בינואר 2021 נמסרו בישראל 48,242 מכוניות חדשות. הנתון מהווה עליה של 16% לעומת אשתקד למרות התחזיות הקודרות
מנתוני דו"ח איגוד יבואני הרכב עולה כי שוק הרכב מתאושש בניגוד לתחזיות הקודרות עקב משבר הקורונה. בחודש ינואר האחרון המאופיין כחודש חזק עבור יבואני הרכב, נמסרו בישראל 48,242 רכבים חדשים, אך צריך לזכור כי חודש דצמבר 2020 היה חלש במיוחד ורוכשים רבים דחו את קנית הרכב לחודש ינואר.
מאזדה CX-5
בראש הטבלה ניצבת יונדאי עם 7,354 מסירות ועליה של 9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. טויוטה במקום השני עם 6,010 מסירות ועליה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השלישי קיה עם 5,010 מסירות ועליה של 4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מאזדה מזנקת אל המקום הרביעי עם 3,317 מסירות וגידול משמעותי של 55% ביחס לינואר 2020. את החמישיה הראשונה סוגרת סקודה עם 3,256 מסירות וירידה של 6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
במקום השישי ניצבת מיצובישי עם 2,973 מסירות וגידול של 15% לעומת ינואר אשתקד. במקום השביעי סיאט עם 2,456 מסירות ועליה של 34% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השמיני רנו עם 1,845 מסירות וזינוק של 73% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום התשיעי שברולט עם 1,795 מסירות וירידה של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ניסאן עשירית עם 1,706 מסירות ועליה מתונה של 2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
בשוק היוקרה בולטת ב.מ.וו שמובילה את הסגמנט עם 1,005 מסירות וגידול מרשים של 94% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. אאודי שניה עם 976 מסירות וירידה של 4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מרצדס במקום השלישי עם 873 מסירות ועליה של 2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. וולוו במקום הרביעי עם 509 מסירות ועליה של 36% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
בין המותגים הצומחים ביותר ניתן למצוא גם את סובארו במקום ה- 12 עם 1,384 מסירות וגידול של 112% ביחס לינואר 2020, אופל במקום ה- 24 עם 367 מסירות וגידול מדהים של 665% ביחס לאשתקד, ופורד במקום ה- 25 שמראה סימני התאוששות הודות לפוקוס החדשה עם 352 מסירות וגידול של 191%.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | פנאי שטח | מסחרי | טנדר | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 6,313 | 1,029 | 12 | 7,354 | 9% | |
| 2 | טויוטה | 3,454 | 2,154 | 257 | 145 | 6,010 | 16% |
| 3 | קיה | 2,005 | 2,965 | 21 | 19 | 5,010 | 4% |
| 4 | מאזדה | 1,405 | 1,912 | 3,317 | 55% | ||
| 5 | סקודה | 1,594 | 1,662 | 3,256 | 6%- | ||
| 6 | מיצובישי | 456 | 2,352 | 165 | 2,973 | 15% | |
| 7 | סיאט | 929 | 1,527 | 2,456 | 34% | ||
| 8 | רנו | 1,362 | 75 | 408 | 1,845 | 73% | |
| 9 | שברולט | 1,234 | 523 | 38 | 1,795 | 12%- | |
| 10 | ניסאן | 493 | 1,198 | 5 | 10 | 1,706 | 2% |
| 11 | סוזוקי | 1,013 | 497 | 1,510 | 5%- | ||
| 12 | סובארו | 27 | 1,357 | 1,384 | 112% | ||
| 13 | פיג'ו | 207 | 1,040 | 65 | 1,312 | 36% | |
| 14 | ב.מ.וו | 567 | 438 | 1,005 | 94% | ||
| 15 | אאודי | 714 | 262 | 976 | 4%- | ||
| 16 | סיטרואן | 267 | 216 | 440 | 923 | 17% | |
| 17 | מרצדס | 463 | 348 | 62 | 873 | 2% | |
| 18 | פולקסווגן | 166 | 252 | 159 | 7 | 584 | 11% |
| 19 | וולוו | 74 | 435 | 509 | 36% | ||
| 20 | הונדה | 282 | 218 | 500 | 27%- | ||
| 21 | ג'יפ | 404 | 404 | 138% | |||
| 22 | דאצ'יה | 175 | 151 | 59 | 385 | 9% | |
| 23 | אופל | 141 | 159 | 67 | 367 | 665% | |
| 24 | פורד | 220 | 61 | 69 | 2 | 352 | 191% |
| 25 | אם.ג'י | 294 | 294 | 28% | |||
| 26 | לקסוס | 136 | 126 | 262 | 33% | ||
| 27 | פיאט | 61 | 37 | 63 | 161 | 96% | |
| 28 | קדילאק | 144 | 144 | 129% | |||
| 29 | מיני קופר | 91 | 43 | 134 | 94% | ||
| 30 | אלפא רומיאו | 51 | 60 | 111 | 594% | ||
| 31 | לנד רובר | 84 | 84 | 9% | |||
| 32 | איסוזו | 75 | 75 | 70%- | |||
| 33 | פורשה | 23 | 13 | 36 | 14%- | ||
| 34 | DS | 28 | 28 | 0% | |||
| 35 | GAC | 16 | 16 | ||||
| 36 | קרייזלר | 15 | 15 | 25% | |||
| 37 | סאנגיונג | 12 | 12 | 37%- | |||
| 38 | מזראטי | 4 | 8 | 12 | 100% | ||
| 39 | אינפיניטי | 11 | 11 | 79%- | |||
| 40 | יגואר | 1 | 10 | 11 | 56%- | ||
| 41 | בנטלי | 6 | 2 | 8 | 11%- | ||
| 42 | קופרה | 7 | 7 | ||||
| 43 | אבארט | 6 | 6 | 14%- | |||
| 44 | סרס | 3 | 3 | ||||
| 45 | פרארי | 2 | 2 | ||||
| 46 | מאן | 2 | 2 | ||||
| 47 | JAC | 1 | 1 | ||||
| 48 | אסטון מרטין | 1 | 1 | ||||
| 49 | DFSK | - | |||||
| 50 | סייק | - | |||||
| 51 | סמארט | - | |||||
| 52 | איווקו | - | |||||
| 53 | ג'נסיס | - | |||||
| סה"כ | 23,942 | 22,098 | 1,676 | 526 | 48,242 | 16% |

תפריט נגישות








אני קניתי את הפוקוס ST-Line
אני אתאר את החוויה שלי עם הרכב החלומי הזה במשפט קטן, זה אוטו שפשוט מאוד אין לא אף מתחרה ראויה בקטגוריה, מנצח בנוקאווט, איכות נסיעה של רכב הרבה יותר יקר.