טויוטה קאמרי היברידית 2025 במבחן דרכים

המשפחתית הנמכרת בארה"ב נוחתת אצלנו בדורה החדש עם יחידת הנעה היברידית חזקה וחסכונית יותר, לצד עיצוב עדכני ותוספת אבזור בטיחות

תגיות: , , , ,

טויוטה קאמרי הינה המשפחתית הנמכרת ביותר בארה"ב עוד מאז השקתה לפני ארבעה עשורים. אצלנו לעומת זאת, לאור רגרסיה של כלל סגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי קרוסאובר, עיקר האהדה לטויוטה קאמרי ניכרת בקרב נהגי המוניות, שמוצאים בה פרטנרית תואמת הודות ליחידת הנעה חסכונית, אמינות גבוהה ומרווח פנימי נדיב. טויוטה קאמרי החדשה מתחרה בקטגוריה מצומצמת יחסית המונה את יונדאי סונטה ההיברידית וסקודה סופרב, אך גם מספר חשמליות ביניהן טסלה מודל 3 ואקספנג P7. הדגם החדש מוצע עם יחידת הנעה היברידית בנפח 2.5 ליטרים בהספק 230 כ"ס, במחיר התחלתי של 214,990 ₪ לגרסת הכניסה או 229,990 ₪ לגרסת XLE הנבחנת.

טויוטה קאמרי היברידית
יתרונות צריכת דלק, יכולת שיוט, אמינות
חסרונות מערכת מולטימדיה, יכולת דינמית

טויוטה קאמרי טויוטה קאמרי

עיצוב ונוחות טויוטה קאמרי

העיצוב החיצוני אטרקטיבי ויוקרתי יותר בהשוואה לדגם היוצא ומאמץ את שפת העיצוב החדשה של המותג בדומה לטויוטה C-HR. החזית כוללת גריל דק, פגוש בעיצוב נקי עם גריל רחב, וגופי תאורה קדמיים חדשים לחלוטין עם חתימת לד בצורת C. מאחור יחידות תאורה צרות ודלת תא מטען שונה, המעניקות לרכב מראה שרירי ורחב יותר. מהצד לא נרשמו שינויים מלבד חישוקים בעיצובים חדשים. המראה הכללי סולידי ומכובד, ובעיקר משתחרר מתדמית הקורולה אקסטרה לארג' שאפיינה את הדגם הקודם. כמו כן, נוספו צבעי מרכב חדשים למבחר, ביניהם גוון הברונזה הייחודי של רכב המבחן. הדגם החדש מבוסס על אותה פלטפורמת TNGA-K כקודמו. המידות סטנדרטיות ביחס לסגמנט. אורכה הכולל של טויוטה קאמרי עומד על 4,920 מ"מ, רוחבה 1,840 מ"מ, גובהה 1,445 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,825 מ"מ.

טויוטה קאמרי טויוטה קאמרי

תא הנוסעים עוצב מחדש ומציג מראה נקי יותר. גלגל ההגה חדש ורווי פקדים, והדשבורד שונה עם מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ' המריץ את אותו ממשק ישן נושן בעל גרפיקה ותפריטים דלים. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 7 או 12.3 אינץ' בהתאם לרמת האבזור. פתחי מיזוג מוקטנים משתלבים בעיצוב הדשבורד, ופקדים פיזיים קטנים אחראים על תפעול בקרת האקלים. שמחתי למצוא תמיכה אלחוטית בממשק אפל קאר פליי וחוטית באנדרואיד אוטו. פחות שמחתי לגלות כי הפעלת חימום המושבים וגלגל ההגה אינה מתאפסת לאחר סיום נסיעה ותחילת נסיעה חדשה, בעוד פונקציית ה- HOLD החיונית, דורשת את הפעלתה מחדש בכל תחילת נסיעה. מעבר לכך סביבת הנהג יעילה וקלה לתפעול, ללא תחכומים מיותרים, עם פקדים פיזיים כאמור למערכת בקרת האקלים וכיוונון עוצמת השמע, ובורר הילוכים מכני מסורתי.

טויוטה קאמרי טויוטה קאמרי

חומרי הדיפון אינם מתעלים גם לאחר שעברו עדכון, ומזכירים לנו כי בארה"ב טויוטה קאמרי היא מכונית עממית. הדיפונים רכים יותר במקומות העליונים אך קשיחים יותר במקומות הנמוכים. ריפוד העור הבהיר ברכב המבחן ברמת האבזור הגבוהה, תורם לשיפור רב בתחושה הכללית. כמצופה מטויוטה, איכות ההרכבה מרגישה מוצקה, ולאורך נסיעת המבחן לא נרשמו כל קרקושים.

הכניסה והיציאה מהרכב סטנדרטיים ביחס לרכב משפחתי גדול. המושבים הקדמיים רחבים, רכים ומספקים נוחות מעולה לאורך זמן. בנוסף מצוידים המושבים בחימום, אוורור, וכיוונון חשמלי מלא, לרבות אפשרות להקשחת מסעד הגב התחתון. גם גלגל ההגה כולל כיוונון חשמלי, ואלו מאפשרים מציאת תנוחת נהיגה טבעית לנהגים במידות שונות, גם לנהגים גבוהים ורחבים. שדה הראיה טוב הודות לקו חלונות נמוך ומראות צד תלויות, אך המימדים הגדולים והיעדר מצלמות 360 מעלות, עלולים להקשות בתמרונים במקומות צפופים.

טויוטה קאמרי טויוטה קאמרי

מרווח הפנים נדיב מאוד לצמד נוסעים מאחור שיזכו למרווח ברכיים מעולה בנוסף לפתחי מיזוג, צמד שקעי טעינה, חלונות כהים, תאורת קריאה, ומשענת יד עם מחזיקי כוסות. העדרו של גג פנורמי או גג שמש מורגשים לאור הסטנדרט בו הורגלנו בדגמים זולים יותר. נוסע שלישי יצור דוחק עקב מושב מרכזי מוגבה ומנהרת הינע בולטת.

פתרונות האחסון כוללים תא אחסון עמוק מתחת למשענת היד הקדמית, תא כפפות ללא דיפון, ותאי אחסון בדלתות. הקונסולה המרכזית כוללת משטח טעינה לסמארטפון, צמד שקעי USB, וצמד מחזיקי כוסות. תא המטען צומצם ב- 31 ליטרים ביחס לדגם הפורש ועומד כעת על 493 ליטרים, עם מפתח צר למדי ובסיס שקוע המצריך את הנפת המטען בעת פריקתו. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 נעשה רק באמצעות ידיות משיכה המצויות בתא המטען, מגדיל את נפח ההטענה, אך אינו יוצר משטח מפולס. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי בגודל מלא - פריט סופר נדיר בימים אלו.

טויוטה קאמרי טויוטה קאמרי

תנועה עירונית ניחנת בנינוחות הודות לתחילת נסיעה חשמלית ונוחות נסיעה מעולה הודות לכיול מתלים רך הסופג היטב את מפגעי הכביש, כצפוי מרכב שנועד בעיקר לשוק האמריקאי. הנוחות בולטת לטובה הן ביחס למתחרות חשמליות כבדות הסובלות ברובן מכיול קשיח, והן ביחס למתחרות הישירות. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה הטובה נשמרת לצד יציבות כיוונית טובה ובידוד רעשים נאות שמתבלט ביחס לדגמי טויוטה מסגמנטים נמוכים יותר.

ביצועים טויוטה קאמרי

טויוטה קאמרי 2025 מצוידת במערכת היברידית מהדור החמישי של החברה. מדובר במערכת היברידית המבוססת על מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2,487 סמ"ק, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ושני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 230 כ"ס (218 כ"ס בדגם היוצא). תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. הביצועים סבירים בהחלט ביחס לסגמנט ורושמים שיפור מהותי ביחס לדגם הפורש. בחירה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדדת את תגובות המצערת אך גם תביא לדעיכה לאחר האצה ממושכת שתגרום להתרוקנות הסוללה. אופי הפעולה וכמות הדציבלים מעודנים מהותית ביחס לדגמיה העממיים של היצרנית.

טויוטה קאמרי טויוטה קאמרי

כיול המתלים הרך המכוון לנוחות נסיעה, גובה מחיר בתחום התנהגות הכביש שאינה מבריקה. חרף משקל הנתפס כקליל בעידן החשמל, ומרכב בעל מרכז כובד נמוך ביחס לקרוסאובר, כניסה מהירה לפניה יוצרת זווית גלגול מוחשית מהרצוי, אשר תדכא כל ניסיון לנהיגה דינמית. אך יש לזכור שטויוטה קאמרי נועדה לנהיגה מנהלתית, רגועה ובטיחותית, ואת זה היא מבצעת היטב. ההגה החשמלי מנותק מהכביש כצפוי, אך מדויק. הבלמים מציגים פעולה שאינה לינארית בשל התערבות מערכת הבלימה הרגנרטיבית, אך אינם מתעייפים גם תחת רצף ירידות.

צריכת דלק טויוטה קאמרי

יחידת ההנעה ההיברידית בדורה החמישי מציעה יעילות אנרגטית מרשימה ומשופרת ביחס לדגם הפורש. בנסיעת המבחן שכללה ברובה נהיגה במצב אקו המופעל כברירת מחדל בכל התנעה, נרשמה צריכת דלק של 19.0 ק"מ לליטר, קרוב מאוד לנתון היצרן המצביע על צריכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה טויוטה קאמרי

טויוטה הובילה את טבלת המסירות בישראל בשנת 2024 ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות טויוטה מביעים שביעות רצון, כאשר טויוטה קאמרי נמנית בין הדגמים האמינים ביותר של החברה. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה טויוטה למקום ה- 2 מתוך 31 יצרניות, עם 147 תקלות לכל מאה כלי רכב.

הדגם משווק עם אחריות למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, אך החברה מציעה אפשרות לרכישת אחריות מורחבת לתקופה של עד 15 שנים או עד 250,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ.

ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות טויוטה קאמרי

טויוטה קאמרי לא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP אך נבחנה במבחן הבטיחות האוסטרלי המקביל ANCAP בשנת 2024, וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% על תפקוד מערכות הבטיחות. גם במבחן הבטיחות של ארגון IIHS האמריקאי, קיבל הדגם ציון מרבי של Top safety pick plus.

טויוטה קאמרי טויוטה קאמרי

אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי גם בצמתים, סיוע בתמרון חירום, בקרת שיוט אדפטיבית משופרת המתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם לעיקול בכביש, מערכת עצירת הרכב בחירום כאשר הנהג אינו מגיב, ומניעת סטייה מנתיב הנסיעה. מערכות הבטיחות מרגישות בשלות ומכוילות כיאות. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8, לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר טויוטה קאמרי

טויוטה קאמרי היברידית משווקת בישראל בשתי גרסאות אבזור לבחירה. גרסת הכניסה LE מוצעת במחיר 214,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', חיבור אלחוטי לאפל קארפליי, חיבור חוטי לאנדרואיד אוטו, 5 שקעי USB-C, ריפודי עור סינתטי, מושבים קדמיים מחוממים עם כוונון חשמלי לנהג, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטית, תאורת לד ראשית, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'.

גרסת XLE הנבחנת מוצעת במחיר 229,990 ₪ ומוסיפה ריפודי עור טבעי, מושבים קדמיים חשמליים ומאווררים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם תצוגות משתנות, הגה מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק, וחישוקי 18 אינץ'.

טויוטה קאמרי הייתה ונותרה משפחתית גדולה יעילה אשר שמרנותה מתבלטת ביתר שאת בסגמנט המונה בעיקר דגמים חשמליים בעלי סביבת נהג סופר מודרנית. טויוטה קאמרי תתאים לנהגים הגומעים קילומטרים רבים, בעיקר בנסיעות בין עירוניות, הודות לצריכת דלק מרשימה, ביצועים טובים, יכולת שיוט מעולה, ומרווח פנימי מעולה. אך למרות כל אלו, לאור נטייתו של הצרכן הפרטי לטובת קרוסאוברים, סביר להניח שגם הדור הנוכחי של טויוטה קאמרי ימצא בית חם בעיקר בקרב נהגי מוניות שיעריכו את יתרונותיו, חרף תצורת הסדאן.

טויוטה קאמרי 2.5 הייבריד XLE אוטומט
מנוע היבריד בנזין 4 צילינדרים 2,487 סמ"ק
הספק מרבי משולב 230 כ"ס
מומנט מרבי משולב לא נתון
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,920 מ"מ
רוחב כללי 1,840 מ"מ
גובה כללי 1,445 מ"מ
בסיס גלגלים 2,825 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 493 ליטרים
משקל עצמי 1,570 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.2 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 19.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 229,990 ₪

טויוטה קאמרי 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    מחיר מוגזם ואף גובל בעושק הן לרכב והן לביטוח.

    • אלי25/01/25

    אחרי שתי רכבי קאמרי למען האמת נהנתי מאוד. אך כיום המחיר של הרכב והביטוחים כל כך יקירים עד כי לא משתלם. היום אני עם הצ'ארי ארייזו 8 אומנם חדש על הכביש. אךלא מצטער לרגע. 180,000₪ ביטוחים 7,000₪. יש בו הכל מפנק מאוד.

  • 1

    נראה רכב פשוט יחסית למחיר וגם קצת מכוער

    • מנטלו09/01/25

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu