100,450 רכבים חדשים נמסרו בישראל מתחילת השנה - נתון שיא לרבעון הראשון של השנה המגלם עליה של 18% ביחס לאשתקד
מתחילת שנת 2021 נמסרו בישראל 100,450 רכבים חדשים, מדובר בנתון שיא לסיכום הרבעון הראשון בשנה ועליה משמעותית של 18% ביחס לאשתקד. עם תחילת משבר הקורונה ספג תחום הרכב פגיעה קשה אך התאושש במהירות הודות לכסף זמין אצל הציבור שנחסך ללא רצונו מהוצאות על בילויים וחופשות בחו"ל, והופנה לרכישת רכב חדש. גם לקוחות שישבו על הגדר במהלך המשבר החליטו לרדת ממנו ורכשו רכב חדש עם ההקלות במשק והירידה בתחלואה.
יונדאי איוניק
יונדאי מובילה את הטבלה עם 15,806 מסירות ועליה של 20% ביחס לאשתקד. במקום השני טויוטה עם 13,034 מסירות ועליה של 24% ביחס לאשתקד. במקום השלישי קיה עם 11,610 מסירות ועליה של 13% ביחס לאשתקד. במקום הרביעי סקודה עם 7,755 מסירות ועליה של 6% ביחס לאשתקד. מיצובישי עולה החודש למקום החמישי עם 5,861 מסירות ועליה של 2% ביחס לאשתקד.
במקום השישי מאזדה עם 5,781 מסירות ועליה משמעותית של 39% ביחס לאשתקד. במקום השביעי סיאט עם 4,987 מסירות ועליה של 20% ביחס לאשתקד. במקום השמיני שברולט עם 3,593 מסירות ועליה של 5% ביחס לאשתקד. במקום התשיעי רנו עם 3,360 מסירות ועליה של 19% ביחס לאשתקד. את העשירייה הראשונה סוגרת ניסאן עם 3,009 מסירות וירידה של 4% ביחס לאשתקד.
בשוק היוקרה ניצבת אאודי בראש הטבלה עם 1,749 מסירות ועליה של 22% ביחס לאשתקד. במקום השני מרצדס עם 1,620 מסירות ועליה של 22% ביחס לאשתקד. ב.מ.וו נמצאת במקום השלישי עם 1,545 מסירות ועליה מטאורית של 98% ביחס לאשתקד. מותג ג'יפ מתמקם במקום הרביעי עם 951 מסירות הודות לעליה משמעותית של 80% ביחס לאשתקד. במקום החמישי וולוו עם 930 מסירות ועליה של 33% ביחס לאשתקד.
ברשימת המותגים הנהנים מגידול משמעותי ניתן למנות את פיג'ו במקום ה- 12 עם 2,884 מסירות ועליה של 59%. סובארו במקום ה- 13 עם 2,299 מסירות ועליה של 60% ביחס לאשתקד. פורד במקום ה- 23 עם 804 מסירות בלבד אבל גידול מרשים של 219% ביחס לאשתקד. אופל במקום ה- 25 עם 699 מסירות ועליה של 208% ביחס לאשתקד. בין המותגים שספגו ירידות השנה ניתן למנות את פולקסווגן במקום ה- 18 עם 1,104 מסירות וירידה של 24% ביחס לאשתקד, והונדה במקום ה- 20 עם 942 מסירות בלבד וירידה של 19% ביחס לאשתקד.
המותגים החדשים שהצטרפו לאחרונה לשוק המקומי מראים פעילות מעורבת, חלקם מצליחים וחלקם פחות. טסלה ניצבת במקום ה- 31 בטבלה עם 230 מסירות (כל המלאי נמכר) אך יכלה לזנק גבוה יותר אם הייתה מקצה מלאי משמעותי יותר עבור ישראל. ג'נסיס מבית יונדאי מסרה 33 רכבים, קופרה מבית סיאט מסרה 21 רכבים, אייווייס הסינית מסרה 10 רכבים חשמליים.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | פנאי שטח | מסחרי | טנדר | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 13,914 | 1,866 | 26 | 15,806 | 20% | |
| 2 | טויוטה | 7,602 | 4,321 | 522 | 589 | 13,034 | 24% |
| 3 | קיה | 3,876 | 7,647 | 47 | 40 | 11,610 | 13% |
| 4 | סקודה | 3,907 | 3,848 | 7,755 | 6% | ||
| 5 | מיצובישי | 1,192 | 4,249 | 420 | 5,861 | 2% | |
| 6 | מאזדה | 2,619 | 3,163 | 5,782 | 39% | ||
| 7 | סיאט | 1,987 | 3,000 | 4,987 | 20% | ||
| 8 | שברולט | 2,203 | 1,327 | 63 | 3,593 | 5% | |
| 9 | רנו | 2,592 | 133 | 635 | 3,360 | 19% | |
| 10 | ניסאן | 835 | 2,147 | 7 | 20 | 3,009 | 4%- |
| 11 | סוזוקי | 1,876 | 1,104 | 2,980 | 14%- | ||
| 12 | פיג'ו | 366 | 2,347 | 171 | 2,884 | 59% | |
| 13 | סובארו | 38 | 2,261 | 2,299 | 60% | ||
| 14 | סיטרואן | 648 | 422 | 1,135 | 2,205 | 3%- | |
| 15 | אאודי | 791 | 958 | 1,749 | 22% | ||
| 16 | מרצדס | 793 | 651 | 176 | 1,620 | 22% | |
| 17 | ב.מ.וו | 877 | 668 | 1,545 | 98% | ||
| 18 | פולקסווגן | 296 | 461 | 325 | 19 | 1,101 | 24%- |
| 19 | ג'יפ | 951 | 951 | 80% | |||
| 20 | הונדה | 468 | 474 | 942 | 19%- | ||
| 21 | וולוו | 136 | 794 | 930 | 33% | ||
| 22 | MG | 884 | 884 | 60% | |||
| 23 | פורד | 408 | 178 | 216 | 2 | 804 | 219% |
| 24 | דאצ'יה | 328 | 301 | 101 | 730 | 3% | |
| 25 | אופל | 248 | 335 | 116 | 699 | 208% | |
| 26 | לקסוס | 361 | 286 | 647 | 21% | ||
| 27 | פיאט | 103 | 468 | 571 | 103% | ||
| 28 | איסוזו | 448 | 448 | 21%- | |||
| 29 | קאדילק | 299 | 299 | 177% | |||
| 30 | לנד רובר | 244 | 244 | 24% | |||
| 31 | טסלה | 230 | 230 | ||||
| 32 | אלפא רומיאו | 97 | 123 | 220 | 331% | ||
| 33 | מיני קופר | 143 | 48 | 191 | 36% | ||
| 34 | פורשה | 49 | 30 | 79 | 10% | ||
| 35 | DS | 61 | 61 | 27% | |||
| 36 | GAC | 63 | 63 | 275% | |||
| 37 | סאנגיונג | 55 | 55 | 45% | |||
| 38 | ג'נסיס | 13 | 20 | 33 | |||
| 39 | אינפיניטי | 27 | 27 | 67%- | |||
| 40 | יגואר | 5 | 20 | 25 | 72%- | ||
| 41 | קרייזלר | 25 | 25 | 17%- | |||
| 42 | מזראטי | 10 | 14 | 24 | 100% | ||
| 43 | קופרה | 21 | 21 | ||||
| 44 | אבארט | 13 | 13 | 0% | |||
| 45 | DFSK | 11 | 11 | 120% | |||
| 46 | איווייס | 10 | 10 | ||||
| 47 | בנטלי | 6 | 2 | 8 | 11%- | ||
| 48 | פרארי | 8 | 8 | 300% | |||
| 49 | סייק | 6 | 6 | 81%- | |||
| 50 | סרס | 3 | 3 | ||||
| 51 | JAC | 3 | 3 | ||||
| 52 | איווקו | 2 | 2 | 100% | |||
| 53 | מאן | 2 | 2 | 100% | |||
| 54 | אסטון מרטין | 1 | 1 | 0% | |||
| 55 | סמארט | - | |||||
| סה"כ | 49,038 | 45,820 | 4,050 | 1,542 | 100,450 | 18% |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.