לקחנו לסוף שבוע את אופל גרנדלנד החדש בגרסתו הבכירה ויצאנו לבדוק האם יש לו את מה שצריך כדי להצליח בסגמנט התחרותי של רכבי ה- SUV המשפחתיים
אופל גרנדלנד החדש נכנס לזירה אל מול מתאבקים ותיקים ומנוסים כגון יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', מאזדה CX-5 ושלל מתמודדים טובים וראויים נוספים. אופל גרנדלנד החדש צמח בכל הממדים לעומת קודמו ומציע עיצוב המזוהה עם המותג. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת Stella Medium החדשה אשר הוארכה מעט כדי לאפשר תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים מבלי לוותר על תא מטען גדול.
| אופל גרנדלנד GS | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב פנימי וחיצוני, נוחות נסיעה |
| חסרונות | יחידת כוח, ממשק מולטימדיה, מחיר |
אופל גרנדלנד
עיצוב ונוחות אופל גרנדלנד
בחזיתו מיישר אופל גרנלדלנד קו עם הפנים המוכרות של אופל, עם וייזור חדש הכולל תאורה פנימית וסמל אופל מואר ברמת אבזור GS הגבוהה כמו ברכב המבחן. מאחור הפך סמל אופל לתלת ממדי ומואר, יחד עם חותמת תאורה אחורית תלת ממדית ייחודית. אופל גרנדלנד החדש צמח כאמור בכל הממדים לעומת קודמו. אורכו עומד על 4,650 מ"מ (173 מ"מ יותר מאשר בדגם הקודם), רוחבו 1,905 מ"מ (49 מ"מ יותר), גובהו 1,661 מ"מ (36 מ"מ יותר), ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,784 מ"מ (109 מ"מ יותר). מידות הרכב מאפשרות תא נוסעים מרווח ונוח לכל יושבי הרכב.
אופל גרנדלנד
במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל 10 אינץ' ברמת הגימור EDITION ו- 16 אינץ' ברמת הגימור GS. הממשק במסך המרכזי מגיב במהירות, קריא וברור אך אינו ידידותי למשתמש. המעבר בין הפונקציות השונות מבלבל ולא ברור, לכן דורש תשומת לב יתרה בזמן נהיגה. להפעלת פונקציות שכיחות ברכב כגון שליטה במערכת בקרת האקלים ובמערכת השמע, ישנם גם מתגים פיזיים החשובים לנוחות השימוש ולבטיחות בנהיגה. מערכת המולטימדיה תומכת בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי מתקדם בגודל 10 אינץ'.
אופל גרנדלנד
תא הנוסעים של אופל גרנדלד כולל חומרים נעימים מאוד למגע ועיצוב אלגנטי שקלע לטעמנו, אם כי היינו שמחים להחליף את גווני האפור בצבעים בהירים ופחות קודרים. נקודה פחות טובה היא מיקום פתחי המיזוג אשר מקשים על כיוונם לעבר הנהג.
הכניסה למושב הנהג נוחה ומושבי ה- AGR של אופל גרנדלנד מציעים ארגונומיה מתקדמת ואפשרות להארכת בסיס המושב לתמיכה טובה יותר לברכיים, וגם כריות צד מתכווננות לשיפור התמיכה הצידית. המושבים מגיעים כסטנדרט עם חימום, וברמת הגימור הבחירה GS מוסיפים גם אוורור, כיוונן חשמלי מלא כולל לתומך הגב התחתון, ופונקציית עיסוי עם 8 מצבים לבחירה ב- 3 דרגות עוצמה שונות, אם כי העיסוי פחות טוב משל המתחרים.
אופל גרנדלנד
תנוחת הנהיגה נוחה, שדה הראייה טוב, ולוח המחוונים קריא ואינו סובל מעודף אינפורמציה. לגרסת המבחן הבכירה גם תצוגה עילית. לאופל גרנדלנד היגוי טוב עם רדיוס סיבוב קטן יחסית של 5.7 מטרים המאפשר השתחלות במקומות צפופים בקלות. כניסה לחניה, נסיעה בתוך חניון עמוס של קניון ושאר תמרונים למיניהם הן משימות פשוטות באופל גרנדלנד.
כאמור, בסיס הגלגלים המכובד באורך 2,784 מ"מ מציע שפע של מרווח במושב האחורי, ועם מדרגת הינע נמוכה ורוחב כללי של 1,905 מ"מ, מתקבל מושב אחורי המציע תנאים טובים למדי לשלושה מבוגרים שיכולים לשבת בנוחות, אם כי מוטב להושיב את הצעיר מביניהם במושב המרכזי בעל בסיס המושב הקצר יותר.
אופל גרנדלנד
פתרונות האחסון מונים בין היתר תא אחסון פתוח מתחת לקונסולה המרכזית, תא אחסון גדול ומקורר בין צמד המושבים הקדמיים, תא קטן בקדמת הקונסולה המרכזית, תא כפפות מואר ומדופן, מחזיקי כוסות כפולים מלפנים ומאחור, ותאים בגודל בינוני בדלתות. הודות למידותיו של אופל גרנדלנד, הרכב מציע תא מטען גדול בנפח 550 ליטרים, הגדל לכדי 1,645 ליטרים לאחר קיפול שורת המושבים האחורית. תא המטען פרקטי ומציע אפשרות להוריד את הרצפה כמה סנטימטרים או לחילופין ליצור "קומה נוספת" נמוכה של אחסון. מתחת לרצפת תא המטען ישנו גלגל חלופי זמני.
אופל גרנדלנד
הנסיעה באופל גרנדלנד מאוד נוחה ונינוחה. כיול המתלים מעט נוקשה לטובת נוחות בנסיעות בינעירוניות, אך גם בעיר מתקבלת חווית נסיעה נעימה. הרכב שקט במיוחד בנסיעה רגועה, וגם במהירויות גבוהות רעשי הרוח אינם נשמעים, אך היות ויחידת הכוח מרגישה חלשה מדי, הרכב נוטה להתאמץ כאשר נדרש כוח זמין ואז נשמעים רעשי המנוע.
ביצועים אופל גרנדלנד
אופל גרנדלנד מוצע עם יחידת הנעה היברידית מתונה הכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 23.45 קג"מ, מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 22 כ"ס ומומנט מרבי של 5.2 קג"מ, סוללת 48 וולט בקיבולת 0.89 קוט"ש, ותיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. ההספק המשולב של מערכת הנעה זו עומד על 145 כ"ס והביצועים לא מרשימים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות ומרגישה מעט עצלה.
אופל גרנדלנד
התנהגות הכביש של אופל גרנדלנד טובה מאוד הודות לכיול המתלים המוצלח. האחיזה טובה והרכב מרגיש יציב מאוד גם כאשר מנסים לדחוק בו להתנהגות כביש שאינו אוהב, ככל הנראה גם בזכות צמיגי מישלין איכותיים המגיעים כסטנדרט.
צריכת דלק אופל גרנדלנד
למרות הצהרת היצרן השאפתנית לצריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר, בימי המבחן השגנו צריכת דלק ממוצעת של 12.1 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת. מדובר בנתון סביר יחסית לרכב SUV משפחתי אך רחוק מהצהרת היצרן. עם מיכל דלק בנפח 55 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ וזה מצוין. דרגת זיהום האוויר עומדת על 12 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה אופל גרנדלנד
תדמיתה של אופל בישראל נמצאת במגמת שיפור. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנים האחרונות, התברגה אופל במקום העשירי מתוך 23 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. אופל גרנדלנד משווק עם אחריות ארוכה מהמקובל אצל מותגים אירופאיים, למשך 4 שנים או עד 120,000 ק"מ. לסוללה אחריות של 8 שנים או עד 160,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 4,800 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות אופל גרנדלנד
בתחום הבטיחות החשוב אופל גרנדלנד אינו מצטיין. הדגם נבחן השנה במבחני הבטיחות של Euro NCAP וקיבל ציון של ארבעה כוכבי בטיחות מתוך 5. ציוני המשנה עמדו על 82% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל, ו- 62% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות ברמת הגימור EDITION כולל בין היתר 6 כריות אוויר, תאורת לד, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצור וסע, זיהוי תמרורים, התאמת מהירות חכמה בהתאם לתמרורים, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה בזמן תאונה, זיהוי כלי רכב דו-גלגליים, מערכת לזיהוי לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לזיהוי עייפות נהג, ומצלמת נסיעה לאחור ב- 180 מעלות המייצרת מבט על וירטואלי.
אופל גרנדלנד
ברכב המבחן ברמת הגימור GS מתווספים זיהוי רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור, מצלמות 360 מעלות, מערכת תאורה למניעת סנוור והחלפת עוצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך, ותצוגה עילית מתקדמת המוקרנת על שמשת הרכב ומסייעת בהפחתת הסחות דעת של הנהג. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 1 מתוך 8 ברמת גימור EDITION ו- 3 ברמת גימור GS.
תמורה למחיר אופל גרנדלנד
אופל גרנדלנד משווק בישראל בשתי רמות גימור. רמת הבסיס EDITION שמחירה 186,900 ₪ מציעה בין היתר דלת תא מטען חשמלית התומכת במחוות רגל לפתיחה ולסגירה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושבים מאחור, ותא אחסון מקורר. רמת הגימור GS שמחירה 206,990 ₪ מציעה גם גג שמש פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, זיגוג כפול לשמשות הקדמיות לטובת הפחתת הרעשים בתא הנוסעים, דיפוני וריפודי אלקנטרה, ותאורת אווירה עם מגוון צבעים לבחירה.
במשך שנים מנסה אופל לחדור למיין סטרים בשוק הישראלי ולהצית מחדש את האהבה למותג. אופל גרנלנד הוא רכב טוב ונעים לנסיעה אשר לא נכשל במרבית התחומים החשובים. יש לו תא מטען גדול, הוא נוח למשפחות ולטיולים, ואפילו מטיב עם ההורים עם מסאז' נעים בגב. מצד שני לאופל גרנדלנד חסר קצת כח, ליטוש בתחום הבטיחות וכמה טאצ'ים שיהפכו אותו מעוד SUV בשוק רווי, ל- SUV מוביל. גם המחיר הגבוה אינו עוזר הדגם בישראל. על פניו, מציע אופל גרנדלנד חבילה טובה, אך מול המתחרות זה לא מספיק משכנע וחבל.
| אופל גרנדלנד GS | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 145/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | כפולת מצמדים 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,650 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,934 מ"מ |
| גובה כללי | 1,661 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,784 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען | 550 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,600 ק"ג |
| מהירות מרבית | 201 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 10.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 4 כוכבים מתוך 5 (2025) |
| רמת אבזור בטיחותי | 3 (מתוך 8) |
| מחיר | 206,990 ₪ |

תפריט נגישות








גרנדלאנד
ומה עם המנוע? משהו מתיחס לזה? המנוע מוחלף ללא פיצוי או ריקול. מכונית שובתת חודש או חודשיים ומענה אין. קחו לתשומת לבכם.
1.2 נפח מנוע....חלש מאוד מאוד מאוד מאוד
ראשית ערימת החארטות של החארטן מלמטה
יש לו עלק שני גראנדלנד,הייתי הנציג הראשון של אופל כשחזרו עוד בימי שלמה,היו לי 4 אסטרות על כל גילגוליהן, 0 תקלות,מדגיש 0 תקלות,כל אחת דפקה 200 אלף קילומטר! חרא של מוסכים זה כן,אך עכשיו עם פיג'ו 2008 כי טי המוסך של פיג'ו פי אלללללללףףףףףףף יותר חרא ממוסך אופל,הבעיה של אופל שהיא מביאה דגם שיצא באירופה שנתיים אחרי וככה הם פיספסו אותי משום סיבה אחרת! אה ומר חארטה,שניים מהם מכרתי "מחירון" ,לוזר לא יודע למכור רכב ווינר כן! אחלה מותג,חרא נציגות בארץ! מבחן של 4 שנים חרטטן חחחחח ,15 שנה אחרונות אופל יילד עם חנונה שקרן!
אופל גראנדלאנד
מבחן של 4 שנים, רכשנו ב 2021 2 אופל גראנדלאנד לאישתי ולבת שלי, אחת הגיעה לכ 50000 ק"מ ניתקעה בדרך 5 פעמים, השנייה פחות מ 30000 נוסעת כשחלק ממערכות הבטיחות תקולות וגם סיען ההיגוי והיבואן לא יודע לתקן, אחזקה גרועה במיוחד יחסית למגוון הרכבים שלנו, התרשמי לרעה ממוסכי היבואן בארץ, בעייתי מאד למכור את הרכב חסר ערך