סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
טויוטה קראון הוא מהדגמים הוותיקים של טויוטה. הדור הראשון הושק בשנת 1955 כמכונית הנוסעים הראשונה של טויוטה בייצור המוני, ושלוש שנים לאחר מכן הייתה זו הטויוטה הראשונה שהגיעה לארצות הברית. בשנות ה- 70 הועם זוהרה של המכונית ומאז היא משווקת ביפן ופופולרית בעיקר כמונית ועבור פקידי ממשלה בכירים. כעת נחשפת טויוטה קראון חדשה לחלוטין, הפעם כמכונית סדאן מוגבהת בעיצוב קרוסאובר, אשר תעשה קאמבק לשוק האמריקאי כמחליפת טויוטה אבלון שתרד מפס הייצור.
העיצוב החיצוני מקורי בהחלט ומשלב אלמנטים אותם פגשנו בטויוטה bZ4X החשמלי. בחזית צמד פנסים צרים, גריל צר ביניהם, ושבכה ענקית המשולבת בפגוש ומודגשת באמצעות מסגרת בצבע שחור מבריק. לטובת אפקט הפנאי המתבקש ספי הפגושים ובתי הגלגלים זוכים לחיפוי פלסטיק מושחר ועיטור מושחר בתחתית הדלתות שובר את הרושם הכבד שעשוי ליצור רכב כה גדול. קו הגג משתפל לאחור במראה דמוי קופה וקו החלונות המקורי משלב בקורה C חלון אחורי קטן נוסף ועיטור מושחר המייצר מראה של גג צף. מאחור צמד פנסים צרים עם פס תאורת לד לרוחב דלת תא המטען. חלק מהגרסאות מגיעות בצביעה דו-גונית עם מכסה מנוע ודלת תא מטען בצבע שחור.
תא הנוסעים מציג עיצוב טויוטה קלאסי עם קווי רוחב רבים המייצרים תחושת מרחב. לוח המחוונים הדיגיטלי המוצג על גבי מסך בגודל 12.3 אינץ' שוכן בסמיכות למסך בגודל זהה של מערכת המולטימדיה המריצה מערכת הפעלה חדשה המושקת לראשונה בארצות הברית וכוללת תכונות כגון עדכוני OTA, הפעלה קולית, תמיכה אלחוטית בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, וניווט מבוסס ענן. טויוטה לא מחפשת סיבוכים מיוחדים עבור לקוחותיה ושומרת על פקדים נפרדים עבור תפעול בקרת האקלים. על הקונסולה המוגבהת בין המושבים בורר הילוכים אלקטרוני ופקדי שליטה במערכות מצבי הנהיגה, לצד שלל תאי אחסון שימושיים.
טויוטה קראון החדשה תשווק עם שתי יחידות הנעה היברידיות, האחת מוכרת היטב והשניה חדשה לחלוטין וזוהי הופעתה הראשונה. גרסאות הכניסה יעשו שימוש ביחידת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים וצמד מנועים חשמליים, אחד על כל ציר, המייצרים מערכת הנעה כפולה. מדובר ביחידת הנעה דומה לזו המשמשת את טויוטה ראב 4 שם עומד ההספק המרבי על 222 כ"ס עם מומנט מרבי של 22.5 קג"מ.
הגרסאות הבכירות יצוידו ביחידת הנעה היברידית חדשה העונה לשם הייבריד מקס. היא מבוססת על מנוע טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטרים וצמד מנועים חשמליים המייצרים מערכת הנעה כפולה, אולם כאן מדובר במנוע חשמלי חזק יחסית ומקורר מים בכדי להעצים את תחושת העברת הכוח לארבעת הגלגלים. יחידת ההנעה החדשה מוצעת עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. טויוטה טרם חושפת את הפרטים המלאים אודות יחידת ההנעה המסקרנת אך נתון ההספק המרבי צפוי לעמוד על 340 כ"ס. טויוטה קראון אינה מיועדת לשוק האירופאי ועל כן אינה מצוידת ביחידת הנעה היברידית נטענת הפופולרית ביבשת הישנה.
טויוטה קראון החדשה מבוססת על שלדת GA-K המהווה את היישום הגדול ביותר של פלטפורמת TNGA הגלובלית של טויוטה למכוניות הנעה קדמית, המשמשת בין היתר את טויוטה קאמרי, טויוטה ראב 4, לקסוס NX, ולקסוס RX. אורכה של המכונית 4,928 מ"מ, רוחבה 1,839 מ"מ, גובהה 1,539 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,850 מ"מ. מערך המתלים מבוסס על תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה אחורי רב חיבורי, והדגמים הבכירים מצוידים בבולמים אדפטיביים מבוססי שמן. מהנדסי טויוטה שמו דגש מיוחד על בידוד רעשים כבר בשלב תכנון השלדה והוסיפו לכך זכוכית אקוסטית וחומרי איטום ובידוד המשלבים ספוג בכדי למזער את כמות הרעש החודר אל תא הנוסעים.
כיאה לספינת דגל, צפויה טויוטה קראון להציע רמת אבזור גבוהה עם חימום וכוונון חשמלי כסטנדרט במושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, ושלל שקעי USB עבור הנוסעים מלפנים ומאחור. הגרסאות הבכירות יוצעו עם ריפודי עור ואוורור למושבים הקדמיים. רשימת האבזור האופציונלי כוללת פריטים כגון גג זכוכית פנורמי חשמלי, מערכת שמע מבית JBL, תאורת אווירה בתא הנוסעים, ומערכת מצלמות היקפיות עם תצוגה ממעוף הציפור.
חבילת הבטיחות טויוטה סייפטי סנס 3.0 כוללת בנוסף לאבזור המקובל גם מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי רוכבי אופנוע וגם מעקות בטיחות. המערכת פעילה גם בעת כניסה לצומת ובביצוע פניה ומספקת התרעות מפני סכנות ובלימה אוטונומית בעת הצורך. בקרת השיוט האדפטיבית כוללת פונקציית שמירה על מרכז נתיב הנסיעה באמצעות זיהוי סימונים על הכביש וכן באמצעות מעקב אחר הרכב המוביל. מערכת למניעת שכחת ילדים תוצע כסטנדרט בכל רמות האבזור ותספק התרעות קוליות וויזואליות במידה והדלת האחורית נפתחה לפני או במהלך הנסיעה ולא נפתחה שוב בסיומה. רמות האבזור הגבוהות יציעו גם מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל.
שיווקה של טויוטה קראון החדשה צפוי להתחיל בסתיו 2022. בניגוד לדגם היוצא היא תגיע לכ- 40 שווקים מרכזיים ברחבי העולם. לצדה של טויוטה קראון החדשה נחשפו 3 דגמי קונספט נוספים שעשויים להפוך אותה למשפחת דגמים משמעותית - גרסת סדאן במראה נקי וספורטיבי, גרסת האצ'בק פנאי מוגבהת, וגרסת סטיישן פנאי מוגבהת.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025