תא מטען

סמארט #1סמארט #1

פרט לתוכנית ההשתלטות הסינית על שוק הרכב, ניכר כי רכישת סמארט על ידי ג'ילי נועדה להעצים את ארסנל המותגים האירופאים תחת חסותה ולהציע בתוך ליין הדגמים את רוחה העיצובית של סמארט על כל הייחוס המותגי שלה תוך שימוש בפלטפורמה קיימת.

סמארט #1 נועד להתחרות בקטגורית B-SUV פרימיום החשמלית המונה פרט לאחיו לפלטפורמה דגמים כגון לקסוס UX300E וג'יפ אוונג'ר. הדגם מוצע בגרסת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק 272 כ"ס וסוללה בקיבולת 66 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 420-440 ק"מ, ובגרסת בראבוס עם הנעה כפולה וצמד מנועים בהספק משולב של 425 כ"ס. המחיר עומד על החל מ- 174,900 ₪ לגרסת הכניסה, 189,900 ₪ לגרסת המבחן ברמת אבזור פרימיום, ו- 209,900 ₪ לגרסת בראבוס. 

עיצוב ונוחות סמארט #1

עיצובו החיצוני של סמארט #1 ניחן ברוח העליזה של דגמי המיקרו הוותיקים של המותג, וחרף השוני המהותי בתצורת המרכב ביחס לאותם דגמים, הייחוס המשפחתי ניכר בפרשנות מודרנית ונאה בהחלט. מעבר לכך, הייחוס למשפחת מרצדס ניכר גם הוא, במיוחד מאחור עם גופי תאורה מחוברים הדומים ממש לאלו המותקנים במרצדס EQA. סמארט #1 לא מצניע את חשמליותו וכולל שלל אלמנטים כגון שבכה קדמית אטומה בעלת פס תאורה רוחבי, פרופורציות נכונות עם בסיס גלגלים נדיב וסרחי עודף קצרים, ידיות נשלפות, חישוקים אטומים ופגוש אחורי ללא פתחי מפלט מדומים שכה אהודים על אמא מרצדס. מקדם גרר של 0.29 cd אינו מבריק ולא מפתיע לאור תצורת המרכב. המידות מקובלות ביחס לסגמנט SUV-B  החשמלי. אורכו של סמארט #1 4,270 מ"מ, רוחבו 1,822 מ"מ, גובהו 1,636 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,750 מ"מ.

סמארט #1סמארט #1

תא הנוסעים משלב את השובבות של סמארט בניחוחה של מרצדס. ניתן למצוא אלמנטים רבים בהשראת האם הגרמניה, ואלו תורמים לאווירה ותחושה עדיפות ביחס לדגמים ממותגים עממיים. גם אם לא נמצא תחושת פרימיום כמו בדגמי מרצדס העולים 50% יותר, תאורת האווירה העשירה בגרסת פרימיום הנבחנת, הרמקולים המעוצבים, פתחי האוורור והקונסולה המרכזית על תאיה, מקנים תחושת בייבי מרצדס.

מערכת המולטימדיה מרשימה מאוד במבט ראשון, עם צג איכותי בגודל 12.3 אינץ' וממשק גרפי ססגוני ושופע אנימציות ואיורים הנראה כאילו נלקח ממשחק סמארטפון. לכאורה חביב במיוחד, אך סידור התפריטים, השכבות ותתי התפריטים מסובך ואינו אינטואיטיבי. הדבר מקשה עד מאוד על תפעולה, הכולל גם את מיזוג האוויר ברכב. לוח המחוונים הדקיק מציג תצוגה מיניאטורית לאחוז הסוללה וטווח הנסיעה, וגם התצוגה העילית בגרסה זו נחתכת בחלקה העליון לנהגים גבוהים. הפקדים על גלגל ההגה אינם מסוג גלילה, כך שפעולות כיוונון כמו עוצמת שמע או מהירות בקרת השיוט, דורשות רצף לחיצות במקום גלגול אצבע אינטואיטיבי.

סמארט #1סמארט #1

ראוי לציין את הוויתור על פקד כיבוי/הדלקה, התקנת מוט הילוכים מאחורי גלגל ההגה שהינו נוח ביותר לתפעול ברכב חשמלי, צימוד אלחוטי ויציב לסמארטפון לממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ווילון הצללה אטומה לגג הפנורמי שאינו מובן מאליו בעת האחרונה.

הכניסה והיציאה נוחות בדומה לרוב הדגמים בסגמנט הודות למרכב ומושב מוגבהים, וגם תנוחת הנהיגה גבוהה מעט. המושבים נוחים ונאים, והקדמיים כוללים כיוונון חשמלי וחימום. חסרה לי מאוד אפשרות כיוונון לזווית בסיס המושב. יכולת התמרון העירוני מצוינת תודות לשדה ראיה בהיר לכל הכיוונים, מראות צד תלויות ומערך מצלמות 360 מעלות מצטיין. מרווח הפנים מפתיע לטובה. נפלאות הפלטפורמה החשמלית מאפשרות ליצור במרכב בעל אורך של 4,270 מ"מ בלבד, חלל מרווח למשפחה צעירה. המושב האחורי ניתן להזחה על גבי מסילה בחלוקה של 40:60 ומאפשר מרווח ברכיים מצוין כשהוא מוזח לאחור על חשבון תא מטען בנפח 273 ליטרים בלבד. בנוסף נמצא במושב האחורי רצפה שטוחה, פתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, ידיות אחיזה, תאורת קריאה, ותאורת אווירה נאה בגרסה הנבחנת. שני נוסעים יסתדרו מצוין במושב האחורי, אך נוסע שלישי ייצור אינטימיות יתרה.

סמארט #1סמארט #1

פתרונות האחסון מונים תא נדיב מתחת לקונסולה המרכזית בתוספת שקעי USB, תא נוסף מקורר מתחת למשענת היד, תא בסגנון מרצדס בקדמת הקונסולה המרכזית עם משטח טעינה אלחוטי, תא כפפות נטול דיפון, ותאי אחסון בדלתות. עוד נמצא סוככי שמש עם תאורת איפור, ותא למשקפיים בתקרה. כאמור, תא המטען מסתפק בנפח צנום של 273 ליטרים אך הזחת המושבים האחוריים קדימה יסדרו 411 ליטרים שימושיים, וקיפולם יביא למשטח טעינה מפולס גדול. דלת תא המטען החשמלית נפתחת במחוות רגל ומגלה משטח עליון קשיח, רשתות עיגון בצדדים, תאורה, שקע 12 וולט, ווים וארבע טבעות עיגון. המפתח רחב ואינו גבוה במיוחד. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר. הפלטפורמה החשמלית מאפשרת גם תא מטען קדמי סמלי לאחסון כבל הטעינה.

סמארט #1סמארט #1

קרבה לרכב עם השלט המעוצב והשמנמן, מלווה במופע אורות מוחצן לצד שליפת ידיות הפתיחה. נוחות הנסיעה העירונית טובה הודות למשקל קל יחסית וכיול מתלים אירופאי לחלוטין עם כושר ריסון ראוי, החובר לבידוד רעשים מעולה. לא נמצא כאן צלילי התראה מיותרים או יבבות אזהרה להולכי רגל, אך הבלימה הרגנרטיבית הכוללת אופציית E-PEDAL לנהיגה באמצעות דוושה אחת אינה צפויה ואינה ליניארית, כך שעל אף קיומה המבורך קשה להסתמך עלייה בשל שיהוי בכניסתה לפעולה ועצימות לא אחידה המשתנה באופן קיצוני בין מצבי הנהיגה. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה מאוד וכושר הריסון נשמר. חרף מזג האוויר הסוער, לא התגלתה כל רגישות לרוחות צד ובידוד הרעשים טוב ביחס לסגמנט.

ביצועים סמארט #1

מערכת ההנעה החשמלית בסמארט #1 כוללת מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 272 כ"ס (200 קילוואט) ומומנט מרבי של 35 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. כצפוי הביצועים מרשימים בהחלט במיוחד במצב ספורט, והיתרון ביחס לשלל דגמים בהספק 204 כ"ס מורגש. המומנט החשמלי העצום הזמין בכל שניה, לצד נינוחות ונסיעה חלקה, יספקו כל בר דעת או נהג שעבר מחשמלית חד מנועית, אך חובבי התאוצות יוכלו להוסיף פרמיה בת 10% לגרסת בארבוס בעלת 428 כ"ס ומערכת הנעה כפולה.

סמארט #1סמארט #1

התנהגות הכביש ניטרלית וצפויה. הממדים הקומפקטיים לצד מרווח גחון, משקל ובסיס גלגלים מתונים, מאפשרים לסמארט #1 להרגיש קליל ביחס לקרוסאוברים חשמליים אחרים, עם זוויות גלגול נשלטות וריסון נאה של תנועות המרכב. ההנעה האחורית מאפשרת אפילו מעט משחקי זנב, אך הרכב אינו מעודד דחיקה מעבר למגבלות האחיזה ונהיגה פוחזת, ומשאיר את הנהג במוד משפחתי. הבלמים בעלי כושר תאוטה הולם, ובכל מקרה הייתי שמח לעדכון שייצב את פעולת הבלימה הרגנרטיבית כך שתפעל באופן צפוי, קבוע ולינארי.

טווח נסיעה סמארט #1

סמארט #1 מצויד בסוללה בקיבולת 66 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 420 ק"מ בגרסת הכניסה פרו+ או 440 ק"מ בגרסת פרימיום הנבחנת. גרסת הכניסה פרו+ תומכת בטעינה ביתית בהספק 7.4 קילוואט AC המאפשרת טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך 7.5 שעות. שאר הגרסאות תומכות בטעינה ביתית בהספק 22 קילוואט AC המקצרת את הטעינה לכדי 3 שעות. טעינה מהירה בהספק 150 קילוואט DC מאפשרת טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 30 דקות.

סמארט #1סמארט #1

בנסיעת המבחן שכללה נהיגה מנהלתית לצד כמה קטעים דינמיים ללא חימום הרכב, אשר מגביר מהותית את צריכת האנרגיה, עמדה צריכת החשמל על 5 ק"מ לקוט"ש המתורגם ל- 20.0 קוט"ש ל- 100 ק"מ ולטווח נסיעה של 330 ק"מ, הרחוק מהצהרת היצרן. טעינה בעמדת DC בהספק 20 קילוואט הטעינה 16% אחרונים בתוך פחות משעה. עמדה ביתית בהספק 11 קילוואט הטעינה את מחצית הסוללה בארבע שעות. מכסה פתח הטעינה אינו כולל כל אפשרות חשמלית לפתיחה או סגירה. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי עומדת על 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה סמארט #1

סמארט הוא אמנם מותג ותיק הקיים משנת 1998 אך בגלגולו הנוכחי, ובפרט החשמלי, ניתן לראותו כמותג חדש לעניין מוניטין אמינות, כך שטרם נצבר עמו ניסיון משמעותי בארץ או בעולם. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים. אגרת הרישוי השנתית עומדת כיום על סך 558 ₪, והינה הזולה ביותר.

סמארט #1סמארט #1

סמארט #1 משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ + 8 שנים או עד 160,000 ק"מ לסוללה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,000 ₪ לשנה, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות סמארט #1

סמארט #1 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2022 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 88% על תפקוד מערכות הבטיחות.

סמארט #1סמארט #1

אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען לזחילה בפקקים, שמירה על מרכוז בנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, ומערכת חניה אוטומטית. גרסאות פרימיום ומעלה מצוידות גם בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. תפקוד מערכות הבטיחות מרגיש בשל דיו, ללא פעולה היסטרית מוגזמת, כאשר מערכת ההתראה על הסטת מבט מהכביש ראויה להערכה ופועלת כראוי. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר סמארט #1

סמארט #1 משווק בארבע גרסאות לבחירה. גרסת פרו+ מוצעת במחיר 174,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 9.2 אינץ', מושב נהג חשמלי, מושבים קדמיים עם חימום, כניסה והתנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית הנפתחת בהנפת רגל, תאורת לד מלאה, חלון גג פנורמי, וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת פרימיום הנבחנת מוצעת במחיר 189,900 ₪ ומוסיפה לרשימה תאורת אווירה משודרגת, תצוגה עילית בגודל 10 אינץ, מערכת טיהור אוויר, משטח טעינה אלחוטית, מערכת שמע עם 13 רמקולים מבית Beats, ותאורת מטריקס לד אדפטיבית.

גרסת לאנץ' אדישן שכמותה יוצרו רק 1,000 רכבים בכל העולם, מוצעת במחיר 194,900 ₪ וכוללת מושבי עור בצבע לבן עם הדפס משובץ, גג וחישוקים עם הדפס משובץ, ושילוב צבעים ייחודי עם גג ועיטורים חיצוניים בצבע זהוב מטאלי.

גרסת בראבוס מוצעת במחיר 209,900 ₪ ומוסיפה לרשימה, פרט לשדרוג מערכת ההנעה, גם הגה ספורטיבי בחיפוי אלקנטרה, בורר מצבי נהיגה מורחב, אפשרות להשמעת צליל מנוע בנזין דרך הרמקולים, וקאליפרים בצבע אדום.

סמארט #1 משמרת את רוחו העיצובית של מותג סמארט, לצד טאץ' מרצדסי בתא הנוסעים. כקרוסובר חשמלי טהור, מתגלה הפלטפורמה הסינית כראויה בהחלט, בעלת מרווח פרקטי למשפחה צעירה, תא נוסעים מעוצב, יחידת הנעה עם ביצועים מעולים וטווח נסיעה שימושי. אף שלא מדובר במוצר פרימיום והנדסת האנוש זקוקה לליטושים, המראה והתחושה נבדלים בהחלט ביחס לדגמים עממיים וניתן לקטלגו כרכב סמי-פרימיום. תמחורו הנוכחי של סמארט #1 ניכר כעסקה משתלמת במיוחד. כאשר צמד החשמליות המובילות BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C נושקות בגרסאות המאובזרות למחיר הזול רק ב- 5% מגרסת הכניסה של ה- #1, נעדיף במקרה זה להיות זנב לאריות ולא ראש לשועלים. גם התמחור ביחס לאחיו לפלטפורמה ולמתחרים המעטים בסגמנט SUV-B אטרקטיבי אך המחיר הנ"ל צפוי לנסוק בקרוב מאוד.

סמארט #1 פרימיום 272כ"ס חשמלי
מנוע חשמלי אחורי
הספק מרבי 272 כ"ס
מומנט מרבי 34.3 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,270 מ"מ
רוחב כללי 1,822 מ"מ
גובה כללי 1,636 מ"מ
בסיס גלגלים 2,750 מ"מ
נפח תא מטען 273-411 ליטרים
משקל עצמי 1,875 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.7 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
קיבולת סוללה 66 קוט"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 440 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 330 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 16.7 קוט"ש ל-100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 20.0 קוט"ש ל-100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2022)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 189,900 ₪

סמארט #1 2024 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu