מבחן דרכים ריינג' רובר ספורט P400

לקחנו למבחן את ריינג' רובר ספורט בגרסת SE Dynamic P400. זהו לא עוד SUV יוקרתי אלא סמל סטטוס עם מסורת בריטית המצליחה לשלב בין עוצמה, אלגנטיות וטכנולוגיה מתקדמת

תגיות: , , , ,

ריינג' רובר ספורט מגיע עם שושלת ארוכה של הנדסה בריטית, עיצוב מוקפד, ויכולת לשלב בין עידון של סלון יוקרתי לבין קשיחות של רכב שטח אמיתי. זהו דור שממשיך מסורת שהחלה אי שם בסוף שנות ה‑60 של המאה הקודמת, כאשר לנד רובר הציגה לעולם את הריינג' רובר הראשון שהיה מהפכני בזמנו והעז לשלב בין יכולת שטח חסרת פשרות לבין נוחות של מכונית סלון. מאז, כל דור של ריינג' רובר ניסה לדחוף את הגבולות גבוה יותר ודגם הספורט הביא עימו את אותו DNA האייקוני עם טוויסט דינמי וספורטיבי יותר.

ריינג' רובר ספורט P400
יתרונות עיצוב, מרווח, איכות, נוחות, שימושיות, יכולת שטח
חסרונות מחיר, הנדסת אנוש

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט

תחת הנהגתו של ג'רי מקגוורן (Gerry McGovern), ראש מחלקת העיצוב של לנד רובר ויגואר בשני העשורים האחרונים, קיבל הדגם שפה עיצובית המצליחה להיות גם מינימליסטית וגם עוצמתית. מקגוורן, שנחשב לאחד המעצבים המשפיעים של העשור האחרון, דוגל בגישה של "פחות זה יותר" ואחראי על עיצוב רכבים עם קווים נקיים, פרופורציות מדויקות, ומשחק עדין בין מסה וצל. התוצאה בריינג' רובר ספורט היא רכב שנראה כאילו הוא חצוב מגוש מתכת אחד, עם נוכחות שמצליחה להיות גם אלגנטית וגם קשוחה במידה הנכונה.

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט

מאחורי הקלעים, מהנדסי לנד רובר השקיעו שנים בפיתוח פלטפורמת MLA-Flex החדשה, המאפשרת שילוב בין קשיחות מבנית גבוהה לבין הפחתת משקל, ושילוב מערכות הנעה שונות כגון מנועי בעירה פנימית, מיילד-הייבריד, פלאג-אין הייבריד, וחשמלי מלא. גרסת SE Dynamic P400 שבחנתי, בצבע לבן בוהק, מציגה את השילוב המושלם בין ספורטיביות לאלגנטיות, עם נגיעות טכנולוגיות שממקמות אותה בקדמת הבמה. 

עיצוב ונוחות ריינג' רובר ספורט

העיצוב החיצוני של ריינג' רובר ספורט הוא תצוגת תכלית של עידון וקשיחות. יחידות התאורה הקדמיות בטכנולוגיית LED עם חתימת תאורת יום ייחודית, מעניקות לרכב מראה מודרני וחד, בעוד הגריל הקדמי הרחב והנמוך מדגיש את רוחב הרכב ותחושת היציבות. הדלתות משתלבות בקו גוף נקי, עם ידיות שקועות וחלונות כהים מאחור. גרסת SE Dynamic כוללת חישוקים קלים בקוטר 22 אינץ' בצבע "סאטן אפור כהה" (Satin Dark Grey). הספוילר האחורי משתלב בקו הגג ומוסיף נופך ספורטיבי לרכב יחד עם שני אנטנות סנפיר המייחדות את הדגם. ממדי ריינג' רובר ספורט מרשימים. אורכו 4,946 מ"מ, רוחבו 2,047 מ"מ, גובהו 1,820 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,997 מ"מ.

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט

טיפוס אל תא הנוסעים של ריינג' רובר ספורט וסגירת הדלת, חושפים סגירת דלתות שקטה ותצוגה של ארכיטקטורת עיצוב נקייה ואלגנטית, עם שילוב חומרים איכותיים כגון עור Windsor בצבע קאמל, אלומיניום מוברש ודיפונים בגוונים בהירים וכהים. מערכת המולטימדיה כוללת תאימות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, ומסך מגע קמור מעט בגודל 13.1 אינץ' עם רזולוציה וניגודיות גבוהות. לוח המחוונים הדיגיטלי לא בצורה מלבנית ומדמה בצורתו לוח מחוונים אנלוגי, כולל סוכך מעל, המגן על המסך משמש ישירה ותורם לקריאות טובה יותר של הנתונים. מערכת השמע ממותג Meridian כוללת איכות צליל מרשימה. אנו מאמינים כי הנדסת אנוש טובה צריכה לכלול מתגים פיזיים לפונקציות שכיחות כגון שליטה על מערכת בקרת האקלים ומערכת השמע, וחבל שריינג' רובר ספורט לא כולל מתגים כאלו.

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט

תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת, ומעניקה שדה ראייה מצוין. המושבים הקדמיים בעלי כיוונון חשמלי ל-20 מצבים, וכוללים חימום ואיוורור, אך לא כוללים עיסוי בגרסה זו. המושבים האחוריים מציעים מרווח נדיב, חימום וכיוון חשמלי למשענת הגב. הרצפה מאחור לא שטוחה וקיימת מדרגת הינע בגובה בינוני, והיות והמושב האמצעי גם מעט קשיח, הוא יהיה שימושי בעיקר לילדים ללא מתקן ריסון או למבוגר לנסיעות קצרות.

ריינג' רובר ספורט מציע שימושיות גבוהה וכולל מגוון תאי אחסון בתא הנוסעים. ישנם שני תאי כפפות - עליון ותחתון. שניהם שימושיים בהחלט, כוללים דיפון לבד (felt) אך לא כוללים תאורה ומיזוג. תא האחסון מתחת למשענת היד מלפנים גדול ומדופן בלבד, אך גם הוא לא כולל תאורה ומיזוג. בקדמת הקונסולה המרכזית תא ומתקן הנחה לסמארטפון הכולל גם טעינה אלחוטית. תא האחסון מתחת לקונסולה המרכזית די קטן ולא כולל דיפון ותאורה, אך כולל שקע טעינה מסוג USB-C. תאי האחסון בדלתות לא גדולים במיוחד ולא כוללים הפרדה לאחסון בקבוקים. מלפנים 2 מתקני כוסות מעניינים הכוללים כיסוי אלומיניום מוברש ואפשרות להזחתם ויצירת תא אחסון נוסף עמוק הכולל גם שקע טעינה מסוג USB-C. מאחור משענת יד רחבה הכוללת תא אחסון נוסף ושני מתקני כוסות מתקפלים.

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט

נפח תא המטען עומד על 835 ליטרים מאחורי השורה השנייה, ו- 1,860 ליטרים בקיפול של המושבים האחוריים ביחס של 40:60, המתבצע באופן חשמלי, קל ונוח ממתגים בתא המטען. עם קיפולם מתקבל משטח הטענה כמעט מפולס לחלוטין, גדול ונוח להטענה. גם בתא המטען קיים מתג להעלאת ולהורדת המרכב לנוחות בהטענה. תא המטען מדופן למשעי ובו תאורה וטבעות עגינה. מתחת לרצפתו נמצא גלגל חלופי קטן עם חישוק בצבע כתום בוהק.

נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה היא מהגבוהות שפגשתי. מתלי האוויר הדינמיים סופגים היטב שיבושים בכבישים מצולקים ומתמודדים יפה גם עם פסי האטה. בידוד רעשי הכביש והמנוע מצוינים גם במהירויות גבוהות, למרות שהיינו שמחים לשמוע יותר את צלילו הערב של המנוע הבשרני. בידוד רעשי הרוח יכל להיות מצוין אם מראות הצד הגדולות היו מוחלפות במצלמות קטנטנות. תחושת הנסיעה בריינג' רובר ספורט מרגישה מנותקת מהמתרחש מחוץ לרכב, כמו ריחוף, אך עם קשר טוב לכביש.

ביצועים ריינג' רובר ספורט

גרסת P400 של ריינג' רובר ספורט מצוידת במנוע בנזין 6 צילינדרים מיילד הייבריד בנפח 2,996 סמ"ק, עם הספק מרבי של 400 כ"ס בין 5,500 ל- 6,500 סל"ד, ומומנט מרבי של 55 קג"מ בין 2,000 ל- 5,000 סל"ד. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 8 הילוכים, ומערכת ההנעה כפולה 4X4. מערכת ההנעה עובדת בצורה חלקה ומרשימה, גם בתאוצות וגם בהאטות, והמנוע הבשרני מספק כוח רב בכל מצב. התאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.5 שניות וזה באמת מרשים עם רכב במשקל עצמי של 2,385 ק"ג, והמהירות המרבית עומדת של 242 קמ"ש.

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט

ארבעת המתלים ברכב הם מתלי אוויר המקנים כאמור נוחות נסיעה מעולה, ותורמים גם בנסיעה דינמית עם זוויות גלגול נמוכות גם בסיבובים במהירות גבוהה יחסית. הבלמים מספקים עוצמה התואמת לכוח המנוע ולמשקל הרכב, ולא מתעייפים גם לאחר שימוש ממושך. ההגה מדויק ובמשקל טוב, ואף לא מרגיש מנותק מהכביש. למרות ממדי הרכב הנדיבים וקוטר סיבוב של 12.53 מטרים, ניתן לתמרן בעיר בקלות יחסית בעזרת מצלמות היקפיות וחיישנים 360 מעלות.

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט

רכב במחיר הנושק למיליון ₪ ונועל צמיגי כביש Pirelli Scorpion Zero בחתך 45, לא מיועד באמת לשטח, למרות הגבהת המרכב האלקטרונית לשטח, ולמרות זווית גישה של 33 מעלות וזווית נטישה של 29.8 מעלות, אך הרכב מתמודד יפה מאוד בנסיעת שבילים מהירה. 

צריכת דלק ריינג' רובר ספורט

נתוני צריכת הדלק של ריינג' רובר ספורט P400 הפתיעו אותנו לטובה. היות ולא מדובר במנוע דיזל וגם לא במערכת הייבריד מלאה, אלא במנוע בנזין עם מערכת מיילד הייבריד קלילה, חששנו לצריכת דלק גבוהה ופחות טובה מנתון היצרן העומד על 8.7 ק"מ לליטר, אך שמחנו למדוד צריכת דלק ממוצעת של 9.5 ק"מ לליטר במהלך המבחן אשר כלל גמיעה של כ- 800 ק"מ עם מזגן דולק, רובם מחוץ לעיר גם בפקקים, וחלקם בעיר. מדובר בנתון מרשים בהחלט לרכב במשקל כזה עם כאלו ביצועים. עם מיכל דלק בנפח 90 מתאפשר טווח נסיעה של כ- 850 ק"מ בין תדלוקים. 

אמינות ועלויות אחזקה ריינג' רובר ספורט

לנד רובר זוכה לציוני אמינות נמוכים לפי סקרי האמינות של J.D Power . עם זאת, כדי להדגיש כי לנד רובר עומדת מאחורי מוצריה, נהנים הלקוחות מאחריות יצרן ארוכה ביחס למתחרים האירופאים, למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים.

בטיחות ריינג' רובר ספורט

ריינג' רובר ספורט עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וזכה בציון המרבי של 5 כוכבים. ציוני המשנה עומדים על 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% על תפקוד מערכות הבטיחות.

ריינג' רובר ספורטריינג' רובר ספורט

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום גם להולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות 360 מעלות, חיישני תאורה וגשם, ומערכת התרעה על עייפות הנהג. רמת האבזור הבטיחותי בישראל עומדת על 6 מתוך 8. 

תמורה למחיר ריינג' רובר ספורט

ריינג' רובר ספורט משווק בישראל במגוון רחב של גרסאות. החל בגרסת הבסיס D250 המוצעת במחיר ₪799,000 וכוללת מנוע טורבו דיזל 3 ליטרים בהספק 250 כ"ס, וכלה בגרסת PHEV 550 3.0 Autobiography עם מנוע טורבו בנזין 3 ליטרים בהספק 550 כ"ס בעלות של 1,112,400 ₪ ובגרסת P530 4.4 טורבו Autobiography עם מנוע טורבו בנזין V8 בהספק 530 כ"ס בעלות של 1,133,000 ₪.

הגרסה הנבחנת SE Dynamic P400 שעלותה 854,500 ₪ כוללת בין היתר מתלי אוויר אלקטרוניים דינמיים, מערכת Terrian Response 2 להתאמת מערכות הרכב לתנאי השטח, חישוקים בקוטר 22 אינץ' בצבע אפור, חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי, שמשה קדמית מפחיתת קרינה, שמשות אחוריות כהות, מראות צד מחוממות עם קיפול חשמלי ותאורת גישה (צד נהג מתכהה אוטומטית), סגירת דלתות שקטה, דלת תא מטען חשמלית, תאורת סף בדלתות הקדמיות, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 13.1 אינץ', תאימות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, מערכת שמע Meridian, גלגל הגה מתכוונן, מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, ריפוד מושבים מעור Windsor, מושבים קדמיים עם זיכרון, חימום ואוורור, מושבים אחוריים עם חימום וכיוונון חשמלי לזווית משענת הגב, ומערכת בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי אוורור מאחור.

ריינג' רובר ספורט מציע שילוב של יוקרה, נוחות, חדשנות, ביצועים ויכולות שטח טובות. היתרונות המרכזיים כוללים עיצוב מרשים ואלגנטי, נוחות נסיעה גבוהה במיוחד, מנוע חזק עם תגובת הילוכים מהירה, צריכת דלק סבירה בהחלט, וטכנולוגיה מתקדמת. הרכב יקרוץ למי שמחפש רכב יוקרתי עם נוכחות אלגנטית מרשימה ולא צעקנית, נוחות נסיעה ברמה גבוהה, ויכולת להתמודד עם תנאי שטח, ויתאים לאנשי עסקים המבלים זמן על הכביש ויורדים קצת לשטח, ומעוניינים ברכב המשלב בין יוקרה לפונקציונליות גבוהה.

ריינג' רובר ספורט SE Dynamic P400
מנוע טורבו בנזין 6 צילינרים טורי בנפח 2,996 סמ"ק ומערכת מיילד הייבריד
הספק מרבי 400/5,500-6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 55/2,000-5,000 (סלד"/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,946 מ"מ
רוחב כללי 2,047 מ"מ
גובה כללי 1,820 מ"מ
בסיס גלגלים 2,997 מ"מ
נפח תא מטען 835/1,860 ליטרים
נפח מיכל דלק 90 ליטרים
משקל עצמי 2,385 ק"ג
מהירות מרבית 242 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.5 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 8.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15(
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2019)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 854,500 ₪

לנד רובר ריינג' רובר ספורט P400 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

KGM טורס הייבריד במבחן דרכים

KGM טורס הייבריד נוחת במחזותינו בתזמון מדויק ובהתאם להעדפת השוק ליחידות הנעה היברידיות חסכוניות ברוב...

אלדר מנורי17 דצמבר 2025

מאזדה CX-90 במבחן דרכים

מאזדה CX-90 אשר הושק בשנת 2023 והגיע אלינו בחודש יולי של אותה שנה, נשא תג מחיר יקר ומתיימר אשר הקשה ...

אלדר מנורי14 דצמבר 2025

ג'אקו 5 חשמלי במבחן דרכים

ג'אקו 5 ממשיך את קו העיצוב המוכר של המותג, ובמבט ראשון נראה כי מדובר בגרסה מוקטנת של אחיו ג'אקו 7, א...

אלעד לרך9 דצמבר 2025

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה