סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
בשנת 2012 הגיעה מיצובישי לתערוכת פריז עם גרסה היברידית של רכב הפנאי שטח הפופולארי שלה, היא קראה לו מיצובישי אאוטלנדר PHEV, ראשי תיבות של Plug-in hybrid electric vehicle. או בעברית, רכב חשמלי היברידי עם אפשרות להטענה משקע חשמלי. היום מודיעה חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, על תחילת השיווק במחיר של 224,900 ₪.
למה, אם כך, בחרה מיצובישי להדביק לגרסה ההיברידית את הכינוי PHEV ולא להסתפק בשם "הייבריד"? השוני הגדול בין המכונית הזו לבין רוב המכוניות ההיברידיות המוצעות כיום בשוק נעוץ בסדר עדיפויות שונה בצורת הפעולה של שני המנועים.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV מצוייד אמנם במנוע בנזין סטנדרטי בנפח 2.0 ליטר עם הספק מוקטן של 121 כ"ס, אך עיקר הנטל של הנעת הרכב מוטל דווקא על שני המנועים החשמליים שממוקמים על כל אחד מהסרנים ומפיקים 82 כ"ס כל אחד. המנוע הקדמי מפיק מומנט מרבי של 14 קג"מ והמנוע האחורי מפיק 20 קג"מ והם אחראים למעשה על הנעת הרכב באופן כמעט בלעדי, מנוע הבנזין יכנס לפעולה אם ידרש לכך ע"י לחיצה נחושה על דוושת התאוצה או כאשר הסוללות יתרוקנו או במהירות של מעל 120 קמ"ש. בשאר המצבים ינוע הרכב בעזרת שני המנועים החשמליים בלבד ומנוע הבנזין יפעל כ"מאריך טווח" וישמש רק לטעינת הסוללות. טווח הנסיעה על חשמל בלבד עומד על 52 ק"מ.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV מצליח להציג צריכת דלק ממוצעת לא פחות ממדהימה של 52.6 ק"מ לליטר שמעניקה לו את זכות הכניסה לקבוצה 1 מבין 15 קבוצות הזיהום. זאת בזכות השימוש המועט ככל האפשר במנוע הבנזין ולמרות משקל עצמי גבוה של 1810 ק"ג. המשקל הגבוה נובע ממשקלן של הסוללות אשר נוגסות גם בנפח תא המטען שעומד על 451 ליטרים או 731 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים (477 ו- 1,022 ליטר בהתאמה בדגם הבנזין).
מיצובישי אאוטלנדר PHEV ישווק ברמת אבזור אחת המציגה רשימת פריטים ארוכה למדי. האבזור כולל כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים מחוממים, גג שמש נפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ' המאפשרת הצגת תמונת מראה של מסך הסמארטפון על צג המערכת, חיישני אור וגשם, תאורת קסנון, שקעי USB ו- 12v ועוד. רשימת פרטי אבזור הבטיחות גם היא מרשימה וכוללת פריטים שלא נפוצים בקטגוריה כגון בקרת שיוט אקטיבית ובלימה אוטומטית במהירות של עד 30 קמ"ש למניעת תאונה.
גולת הכותרת ברשימת האבזור של הרכב היא אפליקציה לסמארטפון שבעזרתה ניתן לשלוט מרחוק במספר מאפיינים של הרכב. כך למשל יוכל הנהג לקבוע את זמני הטעינה ולשנותם לשעות הלילה, אז תעריף החשמל זול יותר, להדליק את הפנסים מרחוק ולשלוט בפעולת מערכת בקרת האקלים על מנת להגיע לרכב כשהוא מקורר מראש.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025