MG EHS PHEV במבחן דרכים

MG EHS PHEV מגיע אלינו בדורו השני בתקופת רנסנס לדגמי PHEV כשהוא מתחרה בדגם הנמכר ביותר בישראל לשנת 2025 אך גם בדגמים היברידיים קוריאנים

תגיות: , , , ,

הדור השני של רכב הפנאי MG HS משווק בישראל בגרסאות בנזין, הייבריד, וגם בגרסת פלאג אין הייבריד המכונה MG EHS שהתייצבה למבחן הדרכים. זו גם הגרסה המעניינת והרלוונטית ביותר, הואיל ונועדה להתחרות בדגם הנמכר ביותר בישראל השנה - ג'אקו 7 PHEV שזכה להצלחה מהירה בשל תזמון נכון לרנסנס דגמי PHEV והייבריד. MG EHS מצויד בהנעה קדמית עם הספק מרבי משולב של 272 כ"ס, סוללת 21.4 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה של 109 ק"מ, ותג מחיר של 196,888 ₪.

MG EHSMG EHS

MG EHS PHEV לקצ’ורי 1.5 ליטרים
יתרונות טווח נסיעה חשמלי, חסכון בדלק, שימושיות, אחריות נדיבה
חסרונות נוחות נסיעה עירונית, ללא גג פנורמי

עיצוב ונוחות MG EHS PHEV

העיצוב החיצוני כולל חזית שאינה מותירה ספק ביחס למנוע הבעירה המותקן בחרטום, הודות לגריל עתיר מידות הממלא את רוב הפגוש הקדמי. מעליו צמד גופי תאורה דקיקים ומלוכסנים המיישרים קו עם שפת העיצוב העדכנית של המותג. מאחור יחידת תאורה רוחבית דקה עם חותמת תאורה בצורת X ופגוש אחורי עם עיטור דמוי מגלש. הממדים תפחו ביחס לדגם הפורש. אורכו של MG EHS PHEV עומד על 4,670 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,663 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,767 מ"מ.

MG EHSMG EHS

בתא הנוסעים ניתן לזהות עיצוב נאה ותכליתי בארכיטקטורת מפלס יחיד, הכולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' השוכן לצד מסך מרכזי בגודל זהה עם ממשק תפעול חדש. הממשק תומך בצימוד חוטי לסמארטפון וכולל תפריטים אינטואיטיביים למדי, גם אם אינו ניחן בגרפיקה יתרה כבדגמים סיניים מתחרים. סוללת הפקדים הפיזיים אינה מסייעת במיוחד, כך שרובן המוחלט של הפונקציות, לרבות בקרת האקלים, מתבצעות דרך הצג המרכזי. הקונסולה המרכזית כוללת את פתחי המיזוג המרכזיים במיקום נמוך מדי, בורר הילוכים אלקטרוני מוגזם ומיותר בגודלו ובמיקומו, ומשטח טעינה שנדחק לאחור ואינו מאפשר מבט בטלפון בזמן טעינה, מטעמי בטיחות. איכות ההרכבה ראויה בהחלט ואיכות החומרים רושמת שיפור מהותי ביחס לדגם הפורש, עם חומרים רכים במקומות הגבוהים ועיטוף דמוי עור רך בחלק מהדיפונים. צבע הקאמל ברכב המבחן המוצע בתוספת תשלום, משדרג לאין שיעור את ההופעה ומקנה ניחוח יוקרתי.

MG EHSMG EHS

המושבים הקדמיים רחבים דיים ומציעים נוחות ההולמת את הסגמנט והמחיר. הם כוללים חשמול מלא וחימום, ויחד עם כיוונון הגה בטווח נאות (בניגוד לסיניות רבות המגבילות בעניין זה) ניתן למצוא תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת שאינה מסתירה את לוח המחוונים. העיצוב אינו נופל למלכודת הגנרית של תאי הנוסעים הסיניים המחקים את טסלה, ומסתפק במראה שמרני. שדה הראיה טוב בזכות קו חלונות שאינו גבוה ומראות צד תלויות. כושר התמרון סביר ביחס לממדים ומסתייע במערך מצלמות 360 מעלות עם פיצ'ר "שלדה שקופה" אשר מקל מאוד על תמרונים צפופים ומסייע במניעת פגיעת גחון בעת ירידה לשבילים.

MG EHSMG EHS

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. מרווח הפנים דומה למקובל בסגמנט, מה שאומר שהשימושיות נאותה עבור משפחה ממוצעת. מרווח הברכיים נדיב לנוסעים מאחור, וקיימת אפשרות להסעת נוסע מרכזי בנוחות יחסית הודות לרצפה כמעט שטוחה מאחור. בנוסף ימצאו הנוסעים מאחור צמד שקעי טעינה מסוג USB-A, חלונות כהים, תאורה נפרדת, ידיות אחיזה, משענת יד מרכזית עם צמד מחזיקי כוסות, כיסי אחסון בגב המושבים, ופתחי מיזוג.

MG EHSMG EHS

פתרונות האחסון מונים תא כפפות נטול דיפון ותאורה, תא בתחתית הקונסולה המרכזית עם צמד שקעי טעינה מסוג USB-A, תא פרקטי מתחת למשענת היד המרכזית, תא קטנטן מול ברך שמאל של הנהג, משטח טעינה אלחוטית מוסתר בקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ובמשענת היד האחורית, ותאי אחסון בדלתות. נפח תא המטען בגרסאות ההיברידיות אינו מזהיר ומסתפק בנפח 441 ליטרים (507 בגרסת הבנזין) עם סף הטענה מעט גבוה וכיסוי גלילה רך. נמצא בו תאורה בדופן שמאל והוא נטול פתרונות עיגון. קיפול המושבים האחוריים מסדר משטח טעינה בנפח 1,291 ליטרים וכמעט מפולס. מתחת לרצפת תא המטען נמצאים ערכת תיקון תקר וכבלי טעינה.

MG EHSMG EHS

מפרט מתלים הכולל מתלה אחורי רב חיבורי וכיול בעל מהלך ראשוני קשיח, כנראה עקב משקל הסוללה שנוסף בגרסה זו, מספק נוחות נסיעה עירונית בינונית בלבד בשל מהלך מתלה מינימלי במהירויות נמוכות. מחוץ לעיר כאשר המהירות עולה, נרשמת נוחות נסיעה נאותה בהחלט לצד בידוד רעשים טוב ודומה למתחרים הישירים.

ביצועים MG EHS PHEV

MG EHS PHEV מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 143 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 272 כ"ס והמומנט המשולב עומד על 37.2 קג"מ. מערכת הנעה זו מספקת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. ניהול יחידת ההנעה נעשה בשיטת EREV, כמו ברכבי PHEV מודרניים סיניים רבים, בה מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור מאריך טווח לטעינת הסוללה ותוספת כוחו להנעת הגלגלים באה לידי ביטוי לפרקים מוגבלים בתנאים מסוימים בלבד. מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, מערב יותר את מנוע הבנזין אך גם אז הוא אינו שש להיכנס לפעולה ודרושה מעיכת דוושה פלוס השהיה קצרה כדי שזה יואיל בטובו להצטרף לאספקת הכוח ישירות לגלגלים. כאשר הוא מצטרף, מתקבלות תגובות מרשימות המאפשרות עקיפות מהירות ובטוחות.

MG EHSMG EHS

התנהגות הכביש טובה ביחס לייעוד ולמשקל. הכיול הקשיח בבסיסו מאפשר שימור זוויות גלגול מתונות, גם תחת  עומס מתון. לחץ מוגבר יביא ליללות מצד צמיגי הברידג'סטון ויבשר על תת היגוי קרב מעבר למגבלות האחיזה. אחיזת הכביש נאותה ומיישרת קו עם המקובל בסגמנט וממילא סביר כי לא תאותגר ע"י קהל הרוכשים הייעודי. הבלימה הרגנרטיבית נשלטת כאן דרך הצג המרכזי וזמינה בשלוש עוצמות לבחירה, כאשר הגבוהה מביניהן מייצרת תאוטה שימושית אך אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת. עוצמת הבלמים מספקת והולמת את המשקל והביצועים, אלא שבדומה לדגמים מחושמלים רבים, תחושתם מלאכותית ואינה לינארית.

צריכת דלק וחשמל MG EHS PHEV

לדור החדש של MG EHS PHEV סוללה מוגדלת בקיבולת 21.4 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי מוצהר של עד 109 ק"מ ומהווה שיפור משמעותי ביחס לדור הקודם שהציע טווח נסיעה חשמלי של עד 52 ק"מ. הסוללה לא תומכת בטעינה מהירה DC וטעינה ביתית אפשרית בהספק בינוני של עד 6.6 קילוואט. בנוסף תומכת גרסה זו בטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות שקע הטעינה.

MG EHSMG EHS

בנהיגת המבחן שכללה סגנון נהיגה מנהלתי ברובו במצב אקו החסכוני, עם בלימה רגנרטיבית בעצימות גבוהה ומזגן פועל, נרשם טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 90 ק"מ. לאחר התרוקנות 80% מקיבולת הסוללה, עוברת יחידת ההנעה למצב היברידי בו מנוע הבנזין פועל כגנרטור להטענת הסוללה וסיוע בהנעה, ואז נרשמת צריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 55 ליטרים, ניתן להפיק בסה"כ טווח נסיעה של כ- 900 ק"מ משולבי חשמל ובנזין.

עלויות אחזקה MG EHS PHEV

הרכבים ההיברידיים והנטענים של מותג MG הסיני עדיין צעירים לגיבוש דעה נחרצת בעניין האמינות. עד כה נראה כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג המתברג במקומות מכובדים בטבלאות המסירות. MG EHS משווק עם אחריות למשך חמש שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה אחריות למשך 8 שנים או 150,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 24,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות MG EHS PHEV

MG EHS נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2024 וזכה לציון מירבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 90% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, ו- 74% על תפקוד מערכות הבטיחות.

MG EHSMG EHS

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בעומסי תנועה, מערכת לשמירת מרכז הנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת עייפות נהג, זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור והחלפת עוצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך, ניטור שטחים מתים, וניטור תנועה חוצה מאחור. בדומה לשלל דגמים מודרניים, מערכות התרעת המהירות וערנות הנהג מטרידות בשלל התראות מציקות, ונטרולן לחפץ בכך נדרש באופן מעיק בתחילת כל נסיעה. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 5 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר MG EHS PHEV

MG HS מוצע בשלוש גרסאות הינע ברמת אבזור יחידה וזהה. MG HS מוצע במחיר 166,888 ₪ ומצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 170 כ"ס ומומנט מרבי של 28 קג"מ המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. +MG HS HYBRID מוצע במחיר 184,888 ₪ ומצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 143 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 198 כ"ס. גרסת הפלאג-אין הייבריד MG EHS PHEV הנבחנת, מוצעת במחיר 196,888 ₪ ומצוידת גם היא במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 143 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס, עם הספק משולב העומד על 272 כ"ס.

רמת האבזור לקצ'ורי אחידה בכל הגרסאות וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ', מערכת ניווט מקורית, קישוריות לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרון למושב הנהג, מושבים קדמיים מחוממים, ריפוד דמוי עור בצבע שחור כסטנדרט או חום כאופציה בתוספת תשלום, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, בלם חניה חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות 360 מעלות, חיישני חניה מלפנים ומאחור, חיישני גשם, תאורת לד ראשית, וחישוקי 19 אינץ'.

הרכב מגיע גם עם אפליקציית iSmart המאפשרת קבלת מידע מלא על מיקום הרכב, הפעלת מיזוג וחימום מושבים, פתיחת/נעילת דלתות, בדיקת מצב הטעינה של סוללת הרכב, כמות הדלק וטווח הנסיעה, קבלת התרעות אודות אבחון מצב הרכב, לחץ אוויר נמוך בצמיגים ועוד.

MG EHS PHEV מתומחר באופן שמסגיר בבירור את סימונו של ג'אקו 7 PHEV על הכוונת. ביחס אליו ניחן MG EHS PHEV באחריות סופר נדיבה, סוללה גדולה יותר ומחיר אטרקטיבי יותר שיעזרו לו להתמודד מול אפקט העדר שכבר תפס מומנטום אדיר לטובת ג'אקו 7. בראיה רחבה יותר, וביחס לצמד הקוריאנים בגרסאותיהם ההיברידיות, מתאפיין MG EHS ביתרון הסיני המסורתי של תמורה עדיפה למחיר הדומה למחירן של גרסאות הבסיס של המתחרים הקוריאניים. כמו בכל דגם PHEV, נמליץ על הדגם רק לנהג בעל גישה לעמדת טעינה זמינה שיטעין את הסוללה במלואה פעמיים בשבוע לכל הפחות, אחרת אין כל רציונל באחזקת רכב עם סוללה שכזו. לאלו שהאפשרות משגת, תהיה גרסה זו עדיפה במשפחת דגמי MG HS.

MG EHS PHEV ליטרים לקצ’ורי אוטומט
מנועים בנזין 4 צילינדרים 1,499 סמ"ק טורבו + חשמלי
הספק מנוע בנזין 143 כ"ס
הספק מנוע חשמלי 184 כ"ס
הספק מרבי משולב 272 כ"ס
מומנט מרבי משולב 37.2 קג"מ
תיבת הילוכים תיבת הפחתה עם שני הילוכים
יחידת הנעה קדמית
קיבולת סוללה 21.4 קוט"ש
אורך כללי 4,670 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,663 מ"מ
בסיס גלגלים 2,767מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען 441 ליטרים
משקל עצמי 1,855 ק"ג
מהירות מרבית 190 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.8 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 0.5 ליטר ל- 100 ק"מ
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.5 ק"מ לליטר (במצב נהיגה היברידי)
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2024)
רמתאבזור בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר 196,888 ₪

MG EHS 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

6 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 6

    טווח האחריות

    • זעפרני משה16/08/25

    קניתי את הרכב הזה טווח האחריות על הרכב הוא 7 (שבע) שנים ולא 5 (חמש) כפי המצוין בכתבה, טווח אחריות שאין למתחרים אחרים

  • 5

    רכב מדהים

    • האני 12/08/25

    רכב עם עיצוב מנצח ונתונים מצויינים.

  • 4

    פגז

    • אלון12/08/25

    ניראה אש!

  • 3

    נראה מפרט מאוד מפנק ורכב משתלםם

    • עדן12/08/25

  • 2

    שימו לבבב

    • במבוז12/08/25

    סקירה מעולה ומקיפה, מהנה לקריאה ואני כבר סקרן לקחת את הרכב לנסיעת מבחן!

  • 1

    חוות דעת

    • אלכסנדרה12/08/25

    מאוד אהבתי את העיצוב שלו במיוחד בפנים העיצוב מאוד מודרני

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu