מגמת ההתחשמלות לשנת 2025 מביאה אלינו את הגרסה ההיברידית של יונדאי טוסון בתצורתה האמריקאית עם מרכב ארוך יותר ומערכת הנעה כפולה, הנותנת מענה ראוי לדגמי PHEV והייבריד חדשים
יונדאי טוסון הייבריד מגיע אלינו כמענה חיוני לתמורה האחרונה שחלה בשוק המקומי, המתעדפת דגמים היברידיים ודגמי PHEV חסכוניים בדלק על חשבון החשמליות אשר כיכבו בשנה החולפת. יונדאי טוסון הייבריד משווק בישראל בגרסת LONG האמריקאית, בעלת מרכב ארוך יותר לטובת נפח תא מטען ומרווח ברכיים משופרים מאחור. יונדאי טוסון הייבריד ארוך מתחרה באופן ישיר ביריבו לקונצרן קיה ספורטאז' הייבריד הזמין במרכב קצר וארוך, בטויטה ראב 4 הייבריד, וכן בגרסאות PHEV של ג'אקו 7, ו- BYD Seal U . יחידת ההנעה ההיברידית כוללת את מנוע הטורבו בנזין המוכר בנפח 1.6 ליטרים בשילוב מנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 230 כ"ס, הנעה כפולה, וארבע רמות אבזור במחיר התחלתי של 199,990 ₪ לגרסת הכניסה ועד ל- 248,990 ₪ לרמת האבזור הבכירה. למבחן התייצבה גרסת אולטימייט המשווקת במחיר 229,990 ₪.
| יונדאי טוסון ארוך הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח פנימי, הנדסת אנוש, שימושיות |
| חסרונות | הנעה כפולה יקרה ומיותרת |
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
עיצוב ונוחות יונדאי טוסון ארוך הייבריד
יונדאי טוסון הייבריד ניחן במראה בעל נוכחות הזהה לגרסאות הבנזין המוכרות וכולל שבכה קדמית בדקורציה עדכנית עם סמל המותג בצבע השבכה וגופי תאורה נאים. ההבדל העיקרי נמצא בצדודית עקב האורך שצמח בגרסה זו, אך פרופורציות נכונות מאלחשות זאת בצורה אלגנטית, כך שהסממנים "המסגירים" נותרו פנסי האיתות הכתומים שנכפים בשל התקינה האמריקנית. תקינה זו אשמה גם בגריעת קיפול מראות הצד שאינם מהווים תוספת חיונית בארה"ב המאופיינת בחניות רחבות. לגרסת LONG האמריקאית מרכב ארוך ב- 130 מ"מ יותר ביחס לדגם המוכר. אורכו של יונדאי טוסון ארוך הייבריד עומד על 4,640 מ"מ, רוחבו 1,865 מ"מ וגובהו 1,650 מ"מ. בסיס הגלגלים התארך ב- 75 מ"מ לכדי 2,755 מ"מ, ומרווח הגחון צמח ב- 40 מ"מ ועומד כאן על 210 מ"מ מכובדים.
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
תא הנוסעים זהה לחלוטין לגרסה המוכרת שלאחר מתיחת הפנים, ומציג ארכיטקטורה מודרנית המוכרת מדגמיה האחרונים של היצרנית, עם מסך מרכזי ולוח מחוונים מחוברים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, וקונסולה מרכזית עם תא אחסון רצפתי. לאור זאת, גם גרסה זו אוספת נקודות זכות רבות הודות להנדסת אנוש נכונה, הדוגלת בפקדים פיזיים לטובת בקרת האקלים ופונקציות שכיחות נוספות, ובממשק מערכת מולטימדיה אינטואיטיבי לתפעול. נקודות חובה נרשמות למראת צד הנהג בתקינה אמריקאית מקרבת, ותפעול בורר ההילוכים המתחכם בפעולה סוויצ'ית מיותרת. איכות החומרים וההרכבה טובים, עם מגוון מרקמים וחומרי דיפון רכים במפלסים הגבוהים. הצבעים הבהירים ברכב המבחן תורמים לתחושת האווריריות ברכב.
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
המושבים הקדמיים נוחים למדי וריפודם מעור סינטטי עדיף בעשרות מונים ביחס לריפוד הזול בדגם הבנזין. כיוונונם החשמלי זוכה גם לצמד זיכרונות במושב הנהג. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, עם שיפור של 30 מ"מ במרווח הגחון ביחס לגרסת ההנעה הקדמית, וללא ספק מקנה את הגובה האהוב על עדת חובבי רכבי הקרוסאובר. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות שאינו גבוה, אך כושר התמרון נפגע במעט בגרסה זו עקב בסיס הגלגלים הארוך, עם קוטר סיבוב של 11.8 מטרים, ומראת הצד המקרבת.
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
הכניסה היציאה מהרכב נוחות מאוד הודות לגובה מושב אידיאלי, מרווח גחון מוגבה ומפתח דלתות אחוריות רחב יותר ביחס לדגם הבנזין. מרווח הפנים מעולה עם שיפור מהותי למרווח הברכיים במושב האחורי, הודות לבסיס הגלגלים המוארך אשר מאפיין דגמי 7 מושבים, ומוצע כאן בדגם עם 5 מושבים בלבד. גם כאן נקבל אפשרות לכיוונון זווית משענת הגב במושב האחורי ביחס 40:60, אך מדרגת הינע בולטת בשל ההנעה הכפולה פוגעת בנוחות לנוסע מרכזי במושב האחורי. נוסעי המושב האחורי ייהנו גם מפתחי מיזוג מרכזים, חלונות כהים, גג פנורמי נפתח עם וילון הצללה חשמלי, תאורה נפרדת, ידיות אחיזה, ושקעי C-USB.
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
פתרונות האחסון מונים תא פתוח בקונסולה המרכזית הצפה, תא נוסף מתחת למשענת היד המרכזית, משטח הנחה/טעינה אלחוטית לסמארטפון בקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ובמשענת היד האחורית, תא כפפות שאינו מואר או מדופן, תא עליון פתוח לנוסע לצד הנהג, וכיסי אחסון בדלתות. תא המטען בנפח 610 ליטרים (95 ליטרים יותר מהדגם הקצר), ומציע סף הטענה מעט גבוה, רצפה דו מפלסית ושקע 12V. קיפול המושבים האחוריים מתאפשר בקלות בזכות ידיות נוחות בצידי המושבים, ומביא עימו משטח טעינה עצום, שאינו מפולס. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר.
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
נוחות הנסיעה עדיפה במעט ביחס לגרסת הבנזין. מערך מתלים הכולל תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור אשר זכו לכיול אמריקאי רך יותר, בשילוב בסיס גלגלים ארוך יותר, מאפשרים לדגם להתמודד טוב יותר עם שברים ופסי האטה. על הכביש המהיר נשמרת נוחות נסיעה טובה החוברת לבידוד רעשים אשר שופר קלות עם תוספת חומרי בידוד בבתי הגלגלים. ירידה לשבילים מאפשרת נהיגה איטית וחציית מכשולים קלים הודות למרווח גחון שצמח לכדי 210 מ"מ, ומערכת הנעה כפולה שנוספה בגרסת ההייבריד. למרות הנתונים המרשימים לכאורה על הנייר, צמיגי כביש, היעדר גלגל חלופי והיעדר מיגון תחתון, אינם מאפשרים נהיגת שטח בטוחה מעבר לשבילים סלולים, שאותם יצלחו גם גרסאות ההנעה הקדמית.
ביצועים יונדאי טוסון ארוך הייבריד
יונדאי טוסון ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 178 כ"ס ומומנט מרבי של 26.9 קג"מ, מנוע חשמלי בהספק מרבי של 64 כ"ס ומומנט זהה, סוללה בקיבולת 1.49 קוט"ש, תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה. ההספק המרבי המשולב עומד על 230 כ"ס והמומנט המרבי המשולב 37.4 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות, והמהירות המרבית 185 קמ"ש.
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
הביצועים רושמים שיפור מהותי ביחס לדגם הטורבו בנזין, אך חשוב מכך, מנגישים את הכוח בזמינות עדיפה משמעותית הודות למומנט החשמלי הזמין כבר מסל"ד אפס. יחידת ההנעה ניחנת בפעולה חלקה ושקטה המתקבלת גם היא מאותם יתרונות חשמליים וכן הודות לתיבת ההילוכים הפלנטרית המציעה פעולה חלקה יותר ביחס לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים. בורר מצבי הנהיגה הכולל מצב אקו וספורט, משנה את תזמון העברות ההילוכים כפי שהורגלנו בשלל דגמים, אך כאן גם מחליף את תפקוד מנופי ההעברה שמאחורי גלגל ההגה. במצב אקו אמונים המנופים על עצימות הבלימה הרגנרטיבית, ובמצב ספורט ישלטו על החלפת ההילוכים. בשל אופיו הנינוח וההיברידי של הדגם, העדפתי ברובה המוחלט של נסיעת המבחן לנהוג במצב אקו וליהנות מיתרונותיה של הבלימה הרגנרטיבית, אשר אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת אך חוסכת שימוש רב בבלמים, מסייעת באחזור אנרגיה לטובת טעינת הסוללה, ומציעה פעולה חלקה ושקטה יותר ביחס למצבי הנהיגה האחרים.
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
התנהגות הכביש אינה יוצאת נשכרת מתוספות הגרסה ההיברידית, עם משקל שתפח ב- 350 ק"ג, מרווח גחון שצמח ב- 30 מ"מ והרים את מרכז הכובד בהתאמה, וכיול מתלים שהתרכך. זוויות הגלגול מעט יותר מוחשיות בגרסה זו ויגרמו ללחיצה מתונה יותר על דוושת התאוצה בסיבובים. בהתחשב בייעוד המשפחתי והאופי הנינוח של הרכב, התנהגות הכביש ראויה ותספק כל נהג טיפוסי לסגמנט. הבלמים טובים ומתמודדים היטב עם תוספת המשקל, אך גם כאן תוספת המערכת ההיברידית גורעת מהתחושה הלינארית עם מהלך דוושה דו-שלבי. בכל מקרה, הבלימה הרגנרטיבית תחסוך לא מעט מהשימוש בהם.
צריכת דלק יונדאי טוסון ארוך הייבריד
יחידת ההנעה ההיברידית פועלת בשיטה הוותיקה והנפוצה המתעדפת את מנוע הבנזין ביחס למנוע החשמלי, בניגוד לדגמים סיניים חדשים בהם מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור לטעינת המנוע החשמלי. ההנעה הכפולה, תיבת ההילוכים הפלנטרית והמשקל הנוסף, אינם תורמים לצריכת הדלק, אך חרף כל אלו קיבלנו צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית ברובה, במצב אקו עם בלימה רגנרטיבית בעצימות מרבית. מדובר בשיפור של 30% ביחס לדגם הטורבו בנזין. צריכת הדלק לפני נתוני היצרן עומדת על ליטר לכל 14.9 ק"מ שאינם רחוקים ממבחן המציאות, וזאת בשל מדידה על פי התקן האמריקאי הנחשב ריאלי יותר ביחס לאירופאי. עם מיכל דלק בנפח 52 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה יונדאי טוסון ארוך הייבריד
יונדאי ניצבת בין המותגים המובילים בטבלת המסירות בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות יונדאי מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה יונדאי למקום ה- 14 מתוך 31 יצרניות, עם 198 תקלות לכל מאה כלי רכב. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2023 הגיעה יונדאי למקום ה- 11 מתוך 30 יצרניות.
יונדאי טוסון ארוך הייבריד
יונדאי טוסון הייבריד החדש משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. למערכת ההיברידית אחריות למשך 7 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪
בטיחות יונדאי טוסון ארוך הייבריד
יונדאי טוסון נבחן במבחני הבטיחות של ארגוןEuro NCAP בשנת 2021 בטרם מתיחת הפנים, וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 70% על תפקוד מערכות הבטיחות על פי הקריטריונים דאז. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 7 כריות אוויר, ביניהן אחת בין הנהג לנוסע מלפנים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, שמירה אקטיבית על מרכוז בנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, זיהוי תמרורים עם מגביל מהירות אוטומטי, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור תנועה צולבת בצמתים עם בלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים. גרסת אקסלנס הבכירה מוסיפה גם מערכת אקטיבית להתראה ובלימה בעת יציאה מחניה, ומערכת לגלישת הרכב לחניה וממנה באמצעות שלט הרכב. התקינה האמריקאית פוטרת את יונדאי טוסון הייבריד (ואותנו) מהתראת מהירות מעיקה והתראת עייפות נהג מחמירה, ובכך מקלה על הנהג מהצורך בניטרולן בכל תחילת נסיעה.
תמורה למחיר יונדאי טוסון ארוך הייבריד
יונדאי טוסון הייבריד ברמת אבזור פיור הבסיסית מוצע במחיר 199,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', בלם חניה חשמלי עם Auto Hold, בורר הילוכים מאחורי ההגה, בורר מצבי נהיגה, מנופים בגב ההגה לשליטה בבלימה הרגנרטיבית, חיישן גשם, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית דו-אזורית, פתחי מיזוג למושב האחורי, שמשות אחוריות כהות, מסילות גג, גלגל הגה בחיפוי עור, 4 חיבורי USB-C, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תאורה לד קדמית, וחישוקי 17 אינץ'.
גרסת אקזקיוטיב מוצעת במחיר 212,990 ₪ וכוללת בנוסף טעינה אלחוטית לנייד, גג שמש פנורמי וחישוקי 19 אינץ'. גרסת אולטימייט הנבחנת מוצעת במחיר 229,990 ₪ ומוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, זיכרונות למושב הנהג, תאורת אווירה, תאורת לד אחורית, ודלת תא מטען חשמלית.
גרסת אקסלנס הבכירה מוצעת במחיר 248,990 ₪ ומוסיפה מערך חיישנים ומצלמות היקפיות 360 מעלות, מערכת להקרנה של השטחים המתים בלוח המחוונים, מערכת שמע מבית BOSE, ואפשרות להזזת הרכב בחניה באמצעות השלט.
יונדאי טוסון הייבריד מהווה תוספת הכרחית ומבורכת להיצע גרסאות הדגם, וזאת לאור מגמת רנסנס ההיברידיות החולשת על כל הסגמנטים המרכזיים בשוק המקומי על חשבון דגמים חשמליים ודגמי בנזין בזבזניים. יונדאי טוסון הייבריד מעלים את חסרונות יחידת ההנעה הבנזינית, עם ביצועים וצריכת דלק עדיפים לצד פעולה מעודנת ושקטה יותר. יתרונותיו השימושיים שהפכו אותו לאחד הנמכרים בסגמנט נשתמרו ואף שופרו הודות למרווח פנים ונפח מטען גדולים יותר. תוספת המחיר ביחס לגרסת הבנזין הגונה וכך גם התמחור ביחס לרכבים מתחרים וביניהם קיה ספורטאז' וטויוטה ראב 4 בגרסאותיהם ההיברידיות, אך גם מול דגמי PHEV סינים. ניתן להלין על מערכת ההנעה הכפולה המיותרת בדגם זה, ובעיקר מייקרת את עלות הרכב ואת צריכת הדלק, ללא ערך מוסף של ממש, אך גם עימה מציע יונדאי טוסון הייבריד חבילה שלמה ומאוזנת, כדגם קרוסאובר משפחתי פרקטי ונטול מגרעות משמעותיות.
| יונדאיטוסון הייבריד ארוך אולטימייט אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק טורבו |
| הספק מרבי משולב | 230 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 37.4 קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,640 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,865 מ"מ |
| גובה כללי | 1,650 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,755 מ"מ |
| מרווח גחון | 210 מ"מ |
| מיכל דלק | 52 ליטרים |
| נפח תא מטען | 610 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,791 ק"ג |
| מהירות מרבית | 185 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 229,900 ₪ |

תפריט נגישות








צריכת דלק לא אטרטיבית
המאזדה cx-5 הותיקה שלי עם מנוע אטמוספרי פשוט ,עושה 12-13 קמ"ל ללא טורבו וללא סוללה שאחרי 6-8 שנים דורשים החלפה. בקיצור לא הבנתי למה ההיברידי...
קנית ריכב
קנית ריכב
אין בקרת שיוט אדפטיבית- חיסרון
כתבה מפורטת מאוד, היה ראוי שתינתן התייחסות
200 אלף ואם יש לך פנצ'ר תחכה שעות על גבי שעות לגרר
חברת כלמוביל
מציע לא להתקרב לכל רכב ששייך לחברת כלמוביל ובעיקר לטוסון במקרה של בעיה מהותית ויש בעיות ינפנפו אתכם קבינמט וכסף שהשקעתם ירד לטמיון,אומר מניסיון
יונדאי טוסון הבירדי
הטוסון הבירדי עים מרכב כבד הגורם לצריכת דלק גבוהה
הטובון הבירדי עים מרכב כבד וזה גורם לצריכת דלק מטורפת