סקודה משיקה אפליקציית דיאגנוסטיקה עם בינה מלאכותית

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 11 אוקטובר 2020
  • 0 תגובות

סקודה משיקה אפליקציה חדשה לשימוש בטלפון החכם או בטאבלט אשר עושה שימוש בבינה מלאכותית המאתרת תקלות לפי ניתוח צלילי החלקים המכניים ברכב. ההאפליקציה מאזינה למעשה לצלילי החלקים המכניים של הרכב ומשווה אותם לקבצי צלילי החלקים המכניים ברכב תקין. במקרה של אי התאמה משתמשת האפליקציה באלגוריתם המסייע לה לקבוע מה הבעיה וכיצד ניתן לטפל בה.

אפליקציית הדיאגנוסטיקה של סקודה

סטניסלב פקייר, ראש תחום אפטר סייל בסקודה, אמר כי: "אפליקציית ניתוח הסאונד היא דוגמה מצוינת להזדמנויות שדיגיטציה בסקודה מייצרת, גם בתחום האפטר סייל. נמשיך בעקביות להשתמש בטכנולוגית בינה מלאכותית על מנת להציע ללקוחות שירות בהתאמה אישית ובכך נשפר עוד יותר את חווית הלקוח".

האפליקציה החדשה מיועדת לשימוש המכונאים במוסכי סקודה ותקל עליהם לאתר תקלות בעזרת טלפון חכם או טאבלט, מבלי לחבר את הרכב למחשב דיאגנוסטיקה מסורבל. בפיילוט שנערך בקרב 245 סוכנויות סקודה ב- 14 מדינות, ביניהן רוסיה, אוסטריה וצרפת, הראתה התוכנה רמת אמינות של 90% בזיהוי תקלות ברכיבים כגון מערכת ההיגוי, מדחס המזגן, והמצמדים בתיבת ההילוכים DSG.

הקלטות השמע בתהליכי הבדיקה נשמרות במאגר המידע של החברה ומסייעות להמשך פיתוח התוכנה. בהמשך יתאפשר זיהוי כל חריגה אקוסטית מהנורמה בכדי לאפשר זיהוי תקלות מוקדם באמצעות חיישנים. בדגמים עם מערכת מולטימדיה המאפשרת חיבור לאינטרנט ניתן יהיה לתאם ביקור במוסך מיד עם קבלת התרעה על תקלה אפשרית.