סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
בשבוע שעבר חשפה קיה לראשונה את גרסת הייצור של רכב הפנאי החשמלי קיה EV9, ועוד בטרם נחשף המפרט המלא, היא חושפת רכב קונספט נוסף כקדימון לרכב הפנאי החשמלי הבא אותו תציג. הכירו את קיה EV5, שלא ניתן לטעות בשיוך המשפחתי שלו כאח הקטן של קיה EV9. אסטרטגיית החשמול של קיה ויונדאי מעניינת שכן אחרי יונדאי איוניק 5 וקיה EV6 היצרנית לא מציגות במקביל מתחרים באותן קטגוריות ונראה כי הן מנסות להתפרס במהירות על כמה שיותר סגמנטים בהם יציעו אופציה חשמלית של אחד מהמותגים.
העיצוב החיצוני של קיה EV5 לא מחדש הרבה. בחזית נפגוש את מבט אף הנמר הדיגיטלי של קיה, אותו משחק בין עיטורי כרום, פסי תאורה ומשטחים דמויי כונסיי אוויר במראה מעט שונה. מכסה המנוע רבוע, חלקיו הצדדיים גבוהים ובולטים. הדופן משלבת בין מראה חלקלק שנוצר בזכות היעדר ידיות הפתיחה והקורה הקדמת המושחרת, לקשיחות המאפיינת רכבי פנאי ובאה לידי ביטוי בבתי הגלגלים הגדולים, קו המותניים הרבוע, והחישוקים הקלים שזכו לעיצוב מעט מגושם. המראה הנקי נשמר גם מאחור ויחדות התאורה מייצרות מראה רחב ובעל נוכחות.
המידות החיצוניות של קיה EV5 טרם נחשפו, וכרגע עדיין לא ברור מה יהיה סידור הישיבה הפנימי והאם מדובר ברכב עם 5 או 7 מושבים. שמו של הדגם מרמז על מיצובו מתחת לקיה EV6 כך שייתכן כי מדובר במקביל חשמלי לקיה ספורטאז'.
גם תא הנוסעים לא מחדש הרבה ביחס לקונספט שקדם לקיה EV9. הדשבורד מינימליסטי ותא הנוסעים מאופיין בקווים העוטפים את הנהג והנוסע מלפנים. קיה שומרת על הסידור המוכר המאופיין במסכי שליטה בקרבת הנהג, אך הפעם נראה כי מדובר באמת במסך אחד גדול ורחב במיוחד, אם כי לא מדובר בהכרח באלמנט שישרוד את המעבר לדגם הסדרתי. גם את הדלתות האחוריות הנפתחות בניגוד לכיוון הנסיעה, היעדר קורה מרכזית בין הדלתות, ואת המושבים המסתובבים על צירם פגשנו בקיה EV9, שם מדובר באלמנט שקיים גם בדגם הסדרתי אך שמור לשורת המושבים השנייה בלבד.
פריט מעניין הוא ספסל מתקפל המותקן בניגוד לכיוון הנסיעה מאחורי המושב האחורי, יחד עם שולחן פיקניק הנשלף מרצפת תא המטען שיכולים לשמש את הנהג והנוסעים בקמפינג, טיול בשטח, או בעצירות טעינה. יהיה מעניין לגלות האם קיה תקח צעד אחד קדימה את הרעיון לייצר חווית שימוש חדשה ברכב עבור זמנים אלה. בקיה מספרים שהשילוב של אלמנטים אלה יחד עם גג שמש פנורמי גדול נועדו לטשטש את הגבולות בין החוץ לפנים. גג השמש משלב גם פאנלים סולריים שיסייעו בייצור חשמל עבור הסוללה, ואולי גם עבור השימוש ברכב בזמן חנייה. קיה מתייחסת אל תא הנוסעים כאל מרחב של דו קיום בו יכולים להתאחד בני האדם עם הטבע ועם הטכנולוגיה.
קיה לא שוכחת את החשיבות של הפיכת רכביה לברי קיימא ומצהירה על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה בתא הנוסעים בניהם דיפונים המכילים תמצית אצות, וכאלה המיוצרים מחומרים ממוחזרים על בסיס בקבוקי פלסטיק. כמו כן, לא נעשה שימוש בחומרים שמקורם בבעלי חיים כגון ריפודי עור.
קיה EV5 נחשף בסין והיא צפויה להיות שוק היעד הראשון שלו לאחר החשיפה המלאה של הדגם הסדרתי הצפויה להתקיים לקראת סוף שנת 2023. בניגוד למקרים אחרים לא נראה כי מדובר ברכב המיועד לסין בלבד והוא צפוי להגיע בהמשך לאירופה וגם לאמריקה.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025