יונדאי טוסון 2024 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

הדור הרביעי של יונדאי טוסון זוכה למתיחת פנים המתמקדת בסביבת נהג מודרנית, תוך שמירה על שימושיות גבוהה ותמחור המיישר קו עם עליית המחירים הכללית בשוק

תגיות: , , , ,

יונדאי טוסון הינו אחד הדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית, בארץ ובעולם. הדור הנוכחי אשר הושק בשנת 2020 מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב חיצוני שונה מעט ובעיקר תא נוסעים מודרני ועדכני למראה עם תוספת אבזור נוחות ובטיחות. יונדאי טוסון 2024 משווק בישראל רק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק מופחת של 160 כ"ס, תיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים והנעה קדמית. הדגם זמין בארבע רמות אבזור לבחירה, החל מ- 184,900 ₪ לגרסת פרימיום, דרך 204,900 ₪ לגרסת לקצ'ורי הנבחנת, וכלה ב- 219,900 ₪ לגרסת עילית הבכירה.

יונדאי טוסון
יתרונות פרקטי למשפחה, הנדסת אנוש ותפעול
חסרונות ביצועים פושרים, צריכת דלק

יונדאי טוסון 2024 יונדאי טוסון 2024

עיצוב ונוחות יונדאי טוסון

עיצובו הבולט של יונדאי טוסון זכה לליטוש קליל שכמעט ואינו מורגש. העדכונים מתמקדים בחזית הכוללת שבכה קדמית בדקורציה עדכנית עם סמל המותג בצבע השבכה, גופי תאורה שונים ופגושים חדשים. מהצד ניתן לזהות חישוקי גלגלים בעיצוב חדש. מעבר לכך, מדובר באותו עיצוב עמוס בעל נוכחות, אשר הפך שקוף למדי במחוזותינו בשל שכיחותו בנוף המקומי.

החידוש העיקרי במתיחת הפנים חל בתא הנוסעים אשר ניחן כעת בארכיטקטורה מודרנית המוכרת מדגמיה האחרונים של היצרנית. הדשבורד עוצב מחדש עם מסך מרכזי ולוח מחוונים מחוברים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד (בגרסאות הבכירות), ממשקים גרפיים מודרניים המהווים שיפור עצום ביחס לדגם הפורש, פתחי מיזוג שהותקנו נמוך יותר כפשרה לאור מיקום הצג החדש, תא אחסון פתוח מול הנוסע הקדמי, וקונסולה עם פקדים פיזיים לשליטה בבקרת האקלים ובפונקציות מרכזיות. גלגל ההגה החדש בעל 3 חישורים וללא לוגו, במקום 4 חישורים בדגם היוצא. הקונסולה המרכזית עוצבה בהשראת דגמים חשמליים עם תא אחסון תחתון, משטח עליון צף ובו סוללת פקדים פיזיים, ובגרסאות הבכירות משטח טעינה לסמארטפון במקום בורר הילוכים אשר נדד למיקומו החדש מאחורי גלגל ההגה.

יונדאי טוסון 2024 יונדאי טוסון 2024

הנדסת האנוש זוכה לציון גבוה הודות לממשק מולטימדיה מהיר, מערכת בקרת אקלים פיזית למחצה, ופקדים פיזיים לשליטה בעוצמת השמע ובשלל פונקציות שכיחות. פחות אהבנו את התפעול הסוויצ'י של בורר ההילוכים, שנראה כהתחכמות מיותרת ביחס לתפעול קלאסי ומזמין כמנוף מאחורי גלגל ההגה, אך עדיף בעשרות מונים ביחס לשורת הלחצנים המצויה בגרסת הכניסה ובדגם הפורש.

הדלתות זוכות לעירוב של ארבעה חומרי דיפון שונים. תאורת האווירה מוסיפה נופך לעת לילה והתחושה הכללית בתא הנוסעים מזמינה ביחס לרכב עממי שאינו מתיימר להקנות תחושת פרימיום. איכות ההרכבה טובה גם היא ומותירה תחושה הדוקה ומוצקה.

יונדאי טוסון 2024 יונדאי טוסון 2024

המושבים הקדמיים נוחים למדי, אך ריפודם מרגיש סינטטי, זול ואינו מזמין. כיוונונם ידני (חשמלי בגרסת עילית) עם אפשרות להקשחת תמיכת הגב התחתון. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, וללא ספק מקנה את הגובה האהוב על עדת חובבי רכבי הקרוסאובר. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות שאינו גבוה, וכושר התמרון סביר כמצופה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי.

מרווח הפנים מעולה וראוי לרכב משפחתי עיקרי, עם מרווח ברכיים נדיב לנוסעים מאחור, אפשרות לכיוונון זווית משענת הגב במושב האחורי ביחס 40:60, ואפשרות להסעת נוסע שלישי מאחור בנוחות יחסית הודות לרצפה כמעט שטוחה. נוסעי המושב האחורי ייהנו גם מאזור בקרת אקלים נפרד עם פתחי מיזוג מרכזיים, חלונות כהים, גג פנורמי נפתח עם וילון הצללה חשמלי, תאורה, ידיות אחיזה, ושקעי USB-C.

יונדאי טוסון 2024 יונדאי טוסון 2024

פתרונות האחסון מונים תא פתוח שנוסף בקונסולה המרכזית הצפה, תא נוסף מתחת למשענת היד המרכזית, משטח הנחה/טעינה אלחוטית לסמארטפון בקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ובמשענת היד האחורית, תא כפפות מואר, תא עליון פתוח לנוסע לצד הנהג, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען בנפח 515 ליטרים מציע סף הטענה מעט גבוה, רצפה דו מפלסית ושקע 12V. קיפול המושבים האחוריים מתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בצידיו ומאפשר משטח טעינה בנפח 1,694 ליטרים, שאינו מפולס. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני.

יונדאי טוסון 2024 יונדאי טוסון 2024

נוחות הנסיעה נותרה טובה, עם כיול מעודכן קלות אשר מציע איזון נכון בין נוחות להתנהגות. מערך המתלים הכולל תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור, מתמודד באופן נאות עם אספלט עירוני מאתגר, ומצליח לשכך ולרכך את רוב המהמורות הנפוצות בערי גוש דן. על הכביש המהיר, נשמרת נוחות נסיעה טובה החוברת לבידוד רעשים ששופר קלות ביחס לדגם היוצא, לצד יציבות כיוונית טובה. ירידה לשבילים מאפשרת נהיגה איטית וחציית מכשולים קלים הודות למרווח גחון סביר בגובה 170 מ"מ, אך לא מעבר לכך.

ביצועים יונדאי טוסון

יונדאי טוסון 2024 מוצע רק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים מסדרת סמארט סטרים עם הספק מרבי של 160 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 27 קג"מ בטווח של 1,500-4,500 סל"ד. מדובר ברגרסיה של 20 כ"ס ביחס לדגם הפורש, שהופחתו במסגרת עמידה בתקנות זיהום האוויר המחמירות. תופעה זו צפויה להגיע ליחידות הנעה נוספות בשנה הקרובה ולהגדיל עוד יותר את פער הביצועים בין רכבי בעירה פנימית לדגמים חשמליים מקבילים. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות (8.8 בדגם הפורש) ומהירת מרבית של 192 קמ"ש (8 קמ"ש פחות).

יונדאי טוסון 2024 יונדאי טוסון 2024

הביצועים מספקים לכל שימוש סביר. מיתון הביצועים ביחס לדגם הפורש מורגש רק תחת עומס, אך בנהיגה מנהלתית ניחן המנוע בפעולה עגולה וחלקה. חובבי הביצועים לא ימצאו כאן את מבוקשם, עם רעש ניסור ודחף סביר בלבד בסל"ד גבוה.

מערך המתלים המאוזן מציע התנהגות כביש צפויה ובטוחה כמקובל בסגמנט, והולמת את ייעודו של הדגם כמשפחתי קלאסי ומתון. בנהיגה מנהלתית תתקבל התנהגות ניטרלית ובטוחה. לחץ מתון ומכוון יוכל להרחיב את קו הפניה בתת היגוי, שיחדל מיד בהרפיית דוושת התאוצה. משקל ההגה טוב במצב ספורט, ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה בנויים מאלומיניום, מרגישים איכותיים, ומאפשרים לקבע הילוך בעת נהיגה דינמית בכביש מפותל. הבלמים טובים וניחנים בפעולה לינארית.

צריכת דלק יונדאי טוסון

יחידת ההנעה הוותיקה עודכנה במעט והספקה הופחת כאמור לצורך עמידה בתקנות זיהום האוויר המחמירות, אך בשל העדרו של כל סיוע חשמלי, במהלך המבחן נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 10 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת STOP&START ומזגן פועלים. היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 14.1 ק"מ לליטר, רחוקה מצריכת הדלק האמיתית. עם מיכל דלק בנפח 54 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 540 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

עלויות אחזקה יונדאי טוסון

יונדאי ניצבת בין המותגים המובילים בטבלת המסירות בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות יונדאי מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה יונדאי למקום ה- 14 מתוך 31 יצרניות, עם 198 תקלות לכל מאה כלי רכב. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2023 הגיעה יונדאי למקום ה- 11 מתוך 30 יצרניות.

יונדאי טוסון 2024 יונדאי טוסון 2024

יונדאי טוסון משווק עם אחריות לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות יונדאי טוסון

יונדאי טוסון נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2021 בטרם מתיחת הפנים, וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציוני משנה של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 70% על תפקוד מערכות הבטיחות על פי הקריטריונים דאז. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 7 כריות אוויר, ביניהן אחת בין הנהג לנוסע מלפנים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, שמירה אקטיבית על מרכוז בנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, זיהוי תמרורים עם מגביל מהירות אוטומטי, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, ואורות גבוהים אוטומטיים.

יונדאי טוסון 2024 יונדאי טוסון 2024

גרסאות לקצ'ורי ועילית מוסיפות ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור תנועה צולבת בצמתים עם בלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים. גרסת עילית כוללת בנוסף מערכת Blind-Spot View המציגה בלוח המחוונים צילום בזמן אמת של השטחים המתים משני צידי הרכב בעת הפעלת איתות. בדומה לשלל דגמים חדשים, מערכת התראת המהירות דורשת נטרול מעיק בכל תחילת נסיעה, אחרת תטריד בשלל התראות מציקות.

תמורה למחיר יונדאי טוסון

יונדאי טוסון ברמת אבזור פרימיום הבסיסית מוצע במחיר 184,900 ₪ וכולל בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 12.3 אינץ' עם חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, לוח מחוונים עם מסך דיגיטלי בגודל 4.2 אינץ', בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, שמשות כהות, וילונות אחוריים, חיישן אורות, חיישן גשם, בקרת אקלים תלת אזורית, כניסה והתנעה ללא מפתח, כיוון תמיכת גב תחתון במושב הנהג, שני שקעי USB בקונסולה המרכזית ושניים מאחור, בורר מצבי נהיגה, מצלמה אחורית, קיפול מראות חשמלי, תאורת LED קדמית, גג בצבע שחור, וחישוקי 18 אינץ'.

גרסת פנורמיק מוצעת במחיר 192,900 ₪ ומוסיפה לרשימה גג שמש פנורמי נפתח, תאורת LED פנימית, תאורת אווירה, ואפשרות כוונון מושב נוסע לגובה.

גרסת לקצ'ורי הנבחנת מוצעת במחיר 204,900 ₪ וכוללת בנוסף בורר הילוכים אלקטרוני, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ', מראה פנימית מתכהה אוטומטית נגד סינוור, קיפול שורת מושבים אחוריים בלחיצת כפתור, דלת תא מטען חשמלית, פנסים אחוריים משולבים LED, וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת עילית הבכירה מוצעת במחיר 219,900 ₪ ומגיעה בנוסף עם מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטית לנייד, חיישני חניה היקפיים ומערך מצלמות היקפיות 360 מעלות.

יונדאי טוסון החדש היה ונותר קרוסאובר מיינסטרים משפחתי, חף ממגרעות בולטות, המבצע את כל המטלות לשמן הוא נועד בציונים טובים. הדגם הפופולרי מציע מרווח נדיב לנוסעים ולמטען, תא נוסעים מזמין, נוחות נסיעה והתנהגות כביש סבירים, ואבזור נדיב. המחיר שהתייקר ב- 20,000 ₪ ביחס לדגם הפורש, מיישר קו עם יתר רכבי הסגמנט. יחידת ההנעה שאיבדה 10% מסוסיה לטובת חיסכון בדלק בשיעור דומה, עדיין אינה חסכונית ביחס למתחרים היברידיים, אך בציון הכללי ובהתחשב במותג ובתדמיתו, יונדאי טוסון נותר רכישה בטוחה ומאוזנת.

יונדאיטוסון 1.6 ליטרים טורבו לקצ'ורי אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק טורבו
הספק מרבי 160/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 27.0/1,500-4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,510 מ"מ
רוחב כללי 1,865 מ"מ
גובה כללי 1,650 מ"מ
בסיס גלגלים 6,680 מ"מ
מרווח גחון 170 מ"מ
מיכל דלק 54 ליטרים
נפח תא מטען 515 ליטרים
משקל עצמי 1,429 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2021)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 204,900 ₪

יונדאי טוסון 2024 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    שום מילה על עלות תיקון טורבו וגיר רובוטי

    • אבו ח16/11/24

    העיקר צריכת דלק כאילו זה דבר עיקרי בעלות הרכב. מ

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu