135,972 רכבים חדשים נמסרו בישראל מתחילת השנה. מגמת הירידה במסירות מתמתנת ביחס לאשתקד
בחודש מאי 2022 נמסרו בישראל 25,075 כלי רכב חדשים, ובכך נתון המסירות המצטבר מתחילת השנה עומד על 135,897 רכבים חדשים על הכבישים. השנה נפתחה עם ירידה של 23% ביחס לאשתקד ועתה מצטמצם הפער ל- 10.9% בלבד. מבצעי המכירות שחוזרים אט אט לכותרות מצביעים על התאוששות בקרב היבואנים ומלאי רכבים זמין למסירה.
יונדאי אלנטרה הייבריד
יונדאי מובילה את הטבלה עם 26,572 מסירות מתחילת השנה ועליה של 10.4% ביחס לאשתקד. טויוטה במקום השני עם 20,894 מסירות ועליה של 3.7% ביחס לאשתקד. קיה שלישית עם 19,205 מסירות ועליה של 9.9% ביחס לאשתקד. מאזדה מתבססת במקום הרביעי עם 8,851 מסירות ועליה של 7.9% ביחס לאשתקד. מיצובישי במקום החמישי עם 6,700 מסירות וירידה של 15.1% ביחס לאשתקד.
סקודה במקום השישי עם 6,131 מסירות וירידה משמעותית של 54.85% ביחס לאשתקד. סיטרואן במקום השביעי עם 4,006 מסירות ועליה של 8.0% ביחס לאשתקד. פיג'ו במקום השמיני עם 3,850 מסירות וירידה של 12.5% ביחס לאשתקד. סוזוקי במקום התשיעי עם 3,765 מסירות וירידה של 17.4% ביחס לאשתקד. את העשירייה הראשונה סוגרת מרצדס עם 2,810 מסירות ועליה של 9.2% ביחס לאשתקד.
MG EHS PHEV
MG במקום ה- 11 יכולה להתגאות ב- 2,630 מסירות מתחילת השנה, כמעט כולם מדגם MG EHS PHEV, ובסך הכל נהנית מעליה נאה של 117.5% ביחס לאשתקד. אופל במקום ה- 22 עם 1,314 מסירות ועליה של 43.95% ביחס לאשתקד. איסוזו במקום ה- 24 עם 985 מסירות ועליה של 53.95% ביחס לאשתקד. סאנגיונג במקום ה- 33 עם 277 מסירות ועליה של 188.5% ביחס לאשתקד.
לעומת המותגים שנהנו מעליות בכמות המסירות השנה, עומדת רשימה ארוכה של מותגים הסובלים מירידה במסירות. בין הבולטות שבהן סיאט במקום ה- 13 עם 2,391 מסירות וירידה של 63.95% ביחס לאשתקד, ניסאן במקום ה- 14 עם 2,359 מסירות וירידה של 58.4% ביחס לאשתקד, ורנו במקום ה- 23 עם 1,081 מסירות וירידה של 76.6% ביחס לאשתקד.
את מכירות מותגי הפרימיום מובילה מרצדס עם 2,810 מסירות ועליה של 9.2% ביחס לאשתקד. ב.מ.וו שניה עם 2,163 מסירות ועליה של 1.3% ביחס לאשתקד. אאודי שלישית עם 1,745 מסירות וירידה של 29.9% ביחס לאשתקד. לקסוס רביעית עם 951 מסירות וירידה של 4.9% ביחס לאשתקד. וולוו חמישית עם 821 מסירות וירידה של 35.8% ביחס לאשתקד. ג'נסיס בשנה השנייה לשיווקה בישראל מתמקמת שישית בטבלה עם 335 מסירות. ראויה לציון הונגצ'י הצעירה עם 16 מכוניות מדגם E-HS 9 EV שעלו על הכבישים מאז השקת הפעילות בישראל.
ג'נסיס GV80
באגף האקזוטי ניתן למנות 125 רכבי פורשה חדשים שעלו על הכביש מאז תחילת השנה, ירידה של 3.1% ביחס לאשתקד. מזראטי מסרה 32 מכוניות, בדיוק כמו בשנה שעברה. בנטלי עם 12 מסירות, אחת פחות מהשנה שעברה. פרארי מסרה 10 מכוניות, בדיוק כמו בשנה שעברה. אסטון מרטין נהנית משנה מוצלחת עם 8 מכוניות חדשות על הכבישים ועליה של 300% ביחס לאשתקד.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | רכב מסחרי קל | מוניות | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 26,527 | 0 | 0 | 26,527 | 10.4% |
| 2 | טויוטה | 18,475 | 1,736 | 683 | 20,894 | 3.7% |
| 3 | קיה | 18,976 | 20 | 209 | 19,205 | 9.9% |
| 4 | מאזדה | 8,847 | 0 | 4 | 8,851 | 7.9% |
| 5 | מיצובישי | 5,914 | 786 | 0 | 6,700 | 15.1%- |
| 6 | סקודה | 5,786 | 0 | 345 | 6,131 | 54.8%- |
| 7 | סיטרואן | 1,844 | 2,005 | 157 | 4,006 | 8.0% |
| 8 | פיג'ו | 3,786 | 64 | 0 | 3,850 | 12.5%- |
| 9 | סוזוקי | 3,765 | 0 | 0 | 3,765 | 17.4%- |
| 10 | מרצדס | 2,478 | 22 | 310 | 2,810 | 9.2% |
| 11 | MG | 2,630 | 0 | 0 | 2,630 | 117.5% |
| 12 | שברולט | 2,551 | 0 | 0 | 2,551 | 52.4%- |
| 13 | סיאט | 2,391 | 0 | 0 | 2,391 | 63.9%- |
| 14 | ניסאן | 2,359 | 0 | 0 | 2,359 | 54.8%- |
| 15 | ב.מ.וו | 2,163 | 0 | 0 | 2,163 | 1.3% |
| 16 | סובארו | 1,882 | 0 | 3 | 1,885 | 41.3%- |
| 17 | אאודי | 1,745 | 0 | 0 | 1,745 | 29.9%- |
| 18 | פולקסווגן | 1,530 | 186 | 19 | 1,735 | 5.8%- |
| 19 | ג'ילי | 1,679 | 0 | 0 | 1,679 | - |
| 20 | טסלה | 1,455 | 0 | 0 | 1,455 | 40.4% |
| 21 | ג'יפ | 1,279 | 43 | 0 | 1,322 | 8.5%- |
| 22 | אופל | 1,314 | 0 | 0 | 1,314 | 43.9% |
| 23 | רנו | 901 | 71 | 109 | 1,081 | 76.6%- |
| 24 | איסוזו | 0 | 985 | 0 | 985 | 53.9% |
| 25 | קופרה | 984 | 0 | 0 | 984 | 163.8% |
| 26 | לקסוס | 951 | 0 | 0 | 951 | 4.9%- |
| 27 | פורד | 860 | 43 | 0 | 903 | 28.7%- |
| 28 | דאצ'יה | 866 | 0 | 5 | 871 | 11.7%- |
| 29 | וולוו | 821 | 0 | 0 | 821 | 35.8%- |
| 30 | סרס | 416 | 0 | 0 | 416 | 1,385% |
| 31 | ג'נסיס | 335 | 0 | 0 | 335 | 294.1% |
| 32 | פיאט | 334 | 0 | 0 | 334 | 3.4%- |
| 33 | סאנגיונג | 258 | 0 | 19 | 277 | 188.5% |
| 34 | קאדילק | 254 | 0 | 0 | 254 | 37.1%- |
| 35 | מיני | 244 | 0 | 0 | 244 | 5.4%- |
| 36 | לנד רובר | 241 | 0 | 0 | 241 | 36.9%- |
| 37 | אייווייס | 199 | 0 | 0 | 199 | 231.6% |
| 38 | הונדה | 183 | 0 | 0 | 183 | 87.2%- |
| 39 | אלפא רומיאו | 155 | 0 | 0 | 155 | 52.4%- |
| 40 | סקייוול | 153 | 0 | 0 | 153 | - |
| 41 | מקסוס | 96 | 35 | 0 | 131 | 385.1% |
| 42 | פורשה | 125 | 0 | 0 | 125 | 3.1%- |
| 43 | DS | 85 | 0 | 0 | 85 | 19.8%- |
| 44 | JAC | 43 | 0 | 4 | 47 | 1,075% |
| 45 | אבארט | 45 | 0 | 0 | 45 | 95.6% |
| 46 | אינפיניטי | 44 | 0 | 0 | 44 | 15.7% |
| 47 | מזראטי | 32 | 0 | 0 | 32 | 0% |
| 48 | יגואר | 29 | 0 | 0 | 29 | 34.1%- |
| 49 | LEVC | 0 | 13 | 9 | 22 | - |
| 50 | הונגצ'י | 16 | 0 | 0 | 16 | - |
| 51 | בנטלי | 12 | 0 | 0 | 12 | 7.6%- |
| 52 | פרארי | 10 | 0 | 0 | 10 | 0% |
| 53 | אסטון מרטין | 8 | 0 | 0 | 8 | 300% |
| 54 | קרייזלר | 7 | 0 | 0 | 7 | 81.0%- |
| 55 | Lynk&Co | 2 | 0 | 0 | 2 | - |
| 56 | מאן | 0 | 2 | 0 | 2 | 50.0%- |
| סך הכל | 128,085 | 6,011 | 1,876 | 135,972 | 10.9%- |

תפריט נגישות








כמה פעמים אפשר לכתוב
אותי כלקוח פרטי מענין לדעת אילו דגמים( לא יצרנים) וכמה קנו לקוחות פרטיים. מוניות, מסחריות , משאיות וחברות ליסינג מענין אותי כקליפת השום. דווקא מכוניות אלפיון עליון מענין ולפרגן