סובארו מצטיינת במבחני הבטיחות

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 26 דצמבר 2013
  • 0 תגובות

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית ברמת הבטיחות במכוניות בכל הסגמנטים והחל שילוב מאסיבי של מערכות בטיחות אקטיביות שעוזרות למזער נזקי תאונות דרכים או למנוע אותן לחלוטין. ארגוני הבטיחות השונים, בראשם EuroNCAP הבוחן רכבים המיועדים לשוק האירופאי וארגון IIHS שבוחן רכבים המיועדים לשיווק בצפון אמריקה מחמירים את המבחנים בהתמדה על מנת להעלות את הרף שאליו שואפים היצרנים להגיע.

סובארו פורסטר. +Top Safety Pick

בשנת 2008 השיקה סובארו את מערכת EyeSight המותקנת כיום במספר רכבים בהם ה-B4, אאוטבק ופורסטר. המערכת משתמשת בשתי מצלמות המדמות ראייה תלת מימדית על מנת לזהות מכשולים לפני הרכב, במידה והמערכת מזהה התקרבות מסוכנת למכשול מלפנים היא תאט את הרכב ואף תבלום ללא כל התערבות מצד הנהג. המערכת משמשת גם כמערכת בקרה על סטייה מנתיב הנסיעה ואף יכולה לזהות עייפות של הנהג עפ"י דפוסי נהיגה חריגים.

סרטון סובארו EyeSight

בזכות מערכת ה- EyeSight, זכו ה- B4, האאוטבק והפורסטר ב- 6 מתוך 6 נקודות אפשריות במבחן התחמקות ממכשול במהירויות של בין 20 ל- 40 קמ"ש שערך להן ארגון IIHS ובכך זכו שלושת הרכבים בתואר Top Safety Pick+ המוענק לרכבים הצולחים את מבחני הריסוק והבטיחות בהצלחה יתרה. בנוסף זכו האימפרזה, וה- XV בתואר Top Safety Pick.

סרטון מבחן ריסוק חפיפה קטנה סובארו פורסטר

על מנת שרכב יקבל את התואר Top Safety Pick עליו לקבל ציון "טוב" (הגבוה ביותר מתוך ארבעה) בארבעה מבחנים - התנגשות חזיתית, התנגשות צידית, חוזק גג וריסון ראש הנהג. במבחן הריסוק החמישי, מבחן התנגשות חזיתית בחפיפה קטנה (25% משטח חלקו הקדמי של המכונית) על הרכב לקבל ציון "טוב" או "מקובל". כדי לזכות בתואר Top Safety Pick+ על הרכב להציג מערכת בטיחות אקטיבית הכוללת התראה על תאונה אפשרית או מניעתה באופן מוחלט.