MG3 הייבריד 2024 במבחן דרכים

MG3 הייבריד 2024 מביאה אל סגמנט הסופר מיני המדשדש יחידת הנעה ביצועיסטית וחסכונית לצד אבזור נדיב, אך מאתגרת עם איכות והנדסת אנוש פשרניות

תגיות: , , , ,

MG3 הייבריד הינה המתחרה הסינית היחידה בסגמנט הסופר מיני הדועך, אשר רוכבת על גל הצלחת הרכבים הסיניים החשמליים ורנסנס המותג MG, לחדירה לסגמנטים אירופאים קלאסיים. ליתר דיוק, מדובר בדור שלישי לדגם עבר ששווק כאן לפני עשור. בהתאם למגמה הרווחת, בחרה MG לחמש את הדגם ביחידת הנעה היברידית חסכונית, אך לא חסכה בהספק המוכר ממחוזות הגרסאות החמות בסגמנט, עם 194 כ"ס המופקים משילוב של מנוע בנזין 1.5 ליטר בהספק 102 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס, ותיבת 3 הילוכים אוטומטית. MG3 הייבריד מתחרה בסגמנט הסופר מיני מול דגמים כגון טויוטה יאריס, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, וסקודה פאביה. הדגם מוצע ברמת אבזור קומפורט במחיר של החל מ- 126,888 ₪ או 127,888 ₪ לגרסת לקצ'ורי הנבחנת, כאשר בתקופת ההשקה יוענקו לרוכשים הנחות כמפורט בפסקת הסיכום.

MG3 הייבריד 1.5 לקצ’ורי
יתרונות ביצועים, צריכת דלק, אחריות, אבזור, מחיר
חסרונות תנוחת נהיגה לגבוהים, חומרי דיפון, איכות גימור, הנדסת אנוש

MG3 הייברידMG3 הייבריד

עיצוב ונוחות MG3 הייבריד

העיצוב החיצוני אגרסיבי למדי עם יחידות תאורה מלוכסנות, גריל קדמי רחב ונמוך, ופגוש ובו שלל אלמנטים בולטים. מהצד גלגלים הנדמים מעט קטנים ביחס לגוף, ומאחור עיצוב גנרי למדי, כך שהתוצאה הסופית סולידית ואינה מתבלטת. המידות על הצד הנדיב בקטגוריה. אורכה של MG3 עומד על 4,113 מ"מ, רוחבה 1,797 מ"מ, גובהה 1,502 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,570 מ"מ.

תא הנוסעים מרשים במבט ראשון, במיוחד בשילוב הצבעים הבהיר ברכב המבחן, אך מבט מעמיק יותר מגלה חומרי דיפון קשיחים מכל עבר המורכבים עם איכות גימור לא משכנעת. העיצוב תכליתי למראה וכולל הגה נאה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' עם ממשק בעברית, וצימוד חוטי לסמאטרפון. התפעול סביר ומפרגן בכמה פקדים פיזיים, אך רשימת הטרוניות כוללת בעיקרה השתלטות מוחלטת של אנדרואיד אוטו על צג המולטימדיה, אשר אינו מאפשר כל שינוי במערכת המיזוג ללא יציאה ממנו הכוללת נבירה בתפריטים, חוגת הילוכים שהינה האופציה הפחות מועדפת להעברת הילוכים, ופקדים על גלגל ההגה עם תפקודים כפולים, שעשויים לבלבל בין מחשב הדרך למערכת השמע.

MG3 הייברידMG3 הייבריד

הכניסה והיציאה סטנדרטיות כמצופה מסופר מיני, והמושבים כולם נוחים. תנוחת הנהיגה לעומת זאת, תהווה בעיה לגבוהי קומה, היות וגלגל ההגה מוגבל בכיוון הגובה ואינו מתכוונן כלל לעומק. נהגים גבוהים יאלצו לנהוג כשהמושב נמוך וקרוב להגה, עם ירכיים מורמות וברכיים מצידי טבור ההגה ולא מתחתיו. על אף היותו רבוע, גלגל ההגה עבה, נוח לאחיזה ועוטה עור נעים. לוח המחוונים הדיגיטלי קריא ומציג את מסך מחשב הדרך, אשר נשלט באמצעות פקד דו תפקודי מגלגל ההגה.

מרווח הפנים טוב ביחס לסגמנט עם מרווח ראוי לצמד נוסעים בוגרים מאחור, אך נוסע שלישי אמצעי יגרום כצפוי לצפיפות אינטימית במושב האחורי חרף הרצפה השטוחה. מעבר לכך, ראויים לציון פתחי המיזוג מאחור, הייחודיים בסגמנט זה, אליהם מצטרפים לטובת הנוסעים מאחור גם שקע טעינה מהירה, חלונות כהים, וכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים. כושר התמרון מצוין כצפוי מסופר מיני, ונתמך במצלמות 360 מעלות שאינן שכיחות בסגמנט זה.

MG3 הייברידMG3 הייבריד

רשימת תאי האחסון מונה תא כפפות נטול תאורה ודיפון, תא מתחת למשענת היד המרכזית הנמתח אל הקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות מלפנים, ותאי אחסון בדלתות. בנוסף, ישנו משטח להנחת טלפון סלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען מציע נפח סביר של 293 ליטרים עם מפתח נאה, סף הטענה נמוך, וצמד גופי תאורה צידיים. קיפול המושב האחורי מתאפשר רק במקשה אחת ומספק נפח של 983 ליטרים עם משטח טעינה דו מפלסי. מתחת לרצפתו נמצאת ערכת תיקון וניפוח תקר.

כניסה והתנעה מתבצעות ללא מפתח, כאשר אפליקציה ייעודית מאפשרת את הפעלת המיזוג, איתור המיקום ועוד, בטרם כניסה לרכב. התנועה בעיר חרישית ותתבצע לרוב על טהרת החשמל. שמחתי למצוא אופציית שליטה מבורכת בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית, הנדירה ברכבים היברידיים, ומתבצעת באמצעות תפריט במסך, הכולל שלוש דרגות עצימות, כאשר הגבוהה שבהן אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, אך עדיין יעילה בהפחתת השימוש בבלמים. חבל רק שהבחירה בדרגת העצימות מתאפסת בכל כיבוי ודורשת בחירה מחדש בכל הפעלה של הרכב.

MG3 הייברידMG3 הייבריד

נוחות הנסיעה העירונית של MG3 הייבריד טובה לרוב. מפרט מתלים פשוט הכולל קורת מתח אחורית כמקובל בקטגוריה אינו מבטיח פלאות, וכיול הדוק אינו תורם לנוחות הנסיעה, אך כושר שיכוך טוב וחתך סביר של הצמיגים מספקים נוחות ראויה ומקובלת ביחס למתחרות, ואף למעלה מהממוצע בסגמנט. מחוץ לעיר תורם הכיול הקשיח ליציבות כיוונית טובה, אך נרשמה רגישות לרוחות צד. בידוד הרעשים פחות מרשים עם אוושת רוח הנשמעת כבר ב- 90 קמ"ש.

ביצועים MG3 הייבריד

MG3 מצוידת במערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 102 כ"ס, המשודך לתיבת 3 הילוכים אוטומטית, בשילוב מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 25.2 קג"מ, וסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש. ההספק המשולב גבוה יחסית לסגמנט ועומד על 194 כ"ס עם מומנט מרבי של 25.5 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות.

MG3 הייברידMG3 הייבריד

הביצועים לרוב מעולים ובליגה משל עצמם ביחס למתחרות בסביבת מחיר זו, אך אינם אחידים בכל תנאי הדרך. היות והמנוע החשמלי חזק יותר ממנוע הבנזין, מתעדפת מערכת ההנעה הישענות עליו, ולכן גם מסתפקת בשלושה הילוכים, אך יש לזכור שסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש מוגבלת באורך נשימתה לספק אנרגיה למנוע החשמלי, קל וחומר בעומסים הצורכים הרבה חשמל, כך שכבר לאחר קטע דינמי קצרצר או מקטע עליה תלולה, נגיע להתרוקנות הסוללה שתביא עימה רגרסיה מיידית ומוחשית ברמת הביצועים, עד אשר תיטען שוב בתנאי נהיגה מתונים שיאפשרו זאת. התערבות מנוע הבנזין אינה חלקה אך זו מנת חלקם של דגמים היברידיים רבים. מעבר בין שלושת ההילוכים מורגש, ומיעוט מספר ההילוכים לא תורם למיצוי פוטנציאל הביצועים בשל מגבלת יחסי ההעברה.

MG3 הייברידMG3 הייבריד

התנהגות הכביש מהנה למדי, עם קורטוב לדגמי העבר של המותג. הכיול הקשיח משמר זוויות גלגול מדודות ומרכב מרוסן, ויחד עם יחידת הנעה בשרנית יודעים לעלות חיוכים בדרכים מפותלות. חשוב לזכור שלמרות ההספק, אין לצפות ליכולת דינמית ספורטיבית ולתקשורת טובה עם הכביש, אך ביחס למתחרות בסביבת מחירים זו, היכולת מתעלה בהחלט. אחיזת הכביש טובה עם תת היגוי נשלט שיופיע תחת לחץ. הבלמים המגובים בבלימה רגנרטיבית יעילה, מציעים כושר בלימה משכנע, אך רגישות הדוושה דורשת הסתגלות של ממש וחוסר הלינאריות בלחיצה על הדוושה מעיק.

צריכת דלק MG3 הייבריד

יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע חשמלי עיקרי חזק, לצד מנוע בנזין חלש ממנו הפועל במחזור אטקינסון ומשמש לרוב כגנרטור לטעינת הסוללה. כפועל יוצא, נהיגה דינמית או שיוט ארוך בכבישים מהירים או עליות, ירוקנו כאמור את הסוללה למקטעים רבים, שיצריכו התערבות תכופה של מנוע הבנזין שתגביר את צריכת הדלק. מנגד, נהיגה עירונית מתונה תדע לנצל היטב את האנרגיה החשמלית. בנסיעה משולבת שכללה פקקים, כבישים מהירים ומזגן פעיל, נרשמה צריכת דלק של 17 ק"מ לליטר, נתון מחמיא לאור הביצועים החזקים. נתון היצרן עומד על 22.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 36 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 3 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה MG3 הייבריד

הרכבים ההיברידיים של מותג MG הסיני עדיין צעירים לגיבוש דעה נחרצת בעניין האמינות. עד כה נראה כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג המתברג במקומות מכובדים בטבלאות המסירות.

MG3 הייברידMG3 הייבריד

MG3 הייבריד משווקת בישראל עם אחריות מלאה שהורחבה לאחרונה ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 6,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות MG3 הייבריד

MG3 טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, מערכת לשמירת מרכז נתיב הנסיעה בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת עייפות נהג, זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, ומערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך. גרסת לקצ'ורי מוסיפה גם ניטור שטחים מתים וניטור תנועה חוצה מאחור במרחק של 25 מטר מכל צד.

MG3 הייברידMG3 הייבריד

בדומה לשלל דגמים מודרניים, מערכת התראת המהירות מצריכה כיבוי מחודש בכל נסיעה אחרת תתריע ללא הרף. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 5 מתוך 8 ברמת אבזור קומפורט או 6 מתוך 8 ברמת אבזור לקצ'ורי הנבחנת.

תמורה למחיר MG3 הייבריד

MG3 הייבריד משווקת בישראל בשתי רמות אבזור. רמת אבזור קומפורט המיועדת לציי רכב מוצעת במחיר 126,888 ₪ (מחיר השקה 118,000 ₪) וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 10.25 אינץ', מערכת ניווט מקורית, קישוריות מלאה לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגטלי בגודל 7 אינץ', שקעי טעינה USB ו- USB-C, בלם חניה חשמלי כולל Auto hold, התנעה ללא מפתח, מצלמת חניה אחורית, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, וחישוקי 16 אינץ'.

גרסת לקצ'ורי הנבחנת מוצעת במחיר 128,888 ₪ (מחיר השקה 125,000 ₪) ומוסיפה לרשימה חימום מושבים קדמיים, חימום הגה, חיפוי עור לגלגל ההגה, מושבים בריפוד בד משולב עור מלאכותי עם אופציה למושבים ודיפונים בהירים, שמשות אחוריות כהות, מצלמות היקפיות 360 מעלות לסיוע בחניה, חיישני גשם, ותאורת לד ראשית. גג שמש מוצע כאופציה בתוספת 1,000 ₪.

MG3 הייבריד החדשה הינה סופר מיני עם מאפיינים סיניים טיפוסיים המנדבים בתחומי הביצועים, האבזור והמידות, ובמקרה זה גם בצריכת דלק חסכונית ואחריות נרחבת. בהשוואה אל מול יתר המתחרות בסגמנט, MG3 מספקת ביצועים בליגה משל עצמה ונהנית מבלעדיות כמעט מוחלטת בהיצע עם יחידת הנעה היברידית (פרט לטויוטה יאריס הייבריד היקרה), אך מאבדת נקודות במאפיינים אחרים כגון איכות תא נוסעים, תנוחת נהיגה והנדסת אנוש. הקלף המנצח באמתחתה של MG3 הוא יחידת ההנעה המתאימה לנהגים המבקשים חיסכון בדלק לצד ביצועים חזקים.

MG3 הייבריד לקצ’ורי 1.5 ליטרים אוטומט
מנוע היברידי 1,498 סמ"ק, 4 צילינדרים
הספק מרבי משולב 194 כ"ס
מומנט מרבי 25.5 קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית 3 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,113 מ"מ
רוחב כללי 1,797 מ"מ
גובה כללי 1,502מ"מ
בסיס גלגלים 2,564 מ"מ
מיכל דלק 36 ליטרים
נפח תא מטען 293/983 ליטרים
משקל עצמי 1,308 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.0 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 128,888 ₪

MG3 הייבריד 2024 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

11 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 11

    קניתי בין הראשונים

    • הרצ28/08/25

    אחלה אחלה אוטו. 4 חודשים לפני כן קניתי יאריס חדשה מהניילון ומכרתי אחרי 4 חודשים. זאת לאחר נהיגת מבחן ב MG

  • 10

    תגובות 3,4,5,6

    • דני09/01/25

    תגובות 3-6 ניראות מלאכותיות ברובן . גם סיגנון התישבוחות דומה. לעצם העניין-מחיר גבוה לעומת הסיכון בקניית רכב סיני שאינו חשמלי. קנו איביזה,סקודה פאביה וכדומה

  • 9

    להערכתי המחיר אינו אטרקטיבי

    • יצחק28/11/24

    במחיר הזה לדעתי שווה לרכוש את המתחרים.

  • 8

    תגובות מלאכותיות כאן

    • רם21/11/24

    נראה שיש מספר ״מגיבים מטעם״ על הרכב הסיני הזה באיכות גימור חלשה ומחיר מופקע. לפראיירים

  • 7

    לא הייתי רוכש סיני לא חשמלי

    • דני21/11/24

    סיני חשמלי זה בסדר. כי אין מה לקלקל. אבל היברידי או בנזין? יהיו בעיות אמינות קשות בעתיד ולא יהיה אפשרי לקבל מחיר יד 2. ההזוי הוא שבסין הרכב זול וכאן הרכב נמכר במחיר של יאריס או איביזה או הפאביה המודרנית. הזייה

  • 6

    כמה חיכיתי שהיא תכנס לשוק הישראלי

    • סטיבן פורמנסקי 20/11/24

    סוף סוף רכב עם אבזור נדיב בקטגוריית ההיברדיות סופר מיני,יצא לי לראות אותו ולהתרשם מבפנים באמת רכב הצגה.

  • 5

    MG 3

    • במבוז20/11/24

    רכב מעולה הMG 3, בין אם זה באבזור היוקרתי והמעולה הנסיעה בו חוויה אחת גדולה, רכב בטיחותי ומוצלח, פשוט דגם מוצלח!

  • 4

    MG

    • ששון ששונוב 20/11/24

    אחלה של כתבה הייתי אומר שהיתרונות עולה בהרבה על עיניין החסרונות שציינתם שזה גם תלוי באדם האמת נשמע אחלה של רכב חסכוני ומאובזר מאוד שאפו לMG שנים הולך איתם והאמת שכנראה שאקנה גם את הMG3

  • 3

    רכב מעולה בהיברידי

    • ניקולאי20/11/24

    רכב ניראה מעולה מבחינת מפרט לרכב היברידי במחיר טוב מעניין לראות אותו כבר על הכביש ולקבל חוות דעת. Mg הוכיחו את עצמם בחשמליות אז בקטגוריה של ההיברידי ניראלי לא יאכזבו

  • 2

    MG3

    • יקיר20/11/24

    כתבה מעניינת שנותנת תשובה לכל השאלות תודה

  • 1

    ממליץ בחום

    • אור בוטבול20/11/24

    MG3 רכב מאוד מפנק, נראה טוב וחסכוני :)

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu