קיה נירו פלוס PHEV במבחן דרכים

קיה נירו פלוס עם גג מוגבה ב- 80 מ"מ מגיע אלינו רגע לפני הדגם המחליף ועתיד להישאר עימנו לפחות בתקופה הקרובה

תגיות: , , , ,

קיה נירו פלוס המתהדר בקו גג מוגבה ב- 80 מ"מ ביחס לדגם המוכר הושק בעולם בחודש אפריל 2022 ובישראל בספטמבר השנה, למרות הצגת דור חדש לחלוטין שמתעכב בהגעתו ארצה. תצורת מרכב זו נועדה למקסם את נוחות השימוש ברכב כמוביל נוסעים, עם ייעוד ברור לשוק המוניות אשר יגלה בו עניין גם בשל יחידות ההנעה החסכוניות המוצעות עימו, וכן כאופציה לסקטור הפרטי ולעסקים קטנים התרים אחר תחליף לטנדרון מבוית. אצלנו נועד קיה נירו פלוס למלא את הוואקום שנוצר עם סיום שיווק הדגם הנוכחי ועד להגעת הדור החדש, כשהוא משווק עם שלושת יחידות ההנעה המוכרות: הייבריד, פלאג-אין הייבריד, וחשמלי בשתי רמות אבזור. למבחן התייצבה גרסת הפלאג-אין הייבריד ברמת אבזור EX הבכירה שמחירה עומד על 172,990 ₪.

קיה נירו פלוס PHEV
יתרונות שימושיות, צריכת דלק
חסרונות עיצוב, העדר שליטה בבלימה הרגרנטיבית

קיה נירו פלוסקיה נירו פלוס

עיצוב ונוחות קיה נירו פלוס

קיה נירו פלוס מהווה כאמור גרסה מוגבהת לדגם המוכר. הקורות אשר נמתחו ב- 80 מ"מ מגדילים אמנם את חלל הפנים אך יוצרים מראה מאולץ של מיקרו-וואן עם מראה לא מחמיא במיוחד. מהחזית קשה יותר להבחין בשינוי והעיצוב זהה לדגם המוכר, אך מבט מהצד יחשוף חלונות צד גדולים וגג מוגבה, ומאחור שמשה אחורית מוגבהת. המידות החיצוניות כמעט זהות לקיה נירו המוכר למעט הגובה כמובן. אורכו של קיה נירו פלוס 4,385 מ"מ (10 מ"מ יותר מהדגם הרגיל), רוחבו 1,805 מ"מ, גובהו 1,640 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,700 מ"מ.

תא הנוסעים זהה למוכר מהגרסה הרגילה ומציג את אותה ארכיטקטורה בסיסית ויעילה, כאשר מערכת המולטימדיה זכתה למסך משודרג בגודל 10.25 אינץ' (8 אינץ' בדגם הרגיל) וממשק חדש בעברית הכולל צימוד אלחוטי לסמארטפון. בששת השנים בהן שווק קיה נירו הרעפנו סופרלטיבים על הנדסת האנוש היעילה, אך הקפיצה הטכנולוגית בתאי הנוסעים של קיה והאחות יונדאי הכוללים ארכיטקטורת צגים מחוברים עם הצגת מראות הצד על לוח המחוונים ופיצ'רים מתקדמים נוספים, מותירה צל חשוך על תא הנוסעים של קיה נירו המסגיר את גילו. לוח מחוונים דיגיטלי אינו בהיצע ובמקומו נקבל לוח מחוונים עם צג צבעוני הכולל מד טווח נסיעה חשמלי וסקאלת טעינה ואנרגיה חשמלית במקום מד סל"ד. מחשב הדרך מציג בנוסף לנתונים המקובלים גם אינפורמציה שוטפת בדבר התפלגות זרימת הכוח במערכת ההנעה. המושבים ודיפוני הדלתות דקים בכדי למקסם את המרחב לנוסעים מאחור. איכות החומרים טובה בחלקו העליון של הדשבורד אך מקו פתחי המיזוג ומטה נמצא חומרי דיפון זולים יותר. איכות ההרכבה טובה. במהלך נסיעת המבחן לא נרשמו קרקושים או חריקות מדיפון הפנים וגם המרווחים בין החיבורים צרים והדוקים. מערכת השמע מאכזבת עם סאונד בינוני וחלול.

קיה נירו פלוסקיה נירו פלוס

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות במיוחד הודות לקו הגג המוגבה ואינן מצריכות מהנוסעים להתכופף. מפתח הדלתות נדיב, ובנוסף מוצעות לנוסעים מאחור צמד ידיות אחיזה בקורות B המקלות על היציאה מהרכב. בסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ וגובה של 1,630 מ"מ מסדרים מרחב פנימי נדיב ביותר כמתוכנן לכל הנוסעים, עם מרווח ראש בשפע ומרווח כתפיים טוב, כך שגם גבהי קומה ירגישו בנוח במושב האחורי. הנוסע במרכז המושב האחורי יחוש צפיפות מסוימת בדומה לדגמים אחרים בסגמנט. המושבים נעימים ונוחים בהחלט ואינם מעייפים גם בנסיעה ארוכה.

תנוחת הנהיגה טבעית ומתאפשרת באמצעות כיוונון ידני של מושב הנהג וההגה. בסיס המושב גבוהה רק במעט ביחס למכונית משפחתית סטנדרטית אך קו החלונות ושטחם הגדול יוצרים תחושה אוורירית ושדה ראיה טוב.

קיה נירו פלוסקיה נירו פלוס

פתרונות האחסון כוללים בין היתר תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים הכולל שקע טעינה USB, תא כפפות עמוק, תאים בדלתות, מחזיקי כוסות ותא ייעודי למשקפיים בתקרה. חרף הסוללה הגדולה ברצפת תא המטען, נפחו 367 ליטרים וקיפול המושב האחורי יביא לנפח של 1,427 ליטרים. אם הנתון נשמע מעט צנוע לרכב האמור לשמש כמונית, יש לזכור שהתקן מודד את הנפח עד לקו משענת הראש במושב האחורי כך שתוספת הגובה למרכב אינה נספרת במקרה זה. מתחת לרצפת תא המטען ערכת ניפוח וכבל טעינה.

נוחות הנסיעה של קיה נירו פלוס PEHV טובה. משקל כולל של למעלה מ- 1.6 טונות כופה כיול מתלים קשיח למניעת תנודות וריסון המרכב, אך תצורת מתלה אחורי רב חיבורי וכיול נכון מצליחים להתמודד עם רוב מפגעי האספלט העירוני בצורה נאותה בהחלט וללא רעשי בולמים. בכביש הבין עירוני כושר הריסון נשמר לצד יציבות כיוונית טובה, אם כי במהירות תלת ספרתית נוצר רעש רוח מוגבר בשל הגבהת המרכב שפגעה במקדם הגרר.

ביצועים קיה נירו פלוס

יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 105 כ"ס ומומנט של 15.0 קג"מ בשילוב מנוע חשמלי בהספק 60.5 כ"ס המקבל את האנרגיה מסוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת 8.9 קוט"ש. ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות, ומהירות מרבית של 154 קמ"ש (18 קמ"ש פחות מהגרסה הרגילה).

קיה נירו פלוסקיה נירו פלוס

תחילת התנועה בעיר עם סוללה טעונה חרישית כברכב חשמלי ומספיקה ל- 35 ק"מ לערך של נהיגה מתונה. האצה חזקה יותר תשלב את מנוע הבנזין בצורה הומוגנית למדי אך מורגשת, ותפיק ביצועים נאותים המיישרים קו עם קטגוריית המשפחתיות ההיברידיות. נסיעת המבחן אשר כללה נסיעה לגולן וטיפוסים ארוכים בעליות חשפה מחסור בכוח לאחר התרוקנות הסוללה. כך נותרנו עם סיוע חשמלי מינימלי ביחידת הנעה היברידית הנסמכת ברובה על מנוע הבנזין אשר נאלץ למשוך בעלייה מתמשכת עם סוללה גדולה ומשקל כולל של למעלה מ- 1.6 טונות לפני נוסעים ונוזלים. התוצאה עצלה למדי אך משתפרת לאחר נסיעה במישור או בירידות המסייעות בטעינת הסוללה. מצב ספורט מחדד את התגובות, מערב את מנוע הבנזין מוקדם יותר ומאחר במעט את העלאת ההילוכים. כל אלו על חשבון צריכת האנרגיה כמובן.

הבחירה של קיה בתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולא בתיבה רציפה מקנה לנהג תחושה מוכרת וטבעית יותר לפעולת המערכת. בזמן תאוטה מנצלת המערכת את האנרגיה הקינטית לצורך טעינת הסוללה, אך חסרה לנו שליטה בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית שהייתה מסייעת בטעינת הסוללה לצד הפחתת השימוש בבלמים המייצרים כושר תאוטה טוב ומצליחים לבלום את המסה הכבדה, אך תחושתם מוזרה ודורשת הסתגלות עקב קישורם למנגנון טעינת הסוללה. הם מרגישים מלאכותיים ונראה שאפילו מערכת בקרת השיוט האדפטיבית המרבה להאט באמצעותם, מתקשה לעשות זאת באופן ליניארי.

קיה נירו פלוסקיה נירו פלוס

על הפרק הדינמי נראה שאפשר לדלג במבחן זה לאור הייעוד המוצהר של הדגם, אך לטובת היסודיות נציין כי זוויות הגלגול מדודות בהחלט, והתנהגות הכביש בטוחה וצפויה עם נטייה לתת היגוי במגבלות הברורות. צמיגי נקסן קוריאנים אינם מפתים לבחון את מגבלות האחיזה, אך אחיזת הכביש טובה וצפויה.

צריכת דלק קיה נירו פלוס

קיה נירו פלוס PHEV כולל סוללה נטענת בקיבולת 8.9 קוט"ש המאפשרת נהיגה מנהלתית על טהרת החשמל בטווח של כ- 35 ק"מ כאמור. לאחר התרוקנות הסוללה עוברת יחידת ההנעה למצב היברידי משולב חשמל ומנוע בעירה, אז עמדה צריכת הדלק המשולבת על 19.5 ק"מ לליטר. בדומה לכל דגמי ה- PHEV, יש לקחת בחשבון את אופי השימוש, כך שנהג שרוב נסיעותיו הן בין הבית לעבודה בטווח של פחות מ- 40 ק"מ יהנה מחסכון משמעותי ביחס לנהג שרוב נסיעותיו ארוכות ואינן כוללות אופציית טעינה, אז יאלץ מנוע הבעירה לשאת את הסוללה הכבדה. בלימה רגרנטיבית משמעותית הייתה מסייעת לחסכון בשחיקת בלמים ולטעינת סוללה יעילה יותר תוך כדי נסיעה.

קיה נירו פלוסקיה נירו פלוס

אופציית EV מאפשרת נסיעה יזומה על פי בחירה על חשמל בלבד ומומלצת ליישום בפקקים או בתנועה איטית, אז מנוע הבנזין אינו נכנס כלל לפעולה והחיסכון בדלק יהיה מוחשי למי שידאג להטעין את הסוללה לפני כל נסיעה. היצרן מצהיר על נתון צריכת דלק של 1.5 ליטר ל- 100 ק"מ (66 ק"מ לליטר) עם סוללה טעונה במלואה. אך זו נגזרת מחישוב של 49 ק"מ ראשונים בנסיעה חשמלית ללא דלק. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 1 מתוך 15 בזכות האופציה לטעינה חשמלית, מה שמקנה לרכב מיסוי מופחת.

אמינות ועלויות אחזקה קיה נירו פלוס

קיה זוכה למוניטין אמינות מוצלח בישראל. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2022 הגיעה קיה למקום הראשון מתוך 32 יצרניות, טיפוס של שני מקומות ביחס לסקר הקודם, תוך עקיפת יצרנית האם יונדאי שהגיעה למקום השלישי. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 זכתה קיה לציונים פחות מחמיאים והגיעה למקום ה- 19 מתוך 28 יצרניות, ירידה של 3 מקומות ביחס לסקר הקודם.

קיה נירו פלוסקיה נירו פלוס

קיה נירו פלוס PHEV משווק עם אחריות של 5 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ונפרסם אותם כאן עם קבלת הנתונים מטלקאר היבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 5,200 ₪ ועלות ביטוח החובה 1,500 ₪

בטיחות קיה נירו פלוס

קיה נירו פלוס טרם נבחן במבחן הריסוק של ארגון Euro Ncap אך גרסתו הרגילה נבחנה בשנת 2015 וזכתה על פי הסטנדרטים דאז בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% על מערכות עזר לבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי. הגרסה ההיברידית כוללת גם מערכת לניטור רכב בשטח מת והתרעה מפני תנועה חוצה מאחור. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר קיה נירו פלוס

קיה נירו פלוס משווק בגרסה היברידית במחיר 162,900 ₪, בגרסת פלאג-אין הייבריד PHEV ברמת אבזור LX במחיר 172,900 ₪ או ברמת אבזור EX בתוספת סמלית של 90 ₪, ובגרסת EV חשמלית עם מנוע קדמי בהספק 204 כ"ס וטווח נסיעה של 427 ק"מ במחיר 189,900 ₪.

האבזור בכל הגרסאות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ', תמיכה אלחוטית בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, אפליקציית Waze מובנית במערכת המולטימדיה, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לנוסעים במושב האחורי, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישן אור, מפתח חכם, שמשות אחוריות כהות, פנסי לד אחוריים, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

טלקאר, יבואנית קיה לישראל מגלה כי כבר רשמה למעלה מחמש מאות הזמנות לדגם תוך פחות משבועיים אך אינה מפרטת את סקטור הלקוחות. קיה נירו פלוס בשלל גרסאותיו מתאים לשוק המוניות ולקהל אשר ימצא בו כלי רכב פרקטי לצרכיו הודות לשימושיות גבוהה המושגת באמצעות תצורת המרכב המוגבה ויחידות ההנעה החסכוניות.

העיצוב האנמי וגילו של הדגם שניכר בתא הנוסעים יהוו בתמחור הנוכחי חסמים בפניה אל קהל חובב הקרוסאוברים המסורתי או לקוחות פרטיים קלאסיים, אלא אם הפחתת המכס על רכבים קוריאנים בסך 8% אשר עתידה להיכנס לתוקפה בשנה הבאה תבוא לידי ביטוי במלואה בדגם זה.

קיה נירו פלוס PHEV EX
מנוע הייבריד בנזין 1,580 סמ"ק
הספק מרבי משולב 141/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 27.0/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
הנעה קדמית
אורך כללי 4,385 מ"מ
רוחב כללי 1,805 מ"מ
גובה כללי 1,630 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען 367/1421 ליטרים
משקל עצמי 1,619 ק"ג
מהירות מרבית 154 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.8 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 66 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה)
צריכת דלק משולבת (מבחן) 19.5 ק"מ לליטר
קיבולת סוללה 8.9 קוט"ש
טווח נסיעהחשמלי (יצרן) 49 ק"מ
טווח נסיעה חשמלי (מבחן) 35 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות EuroNcap 5 כוכבים (2015 בגרסה הרגילה)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 172,990 ₪

קיה נירו פלוס 2022 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    נירו פלוס ...באמת?

    • אייל23/10/22

    אוהב את הנירו ..מסיים 3 שנים עם אחת אבל הדבר הזה לא מזמין בכלל הוא נראה כמו רכב לוויות ...מה זה ? ולמה שמישהו ירצה כזה רכב שוק הרכב השתגע , קונים כל מה שיש במלאי

  • 2

    כתבה

    • המגיב20/10/22

    כרגיל סקרים שלכם הכי מקצועיים, כל הכבוד!

  • 1

    פרופורציות שלא "מתלבשות" בעין ..חבל שתא המטען קטן !

    • נירו איד EX20/10/22

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu