המיניוואן המעוצב והייחודי פולקסווגן ID Buzz הגיע ארצה. יצאנו לסיבוב מסובב ראשים כדי לבדוק האם היה שווה לחכות לו כל כך הרבה
אי שם בשנות החמישים, הציגה פולקסווגן את הטרנספורטר. מאז ועד היום הצליח הדגם מאוד, ומעל 13 מיליון טרנספורטרים נמכרו ברחבי העולם. בעידן הרכבים החשמליים של ימינו, גם היצרן הגרמני הצטרף לחגיגה עם שלל דגמים בסדרת ID של פולקסווגן. כעת, החיבור המבוקש הוליד את פולקסווגן ID Buzz כנין חשמלי לסבא הוותיק שהתחיל את השושלת אי שם בשנות החמישים של המאה הקודמת, עם עיצוב רטרו כיאה לנכד המזכיר בתווי פניו את סבא שלו.
| פולקסווגן ID Buzz GTX חשמלי | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות, שימושיות, עיצוב |
| חסרונות | טווח נסיעה, מחיר |
פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz נחשף לראשונה לפני 3 שנים ומגיע אלינו באיחור אך לאחר שזכה לסדרת עדכונים אשתקד. פולקסווגן ID Buzz מוצע בישראל בגרסת נוסעים ובגרסת משלוח. גרסת הנוסעים זמינה במרכב קצר וארוך עם 5-7 מושבים, ובשתי תצורות הנעה לבחירה. גרסת המשלוח זמינה במרכב קצר עם שורת מושבים קדמית בלבד. למבחן לקחנו את גרסת GTX הבכירה עם שבעה מושבים ומרכב ארוך המוצעת במחיר 455,000 ₪.
עיצוב ונוחות פולקסווגן ID Buzz
העיצוב ללא ספק הופך ליתרון הבולט ביותר ומהווה מחווה לאחד האייקונים המוטוריים הידועים בעולם הרכב - פולקסווגן בולי משנות ה- 60 העליזות. סרחי עודף קצרים, מבנה בועתי, צביעה דו-גונית כאופציה ויחידות תאורה המזכירות עיניים אנושיות, יוצרות מראה שקל מאד לאהוב. קורות C עם עיטורים המדמים פתחי אוורור כמחווה נוספת למיקרובוס המקורי, וזנב נאה עם יחידות תאורה צרות משלימות את המראה הייחודי. גרסת GTX שבחנו, מציעה סגנון ספורטיבי יותר באמצעות פגוש שונה, חישוקי 21 אינץ' וריפודים בצבע שחור עם תפרים בצבע אדום.
פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz מקבל את מערך השליטה אותו פגשנו בדגמי קונצרן פולקסווגן האחרונים, המבוסס על מסך מגע מרכזי בגודל 12.9 אינץ' עם חיבור לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו. המסך נוח מאוד לשימוש, עם ממשק ברור המאפשר הגעה מהירה לכל תפריט שתרצו. גרסת הנוסעים נהנית מעיצוב מרענן וצבעוני עם דיפונים מעניינים ופתחי מיזוג צרים, לוח מחוונים דיגיטלי קטן, שלל פתרונות אחסון, דלתות הזזה חשמליות מימין ומשמאל, חלונות הזזה חשמליים, ודלת אחורית חשמלית הנפתחת גם במחוות רגל. איכות החומרים טובה כמו שאנו מכירים גם מדגמים זולים יותר של המותג.
פולקסווגן ID Buzz
הכניסה למושבים הקדמיים נוחה מאוד. הרכב גבוה, וכשנפתחת הדלת נחשפת מדרגה קטנה העוזרת לכניסה לרכב. המושבים נוחים מאוד, ובגרסת GTX הנבחנת מקבלים מערכת עיסוי המציעה שלושה סוגי עיסוי לבחירה ועובדת רק על חלקו התחתון של הגב. תנוחת הישיבה גבוהה כמצופה מרכב מסוגו והמושבים החשמליים כוללים גם אופציית הארכה לבסיס המושב לטובת תמיכה טובה יותר לירכיים לנהגים גבוהים. חלונות גדולים ותנוחת הישיבה הגבוהה מסדרים שדה ראיה נהדר, אך מי שלא נוהג במיניוואן ביומיום, יידרש להסתגל לקוטר סיבוב של 13.37 מטרים ולחזית רכב קצרה במיוחד. ישנה מצלמה קדמית שיכולה לעזור במקומות צפופים אך מופעלת אוטומטית רק בזמן חניה כאשר משלבים להילוך אחורי ולאחר מכן לדרייב.
פולקסווגן ID Buzz
הכניסה לשורת המושבים האמצעית הכי נוחה שאפשר. דלתות הזזה רחבות נפתחות בשני הצדדים ומספקות נקודת כניסה לשורה האמצעית. בשורה זו יכולים שלושה אנשים בוגרים לשבת בנחת על מושב נוח עם מרווח ראש נדיב ומרווח ברכיים נהדר בזכות בסיס גלגלים עצום באורך 3,239 ס"מ. בדלתות נמצא שקע C-USB ומעל הדלתות פאנלים לשליטה על מערכת המיזוג האחורית. השורה האמצעית מחולקת בתצורת 60/40 וניתן להזיז את המושבים לפנים ולאחור בהתאם לרצון ולצורך. כמו כן, ניתן להזיז ולהרים בקלות את כל אחד מהחלקים לטובת כניסה נוחה מאוד לשורה השלישית.
בשורה השלישית שמרווחת דיה, יוכלו לשבת בנחת שני מבוגרים אך עדיף שהילדים ישבו בשורה זו. גם את מושבי השורה השלישית ניתן לקפל לטובת הגדלת נפח תא המטען.
פולקסווגן ID Buzz
דלת תא המטען חשמלית, ונפח תא המטען עומד על 306 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש. בקיפול שורת המושבים השלישית יתקבל תא מטען בנפח 1,495 ליטרים, ואם זה לא מספיק, ניתן לקפל את מושבי השורה האמצעית ולקבל תא מטען עצום בנפח 2,469 ליטרים. מעבר לכך ישנם שלל תאי אחסון בדלתות ואחד מרכזי בין צמד המושבים הקדמיים אותו ניתן גם להוציא ממקומו לטובת מעבר נוח בין המושבים הקדמיים לשורה האחורית (כפי שהיה בדורות הישנים של פולקסווגן טרנספורטר).
פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz בגרסת GTX הספורטיבית מגיע עם ג'אנטים בקוטר 21 אינץ' וצמיגים בחתך נמוך במידות 235/45/21 מקדימה ו- 265/40/21 מאחור. יחד עם כיול מתלים קשיח, מתקבלת חווית נסיעה נוקשה, אם כי באופן אישי לא מצאתי בכך בעיה למעט במעבר על פסי האטה. למרות העיצוב הקובייתי של פולקסווגן ID Buzz, לא נשמעו יותר מדי רעשי רוח, בטח לא במהירויות חוקיות. מנגד, נשמעו מעט רעשי כביש מתחתית הרכב.
ביצועים פולקסווגן ID Buzz
גרסת GTX הספורטיבית מצוידת במערכת הנעה כפולה ובצמד מנועים עם הספק מרבי משולב של 340 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 57.1 קג"מ, המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.4 שניות והגעה למהירות מרבית של 160 קמ"ש. פולקסווגן ID Buzz יגיע בקלות יתרה למהירויות אסורות על פי חוק. התאוצה הראשונית מהירה אך גם תאוצות הביניים והיציאה לעקיפות מרגישות כמו ברכב ספורטיבי ופחות כמו במיניוואן.
פולקסווגן ID Buzz
בשל הגובה, זוויות גלגול מורגשות היטב בסיבובים חדים, אך האחיזה טובה, בין היתר בזכות ההנעה הכפולה. לגרסת ה- GTX יכולת דינמית טובה משמעותית ביחס למיניוואן ממוצע, המסוגלת לאתגר גם את הנהגים המנוסים אם רק יחפצו בכך. ההגה נוח ונעים מאוד למגע אך ההיגוי עמום. במצב ספורט מתקבל היגוי כבד המאפשר ניהוג מדויק יותר. במצב Eco החסכוני, הרכב מגביל את המהירות ל- 130 קמ"ש. בכל אופן, נראה כי הוייב הכללי בפולקסווגן ID Buzz הוא של נהיגה רגועה וכיפית עם הרבה כוח זמין, ופחות לנהיגה מהירה ועצבנית בכביש מפותל.
טווח נסיעה פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz בגרסת GTX מגיע עם סוללה בקיבולת 91 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של עד 452 ק"מ לפי נתוני היצרן. בפועל, כשקיבלנו את רכב המבחן הסוללה היתה טעונה במלואה וטווח הנסיעה הצביע על 325 ק"מ בלבד, טווח שלדעתנו לא מספק עבור רכב חשמלי מסוגו ובמחירו. הנקודה הטובה היא שמחשב הדרך מדויק וזהו המרחק שהרכב עבר עד שנשארנו עם 6% סוללה בלבד. טעינה מ- 6% ל- 100% ארכה 1:28 שעות בקצב ממוצע של 82.6 קוט"ש בעמדת טעינה מהירה בהספק 120 קילוואט. פולקסווגן ID Buzz תומך בטעינה מהירה בהספק של עד 200 קילוואט, מה שיפחית עוד יותר את זמן הטעינה. הספק הטעינה הביתית הוא עד 11 קוט"ש. דרגת זיהום האוויר של פולקסווגן ID Buzz היא 1 מתוך 15 כמו בכל רכב חשמלי.
אמינות ועלויות אחזקה פולקסווגן ID Buzz
רכבי פולקסווגן אינם זוכים לציון גבוה בתחום האמינות. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 26 מתוך 29 יצרניות עם 267 תקלות לכל 100 כלי רכב. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים.
פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz משווק עם אחריות יצרן מלאה למשך שנתיים ללא הגבלת ק"מ, ולסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. טיפולים יש לבצע אחת לשנה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 10,800 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪. היות ומחירו של פולקסווגן GTX ID Buzz עומד על 455,000 ₪, אגרת הרישוי השנתית יקרה ומחירה 5,365 ₪.
בטיחות פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz זכה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הבטיחות Euro NCAP בשנת 2022 וכפי שאנו מכירים את רכבי פולקסווגן, זאת לא הפתעה. במבחני הבטיחות השיג הדגם ציוני משנה של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל, ו- 90% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל שלל מערכות עזר מתקדמות כסטנדרט, ביניהן מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, אזהרת פתיחת דלת, ניטור שטחים מתים ומערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד, בלימה אוטונומית בחירום עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות נהג, ומערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר פולקסווגן ID Buzz
פולקסווגן ID Buzz משווק בכמה גרסאות נוסעים ובגרסת משלוח אחת. גרסאות הנוסעים מגיעות במרכב קצר ובמרכב ארוך כמו ברכב המבחן, וההבדל ביניהם כ- 25 ס"מ. גרסאות הנוסעים Pro שמחירן 385,000 ₪ לקצר ו- 395,000 ₪ לארוך, כוללות בין היתר מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרון, מסך מגע בגודל 12.9 אינץ', חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, 9 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטית, תאורת אווירה, הגה עם חימום, בקרת אקלים מפוצלת ל- 3 אזורים, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות, מערכת עזר לחניה, ותאורת לד.
גרסת GTX שמגיעה במרכב הארוך בלבד ומחירה 455,000 ₪ כאמור, מוסיפה גג שמש פנורמי עם רמת שקיפות משתנה בלחיצת כפתור, תצוגה עילית, מערכת שמע Harman Kardon מעולה עם 13 רמקולים, חישוקי 21 אינץ', ותאורה קדמית LED Matrix חכמה.
פולקסווגן ID Buzz רחוק מלהיות מושלם. חווית הנסיעה יכולה להיות קופצנית, לפחות בגרסת GTX בעלת האופי הספורטיבי יותר ביחס לגרסאות האחרות, טווח הנסיעה קצר מדי, ולבסוף המחיר גבוה מדי ביחס לתמורה. עם זאת, לפולקסווגן ID Buzz לא מעט יתרונות. מדובר ברכב שימושי ומרווח שכיף לנהוג בו ונותן מענה למשפחות מרובות ילדים. יתרה מכך, יש לו קסם וסטייל ייחודי שלא משאיר אף אחד אדיש. אם אתם מחפשים מוביל נוסעים מסובב ראשים, פולקסווגן ID Buzz יכול להיות בחירה מצוינת.
| פולקסווגן ID Buzz GTX | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי משולב | 340 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 57.1 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,962 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,985 מ"מ |
| גובה כללי | 1,907 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,239 מ"מ |
| נפח תא מטען | 306 ליטרים |
| משקל עצמי | 3,400 ק"ג |
| מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 6.4 שניות |
| טווח נסיעה מירבי משולב (יצרן) | 452 ק"מ |
| טווח נסיעה מירבי משולב (מבחן) | 330 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 20 קוט"ש ל100ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 26.3 קוט"ש ל100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2025) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 455,000 ₪ |

תפריט נגישות








מי הולך לקנות רכב כזה בחצי מיליון שקל בלי טווח
מדינת הזויים